Текст акафиста Феодоровской иконе Божьей Матери, ее история и значение


История появления акафиста иконе Феодоровской Божией Матери

Где и когда появилась икона – не известно. Первые упоминания о ней можно найти в средневековых источниках. В них указано, что образ находился в городецком Богородичном монастыре. В 1238 году город и обитель подверглись нападению Батыя. Монастырь сожгли, а дивная икона была утеряна.

Обретение святыни приписывают разным историческим персонажам. Легенды связывают икону то с правителем Костромы Василием Квашней, то с семейством Александра Невского, его дедом Юрием либо братом Василием.

Согласно преданиям, проезжая по берегу реки Запрудни, князь заметил на дереве дивную икону, привез ее в Кострому и поместил в храме Феодора Стратилата. По именованию церкви назвали и икону – Феодоровская. А в том месте, где нашли образ, построили Спасо-Запрудниковский монастырь.

С тех пор Феодоровский образ Богородицы стал почитаемой святыней. Именно им благословляли на брак юного Александра Невского. Поскольку на обороте реликвии было изображение святой Параскевы Пятницы, считающейся покровительницей семьи и женщин, в народе распространилось убеждение, что молитва образу помогает в брачных делах.

Реликвия защитила жителей города от нашествия татар в 1260 году. Враг превосходил княжескую дружину числом воинов, но правитель велел нести впереди отряда прославленную святыню. Тогда кочевники отступили в состоянии необъяснимого ужаса.

Берег водоема, где произошли эти события, назвали Святым озером.

Наиболее яркий исторический период – это время избрания на царство новой династии Романовых, когда на Земском соборе государем был избран юный Михаил Федорович. Бояре отправились к новому царю на поклон в Кострому. Он долго отказывался принять бремя державной власти, но, в конце концов, признал, что страна нуждается в нем. Тогда мать будущего правителя, инокиня Марфа, благословила его Феодоровской иконой Богородицы.

После этих событий образ считался покровительствующим семейству Романовых. Икона хранилась в Костроме, но ее подробные списки всегда были при дворе. Даже когда немецкие принцессы выходили замуж за русских царей, свое отчество – Федоровна – они получали в честь этой реликвии.

Значение святыни было столь велико, что в советские годы ее хранили и берегли. В послереволюционный период с образа сняли золотую ризу с драгоценными камнями, но само изображение Богоматери не пострадало. В тридцатые годы икону реставрировали в Москве, где она довольно долго хранилась.

В 1991 году святыню вернули на прежнее место – в Костромской Богоявленско-Анастасинский собор. То, что древнюю реликвию удалось сберечь и сохранить для потомков – настоящее чудо. К иконе стекаются паломники. Люди молятся Небесной Царице о заступничестве и помощи. При желании многие читают акафисты Феодоровской Богородице.

Хотя и не известно, кто и когда составил акафист в честь Феодоровской Богородицы, традиция прославления образа имеет давнюю историю. Обрывочные легенды доносят сведения о наследниках в царском семействе, рожденных после упорных молитв перед почитаемой святыней. Чудотворное действие образа пробрело повсеместную известность.

Храм — где находится

Храм Феодоровской иконы Божией Матери есть в Петербурге на Миргородской улице, 1В. Икона Феодоровской иконы Божьей Матери СПб пребывает именно там. Здесь своеобразный и интересный приход, где проходят катехизаторские и богословские курсы. Здание построено к 1913 году — 300-летию династии Романовых, в столице на том омент Российской империи, а смысл — в том, что храм построен в честь покровительницы рода Романовых — иконы Феодоровской иконы Божией Матери.

Монастырь Феодоровской иконы Божией Матери — это Богоявленско-Анастасиин монастырь в Костроме. Дело в том, что именно в этом городе, в Ипатьевском монастыре Феодоровской иконой благословили на царство Михаила Феодоровича Романова. Помогал ему Патриарх Филарет (Романов) — политический деятель эпохи Смуты XVII века. Кстати, Его Святейшество — одна из самых противоречивых фигур российской истории. Многие ученые полагают, что его поступки и историческую роль трудно оценивать беспристрастно. Однако так сложилось, что именно он изменил ход политических и социальных событий России. Кто-то полагает, что он действовал в интересах семьи, сделав фамилии, а затем династии Романовых положение на престоле.

Феодоровская икона Божией Матери в Костроме находится в Богоявленском соборе Анастасиина монастыря на улице Симановского, 26.

Феодоровская икона Божией Матери в Москве находится в Крапивниках. Это Подворье Патриарха Московского и всея Руси храма преподобного Сергия Радонежского в Крапивниках города Москвы . Адрес храма — Крапивенский переулок, дом 4, строение 2. Здесь пребывает чудотворный список, относящийся, по мнению исследователей, к XVIII веку.

Феодоровская икона Божией Матери Астрахань — список, который пребывает в городе в низовьях Волги. По адресу Астрахань, ул.Мосина, 27 находится храм в честь этой иконы. Закладка была совершена 3 мая 2007г. Высокопреосвященнейшим Ионой, архиепископом Астраханским и Енотаевским. Закладную капсулу в основании храма положил владыка Иона вместе с мэром Сергеем Боженовым. В марте 2008 г. были освящены колокола для храма, изготовленные в г.Усть-Каменск. Храм освящен и имеет два этажа — в цокольном этаже будет баптистерий (крестильня). В храм привозили оригинал святыни – Феодоровскую икону Божией Матери из города Костромы 3 октября 2008 г. В Астрахани к ней приложились более 10 тысяч человек.

Когда и как правильно читать

Чтение акафиста перед образом Феодоровской Богоматери способствует удачному замужеству, рождению детей, разрешению в трудных родах, благополучию беременных, семейному счастью, исцелению детей, правильному воспитанию ребенка. Также икона помогает в излечении духовных и физических болезней.

Акафист читают в праздничные дни: 27 марта и 29 августа. В случае, если семейные проблемы очень серьезные, дозволяется, по благословению священника, делать это каждый день на протяжении какого-либо срока (обычно 40 дней). Самостоятельно обращаться к Небесной Владычице можно в случае необходимости. В остальном правила чтения акафиста те же, что и для других текстов этой категории.

О традиции чтения беременными

Чаще всего этот торжественный гимн советуют читать беременным. В это особое время женщине как никогда важно регулярно молиться, посещать храм, очистить мысли. Издревле на Руси считалось, что умонастроение будущей мамы влияет на ребенка в утробе.

Тем, кто мечтает о ребенке, но забеременеть не получается, лучше читать весь текст акафиста, а после молитву. Желательно заранее получить благословение у батюшки. А еще лучше посетить место, где находится чудотворный образ.

Интересный факт

Оригинал иконы хранится при костромском Богоявленско-Анастасиином кафедральном соборе (г. Кострома, ул. Симановского (Богоявленская), 26).

Несмотря на то, что святыня считается больше «женской» и «семейной», священники уверены, что хвалу Феодоровской иконе можно возносить при любых жизненных невзгодах. Главное делать это искренне, с открытой душой и верой в сердце.

Автор: Дормидонтова Наталья

Полный текст акафиста Феодоровской Богородице

Если христианин самостоятельно молится перед Феодоровским образом Девы Марии, то необходимо делать это в одиночестве, с горящей лампадой или свечой. Перед началом акафиста читают вступление. Завершается молитва торжественным песнопением «Достойно есть».

Акафист Пресвятой Богородице пред иконой «Феодоровская»

Кондак 1

Взбра́нней Воево́де, Пренепоро́чней Де́ве Бо­го­ро́­ди­це, За­сту́п­ни­це на́­шей и Предста́тельству хри­сти­а́н непосты́дному, яв­ле́­ни­ем чу́д­ныя ико́­ны Своея́ ра́­до­ва­ние пода́вшей земле́ Рос­си́й­стей и вся ве́р­ная ча́­да Це́рк­ве просвети́вшей, благодаре́ние усе́рд­но при­но́­сим Ти, Бо­го­ро́­ди­це, и при­па́­даю­ще пречу́дному о́б­ра­зу Тво­ему́, уми́ль­но гла­го́­лем: спа­си́, Гос­по­же́, и по­ми́­луй ра­бы́ Твоя́, зову́щия:

Ра́­дуй­ся, Ма́­терь Бо́­жия, Предста́тельнице и За­сту́п­ни­це на́­ша усе́рд­ная.

Икос 1

Ар­ха́н­гел Гаврии́л от Бо́­га по́с­лан бысть во град Назаре́т ко Пре­чи́с­тей Де́ве Ма­ри́и, и вшед к Ней ре­че́: Ра́­дуй­ся, Бла­го­да́т­ная, Гос­по́дь с То­бо́ю, благослове́нна Ты в же­на́х. Арха́нгельскому гла́су подража́юще, и мы, гре́ш­нии, ра́­дос­ти и благодаре́ния в се́рд­це сво­е́м ис­по́л­не­ни, пред явле́нным о́б­ра­зом Тво­и́м благохвале́ния на́­ша возноси́ти к Те­бе́ дерза́ем, Пре­свя­та́я Бо­го­ро́­ди­це:

Ра́­дуй­ся, о́трасле от ко́рене Дави́дова бла­го­сло­ве́н­ная; ра́­дуй­ся, обе́том роди́телей в же́ртву Бо́­гу принесе́нная.

Ра́­дуй­ся, свя­ты́х пра́­вед­ных Иоаки́ма и А́нны Дщи Богода́нная; ра́­дуй­ся, трие́х лет во храм Бо́­жий введе́нная и та́­мо воспита́нная.

Ра́­дуй­ся, та́­мо смире́нием и чис­то­то́ю всех удиви́вшая; ра́­дуй­ся, та́­мо арха́нгельския бесе́ды сподо́бльшаяся.

Ра́­дуй­ся, Де́­во, о зача́тии Бо́­га Сло́ва благове́стие во смире́нии прии́мшая; ра́­дуй­ся, избра́нная От­ро­ко­ви́­це, к зача́тию Бо́­га Сло́ва си́­лою свы́­ше осе­не́н­ная.

Ра́­дуй­ся, та́й­ну воплоще́ния Сы́­на Бо́­жия, от ве­ко́в в Бо́­зе со­кро­ве́н­ную, откры́вшая; ра́­дуй­ся, А́гнице, ро́жд­шая А́гнца Хри­ста́, взе́мшаго гре­хи́ ми́­ра.

Ра́­дуй­ся, То­бо́ю бо избавля́емся мук а́до­вых; ра́­дуй­ся, То­бо́ю бо спо­до­бля́ем­ся ве́ч­ныя жи́з­ни.

Ра́­дуй­ся, Ма́­ти Бо́­жия, Предста́тельнице и За­сту́п­ни­це на́­ша усе́рд­ная.

Кондак 2

Ви́­дя ико́­ну Твою́, Пре­свя­та́я Де́­во, на дре́­ве стоя́щу, князь благочести́вый Костромски́й у́жасом мно́гим содрога́шеся недоуме́я, что бысть ви́дение сие́. Хо­тя́­щу же ему́ прия́ти ю́ и от се­го́ свы́­ше уде́ржану ему́ бы́в­шу, не можа́ше; уве́­дев, я́ко чу́дно есть ико́­ны тоя́ яв­ле́­ние, воззва́ к Бо́­гу: Алли­лу́иа.

Икос 2

Ра́­зу­мом жела́я ра­зу­ме́­ти князь благочести́вый прише́ствие пречу́днаго Тво­его́ о́браза во град Кострому́, Бо­го­ро́­ди­це, ду­ше́ю ра́дования преиспо́лненною се­бе́ предаде́ води́тельству Бо́­жию, и прекло́нь коле́на, со стра́­хом во­пия́­ше Те­бе́:

Ра́­дуй­ся, Де́­во, я́вльшая о́б­раз Свой чу́дно; ра́­дуй­ся, Бла­го­сло­ве́н­ная, в яв­ле́­нии о́браза Сво­его́ ми­ло­се́р­дие нам яв­ля́ю­щая.

Ра́­дуй­ся, о всех чту́­щих Сы́­на Тво­его́ промышля́ющая; ра́­дуй­ся, всем про­ся́­щим у Те­бе́ да́ры, в ме́ру ве́­ры, ко спа­се́­нию по­даю́­щая.

Ра́­дуй­ся, путь и́с­ти­ны заблу́дшим показу́ющая; ра́­дуй­ся, к го́рнему ми́­ру чу­де­сы́ Тво­и́ми ум наш возводя́щая.

Ра́­дуй­ся, смуще́ния по­мыш­ле́­ний су­мни́­тель­ных удаля́ющая; ра́­дуй­ся, сла́вящих Тя всег­да́ про­слав­ля́ю­щая.

Ра́­дуй­ся, чис­то­то́ю Твое́ю чис­то­те́ нас науча́ющая; ра́­дуй­ся, чис­то­то́ю Твое́ю нечистоту́ на́­шу об­ли­ча́ю­щая.

Ра́­дуй­ся, мо­ле́­ния на́­ша при­е́м­лю­щая; ра́­дуй­ся, рыда́ний и слез не отмета́ющая.

Ра́­дуй­ся, Ма́­ти Бо́­жия, Предста́тельнице и За­сту́п­ни­це на́­ша усе́рд­ная.

Кондак 3

Си́­лу Бо́­жию благочести́вый князь по­зна́в в восхожде́нии о́браза чу́днаго Тво­его́, Бо­го­ма́­ти, в яв­ле́­нии же ви́­дев ми­ло­се́р­дие Твое́ ко всем спа­се́­ние хотя́щим получи́ти, ре­че́: Алли­лу́иа.

Икос 3

Име́в по́мысл стяжа́ти да́руемое Не­бе́с­ное со­кро́­ви­ще, лик Твой све́тлый, Бо­го­ма́­ти, второ́е простре́ дер­жа́в­ный ру­ку́ к о́б­ра­зу нисше́дшему; уз­ре́в же па́­ки его́ восхожде́ние, ско́ро по́йде во град и пове́да о бы́вших ему́ освяще́нному собо́ру, да прише́дше и ви́­дя­ще ико́­ны Твоея́ яв­ле́­ние возопию́т с ним ве́рнии:

Ра́­дуй­ся, Ца­ри́­це Не­бе­се́ и зем­ли́; ра́­дуй­ся, Престо́ле Ца­ря́ ца́рст­вую­щих.

Ра́­дуй­ся, Пренепоро́чная Де́­во; ра́­дуй­ся, Ма́­ти Непристу́пнаго Све́­та.

Ра́­дуй­ся, чест­не́й­шая Хе­ру­ви́м; ра́­дуй­ся, сла́внейшая без срав­не́­ния Се­ра­фи́м.

Ра́­дуй­ся, Небе́сными Си́лами велича́емая; ра́­дуй­ся, от всех земноро́дных ублажа́емая.

Ра́­дуй­ся, не­из­ре­че́н­ное Ве­се́­лие А́н­ге­лов; ра́­дуй­ся, Ве́н­че ца́рственный всех про­ро́­ков и апо́с­то­лов.

Ра́­дуй­ся, пра­во­сла́­вия Хри­сто́­вы Це́рк­ве ог­раж­де́­ние; ра́­дуй­ся, всех суему́дрых уче́­ний и ере­се́й низ­ло­же́­ние.

Ра́­дуй­ся, Ма́­ти Бо́­жия, Предста́тельнице и За­сту́п­ни­це на́­ша усе́рд­ная.

Кондак 4

Бу́­рю внутрь име́я по­мыш­ле́­ний недоуме́нных, освя­ще́н­ный собо́р со псалмы́ и пе́снь­ми духо́вными а́бие притече́ ви́дети о́б­раз Твой, Неискусобра́чная. Уз­ре́в же его́ на дре́­ве ди́в­но стоя́­ща и благоле́пно красото́ю сия́юща, ре­че́: Алли­лу́иа.

Икос 4

Слы́шаша лю́­дие чест­ны́я ико́­ны Твоея́, Богоотрокови́це, прише́ствие и, ко о́ной те́кше, поклоня́хуся, а́ки Са­ме́й Те­бе́ су́­щей, и со уми­ле́­нием и сле­за́­ми вопия́ху к Те­бе́:

Ра́­дуй­ся, Де́­во, Бла­го­сло­ве́н­ная в же­на́х, во чре́­ве Тво­е́м Носи́теля вся́ческих носи́вшая; ра́­дуй­ся, рожде́нием Сы́­на Тво­его́ спа­се́­ние ми́­ру все­му́ я́вльшая.

Ра́­дуй­ся, че­ло­ве́­ки с Бо́­гом соедини́вшая; ра́­дуй­ся, пре­вы́ш­шая небе́с, из­ба́вль­шая нас от кля́т­вы.

Ра́­дуй­ся, нас к ве́чной жи́з­ни руководя́щая; ра́­дуй­ся, Вла­ды́­чи­це ми́­ра.

Ра́­дуй­ся, Бо́­жие к сме́ртным благоволе́ние; ра́­дуй­ся, сме́рт­ных к Бо́­гу дерз­но­ве́­ние.

Ра́­дуй­ся, бла­ги́х во бла́­гос­ти соблюда́ющая; ра́­дуй­ся, лу­ка́­вых на путь бла­ги́й обраща́ющая.

Ра́­дуй­ся, под сень кро́ва Тво­его́ при­бе­га́ю­щих ми́лующая; ра́­дуй­ся, упова́ющих на Тя вся по­тре́б­ная к животу́ и благоче́стию да́­рую­щая.

Ра́­дуй­ся, Ма́­ти Бо́­жия, Предста́тельнице и За­сту́п­ни­це на́­ша усе́рд­ная.

Кондак 5

Я́ко боготе́чную звезду́ узре́­ша лю́­дие ико́­ну Твою́, Безневе́стная Де́­во, и, я́ко многосве́тлый свети́льник, поста́виша ю́ во святе́м собо́рнем хра́­ме, ра́дующеся и во­пию́­ще Бо́­гу: Алли­лу́иа.

Икос 5

Ви́­дев­ше жи́телие гра́­да Городца́ о́б­раз Твой, Вла­ды́­чи­це, во хра́­ме гра́­да Костромы́ стоя́щий, и на ру­ку́ Твое́ю держи́ма Богомладе́нца Иису́­са, ско́рбию одержи́ма бе́ша, зане́ от­ше́ст­вие его́ бысть из гра́­да их. Мы же, обра́довани бла­го­во­ле́­ни­ем Тво­и́м ко гра́­ду на́­ше­му, при­но́­сим Ти да́ры, и, с лю­бо́­вию ло­бы­за́ю­ще Твой свя­ты́й о́б­раз, во­пи­е́м Ти:

Ра́­дуй­ся, Звез­до́, Со́лн­це пра́в­ды нам я́вльшая; ра́­дуй­ся, возлюби́вшая сию́ стра­ну́.

Ра́­дуй­ся, об­ре́­те­ние Те­бе́ и́щу­щих; ра́­дуй­ся, ра́­дос­тию неизрече́нною ве́р­ных серд­ца́ исполня́ющая.

Ра́­дуй­ся, со­кро́­ви­ще бла­го­да́­ти не­ис­то­щи́­мое; ра́­дуй­ся, ми́­лос­ти прис­но­те­ку́­щий ис­то́ч­ни­че.

Ра́­дуй­ся, от тя́жких бед спа­са́ю­щая; ра́­дуй­ся, от смертно́сныя я́з­вы из­бав­ля́ю­щая.

Ра́­дуй­ся, всего́ ми́­ра Хо­да́­таи­це; ра́­дуй­ся, всех не­ду́­гов Цели́тельнице.

Ра́­дуй­ся, Кра­со­то́ несравне́нная; ра́­дуй­ся, Добро́то несказа́нная.

Ра́­дуй­ся, Ма́­ти Бо́­жия, Предста́тельнице и За­сту́п­ни­це на́­ша усе́рд­ная.

Кондак 6

Пропове́дницы богоно́снии бы́ша ви́девшии о́б­раз Твой, Бо­го­ро́­ди­це. Возвра́щся бо ки́йждо во стра­ну́ свою́, возвеща́ше о прише́ствии его́ и чудесе́х от не­го́ бы­ва́е­мых, воспева́я Бо́­гу: Алли­лу́иа.

Икос 6

Воз­сия́в­ши бла­го­да́ть от чу́днаго о́браза Тво­его́, Чи́с­тая, ве́­ру немощству́ющих утвер­ди́, ве́р­ных же возвесели́ серд­ца́ лю­бо́­вию. Се­го́ ра́­ди ра́дующеся во­пи­е́м Ти:

Ра́­дуй­ся, Пре­свя­та́я Де́­во, све́­том Не­бе́с­ныя и́с­ти­ны нас оза­ря́ю­щая; ра́­дуй­ся, мглу грехо́вную от нас от­го­ня́ю­щая.

Ра́­дуй­ся, чу­де­сы́ Тво­и́ми к богове́дению нас приводя́щая; ра́­дуй­ся, всех ка́ю­щих­ся гре́ш­ни­ков ко благоче́стию подвиза́ющая.

Ра́­дуй­ся, всех при­те­ка́ю­щих к Те­бе́ кре́п­кое за­ступ­ле́­ние; ра́­дуй­ся, немощству́ющих умо́м утвер­жде́­ние.

Ра́­дуй­ся, изнемога́ющих в ве́­ре возставля́ющая; ра́­дуй­ся, ти́­хое при­ста́­ни­ще в мо́ре жи­те́й­стем обурева́емым.

Ра́­дуй­ся, злы́я сове́ты сыно́в поги́бельных от­кры­ва́ю­щая; ра́­дуй­ся, вознесе́нную горды́ню вра­го́в оте́чества на́­ше­го смиря́ющая.

Ра́­дуй­ся, пра­во­сла́в­ных ца­ре́й Держа́во; ра́­дуй­ся, всех хри­сти­а́н По­хва­ло́.

Ра́­дуй­ся, Ма́­ти Бо́­жия, Предста́тельнице и За­сту́п­ни­це на́­ша усе́рд­ная.

Кондак 7

Хо­тя́ просла́вити Сын Твой, Бо­го­ро́­ди­це, свя­ту́ю ико́­ну Твою́ во гра́­де Костроме́, по­ве­ле́ ю́ в день Успе́­ния Тво­его́ свя­то́­му ве­ли­ко­му­́че­ни­ку Фео́дору Стратила́ту носи́ти по гра́­ду се­му́, да вси, ви́­дя­ще чу́­до сие́, благода́рным се́рд­цем возопию́т Ему́: Алли­лу́иа.

Икос 7

Чу́­до но́вое яви́ нам Гос­по́дь мольба́ми Тво­и́ми, Бо­го­ро́­ди­це, ег­да́ сгоре́вшу хра́­му, в не́м­же бе поставлен свя­ты́й о́б­раз Твой, со­хра­ни́ его́ в пе́пле невреди́ма от ог­ня́, и та́­ко мне́вших сгоре́вша его́ печа́ль в ра́­дость преложи́. Мы же, чу́­до сие́ ве́дяще, вос­пе­ва́­ем Ти та­ко­ва́я:

Ра́­дуй­ся, Купино́ Неопали́мая; ра́­дуй­ся, о́гненный сто́л­пе, су́щия во тьме на­став­ля́яй.

Ра́­дуй­ся, Киво́те, Ду́­хом позлаще́нный, Не­вме­сти́­ма­го Бо́­га вмести́вший; ра́­дуй­ся, кади́льнице злата́я, я́ко фимиа́м благоуха́нный, мо­ли́т­вы Твоя́ за ны к Бо́­гу Сы́­ну при́с­но вознося́щая.

Ра́­дуй­ся, Же́зле Ааро́нов, к явле́нию в ми́­ре Сы́­на Тво­его́ прозя́бший; ра́­дуй­ся, Руно́ Гедео́ново, бла­го­да́­тию Бо́­жиею во спа­се́­ние на́­ше ороше́нное.

Ра́­дуй­ся, Горо́ несеко́мая, от Нея́же отсече́ся краеуго́льный ка́­мень Хрис­то́с; ра́­дуй­ся, Хра́­ме оду­шев­ле́н­ный, в Не́м­же все­ли́­ся Бо­жест­во́ те­ле́с­не.

Ра́­дуй­ся, де́вст­ва охране́ние; ра́­дуй­ся, супру́жества благослове́ние.

Ра́­дуй­ся, па́­че всех Го́с­по­да возлюби́вшая; ра́­дуй­ся, па́­че всех от Не­го́ пре­воз­не­се́н­ная.

Ра́­дуй­ся, Ма́­ти Бо́­жия, Предста́тельнице и За­сту́п­ни­це на́­ша усе́рд­ная.

Кондак 8

Стра́н­ное чу́­до ви́­дев­ше, на возду́се ико́­ну Бо­го­ма́­те­ри стоя́щу, а́ки рука́ми а́нгельскими держи́му, ег­да́ второ́е сгоре́ храм, в не́м­же стоя́ явле́нная сия́ ико́­на, отве́ржемся, лю́­дие, ми́­ра се­го́, ум на Не­бе­са́ прело́жше; се­го́ бо ра́­ди и да­де­ся нам чу́д­ная ико́­на Бо­го­ро́­ди­цы, да, взи­ра́ю­ще на ню, Го́рняя му́дрствуем, а не зем­на́я, во­пию́­ще к Бо́­гу: Алли­лу́иа.

Икос 8

В вы́ш­них пребыва́ющи селе́ниих, и ни́ж­них не разлучи́лася еси́, Бо­го­ро́­ди­це, чу­де­сы́ Тво­и́ми всех просвеща́ющи приходя́щих к Те­бе́ с ве́­рою, се­го́ ра́­ди и слы́­ши­ши от нас сия́:

Ра́­дуй­ся, Ма́­ти Хри­ста́ Бо́­га на́­ше­го, на Не­бе­си́ пребыва́ющая; ра́­дуй­ся, на зем­ли́ нас не оставля́ющая.

Ра́­дуй­ся, ра́­ди вели́чества Тво­его́ на Не­бе­си́ А́н­ге­лы окруже́нная; ра́­дуй­ся, ра́­ди сла́­вы Твоея́ на зем­ли́ от че­ло­ве́к прославля́емая.

Ра́­дуй­ся, Те­бе́ бо слу́жат вся Не­бе́с­ныя Си́­лы; ра́­дуй­ся, Те­бе́ бо, по Бо́­зе, хвале́ние возно́сят Херуви́ми и Серафи́ми.

Ра́­дуй­ся, лице́ Бо́­жие вы́­ну на Не­бе­си́ созерца́ющая; ра́­дуй­ся, пред пре­сто́­лом Сы́­на Тво­его́ Ма́тернии ру́­це Твои́, за ны моля́щися, простира́ющая.

Ра́­дуй­ся, нас, су́­щих на зем­ли́, от вся́­ка­го зла омофо́ром Тво­и́м покрыва́ющая; ра́­дуй­ся, ве́р­ных от вся́­ких душепа́губных дел удаля́ющая.

Ра́­дуй­ся, рожде́нием Сы́­на Бо́­жия две́ри Ца́рст­ва Хри­сто́­ва нам отве́рзшая; ра́­дуй­ся, на­де́ж­дою прия́тия Не­бе́с­ных благ ве́р­ных ду́­ши услажда́ющая.

Ра́­дуй­ся, Ма́­ти Бо́­жия, Предста́тельнице и За­сту́п­ни­це на́­ша усе́рд­ная.

Кондак 9

Вся́­кое ес­тес­тво́ а́н­гель­ское превозно́сит Тя, Де́­во, ве­ли́­кия ра́­ди люб­ве́ Твоея́ к ро́ду христиа́нскому; незри́ма бо и непристу́пна, я́ко Ма́­ти Бо́­га от зем­ли́ к Не­бе­си́ возше́дшая, пре­чи́с­тым Тво­и́м о́б­ра­зом зри́му и присту́пну Се­бе́ явля́еши всем воспева́ющим Сы́­ну Тво­ему́: Алли­лу́иа.

Икос 9

Ви­ти́я мно­го­ве­ща́н­ныя, я́ко ры́­бы безгла́сны, зрим о Те­бе́, Бо­го­ро́­ди­це, не­до­уме́­ют бо гла­го́­ла­ти о сла́вных чудесе́х, от явле́нныя Твоея́ ико́­ны бы­ва́е­мых. Мы же о́ным ди­вя́­ще­ся бла­го­да́р­но во­пи­е́м Ти:

Ра́­дуй­ся, сле­пы́х про­зре́­ние; ра́­дуй­ся, хромы́х хожде́ние.

Ра́­дуй­ся, от те́мных и лу­ка́­вых ду­хо́в исцеля́ющая; ра́­дуй­ся, лу­ча́­ми от Тво­его́ пре­чи́с­та­го о́браза изше́дшими вра­го́в зем­ли́ на́шея отгна́вшая.

Ра́­дуй­ся, боль­ны́м виде́ние Твое́ дарова́вшая; ра́­дуй­ся, мо­ля́­щим­ся явле́нней ико́­не Тво­е́й ис­це­ле́­ние по­даю́­щая.

Ра́­дуй­ся, разсла́бленных от одра́ бо­ле́з­ни воздвига́ющая; ра́­дуй­ся, немы́м разреша́ющая ус­та́.

Ра́­дуй­ся, от пле́на вра́­жия возвраща́ющая; ра́­дуй­ся, лю́тыя пло́­ти стра́с­ти утоля́ющая.

Ра́­дуй­ся, ду́­ши ве́р­ных неизрече́нным милосе́рдием Тво­и́м умиля́ющая; ра́­дуй­ся, неизглаго́ланным Тво­и́м человеколю́бием уныва́ющих ободря́ющая.

Ра́­дуй­ся, Ма́­ти Бо́­жия, Предста́тельнице и За­сту́п­ни­це на́­ша усе́рд­ная.

Кондак 10

Со­блюс­ти́ хо­тя́­щи в чис­то­те́ до­мо­строи́­тель­ство Це́рк­ве Пра­во­сла́вныя, Чи́с­тая, и, утвер­ди́­ти ски́петр держа́вы Рос­си́й­ския, чу́дною ико́­ною Твое́ю вложи́ла еси́ в се́рд­це благове́рнаго госуда́ря Михаи́ла Фео́доровича прия́ти ве­не́ц ца́р­ский зем­ли́ Рос­си́й­ския, да вси ви́дящии ви́дят, я́ко Вы́шний владе́ет ца́рством, и ему́­же хо́щет дае́т е́, и возопию́т Ему́: Алли­лу́иа.

Икос 10

Сте­на́ еси́ не­обо­ри́­мая, Бо­го­ро́­ди­це Де́­во, всем к Те­бе́ при­бе­га́ю­щим: ни­кто́­же бо при­те­ка́яй к Те­бе́ тощ от­хо́­дит. Се­го́ ра́­ди ущедря́еми ми́­лос­тию Твое́ю, во уми­ле́­нии ду­ши́ возглаша́ем Те­бе́:

Ра́­дуй­ся, тве́р­дая Сте­но́, от враг ви́­ди­мых и не­ви́­ди­мых охраня́ющая; ра́­дуй­ся, кре́п­кая Защи́то упо­ва́­ние на Тя возложи́вшим.

Ра́­дуй­ся, позна́ния и́с­ти­ны чи́с­тое Зер­ца́­ло; ра́­дуй­ся, сохране́ния ве́­ры кре́п­кое За­бра́­ло.

Ра́­дуй­ся, гра́­ды и стра­ны́ хри­сти­а́н­ския пред­ста́­тель­ством Тво­и́м от вра­го́в спа­са́ю­щая; ра́­дуй­ся, царе́м благове́рным побора́ющая.

Ра́­дуй­ся, мир во гра́­дех селя́щая; ра́­дуй­ся, благонра́вным благопоспеша́ющая.

Ра́­дуй­ся, си́­лою мо­ли́тв Тво­и́х злы́я по́мыслы в ни­что́же обраща́ющая; ра́­дуй­ся, си́­лы вра­го́в бли́жняго сокруша́ющая.

Ра́­дуй­ся, ю́нос­ти наставле́ние; ра́­дуй­ся ста́­рос­ти поддержа́ние.

Ра́­дуй­ся Ма́­ти Бо́­жия, Предста́тельнице и За­сту́п­ни­це на́­ша усе́рд­ная.

Кондак 11

Пе́­ние вся́­кое побежда́ется спростре́тися тща́щееся мно́жеству мно́гих щед­ро́т Тво­и́х; равночи́сленныя бо песку́ морско́му пе́сни а́ще при­но́­сим Ти, Бо­го­ро́­ди­це Де́­во, ни­что́же соверша́ем досто́йно, я́же да­ро­ва́­ла еси́ нам, во­пию́­щим к Бо́­гу: Алли­лу́иа.

Икос 11

Све­то­при­е́м­ную све­щу́, дре́в­ле я́вльшуюся, зрим во свя­те́й ико­́не Тво­е́й, Бо­го­ро́­ди­це Де́­во, ег­да́ град наш защити́ла еси́ от разоре́ния вра­го́в зем­ли́ на́шея лу­ча́­ми, от свя­ты́я Твоея́ ико́­ны исходя́щими. Се­го́ ра́­ди с ве́­рою при­па́­даю­ще к ней и с лю­бо́­вию ло­бы­за́ю­ще ю́, во­пи­е́м Ти:

Ра́­дуй­ся, Ма́­ти Преве́чнаго Све́­та Хри­ста́, уче́нием Его́ ду́­ши про­све­ща́ю­щая; ра́­дуй­ся, бла­го­да́­тию Бо́­жиею неве́рующих к ве́­ре в Бо́­га приводя́щая.

Ра́­дуй­ся, путеше́ствующим спутеше́ствующая; ра́­дуй­ся, ну́ждно пла́­ваю­щих Ко́рмчая.

Ра́­дуй­ся, от вся́­кия ско́р­би, гне́­ва и ну́ж­ды спа­са́ю­щая; ра́­дуй­ся, от гла́­да, губи́тельства, тру́­са и ог­ня́ сохраня́ющая.

Ра́­дуй­ся, из­бав­ля́ю­щая от ино­пле­ме́н­ных; ра́­дуй­ся, охраня́ющая от меж­до­усо́б­ныя бра́­ни.

Ра́­дуй­ся, во свя­те́й ико́­не Тво­е́й, я́ко со́лн­це, в Костромски́х преде́лех возсия́вшая; ра́­дуй­ся, зде о́трасль ца́рственную возвели́чившая.

Ра́­дуй­ся, То­бо́ю бо утвержда́ются ца́рст­ва; ра́­дуй­ся, То­бо́ю бо венча́ются ца́рие.

Ра́­дуй­ся, Ма́­ти Бо́­жия, Предста́тельнице и За­сту́п­ни­це на́­ша усе́рд­ная.

Кондак 12

Бла­го­да́ть прия́вшая от Бо́­га Сы́­на Тво­его́, Де́­во Бо­го­ро́­ди­це, и ту дре́в­ле излия́вшая на всех при­бе­га́ю­щих к о́б­ра­зу Тво­ему́, не лиши́ ны́­не и нас бо­га́­тыя Твоея́ ми́­лос­ти, да́­руй нам по­кая́­ние о гре­се́х, да чи́с­тым се́рд­цем и устны́ взы­ва́­ем к возлю́бленному Сы́­ну Тво­ему́ и Бо́­гу на́­ше­му: Алли­лу́иа.

Икос 12

Пою́­ще Твоея́ ми́­лос­ти и чу­де­са́, хва́­лим Тя вси, Бо­го­ро́­ди­це, и, я́ко дре́влий Изра́иль к киво́ту Заве́та, притека́ем ко о́б­ра­зу ли­ца́ Тво­его́, и из глу­би­ны́ ду́­ши во­пи­е́м: воз­дви́г­ни ру́­це Твоя́ к Сы́­ну Тво­ему́, да по­да́ст нам вся бла­га́я и спаси́тельная с ве́­рою и лю­бо́­вию во­пию́­щим Ти:

Ра́­дуй­ся, Уте­ше́­ние на́­ше в ско́р­бех; ра́­дуй­ся, Утоле́ние пе­ча́­лей на́­ших.

Ра́­дуй­ся, Ра́­дос­те на́­ша без­ко­не́ч­ная; ра́­дуй­ся, Све́т­лос­те и От­ра́­до сер­де́ч­ная.

Ра́­дуй­ся, На­де́ж­до на́­ша кре́п­кая; ра́­дуй­ся, си́­рым При­я́те­ли­ще.

Ра́­дуй­ся, стра́нным При­бе́­жи­ще; ра́­дуй­ся, оби́димым Покрови́тельнице.

Ра́­дуй­ся, оклевета́емых Оправда́ние; ра́­дуй­ся, бла­ги́х За­щи­ще́­ние.

Ра́­дуй­ся, те́­ла мо­его́ Врачева́ние; ра́­дуй­ся, ду́­ши моея́ Спа­се́­ние.

Ра́­дуй­ся, Ма́­ти Бо́­жия, Предста́тельнице и За­сту́п­ни­це на́­ша усе́рд­ная.

Кондак 13

О, Пре­ми­ло­се́р­дая За­сту́п­ни­це на́­ша, ве­ли́­кия ра́­ди ми́­лос­ти Твоея́ дарова́вшая оте́честву и гра́­ду на́­ше­му чудотво́рную ико́­ну Твою́ во ос­вя­ще́­ние, уте­ше́­ние и ог­раж­де́­ние на́­ше, ны́нешнее прие́мши славосло́вие, от вся́­ка­го зла́­го обстоя́ния из­ба́­ви ра­бы́ Твоя́. Ски́петр благове́рнаго Импера́тора на́­ше­го утвер­ди́, да́­руй ему́ здра́­вие и спа­се́­ние, на вра­ги́ побе́ду и одо­ле́­ние и всех нас ве́ч­ных мук сво­бо­ди́, уст­на́­ми, ду­ше́ю же и се́рд­цем во­пию́­щих: Алли­лу́иа.

Этот кондак чи­та­ет­ся трижды, за­те́м 1-й икос; «Ар­ха́н­гел Гаврии́л…» и 1-й кондак: «Взбра́нней Воево́де…»

Мо­ли́т­ва 1-я

О, Пре­ми­ло­се́р­дая Гос­по­же́, Ца­ри́­це, Бо­го­ро́­ди­це, при­ими́ смире́нное мо­ле́­ние на́­ше, и не от­ри́­ни нас, За­ступ­ле́­ние и При­бе́­жи­ще на́­ше, и не возгнуша́йся нас, не­до­сто́й­ных, но, я́ко Ми­ло­се́р­дая, не преста́ни моля́щи, Его́­же родила́ еси́, да да́­ру­ет нам про­ще́­ние мно́гих со­гре­ше́­ний на́­ших, да спасе́т нас, и́ми­же весть судьба́ми. По­ми́­луй нас, Вла­ды́­чи­це, по­ми́­луй нас, несть бо нам спа­се́­ние от дел. Те́м­же ве́р­но во­пи­е́м Ти: по­ми́­луй ра­бы́ Твоя́ и непло́дное се́рд­це на́­ше по­ка­жи́ плодоно́сно бла­ги́х дел. При́­зри на нас, не­до­сто́й­ных, Ты бо упо­ва́­ние и по­кро́в наш, жизнь и свет се́рдцу на́­ше­му. Я́ко Не­ве­че́р­ний Свет от чре́­ва Тво­его́ воздви́гшая, озари́ ду́­шу на́­шу, Чи́с­тая, и от­же­ни́ вся́­ку мглу серд­ца́ на́­ше­го. Да́­руй нам умиле́ние, по­кая́­ние и сокруше́ние серде́чное. Спо­до́­би нас по вся дни жи­во­та́ на́­ше­го твори́ти во́лю Сы́­на Тво­его́ и Бо́­га на́­ше­го и во всем благоугожда́ти Ему́ Еди́­но­му. О, Бо­го­ма́­ти, не преста́ни моля́щи Ро́жд­ша­го­ся от Те­бе́ за вся, при­те­ка́­ющия с ве́­рою к се­му́ чудотво́рному о́б­ра­зу Тво­ему́, и по­да­вай им ско́рую по́­мощь и уте­ше́­ние в ско́р­бех и на­па́с­тех и злострада́ниих, из­ба́­ви их от клеветы́ и зло́бы челове́ческия, от враг ви́­ди­мых и не­ви́­ди­мых и вся́­кия ну́ж­ды и пе­ча́­ли. Спа­си́ оте́чество на́­ше, град сей и вся гра́­ды и стра­ны́ от вся́­ких бед и нужд и со­тво­ри́ ми́­ло­сти­ва нам бы́­ти Бо́­га на́­ше­го, от­вра­ти́ вся́кий гнев Его́, на ны дви́жимый, и из­ба́­ви ны от належа́щаго и пра­́вед­на­го Его́ пре­ще́­ния. О, Боголюби́вая Вла­ды́­чи­це, А́н­ге­лов укра­ше́­ние, му́­че­ни­ков сла́­во и всех свя­ты́х ра́­дос­те, с ни́­ми мо­ли́ Го́с­по­да, да спо­до́­бит нас в по­кая́­нии скон­ча́­ти жи­во­та́ на́­ше­го те­че́­ние. В сме́р­ти же час, Пре­свя­та́я Де́­во, из­ба́­ви нас от вла́сти бесо́вския и осужде́ния, и отве́та, и стра́шнаго испыта́ния, и мыта́рств го́рьких, и ог­ня́ ве́ч­на­го, да, сподо́бльшеся сла́внаго Ца́рст­вия Бо́­жия, ве­ли­ча́­ем Тя и сла́­вим вопло́щшагося от Те­бе́ Хри­ста́, Бо́­га на́­ше­го, Ему́­же сла́­ва со От­це́м и Свя­ты́м Ду́­хом, ны́­не, и при́с­но, и во ве́­ки ве­ко́в. Ами́нь.

Мо­ли́т­ва 2-я

О, Пре­свя­та́я Вла­ды́­чи­це Бо­го­ро́­ди­це и Присноде́во Ма­ри́е, еди́­ная На­де́ж­до нам, гре́ш­ным, к Те­бе́ при­бе­га́­ем и Те­бе́ мо́­лим, я́ко ве́­лие и́ма­ши дерз­но­ве́­ние пред ро́ждшимся от Те­бе́ по пло́­ти Го́сподом Бо́­гом и Спаси́телем на́­шим Иису́­сом Хри­сто́м. Не пре́­зри слез на́­ших, не возгнуша́йся воздыха́ний на́­ших, не от­ри́­ни ско́р­би на́шея, не по­сра­ми́ упова́ния на́­ше­го на Тя, но Ма́­тер­ни­ми моле́нии Тво­и́ми умо­ли́ Го́с­по­да Бо́­га, да спо­до́­бит нас гре́ш­ных и не­до­сто́й­ных свободи́тися от гре­хо́в и страс­те́й ду­ше́в­ных и те­ле́с­ных, умре́ти ми́­ру и жи́ти Ему́ Еди́­но­му во вся дни жи­во­та́ на́­ше­го.

О, Пре­свя­та́я Вла­ды́­чи­це Бо­го­ро́­ди­це, путеше́ствующим спутеше́ствуй и огражда́й и охраня́й о́ныя, из­ба́­ви плене́нных от плене́ния, сво­бо­ди́ стра́ждущих от бед, уте́ши су́­щих в пе­ча́­ли, ско́р­бех и на­па́с­тех, облегчи́ нищету́ и вся́ко злострада́ние теле́сное и да́­руй всем вся по­тре́б­ная к животу́, благоче́стию и жи́з­ни вре́­мен­ней. Спа­си́, Вла­ды́­чи­це, вся стра­ны́ и гра́­ды и сию́ стра­ну́ и сей град, и́м­же сия́ чудотво́рная и свя­та́я ико́­на Твоя́ да­де­ся во уте­ше́­ние и ог­раж­де́­ние, из­ба́­ви я́ от гла́­да, губи́тельства, тру́­са, по­то́­па, ог­ня́, ме­ча́, на­ше́ст­вия ино­пле­ме́н­ных, меж­до­усо́б­ныя бра́­ни и от­вра­ти́ вся́кий гнев на ны пра́ведно дви́жимый. Да́­руй нам вре́­мя на по­кая́­ние и обраще́ние, из­ба́­ви нас от внеза́пныя сме́р­ти и во вре́­мя исхо́да на́­ше­го предста́ни нам я́вльшися, Де́­во Бо­го­ро́­ди­це, и из­ба́­ви нас от воз­душ­ных мыта́рств кня­зей ве́­ка се­го́, спо­до́­би на Стра́шнем Суди́щи Христо́вем ста́ти одесну́ю и соде́лай нас снасле́дники ве́ч­ных благ, да сла́­вим во ве́­ки ве­ли­ко­ле́­пое и́мя Сы́­на Тво­его́ и Бо́­га на́­ше­го со Без­на­ча́ль­ным Его́ От­це́м и Свя­ты́м и Бла­ги́м и Жи­во­тво­ря́­щим Его́ Ду́­хом, ны́­не и при́с­но и во ве́­ки ве­ко́в. Ами́нь.

В чем помогает? К чему молятся?

Каждая девушка и каждая женщина мечтает о своей семье и детках или трудится над тем, чтобы в ее доме царило счастье, покой и уют. Именно Феодоровской иконе молятся о семейном счастье и спокойствии.

Зачастую проблемы и тяготы не дают радоваться жизни. В депрессии не помогают развлечения, ни работа. Тут и наступает время молитвенной помощи. Если в вашей семье присутствуют проблемы, недопонимание или даже измены, важно больше молиться Господу и Божией Матери. Молитва — помощь в любой сложной ситуации. Нужно вовремя посетить храм и приступить к церковным Таинствам, а еще — помолиться, например, молитвой-акафистом по соглашению о разрешении трудностей. Икона Феодоровская Божья Матерь в чем помогает — известно многим, поскольку образ очень знаменит на всю Россию.

Молитесь и в случае нищеты, бед, материальных трудностей — ведь Господь первый Помощник каждому человеку в любых трудных обстоятельствах. Зачастую в долгих отношениях наступают кризисы. Порой кажется, что семья рушится, люди хотят разойтись и никогда не видеть друг друга. Увы, нарушение верности в браке, предательство, обман — все эти грехи присущи людям. Иной раз не из-за злого намерения, но по неосторожности ваш супруг или супруга может нанести вам такую рану. Молитесь о вразумлении мужа и не опускайте руки, говорите с ним сами. Православная Церковь благословляет стремление найти любовь и создать хорошую семью. Христос говорил: «Оставит человек отца и мать своих и прилепится к жене своей (соединится с женой), и будут двое — одна плоть (то есть одно целое)». Не зря муж и жена официально имеются находящимися «в нулевой степени родства»

Рейтинг
( 1 оценка, среднее 4 из 5 )
Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
Для любых предложений по сайту: [email protected]
Для любых предложений по сайту: [email protected]