Православные и церковные праздники и посты
Сегодня православный церковный праздник: * Великомученицы Евфимии Всехвальной (воспоминание чуда, им же православие утвердилось, 451). * Равноапостольной великой княгини Российской Ольги, во святом крещении Елены (969) и другие святые, имена которых вспоминаем в этот день… Завтра:
* Мучеников Прокла и Илария (ок. 98-117). * Преподобного Михаила Малеина (962) и другие святые, имена которых вспоминаем в этот день…
Ожидаются праздники:26.07.2021
— * Собор Архангела Гавриила. * Преподобного Стефана Савваита (794) и другие святые, имена которых вспоминаем в этот день…
27.07.2021
— * Апостола от 70-ти Акилы (I) и другие святые, имена которых вспоминаем в этот день…
28.07.2021
— * Мучеников Кирика и Иулитты, матери его (ок. 305). *** Равноапостольного великого князя Владимира, во святом крещении Василия, Крестителя Руси (1015) и другие святые, имена которых вспоминаем в этот день…
Все православные и церковные праздники и посты …
Православные Святые угодники Божии
Святые угодники Божии являют особенную любовь и милость чтущим святую память их.
Многим кажется, что святые от нас далеки. Но далеки они от тех, которые сами удалились, и очень близки тем, которые хранят заповеди Христовы и имеют благодать Святого Духа.
Святые угодники в земной своей жизни обращались к Богу за помощью в исцелении своих недугов, скорбей и избавлении от искушений, просили Бога, чтобы Он и после смерти удостоил их дара помогать людям в различных случаях жизни.
Святые угодники достигли Небесного Царства и там зрят славу Господа нашего Иисуса Христа; но Духом Святым они видят и страдания людей на земле. Многие святые угодники Божии получили особую благодать от Бога, и Он удостоил их быть ходатаями пред Ним в избавлении от скорбей и телесных недугов наших, в которых они сами были искушены.
Святые радуются нашему покаянию и скорбят, когда люди оставляют Бога и уподобляются скотам несмысленным. Им жалко, что люди на земле живут, не зная, что если бы они любили друг друга, то на земле была бы свобода от греха: а где нет греха, там радость и веселие от Святого Духа, так что, куда ни посмотришь, все мило, и душа удивляется, почему ей так хорошо, и славословит Бога. Святые слышат наши молитвы и имеют от Бога силу помогать нам. Об этом знает весь род христианский. Нужно помнить: чтоб молитва была услышана, молиться святым угодникам Божиим следует с верою в силу их ходатайства перед Богом, словами, идущими от сердца.
В своих молитвах мы обращаемся к Господу Богу, к Его Пречистой Матери — нашей Заступнице и Помощнице, к святым Ангелам и святым людям — угодникам Божиим, потому что ради них Господь Бог скорее услышит и нас грешных, наши молитвы. Святые Угодники имеют разные названия: пророки, апостолы, мученики, святители, преподобные, бессребреники, блаженные, праведные, исповедники. далее>>
Господь говорит: «Зажегши свечу, не ставят ее под сосудом, но на подсвечнике, и светит всем в доме. Так да светит свет ваш пред людьми, чтобы они видели ваши добрые дела и прославляли Отца вашего Небесного» (Мф. 5, 15-16). Святые – это яркие звезды, указывающие нам путь в Царство Небесное.
Будем же дорожить близостью к Богу святых угодников Божиих и обращаться к ним за помощью, помня, что они любят нас и заботятся о нашем спасении. Хорошо бывает помолиться святым угодникам Божьим и в те дни, когда Церковь празднует их память.
«Святые Угодники Божии, молите Бога о нас!»
Святые угодники: житие, память, страдание…
Когда и кем были написаны призведения
Иконография: Воскресение Христово Датировки: XIX в. 1894 год. Иконописная школа или художественный центр: Палехская школа иконописи Иконописец: Хохлов Василий Александрович Происхождение: поступила от А.В. Хохлова, 1960-е.Материал: дерево, левкас, темпера, золото. Размеры иконы: высота 29,7 см, ширина 19,8 см. Литературная основа сложной многофигурной композиции – Псалтирь и апокрифическое Евангелие от Никодима. Это икона – один из лучших примеров палехского подстаринного письма. Инв. № ГМПИ 3601. ДИ-419-И. © Государственный музей Палехского искусства Литература: 1.Палехская школа 1923-1950. Лаковые миниатюры иконописцев. Мюнхен, 2011. № 12. С. 42.
Духовный подъем, который вызывают слова акафистов, требует читать их стоя, поэтому их называют еще «неседальными песнопениями». И, конечно, один из самых ярких, радостных – Акафист Воскресению.
Таких акафистов из истории христианской церкви известно немного. Одно из первых таких песнопений создал Константинопольский патриарх Филофей (XIV в.), наименовавший свой гимн «Акафист Живоносному Гробу и Воскресению Господню».
В Русской же Церкви интерес к этому виду гимнографии появился только с XIX в., когда их создают многие клирики, а также благочестивые миряне. Однако священноначалие благословляло к общецерковному употреблению далеко не все такие тексты.
Прот. Максим Козлов пишет, что:
«к 1901 году на 158 разрешенных приходилось 291 (или более) неразрешенных акафистов. Это могло быть связано с несоответствием требованиям, предъявляемым к духовной литературе, или с существованием уже одобренного ранее акафиста с тем же посвящением».
Акафист барона Николая Нольде
Произведение, созданное бароном Н.К.Нольде, стало одним из первых акафистов Воскресению, благословленных к чтению верующими.
Николай Карлович происходил из древнего рода курляндских дворян. Его предки состояли на русской службе с середины XVII в., проживали в Туле. Отец Николая служил по военному ведомству, отличился на войне с Наполеоном (1812 г.), имел медали. Активной натурой был также его сын: выбрал военную службу, дослужился до поручика. После отставки он – активный депутат дворянского собрания г. Белёва, смотритель местного народного училища.
К тому же Николай Карлович слыл набожным человеком, часто посещал Свято-Жабынскую пустынь близ Белёва, писал духовные стихи.
6
Июня
1860 года
Его акафист Воскресению стал одним из немногих, одобренных для общецерковного чтения.
Издали его, правда, только в 1889 г., когда барон уже был в сибирской ссылке. Привела Нольде к такому концу обычная тогда многим страсть к азартным играм. Проигравшись, он попал под суд, был сослан. Но, по неисповедимым судьбам Господним, раб Божий Николай остался в истории как автор акафиста, который верующие читают до сих пор.
Творение патриарха Сергия
Достаточно поздно, в 1974 г., вышел из печати еще один акафист Воскресению, которые ранее не мог быть издан из-за запретов властей. Создан он, предположительно, в 1920-е гг. митрополитом Сергием (Страгородским), будущим патриархом.
То были тяжелые годы гонений, когда казалось, что Церкви не устоять. Но именно тогда митрополит Сергий пишет множество богослужебных гимнов. Среди них есть акафисты:
- Владимирской иконе Богородицы, написанный во время заключении;
- Боголюбскому образу Матери Божией.
- Особое же место занимает акафист Воскресению, звучащий как вызов окружающей действительности, твердая надежда: люди могут малодушествовать, бояться, скорбеть, но Христос победит!
Православные молитвы и иконы Божьей матери и святым угодникам
Слово «икона» пришло из греческого языка и означает «образ», «изображение». Изображение иконы освящается святой водой и специальными молитвами, через это освящение иконе сообщается благодать Святого Духа, и икона чтится уже нами, как святая. Согласно православному догмату иконопочитания, утвержденному VII Вселенским Собором, «честь, воздаваемая иконе, относится к ее первообразу, и поклоняющийся иконе поклоняется ипостаси изображенного на ней.» Собор особенно подчеркивает, что мы воздаем иконам почитание, а не поклонение, подобающее одному только Богу. «Икона таинственно содержит в себе присутствие того, кого она изображает, и это присутствие тем теснее, благодатнее и сильнее, чем более икона соответствует церковному канону».
Все Иконы Божьей матери и Святых угодников
Молитва в христианской жизни. Что такое молитва. О молитве
Молитва – важнейшая часть духовной жизни каждого верующего человека. Через молитву человек обращается к Богу, вопрошает к нему и просит прощения у него. Иными словами, молитва есть ни что иное, как способ разговора человека с Богом. О молитве …
Основой жизни православного христианина является пост и молитва. Молитва, говорил святитель Московский Филарет, «есть разговор души с Богом». И как в разговоре невозможно все время слушать одну сторону, так и в молитве полезно иногда остановиться и прислушаться к ответу Господа на нашу мольбу.
Молитва не требует определенного времени, места, обстоятельства или определенной формы. Она может быть многословной — длинной, и малословной — краткой. Молитву можно произносить в любое время дня или ночи, и в любом месте. Человек может молиться и при всяких обстоятельствах своей жизни: когда болен или здоров, когда он весел или печален, когда он имеет успех или терпит неудачу, когда он находится в обществе своих врагов или в кругу своих друзей, когда он покинут всеми, или когда он в среде своей любимей семьи. Но особенным местом молитв служит Божий храм. В воскресные дни, а также и в будни, если позволяет время, мы должны ходить для молитвы в храм, туда, где собираются наши братья и сестры во Христе — христиане, чтобы молиться сообща, все вместе. Такая молитва называется церковною.
Каждый православный христианин должен молиться ежедневно, утром и вечером, перед вкушением и после вкушения пищи, перед началом и по окончании всякого дела (например: перед учением и после учения и т. п.).
Утром мы молимся, чтобы поблагодарить Бога за то, что Он сохранил нас в прошедшую ночь, попросить Его Отеческого благословения и помощи на начавшийся день.
Вечером, перед сном, мы также благодарим Господа за благополучно проведенный день и просим сохранить нас во время ночи.
Перед едой и после неё мы молимся, чтобы поблагодарить Бога за Его дары и попросить Его благословить и освятить пищу.
Чтобы успешно и благополучно делалось дело, мы также должны, прежде всего, просить у Бога благословения и помощи на предстоящий труд, а по окончании благодарить Бога.
К сожалению, очень многие люди забывают о необходимости и важности молитвы, и прибегают к ней только в случаях ощущения безвыходности. Однако, даже в этих случаях, как показывает практика, Бог не забывает о человеке и дарит ему свою любовь и поддержку. Но, ни одна молитва не принесет человеку ничего доброго, если он будет просто читать ее, не задумываясь о сказанном. Поэтому крайне важно, обращаясь в молитве к Создателю, по-настоящему прочувствовать каждое свое слово.
Бог – самый лучший из собеседников, он всегда услышит человека и поможет ему. Не следует стесняться говорить с Богом даже об самом сокровенном, что есть в вашей душе. Главное – делайте это с истинной верой в Бога.
«Истинная молитва состоит не в словах и произнесении их, но истинная молитва состоит «в духе и истине» (Ин.4:23). Когда молимся Богу, должно пред Ним стоять не только телом, но и духом; и молитву произносить не только устами, но и умом, и сердцем; и не только голову и колени преклонять, но и сердце наше пред Ним; и к Нему умные очи наши возводить со смирением. Ибо всякая молитва должна исходить из сердца; и что язык глаголет, ум и сердце должны глаголать». святитель Тихон Задонский.
И что бы ни случилось за день — все происходит по воле Божией; все без исключения — обстоятельства, в которые Господь вас пожелал поставить, чтобы вы были Его присутствием, Его любовью, Его состраданием. Его творческим разумом, Его мужеством… И, кроме того, всякий раз, когда вы встречаетесь с той или иной ситуацией, вы — тот, кого Бог туда поставил, чтобы нести служение христианина, быть частицей Тела Христова и действием Божиим. Если вы будете так поступать, то легко увидите, что иногда вам придется поворачиваться к Богу и говорить: «Господи, просвети мой ум, укрепи и направь мою волю, дай мне сердце пламенное, помоги мне!» В другие моменты вы сможете сказать: «Господи, спасибо!»
В христианском катехизисе, то есть в наставлении о христианской вере, о молитве сказано так: «Молитва есть возношение ума и сердца Богу и является благоговейным словом человека к Богу». Молитва имеет необычайную силу. «Молитва не только побеждает законы природы, не только является непреоборимым щитом против видимых и невидимых врагов, но удерживает даже и руку Самого Всесильного Бога, поднятую для поражения грешников», — пишет святитель Димитрий Ростовский.
В Новом Завете молитва — это живая связь детей Божиих с их беспредельно благим Отцом, с Его Сыном Иисусом Христом и со Святым Духом. Благодать Царства есть «единство всецелой Пресвятой Троицы со всецелым духом». Таким образом молитвенная жизнь — это постоянное и естественное пребывание в присутствии Трисвятого Бога и в общении с Ним. Такое жизненное общение всегда возможно, потому что через крещение наше существо стало едино со Христом. Молитва является христианской, поскольку она есть общение со Христом и возрастает в Церкви, которая есть Его Тело. Ее измерения — это измерения любви Христовой.
«Молитва — это не информирование Бога о наших нуждах. Молитва — это условие, при котором Божественная сила может соприкасаться с нашим духом и действовать в нас. Бог всеведущ и знает нас лучше, чем мы сами.» Архимандрит Рафаил (Карелин) (XX век).
1-й акафист Воскресению Христову
Составлен бароном Николаем Карловичем Нольде. Одобрен Св. Синодом 6 июня 1860 года, №1326.
Иконография: Воскресение Христово — Сошествие во ад Датировки: XV в. Третья четверть XV в.Иконописная школа или художественный центр: Новгородская школа Происхождение: из церкви Успения на Волотовом поле близ Новгорода. Материал: дерево, темпера. Размеры иконы: высота 89,5 см, ширина 59,5 см Из праздничного чина. В центре композиции изображен Христос в трехчетвертном повороте, попирающий сломанные врата ада, с большим крестом в левой руке. По сторонам от него коленопреклоненные Адам и Ева. НГОМЗ 2179. © Новгородский государственный объединенный музей-заповедник Литература: Иконы Великого Новгорода XI-начала XVI веков. Авторы проекта Л.В.Нерсесян и С.В.Обух. М. Северный паломник. 2008. №37.
Конда́к 1.
Возбра́нный Воево́до и Го́споди, ве́чныя сме́рти победи́телю, я́ко изба́влься от духо́внаго умерщвле́ния, похва́льная воспису́ю Ти́, возсозда́нный Тобо́ю, ра́б Тво́й. Ты́ же, я́ко име́яй побе́ду над сме́ртию, от сме́рти грехо́вныя свободи́ на́с, зову́щих:Иису́се воскре́сший, воскреси́ ду́ши на́ша.
И́кос 1.
А́нгели воскресе́ние Твое́, Христе́ Спа́се, непреста́нно пою́т на небесе́х, и на́с на земли́ сподо́би чи́стым се́рдцем воспе́ти Тебе́ си́це:
Иису́се непостижи́мый, все́х ве́рных просвеща́яй, просвети́ и мя́ заблу́ждшаго.
Иису́се воскре́сший, все́х Собо́ю оживля́яй, оживи́ мя́ уме́ршаго грехми́.
Иису́се, на не́бо вознесы́йся и вознося́й на Тя́ наде́ющихся, совознеси́ и мя́ до́лу прекло́ннаго.
Иису́се, седя́й одесну́ю Отца́ и разделя́яй сла́ву с лю́бящими Тя́, не лиши́ мя́ сла́вы Твоея́.
Иису́се, хотя́й приити́ суди́ти живы́м и ме́ртвым, не осуди́ мя́ по дело́м мои́м, но сотвори́ со мно́ю по ми́лости Твое́й.
Иису́се воскре́сший, воскреси́ ду́ши на́ша.
Конда́к 2.
Ви́дя па́дших челове́ков, Го́споди, Ты́ вочелове́чився совоскреси́л еси́ все́х и, воскреси́в, дарова́л вся́ потре́бная ко спасе́нию: си́це и мене́ умерщвле́ннаго грехми́ оживи́, зову́ща: Аллилу́ия.
И́кос 2.
Ра́зум не постига́ет та́йны Боже́ственныя, ка́ко Исто́чник жи́зни воскреса́ет, умерщвля́я сме́рть? Сего́ ра́ди, то́чию се́рдцем испыту́юще ра́дость воскресе́ния и то́ю просвеща́еми, со гла́сом весе́лия духо́внаго взыва́ем Ти́ си́це:
Иису́се, входя́й две́рем заключе́нным, вни́ди в до́м души́ моея́.
Иису́се, сре́тивый ученики́ на пути́, сря́щи и мя́ на пути́ се́й жи́зни.
Иису́се, воспламени́вый сердца́ и́х Твои́ми словесы́, воспламени́ и мое́ хла́дное се́рдце.
Иису́се, да́вый Себе́ позна́ти в преломле́нии хле́ба, да́ждь ми́ позна́ти Тя́ в Боже́ственней Евхари́стии.
Иису́се, обеща́вый Ду́ха Свята́го ученико́м Твои́м, ниспосли́ и мне́ Сего́ Ду́ха Уте́шителя от Отца́.
Иису́се воскре́сший, воскреси́ ду́ши на́ша.
Конда́к 3.
Си́лою Боже́ственною воскреси́вый Ла́заря, воскреси́ и мене́ истле́вшаго страстьми́ и многоле́тно лежа́щаго во гро́бе нераска́яния, да возста́в по гла́су Твоему́, воспою́ спаса́емый: Аллилу́ия.
И́кос 3.
Име́яй вла́сть над сме́ртию, из а́да ду́ши воззва́л еси́, Иису́се. Воззови́ и мене́ из глубины́ грехо́вныя, да и а́з, очи́стив чу́вствия, блиста́ющу Ти́ во све́те непристу́пнем, ра́достно воспою́ побе́дную пе́снь та́ко:
Иису́се, сме́рти победи́телю, победи́ моя́ злы́я стра́сти.
Иису́се, жи́зни пода́телю, да́ждь ми́ жи́знь спаси́тельную.
Иису́се, исто́чниче ра́дости, возвесели́ се́рдце мое́ во и́стине Твое́й.
Иису́се, пятию́ хле́бы пя́ть ты́сящ насы́тивый, хле́бом небе́сным напита́й мя́.
Иису́се, наде́ждо па́дших, изми́ мя́ из ро́ва зо́л мои́х.
Иису́се воскре́сший, воскреси́ ду́ши на́ша.
Конда́к 4.
Бу́ря страсте́й смуща́ет и потопля́ет мя́, но молю́ Тя́ Иису́се, я́ко Петру́, простри́ ми́ ру́ку по́мощи и, си́лою воскресе́ния Твоего́ воздви́гнув мя́, научи́ воспева́ти: Аллилу́ия.
И́кос 4.
Слы́шаще ра́достную ве́сть воскресе́ния Твоего́, Иису́се, небеса́ досто́йно веселя́тся, земля́ же ра́дуется; и мы́ пра́зднующе ве́чное весе́лие, дерза́ем взыва́ти Тебе́ си́це:
Иису́се, седя́й во све́те непристу́пнем, бу́ди досту́пен все́м по милосе́рдию Твоему́.
Иису́се, любя́й созда́ния Твоя́, не забу́ди и мене́ после́дняго.
Иису́се, влеки́й к Себе́ сердца́, смягчи́ и мое́ окая́нное се́рдце.
Иису́се, вся́ блага́я проше́ния исполня́яй, испо́лни и мое́ проше́ние, во е́же па́че всего́ люби́ти Тя́.
Иису́се, вся́ку ка́плю сле́зную прие́мляй, не отри́ни и мои́х моле́нии.
Иису́се воскре́сший, воскреси́ ду́ши на́ша.
Конда́к 5.
Богоприя́тная жи́знь источа́ется от Тебе́, о Иису́се Сы́не Бо́га жива́го! Сего́ ра́ди молю́ Тя́, да не погуби́т мя́ человекоуби́йца и да не загради́т уста́ моя́, вопию́щая Тебе́: Аллилу́ия.
И́кос 5.
Ви́девше ду́хом воскре́сшаго Го́спода, прииди́те, пи́во пие́м но́вое, не от ка́мене исте́кшее, но от исто́чника нетле́ннаго и живоно́снаго гро́ба Спаси́теля, и́мже безпло́дную зе́млю ду́ш на́ших одожди́в, научи́ все́х пе́ти Ему́ си́це:
Иису́се, напая́яй на́с Свое́ю Кро́вию, да́руй мне́ неоску́дно приима́ти пречестну́ю Кро́вь сию́.
Иису́се, ниспосыла́яй до́ждь на пра́ведныя и гре́шныя, ороси́ и мя́ к плодоноше́нию духо́вному.
Иису́се, не возгнуша́выйся гре́шницы пока́явшияся, да́ждь и мне́ но́зе Твои́ омы́ти слеза́ми благодаре́ния.
Иису́се, реки́й Фоме́: «блаже́ни не ви́девшии, но ве́ровавшии», да́ждь ми́ ве́ру нелицеме́рную.
Иису́се, реки́й: «ищи́те и обря́щете», да́руй ми́ обрести́ Тя́ еди́наго на потре́бу.
Иису́се воскре́сший, воскреси́ ду́ши на́ша.
Конда́к 6.
Пропове́дуяй в ду́се неумолка́ющаго ра́дования Твое́ живоно́сное воскресе́ние, Иису́се Бо́же мо́й, да бу́ду и а́з гре́шный прича́стник сего́ воскресе́ния, поя́ Тебе́ непреста́нно в го́рнем Иерусали́ме: Аллилу́ия.
И́кос 6.
Возсия́вый всему́ ми́ру воскресе́нием Свои́м Госпо́дь Иису́с Христо́с, ны́не вся́ исполня́ет све́та, не́бо же и зе́млю и преиспо́дняя; да пра́зднует у́бо вся́ тва́рь Христо́во воста́ние, в не́мже утвержда́еми вопие́м си́це:
Иису́се, вся́ исполня́яй све́том Твои́м, просвети́ и мои́ омраче́нныя о́чи.
Иису́се, не́бо и зе́млю сочета́вый, возведи́ мя́ от земли́ на не́бо.
Иису́се, снизше́дый све́том Божества́ в преиспо́дняя, сни́ди в преиспо́днюю души́ моея́.
Иису́се, изведы́й из темни́ц а́довых ожида́вшия Тя́ ду́ши, изведи́ и мя́ гре́шнаго из мра́ка уны́ния, я́ко живо́т мо́й а́ду прибли́жися.
Иису́се, все́м простира́яй пречи́стеи ру́це Твои́, объими́ и мя́ окая́ннаго.
Иису́се воскре́сший, воскреси́ ду́ши на́ша.
Конда́к 7.
Хотя́й откры́ти си́лу Божества́ Своего́, Госпо́дь покрыва́ется печа́тию Каиа́фы, да не нару́шив о́ныя пред стрегу́щими, победоно́сно воста́нет и научи́т пе́ти: Аллилу́ия.
И́кос 7.
Ди́вно и непости́жно е́сть, ка́ко вчера́ спогребы́йся Тебе́, Христе́, дне́сь совостаю́ ду́хом, Тебе́ воскре́сшему, и воспева́ю та́ко:
Иису́се воскре́сший, все́м ту́не жи́знь подава́яй, окрили́ у́м мо́й, да Тебе́ после́дствует.
Иису́се, освяти́вый зе́млю Твои́ми стопа́ми, освяти́ мы́сль мою́, к Тебе́ вознося́щуюся.
Иису́се, не возбрани́вый начерта́ти пречи́стый о́браз Тво́й, да́ждь и мне́ име́ти вы́ну в души́ мое́й о́браз Твоего́ воскресе́ния.
Иису́се, прия́вый две́ ле́пте вдови́цы, приими́ от мене́ пе́снь сию́.
Иису́се, не осуди́вый блудни́цы, но на пу́ть и́стины наста́вивый ю́, не осуди́ и мои́х нечи́стых у́ст, в песнопе́нии Тя́ лобыза́ющих.
Иису́се воскре́сший, воскреси́ ду́ши на́ша.
Конда́к 8.
Стра́нно Бо́га вочелове́чшася и воскре́сша мы́сленно ви́дяще, вся́кое жите́йское отложи́м попече́ние, я́ко да Царя́ все́х подъи́мем и воспое́м Ему́: Аллилу́ия.
И́кос 8.
Ве́сь бы́л еси́ любо́вь к па́дшим челове́ком, о Иису́се, и поста́вил еси́ на боже́ственней стра́жи богоглаго́ливаго Авваку́ма, да пока́жет светоно́сна а́нгела, я́сно глаго́люща о воскресе́нии Твое́м. Те́мже и мы́ зове́м Тебе́ си́це:
Иису́се, стрего́мый во́инами, посли́ па́ки а́нгела храни́теля на стра́жу души́ моея́, его́же а́з отгоня́ю грехи́ мои́ми.
Иису́се, ослепи́вый о́чи стрегу́щим Тя́ блиста́нием Божества́, отврати́ о́чи мои́ от суеты́ и просвети́ к позна́нию и́стины.
Иису́се, вопроша́вый апо́стола Петра́, «лю́биши ли Мя́?», да́ждь мне́ име́ти о́браз любве́ его́.
Иису́се, прости́вый тому́ апо́столу отрече́ние, прости́ и мне́ ежеча́сныя отрече́ния от повеле́ний Твои́х.
Иису́се, да́вый вла́сть вяза́ти и реши́ти, разреши́ мя́ от непра́вд мои́х.
Иису́се воскре́сший, воскреси́ ду́ши на́ша.
Конда́к 9.
Все́ естество́ челове́ческое Тобо́ю восприя́тое просла́вися воскресе́нием Твои́м, Иису́се, и сего́ ра́ди да́руеши телесе́м нетле́ние. Те́мже мы́, ви́дяще сие́ зна́мение в оста́нцех святы́х, вопие́м со умиле́нием: Аллилу́ия.
И́кос 9.
Вети́и богоглаго́ливии у́тренюют ду́хом, срета́я Тя́ исходя́ща из гро́ба, и вме́сто ми́ра прино́сят Ти́ пе́снь я́ко Со́лнцу пра́вды и Влады́це, с ни́ми же на́ша моли́твы приими́ сицевы́я:
Иису́се, прие́мый ми́ро на Тя́ излия́нное, приими́ и мно́ю излия́нная славосло́вия.
Иису́се, Со́лнце и́стины, просвети́ ду́шу мою́.
Иису́се, ры́бари соде́лавый ловцы́ челове́ков, улови́ и мою́ злу́ю во́лю в Твое́ послуша́ние.
Иису́се, из Са́вла соде́лавый первоверхо́внаго апо́стола, вразуми́ и мя́ заблужда́ющаго.
Иису́се, моли́твами апо́стола сего́ и все́х святы́х Твои́х, пощади́ мя́ гре́шнаго.
Иису́се воскре́сший, воскреси́ ду́ши на́ша.
Конда́к 10.
Спасти́ хотя́й ро́д челове́ческий Иису́се, снизше́л еси́ на зе́млю и Бо́г сы́й восприя́л еси́ не́мощи на́ша, да и в ни́х яви́тся си́ла Твоя́, подвиза́ющая пе́ти: Аллилу́ия.
И́кос 10.
Царю́ воскре́сший, Иису́се Христе́, Спаси́телю на́ш! Ты́, снизше́дый в преиспо́дняя земли́ и сокруши́вый вереи́ ве́чныя, содержа́щия свя́занныя ду́ши, свободи́ и мене́ от у́з греха́, взыва́юща Тебе́ си́це:
Иису́се, вручи́вый возлю́бленнаго ученика́ Ма́тери Твое́й, вручи́ и мя́ спаси́тельному Ея́ смотре́нию.
Иису́се, страда́ния Ма́тере Твоея́ обрати́вый в ра́дость, да́ждь и мне́ окая́нному терпели́во понести́ кре́ст мо́й.
Иису́се, да́вый ми́рови засту́пницу Ма́терь Твою́, да́ждь и мне́ гре́шному бы́ти под кро́вом Ея́.
Иису́се, младе́нцем невозбрани́вый прикаса́тися к Тебе́, да́руй мне́ и́х незло́бие.
Иису́се, реки́й блудни́це: «иди́, и отсе́ле не согреша́й», да́ждь ми́ ктому́ не прогневля́ти Тя́.
Иису́се воскре́сший, воскреси́ ду́ши на́ша.
Конда́к 11.
Пе́ние умиле́нное о воскресе́нии Твое́м да́руй мне́ принести́ Тебе́, о Спаси́телю мо́й! И в не́м да прии́мет душа́ моя́ еле́й исцеле́ния от душевре́дных мечта́ний, и да пое́т вы́ну Тебе́: Аллилу́ия.
И́кос 11.
Светоприи́мно от воскресе́ния Твоего́ восприя́вше лучи́ благода́ти, и чрез ни́х я́ко в зерца́ле ви́дяще духо́вно Твое́ живоно́сное воста́ние, поклана́емся Кресту́ Твоему́ Честно́му, и Свято́е Воскресе́ние Твое́ пое́м и сла́вим си́це:
Иису́се, преклони́вый небеса́, приими́ поклоне́ние на́ше благоутро́бно.
Иису́се, усну́вый пло́тию я́ко ме́ртв, умертви́ на́ша плотски́я по́хоти.
Иису́се, всего́ Себе́ да́вый на спасе́ние челове́ков, да́ждь и мне́ всеце́ло преда́тися Тебе́.
Иису́се, возше́дый на небеса́ угото́вати ме́сто лю́бящим Тя́, всели́ и мя́ во оби́тели Твоя́.
Иису́се, седы́й одесну́ю Отца́, десны́м овца́м сопричти́ мя́.
Иису́се воскре́сший, воскреси́ ду́ши на́ша.
Конда́к 12.
Благода́ть да́ждь и мне́, все́х возлюби́вый Иису́се, и приими́ мое́ моле́ние я́ко да́нь приноси́мую Тебе́, и отжени́ от души́ моея́ вся́ лука́вая помышле́ния, да неосужде́нно воспою́ Тебе́: Аллилу́ия.
И́кос 12.
Пою́ще Твое́ всесла́вное воскресе́ние, велича́ем Тя́, о Иису́се Христе́ Бо́же на́ш! И ве́руем, я́ко да́руеши все́м живо́т ве́чный. Того́ ра́ди в се́й нарече́нный и святы́й де́нь, я́ко бра́тия дру́г дру́га объи́мем, ненави́дящим на́с прости́м вся́ воскресе́нием, и еди́ными усты́ и еди́нем се́рдцем возопии́м Тебе́ та́ко:
Иису́се, благословля́яй благословля́ющия Тя́, благослови́ и ны́не поси́льный тру́д мо́й.
Иису́се, освяща́яй на Тя́ упова́ющия, освяти́ жела́ния и наме́рения моя́.
Иису́се, обеща́вый бы́ти с ве́рными до сконча́ния ве́ка, пребу́ди неотлу́чно и со мно́ю гре́шным.
Иису́се, Сло́во Ипоста́си О́тчей, очи́сти недосто́йное мое́ сло́во к Твоему́ песнопе́нию.
Иису́се, Па́сха спаси́тельная, от сме́рти к жи́зни приводя́щая, всели́ мя́ в черто́г Тво́й, просвети́в одея́ние души́ моея́.
Иису́се воскре́сший, воскреси́ ду́ши на́ша.
Конда́к 13.
О, Иису́се Христе́, сме́ртию сме́рть попра́вый и су́щим во гробе́х живо́т дарова́вый! Приими́ в воню́ благоуха́ния духо́внаго сие́ ма́лое моле́ние на́ше и су́щим на́м во гробе́х нераде́ния да́руй живо́т ве́чный, да пое́м Тебе́. Аллилу́ия.
Этот конда́к читается трижды, затем и́кос 1-й и конда́к 1-й.
Моли́тва ко Го́споду Иису́су воскре́сшему.
Сла́ва Тебе́, Го́споди Иису́се Христе́, Бо́же мо́й, я́ко па́ки сподо́бил мя́ еси́ недосто́йнаго, преше́дши по́прище свята́го поста́, поклони́тися Боже́ственным Страсте́м Твои́м и ви́дети всера́достный де́нь пресла́внаго из гро́ба Воскресе́ния Твоего́, в о́ньже свободи́л еси́ су́щия во а́де от ве́к свя́занныя ду́ши пра́ведных. Тоя́ Боже́ственныя свобо́ды ду́ха и пло́ти, дража́йший Спаси́телю мо́й, и а́з жела́ю, да разреши́ши мя́, свя́зана су́ща мно́гими грехи́, и да сотвори́ши возсия́ти живоно́сному све́ту Воскресе́ния Твоего́ во мра́чней души́ мое́й. Ви́жду бо безчи́сленныя щедро́ты и неизрече́нное человеколю́бие Твое́, я́ко не то́чию от небытия́ в бытие́ мя́ приве́л еси́, и о́браза Твоего́ подо́бием украси́в, всея́ до́льней тва́ри влады́ку поста́вил мя́ еси́, но и посе́м па́дша с высоты́ и врагу́ порабо́тившася, не оста́вил еси́, но, искупи́в мя́ безце́нною Кро́вию Твое́ю, благода́тию креще́ния снабди́л мя́ еси́, да востеку́ на пе́рвое достоя́ние. А́з же, окая́нный, запя́т бы́в умо́м плотски́м, обрати́хся вспя́ть и па́ки ра́б сотвори́хся греха́ и страсте́й, доне́леже еди́н по еди́ному погуби́х все́ да́ры благода́ти Твоея́. И ны́не у́бо, что́ сотворю́, не ве́м; оба́че помяну́в глаго́лы пречи́стых у́ст Твои́х, я́ко не прише́л еси́ призва́ти пра́ведники, но гре́шники в покая́ние, и а́з, я́ко еди́н от си́х, с ве́рою и смире́нием прихожду́ к живоно́сному гро́бу Твоему́, не арома́ты и воню́ ми́ра нося́й, (на́г бо е́смь и пу́ст благи́х де́л,) но па́че наде́жду имы́й обрести́ в не́м проще́ние греха́м мои́м и обновле́ние нечи́стому житию́ моему́. При́зри у́бо на мя́, ка́ющася и служи́ти Тебе́ хотя́ща, и не отри́ни от благода́ти Воскресе́ния Твоего́! Живоно́сною сме́ртию Твое́ю и погребе́нием умертви́ моя́ лю́тыя стра́сти, да, я́ко ме́ртв и погребе́н, живу́ в ми́ре се́м. Пресла́вным воста́нием Твои́м воздви́гни мою́ ду́шу, умерщвле́нную грехми́, и оживи́ со́весть, ея́же ничто́же в ми́ре ну́жнейши е́сть. Вознесе́нием Твои́м отто́ргни мя́ от су́етных и душетле́нных бла́г земны́х, и сотвори́ мя́ го́рняя му́дрствовати, я́ко да не ктому́ себе́ живя́ и угожда́я, но Тебе́, Го́споду и Бо́гу моему́, служа́ и рабо́тая, я́коже сподо́бихся поклони́тися Воскресе́нию Твоему́ на земли́, та́ко сподо́блен бу́ду ви́дети Тебе́, дража́йшаго Искупи́теля моего́, и на небеси́, за прия́тие сме́рти кре́стныя сла́вою и че́стию венча́нна, и ста́в одесну́ю вели́чествия Твоего́, со арха́нгелы и а́нгелы, и со все́ми искупле́нными Тобо́ю бра́тиями мои́ми, во ве́ки веко́в пою́ Тебе́: Аллилу́ия! Ами́нь.
Святые отцы о молитве
«Молитва есть оружие великое, сокровище неоскудевающее, богатство никогда не истощаемое, пристань безмятежная, основание спокойствия; молитва есть корень, источник и мать бесчисленных благ и могущественнее царской власти». Свт. Иоанн Златоуст.
«Молитва в чине своем выше милостыни». Прп. Исаак Сирин.
«Молитва есть возникновение в сердце нашем одного за другим благоговейных чувств к Богу». Свт. Феофан, Затворник Вышенский.
«Во время молитвы речь наша и моление да будут соединены с благочинием, спокойствием и скромностию. Будем помышлять о том, что мы стоим пред лицем Бога и что надобно угодить очам Божиим и положением тела, и звуком голоса». Сщмч. Киприан Карфагенский.
«Должно упраздниться от дел супружеских, чтобы заняться молитвою; упраздниться от попечений о богатстве, от пожелания земной славы, от наслаждения удовольствиями, от зависти и всякого злого дела против нашего ближнего, чтобы, когда душа наша в тишине и не возмущается никакою страстию, в ней, как в зеркале, было чисто и неомрачено Божие озарение». Свт. Василий Великий.
«Начиная молитву, оставь себя самого, жену, детей, расстанься с землею, минуй небо, оставь всякую тварь видимую и невидимую, и начни славословием все Сотворившего, и, когда будешь славословить Его, не блуждай умом туда и сюда, не баснословь по-язычески, но выбирай слова из Святых Писаний». Свт. Василий Великий.
«Всякое место и всякое время удобно для нас к молитве». Свт. Иоанн Златоуст.
Православные молитвы святым угодникам. Святые угодники Божии.
Православные молитвы нуждающимся в различных нуждах и немощах.
Акафисты Господу и праздникам
ПОИСК | ФОРУМ |
Акафист Воскресению Христову
Кондак 1
Возбранный Воеводо, Господи Небесе и земли, победно благодарственное пение приносим Тебе, раби Твои, во ад ныне сшедшему и с Собою вся воскресившему, и наше избавление празднующе, светло вопием: Христос воскресе из мертвых, смертию смерть поправ и сущим во гробех живот даровав.
Икос 1
Ангел Господень, в вечер субботний в трусе велии сошед с Небесе, отвали камень от дверий гроба Иисусова и седяще на нем. От страха его сотрясошася стрегущии и быша яко мертви. Мы же Воскресшему Живому Богу с мироносицами покланяемся и Пасху тайную благовествуем, вопиюще: Христос воскресе, и князи адстии падоша. Христос воскресе, и устрашишася вратницы адовы. Христос воскресе, и сокрушишася врата медная. Христос воскресе, и твердыни адовы положишася в запустение. Христос воскресе, и смерть рыдает. Христос воскресе, и ад, стеня, вопиет: Христос воскресе из мертвых, смертию смерть поправ и сущим во гробех живот даровав.
Кондак 2
Видяще Мария Магдалина, и Мария Иаковля, и Саломия юношу во гробе Иисусове, одеяна во одежду белу и седяща в десных, ужасошася. Он же глагола к ним: «Иисуса Распятаго ищете? Несть зде, воста бо, якоже рече. Приидите, видите место, идеже лежа Господь, и скоро шедше рцыте учеником Его: Христос воскресе из мертвых, смертию смерть поправ и сущим во гробех живот даровав».
Икос 2
Разум неразумеваемый разумети ищуще, Петр и другий ученик течаста ко гробу и, вшедше в онь, видеша ризы едины лежаща и сударь, иже бе на главе Иисусове, не с ризами лежащъ, но особь свит на единем месте, веровавше же, возопиша с веселием: Христос воскресе, и вся тварь радуется. Христос воскресе, Небеса да веселятся. Христос воскресе, и сликовствуют нам Ангели. Христос воскресе, и просветишася преисподняя. Христос воскресе, воскликнем с веселием, от смерти спасеннии. Пойте же Господеви вся земля: Христос воскресе из мертвых, смертию смерть поправ и сущим во гробех живот даровав.
Кондак 3
Силою свыше облече Господь Своя ученики по Воскресении. Тии же идоша в Галилею, в гору, аможе повеле им Иисус, и пришедшим им глагола Иисус: «Дадеся Ми всяка власть на Небеси и на земли. Шедше убо, научите вся языки, крестяще их во имя Отца и Сына и Святаго Духа, учаще их блюсти вся, елика заповедах вам». Тии же поклонишася Ему, зовуще: Христос воскресе из мертвых, смертию смерть поправ и сущим во гробех живот даровав.
Икос 3
Имущи в сердце своем любовь к Учителю, Мария Магдалина стояще у гроба вне, плачущи, и Воставшаго из мертвых видящи, яко вертоградаря, вопрошаше: «Аще Ты еси взял Его, повеждь ми, где еси положил Его, и аз возьму Его». Обаче, паче чаяния, слышавши: «Марие, восхожду ко Отцу Моему и Отцу вашему и Богу Моему и Богу вашему», прииде ко учеником, глаголющи: Христос воскресе, и жало греховное притупися. Христос воскресе, и мир от потопа греховнаго спасеся. Христос воскресе, и мы от работы врагу свободихомся. Христос воскресе, и диаволе прельщение упразднися. Христос воскресе, и бывшее на нас рукописание загладися. Христос воскресе, и вся тварь обновися, зовущи: Христос воскресе из мертвых, смертию смерть поправ и сущим во гробех живот даровав.
Кондак 4
Бурю помышлении сумнительных внутрь имея, Фома учеником, глаголющим, яко видехом Господа, рече им: «Аще не увижу на руку Его язвы гвоздиныя и вложу перста моего в язвы гвоздиныя, и вложу руку в ребра Его, не иму веры», но, уверився, с веселием возопи: Христос воскресе из мертвых, смертию смерть поправ и сущим во гробех живот даровав.
Икос 4
Слышав Фома ученик, видевших Господа, и очима своима хотяй Того зрети, рече: «Не иму веры». По днех же осьмих прииде Иисус затворенным дверем, ста посреде ученик и глагола Фоме: «Принеси перст твой семо, и виждь руце Мои, и принеси руку твою, и вложи в ребра Моя: и не буди неверен, но верен». И отвеща Фома, и рече: Христос воскресе, Ты еси Господь мой. Христос воскресе, Ты еси Бог мой. Христос воскресе, и вси нетление и жизнь восприяхом. Христос воскресе, и мертвии восташа. Христос воскресе, и избавихомся осуждения и муки. Христос воскресе, и жизнь из гроба возсия мирови поющему: Христос воскресе из мертвых, смертию смерть поправ и сущим во гробех живот даровав.
Кондак 5
Божества огнем не опалися Фома, ребро Спасово дерзновенно осязав. Паче же просветися, Бога, на спасение наше воплотившася и паки с плотию воскресшаго, познав. Темже неверием своим блаженный близнец церковную веру утверждает, юже исповедующе согласно вопием: Христос воскресе из мертвых, смертию смерть поправ и сущим во гробех живот даровав.
Икос 5
Видевше Иисуса воскресша, ученицы убояхуся, мняще дух видети. Иисус же, хотя уверити их, показа им руце и нозе и ребра Своя, таже рыбы печены часть прием и от пчел сот пред ними яде. Тем уверившеся и страх свой и печаль свою отложивше, в радости пояху: Христос воскресе, хуждшая восприим, и подаде нам лучшая. Христос воскресе, и ад умертвися блистанием Божества Его. Христос воскресе, и тьма разрушися, и мрачнии демони отгнашася. Христос воскресе, и истлевшее страстьми человеческое естество обновися. Христос воскресе, и беззакония наша туне очистишася. Христос воскресе, и мы веи, в нетление облекшеся, песнь сию Ему приносим: Христос воскресе из мертвых, смертию смерть поправ и сущим во гробех живот даровав.
Кондак 6
Проповедники по Воскресении Твоем в мир посылая, богоносныя апостолы Твоя, Христе, рекл еси им, дунув: «Приимите Дух Свят. Имже отпустите грехи, отпустятся им; и имже держите, держатся». Темже даждь и до днесь во всем мире чада церковная, от грехов разрешаеми, славят непрестанно Твое милосердие и душами чистыми в радости поют: Христос воскресе из мертвых, смертию смерть поправ и сущим во гробех живот даровав.
Икос 6
Возсиял еси, Христе, и во мрачных удолиях ада свет Твоего Воскресения, прощение и ослабу, и избавление благовествуя, Многомилостиве, душам от века тамо содержимым. Темже от змия, человекоубийцы, исхищаеми, играюще, к свету Твоему устремишася, поюще: Христос воскресе, и узы наша разтерзашася. Христос воскресе, и сень смертная в вечную жизнь преложися. Христос воскресе, и держава смерти уже не возможет держати человека. Христос воскресе, и мучителева дерзость низложися. Христос воскресе, и рай вместо ада жити нам даровася. Христос воскресе, и мир воспевает присно: Христос воскресе из мертвых, смертию смерть поправ и сущим во гробех живот даровав.
Кондак 7
Хотяй падшему Адаму послужити, Спасе наш, на земли явился еси, и на земли того не обрет, даже до ада низшел еси ища, да, сретив Тя долу, в преисподних земли, со всеми спасемыми поет: Христос воскресе из мертвых, смертию смерть поправ и сущим во гробех живот даровав.
Икос 7
Новыя жизни начало положил еси мирови, Господи, Твоим славным Воскресением. Ветхая бо вся мимоидоша: и ад, и смерть, и властительство диавола. Свободна убо вся тварь познавается, и прежде омраченнии, ныне яко сынове Божии, ликуют, поюще: Христос воскресе, бездну милости и щедрот излияв на род наш. Христос воскресе, в ров низпадших нас воздвигнувый с Собою. Христос воскресе, и мы от сетей демонских избавихомся. Христос воскресе, и горесть греха в сладость райския жизни преложися. Христос воскресе, и древом умерщвленнии ожихом. Христос воскресе, и нас возведе в прежнее достояние, да зовем: Христос воскресе из мертвых, смертию смерть поправ и сущим во гробех живот даровав.
Кондак 8
Странствуя с Клеопою и Лукою в весь, отстоящую стадий шестьдесят от Иерусалима, и не познан быв има, поносил еси, Спасе, неверствию их и жестосердию, глаголя: «Не сия ли подобаше пострадати Христу и внити в славу Свою?» И, начен от Моисея и от всех пророк, научил еси их пети: Христос воскресе из мертвых, смертию смерть поправ и сущим во гробех живот даровав.
Икос 8
Всего Себе, Бога суща и человека совершенна, преподал еси, Спасе, двема ученикома Твоима во Еммаусе, егда приимь хлеб, благословил еси и, преломив, дал еси има. Онема и отверзостеся очи, и познаста Тебе, Ты же невидимь бысть има, и рекоста к себе: Христос воскресе, и жизнь воцарися. Христос воскресе, и диаволя лесть обличися. Христос воскресе, и преста жертва идольская. Христос воскресе, и вся земля приносит Ему жертву хваления. Христос воскресе, и мы, вкусивше древле преслушаннаго брашна, ныне вкушаем пищи вечныя. Христос воскресе, и мы радости присносущныя причастницы бываем, поющии: Христос воскресе из мертвых, смертию смерть поправ и сущим во гробех живот даровав.
Кондак 9
Вси Ангели, Христе Спасе, твое Воскресение поют на небеси. Сподоби и нас на земли чистым сердцем в веселии воспевати: Христос воскресе из мертвых, смертию смерть поправ и сущим во гробех живот даровав.
Икос 9
Ветия всемирный и учитель языков Павел богоглаголивый, яко труба, вопиет: «Христос воскресе от мертвых, Начаток востания умерших бысть. Якоже во Адаме вси умирают, такожде и о Христе вси оживут». Темже Воскресение Христово видевше, в радости вопием: Христос воскресе, и князь мира низложися. Христос воскресе, и трепещет преисподняя. Христос воскресе, и смерть пожерта бысть победою. Христос воскресе, и ад пленен бысть Того державою. Христос воскресе, и свободихомся от адовых нерушимых уз. Христос воскресе, и мы, из нетления избавльшеся, сыны воскресения явихомся, и поем: Христос воскресе из мертвых, смертию смерть поправ и сущим во гробех живот даровав.
Кондак 10
Спасти хотя род человеческий от работы вражия, распятие и смерть претерпел еси, Господи, погребен же быв, в третий день от мертвых востал еси. Тем же Ангел, блистаяйся во гробе, благовествует женам, глаголя: Христос воскресе из мертвых, смертию смерть поправ и сущим во гробех живот даровав.
Икос 10
Третие по Воскресении явися Иисус на мори Тивериадстем рыбу ловящим Симону Петру, и Фоме, и Нафанаилу, и сыном Зеведеевым со инема от ученик Его двема и, яко Владыка всех, повелевает мрежу одесную страну корабля воврещи, и бысть слово дело вскоре, и многое рыб множество, и вечеря странна готова на земли. Ея же ныне мысленно насладитися и нас сподоби, Господи, поющих: Христос воскресе, и дадеся Ему власть на небеси и на земли. Христос воскресе, и Царство Божие наста. Христос воскресе, и Тело Его, яко Хлеб Жизни, вси приемлем. Христос воскресе, и Крови Его, яко Источника Безсмертнаго, вкушаем. Христос воскресе, и Адам, свобожден, с нами ликует. Христос воскресе, и Ева, от уз избавляема, радуется, зовущи: Христос воскресе из мертвых, смертию смерть поправ и сущим во гробех живот даровав.
Кондак 11
Пение всеумиленное приношаше Воскресшему Тебе, Петр, трищи бо отвержеся Тебе, трищи же и исповедуя: «Господи, Ты вся веси, Ты веси, яко люблю Тя». Трищи и слышит от Тебе сладчайшее на паству паки призвание: «Паси агнцы Моя, паси овцы Моя». Темже и зовет: Христос воскресе из мертвых, смертию смерть поправ и сущим во гробех живот даровав.
Икос 11
Света Подателю, якоже солнце, возсиял еси тридневно от гроба и вся просветил еси светом истиннаго богопознания. Темже седящии во тьме неверия и сомнения уверихомся со апостолы, яко Господь еси, и не истязуем уже: «Ты кто еси?» Но Воскресшаго Тя славяще; во умилении зовем: Христос воскресе, и всяческая просвети Воскресением Своим. Христос воскресе, и свет вечный возсия во тьме и сени смертней седящим. Христос воскресе, и верным подаде тайно осеняющее свыше Духа сияние. Христос воскресе, и духовная очеса прежде слепых отверзошася. Христос воскресе, и мы Отца светов познахом. Христос воскресе, да посрамятся вси отвергшиися Господа славы и с нами да воспоют: Христос воскресе из мертвых, смертию смерть поправ и сущим во гробех живот даровав.
Кондак 12
Благодатию Твоею всякому человеку удобнейший путь спасения указуя, Христе, глаголал еси Симону Петру: «Егда состареешися, воздежеши руце твои, и ин тя пояшет и ведет, аможе не хощеши», назнаменуя, коею смертию прославит Бога. Возлюбленному же ученику повелел еси пребывати, дондеже приидеши. Темже, аще и разлучившеся апостоли, обаче союзом любве связуеми, согласно воспеваху: Христос воскресе из мертвых, смертию смерть поправ и сущим во гробех живот даровав.
Икос 12
Поюще Твое тридневное Воскресение, Христе, радуемся Твоему непреложному обещанию. С нами бо до скончания века быти обещался еси, от всякаго зла нас избавляя и к жизни вечней руководствуя. Сего ради, славяще Тя, вопием: Христос воскресе, и мы вреда всякаго избавляемся ныне. Христос воскресе, и нас одесную Отца с Собою посадил есть. Христос воскресе, и нас причастники вечныя славы Своея содела. Христос воскресе, и древле сокрушивый праотца сильный враг сокрушися. Христос воскресе, и со Ангелы мы, прежде отриновеннии, водворяемся. Христос воскресе, и с Собою вся воскресит, зовущия: Христос воскресе из мертвых, смертию смерть поправ и сущим во гробех живот даровав.
Кондак 13
О Пасха велия и священнейшая, Христе Иисусе, Спасителю наш, благодарно исповедуем спасительную великую милость Твою, яко и паки сподобил еси нас, недостойных, ныне вкусити радости Светлаго Воскресения Твоего. Подавай нам в невечернем дни Царствия Твоего истее и совершеннее Тебе, Сладчайшаго, причащатися, да со Ангелы и всеми святыми во веки веков поем вси радостно: Христос воскресе из мертвых, смертию смерть поправ и сущим во гробех живот даровав.
(Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1)
Что следует запомнить христианину
Есть слова Священного Писания и молитвы, которые желательно знать наизусть.
1. Молитва Господня «Отче наш» (Мф. 6, 9-13; Лк. 11, 2-4). 2. Основные заповеди Ветхого Завета (Втор. 6, 5; Лев. 19,18). 3. Основные евангельские заповеди (Мф. 5, 3-12; Мф. 5, 21-48; Мф. 6, 1; Мф. 6, 3; Мф. 6, 6; Мф. 6, 14-21; Мф. 6, 24-25; Мф. 7, 1-5; Мф. 23, 8-12; Ин. 13, 34). 4.Символ Веры. 5.Утренние молитвы и вечерние молитвы по краткому молитвослову. 6. Число и значение таинств.
Таинства нельзя смешивать с обрядами. Обряд есть любой внешний знак благоговения, выражающий нашу веру. Таинство — это такое священнодействие, во время которого Церковь призывает Духа Святаго, и Его благодать нисходит на верующих. Таковых таинств семь: Крещение, Миропомазание, Причащение (Евхаристия), Покаяние (Исповедь), Брак (Венчание), Елеосвящение (Соборование), Священство (Рукоположение) …