Икона «Умягчение злых сердец»
На святом образе изображена Пресвятая Богородица, пронзенная семью стрелами печали и страданий. Это символ земного пути Божьей Матери, которой пришлось пережить мучительную смерть Сына, поношения со стороны людей, и всю полноту скорби, вызванную этими событиями. Жестокосердный мир вонзил копья страданий в душу Матери. Прошло 2000 лет, но вражда и зло так и не исчезли с лица земли. Название иконы «Умягчение злых сердец» несет надежду на то, что когда-нибудь в сердцах людей воцарится мир, добрые помыслы и все станут любить друг друга, прекратятся войны и взаимное осуждение, ненависть.
Чему посвящен акафист
Акафист «Уменьшение злых сердец» состоит из 13-ти кондаков и 12-ти икосов. В них изложен весь земной путь Богородицы с момента, когда она родила Младенца в пещере пастухов, не имея, где Ей преклонить голову, и до того дня, когда увидела страдания Своего Сына на кресте.
Отдельный кондак рассказывает о встрече со старцем Симеоном. Также описаны события удаления в Египет, когда Иосиф и Мария, потеряв отрока Иисуса, нашли его в Иерусалимском храме, годы странствий Христа, воскрешение Лазаря и прибытие Иисуса в Иерусалим, чтобы принять терновый венец и муки на кресте.
Акафист «Умягчение злых сердец»
К акафисту «Умягчение злых сердец» верующие прибегают в сложных жизненных ситуациях, при греховном душевном состоянии. Молитва перед образом скорбящей Божьей Матери помогает христианам:
- очистить собственное сердце от зла;
- навыкать к милосердию;
- избавиться от нетерпимости и гнева;
- иметь душевный покой;
- послать доброе отношение в помыслы врагов;
- восстановить мир в семье;
- прекратить разрастающийся конфликт, войну, эпидемию.
Наибольшая добродетель в христианстве – это любовь к врагам. Акафист «Умягчение злых сердец» помогает очистить свое сердце от гнева и осуждения, примириться с ближними, пройти испытания, посылаемые нам жизнью.
Акафист Пресвятой Богородице перед Ея иконой, именуемой “Умягчение злых сердец”
Кондак 1
Избранной Деве Марии, превысшей всех дщерей земли, Матери Сына Божия, Его же даде спасению мира, со умилением взываем: воззри на многоскорбное житие наше, воспомяни скорби и болезни, ихже претерпела еси, яко наша земнородная, и сотвори с нами по милосердию Твоему, да зовем Ти: Радуйся, многоскорбная Мати Божия, печаль нашу в радость претворяющая.
Икос 1
Ангел, возвестивый пастырем Вифлеемским о Рождестве Спасителя мира, и с ним множество небесных сил восхвалиша Бога, поюще: “Слава в вышних Богу, и на земли мир, в человецех благоволение”. Ты же, Мати Божия, не имевшая где главу преклонити, зане не бе места во обителех, роди Сына Своего Первенца в вертепе и, повив Его пеленами, положи в яслех; тем скорбь сердца Твоего познавая, вопием Ти: Радуйся, дыханием Своим Сына Своего возлюбленнаго согревшая; радуйся, предвечнаго Младенца пеленами повившая. Радуйся, Носителя вселенныя млеком Своим питавшая; радуйся, вертеп в небо обратившая. Радуйся, престолом херувим соделавшаяся; радуйся, в рождестве и по рождестве Девою пребывшая. Радуйся, многоскорбная Мати Божия, печаль нашу в радость претворяющая.
Кондак 2
Видя Предвечнаго Младенца, повита лежаща в яслех, пришедше поклонишася Ему пастыри Вифлеемстии и сказаша о глаголе, глаголанном им Ангелом о Отрочати, Мариам же соблюдаше вся глаголы сия в сердце Своем; по прошествии же семи дней бе обрезан Иисус по закону Израильскому, яко человек осьмодневен; воспевая смирение и терпение Твое, Богородице, поем вечному Богу: Аллилуиа.
Икос 2
Разум имея в Боге утвержденный и соблюдаяй закон Господень, в четыредесятый день, егда исполнилися дни очищения, вознесоста Иисуса во Иерусалим родители Его, дабы поставить Его пред Господом и дати за Него жертву по реченному в Законе Господнем; мы же вопием Тебе сице: Радуйся, Создателя вселенныя во исполнение закона во храм Иерусалимский принесшая; радуйся, тамо старцем Симеоном радостно сретенная. Радуйся, едина Чистая и Преблагословенная в женах; радуйся, Крест Свой, скорбями преукрашенный, во смирении несшая. Радуйся, воли Божией николиже преслушавшая; радуйся, образ терпения и смирения Собою явившая. Радуйся, сосуде исполненный благодати Духа Святаго; радуйся, многоскорбная Мати Божия, печаль нашу в радость претворяющая.
Кондак 3
Силою свыше была еси укрепляема, Мати Божия, егда услыша словеса старца Симеона, глаголюща: “Се, лежит Сей на падение и на востание многим во Израили, и в знамение пререкаемо, и Тебе же самой душу пройдет оружие, яко да открыются от многих сердец помышления”, и скорбь велия пронзи сердце Богородицы, и возопи в горести Богу: Аллилуиа.
Икос 3
Имея тщание погубити Отроча посла Ирод избити вся дети сущия в Вифлееме и пределех его от двою лета и нижайше, по времени еже испыта от волхвов и се по повелению Божию, данному чрез Ангела во сне старцу Иосифу, бежа все святое семейство во Египет и пребысть тамо седмь лет до смерти Ирода. Тем же со умилением вопием Ти: Радуйся, всю тесноту странствия понесшая; радуйся, яко все идоли падоша в стране Египетской, не возмогше терпети крепости Сына Твоего. Радуйся, с нечестивыми язычники седмь лет пребывшая; радуйся, с Предвечным Младенцем-Отроком и со Своим Обручником в Назарет пришедшая. Радуйся, со старцем Иосифом древоделом в нищете жившая; радуйся, все время Свое в трудах проводившая. Радуйся, многоскорбная Мати Божия, печаль нашу в радость претворяющая.
Кондак 4
Буря скорби обдержа Пречистую Матерь, егда возвращающимся има из Иерусалима не обретоша в пути Отрока Иисуса. Сего ради возвращшеся взыскающе Его, и бысть по триех днех обретоша Его в церкви, седяща посреде учителей и послушающа их и вопрошающа их. И рече к Нему Мати Его: Чадо, что сотвори нама тако? Се отец Твой и Аз боляще искахом Тебе? И рече к нима: что яко искаста Мене, не веста ли яко в тех, яже Отца Моего суть достоит быти Ми; и Мати Его соблюдаше вся глаголы сия в сердце Своем, вопиющи Богу: Аллилуиа.
Икос 4
Услыша Мати Божия, яко Иисус прохождаше всю Галилею, уча на сонмищах их, проповедаяй Евангелие Царствия и исцеляя всяк недуг и всяку язву в людех, и изыде слух по всей Сирии и приведоша к Нему болящия различными недузи и страстьми одержимыя и бесами, и расслабленныя и исцеляше их. Ты же, Мати Божия, ведущи проро-чества, скорбела сердцем, познавая, яко вскоре приидет час, егда Сын Твой принесет Себе в жертву за грехи мира. Темже ублажаем Тя, многострадальная Мати Божия, вопиюще: Радуйся, Сына Своего на служение народу иудейскому отдавшая; радуйся, скорбная сердцем, но покорная воле Божией. Радуйся, мир от потопа греховнаго спасшая; радуйся, главу древнего змия стершая. Радуйся, Себе в жертву живу Богу принесшая; радуйся, Господь бо с Тобою, Благословенная. Радуйся, многоскорбная Мати Божия, печаль нашу в радость претворяющая.
Кондак 5
Божие Царство на земли проповедуя, обличаше Иисус гордость фарисей, мнивших себя праведными быти. Тии же, слушая притчи Его, разумеша, яко о них глаголет, и искаша яти Его, но убояшася народа, понеже яко пророка Его имеяху; сие все ведая, скорбяше Богородица о Сыне возлюбленном, страшася, да не убьют Его, в горести вопиюще: Аллилуиа.
Икос 5
Видевше нецыи от иудеев воскресение Лазаря, идоша к фарисеем и рекоша им, яже сотвори Иисус, и рече Каиафа, архиерей сый лету тому: “Уне есть нам, да един человек умрет за люди, а не весь язык погибнет”, от того дня совещашася, да убиют Его; мы же вопием Тебе, Пречистая: Радуйся, Спасителя мира рождшая; радуйся, спасения нашего главизна. Радуйся, от рождения Матерью Спасу нашему предызбранная; радуйся, Мати Божия, обреченная на страдание. Радуйся, Благословенная, Царицею Небесною соделавшаяся; радуйся, выну за нас молящаяся. Радуйся, многоскорбная Мати Божия, печаль нашу в радость претворяющая.
Кондак 6
Прежде проповедник слова Божия, послежде предатель — Иуда Искариотский, един от обоюнадесяти апостолов, иде ко архиереом предати Учителя своего; они же слышавше, обрадовашася зело и обещаша ему сребреники дати; Ты же, Мати Божия, скорбящи о Сыне Своем возлюбленном, вопияла горце Богу: Аллилуиа.
Икос 6
Возсия последняя вечеря учеником Христовым, на ней же Учитель умы нози има, образ смирения тем показуя, и рече им: “Един от вас предаст Мя, ядый со Мною”. Мы же, горю Матери Божией сострадая, вопием Ей: Радуйся, Мати Божия, мукой сердечной истомленная; радуйся, вся претерпевшая во юдоли сей многоскорбней. Радуйся, в молитве успокоение находившая; радуйся, всех скорбящих радосте. Радуйся, утоление наших печалей; радуйся, из тины греховныя нас спасающая. Радуйся, многоскорбная Мати Божия, печаль нашу в радость претворяющая.
Кондак 7
Хотяй явити любовь Свою к роду человеческому Господь Иисус Христос на Тайной Вечери, благословив и преломив хлеб, даде Своим учеником и апостолом, рек: “Приимите, ядите, сие есть Тело Мое”, и прием чашу и хвалу воздав, даде им, глаголя: “Пиите от нея вси, сия есть Кровь Моя Новаго Завета, яже за многия изливаемая во оставление грехов”. Благодаряще милостиваго Бога за милосердие Его к нам неизреченное, поем Ему: Аллилуиа.
Икос 7
Новое знамение милости Своей яви Господь ученикам Своим, егда обеща послати им Утешителя Духа Истины, Иже от Отца исходит и будет свидетельствовать о Нем. Тебе же, Матери Божией, дважды освященной Святым Духом, вопием: Радуйся, Духа Святаго обиталище; радуйся, чертоже всесветлый. Радуйся, пространное селение Бога Слова; радуйся, бисер Божественный произведшая. Радуйся, Рождеством Твоим райския двери нам отверзающая; радуйся, знамение милости Божией Собою нам явившая. Радуйся, многоскорбная Мати Божия, печаль нашу в радость претворяющая.
Кондак 8
Странно и прискорбно нам слышати, яко лобзанием предаде Учителя своего и Господа Иуда Искариотский, спира же и тысячник и слуги иудейския яша Иисуса и связаша Его, и ведоша к первосвященнику Анне перве, посем же к Каиафе архиереови. Мати же Божия, смертнаго совета Сына Своего возлюбленнаго ожидая, вопияла Богу: Аллилуиа.
Икос 8
Все иудеи ведоша Иисуса от Каиафы в претор к Пилату, глаголюще Его злодеем быти. Пилат же, вопросив Его, глагола им, яко ни единая вины обретает в Нем; мы же вопием Ти: Радуйся, сердце, горем истерзанное, имевшая; радуйся, слезы о Сыне Своем проливавшая. Радуйся, все претерпевшая без ропота, яко раба Господня; радуйся, стенящая и рыдающая. Радуйся, Царице небеси и земли, приемлющая молитвы раб Своих; радуйся, многоскорбная Мати Божия, печаль нашу в радость претворяющая.
Кондак 9
Вси роди блажат Тя, честнейшую херувим и славнейшую без сравнения серафим, Владычицу и Матерь Избавителя нашего, Рождеством Своим радость всему миру принесшую, послежде скорбь велию имевшую, видящи Сына Своего возлюбленнаго на поругание и биение смерть преданнаго, мы же умиленное пение приносим Ти, Пречистая, поюще Всемогущему Богу: Аллилуиа.
Икос 9
Витии многовещанные не возмогут изрещи всех страданий Тобою перенесенных, Спасе наш, егда воины сплетше венец из терния на главу Твою и в ризу багряну облекоша, глаголаху: “Радуйся, Царю Иудейский” и бияху Тя по ланитам. Мы же, Мати Божия, страдания Твоя познавая, вопием Ти: Радуйся, Его же млеком Своим питала еси, терзаемаго видевшая; радуйся, багряницею и терновным венцем одеяннаго зревшая. Радуйся, страданием Его спострадавшая; радуйся, всеми учениками Его оставленнаго видевшая. Радуйся, неправедными судиями Его осужденнаго зревшая; радуйся, многоскорбная Мати Божия, печаль нашу в радость претворяющая.
Кондак 10
Спасти хотя Иисуса, рече Пилат иудеом: “Есть обычай нам, да единаго вам отпущу, хощете ли убо отпущу вам Царя Иудейскаго?” Вси же возопиша, глаголюще: “Не Его, но Варраву!” Воспевая милосердие Божие, отдавшаго Сына Своего Единороднаго на крестную смерть, да искупит ны от вечныя смерти, вопием Ему: Аллилуиа.
Икос 10
Стена и ограждение буди нам, Владычице, изнемогающим от скорби и болезней. Ты бо и Сама страдала еси, слышащи иудеев вопиющих: “Распни Его”. Ныне же услыши нас, вопиющих Ти: Радуйся, Мати милосердия; отъемлющая всяку слезу от люте страждущих; радуйся, слезу умиления нам подающая. Радуйся, погибающих грешников спасающая; радуйся, предстательство христиан непостыдное. Радуйся, от страстей нас избавляющая; радуйся, сердцу сокрушенному отраду подающая. Радуйся, многоскорбная Мати Божия, печаль нашу в радость претворяющая.
Кондак 11
Пение всеумиленное приносим Спасителю мира, на вольное страдание шедше и Крест Свой несшу на Голгофу пропяти Его; стояху при Кресте Иисусове Мати Его, Мария Клеопова и Мария Магдалина. Иисус же, видев Матерь и ученика стояща, его же любляше, глагола Матери Своей: “Жено, се сын Твой!” потом глагола ученику: “Се Мати твоя!” И от того часа поят Ю ученик восвояси. Ты, Мати Божия, видя на Кресте Сына и Господа Своего терзающися, вопияла горце Богу: Аллилуиа.
Икос 11
Свете Мой, Боже превечный и Творче всех тварей, Господи, како терпиши страсти на Кресте? — Чистая Дева плачущи глаголаше о страннем Твоем Рождестве: “Сыне Мой, паче всех матерей возвеличена бых Аз, но, увы Мне, ныне Тя видящи распята распаляюся утробою”; мы же слези проливаем, Тебе внимающе, вопием Ти: Радуйся, радости и веселия лишенная; радуйся, вольная страдания Сына Своего на Кресте видевшая. Радуйся, Чадо Свое возлюбленное уязвленным зревшая; радуйся, Агница, зрящи Чадо Свое, яко Агнца, на заколение ведома. Радуйся, Избавителя язв душевных и телесных язвами покрытаго видевшая; радуйся, Сына Своего воскресшаго из мертвых зревшая. Радуйся, многоскорбная Мати Божия, печаль нашу в радость претворяющая.
Кондак 12
Благодать подаждь нам, Спасе Всемилостивый, на Кресте Дух Свой испустивый и согрешений наших рукописание раздравый. “Се, Свет Мой благий, Бог Мой угасе на Кресте”, — Дева стеняще глаголаше. “Потщися, Иосифе, к Пилату приступити и испроси сняти с древа Учителя Твоего. Уязвленнаго Тя видевше без славы нага на древе, Чадо Мое, душу Мою пройде оружие по проречению праведнаго Симеона”, — провиде Мати Божия, вопиющи: Аллилуиа.
Икос 12
Поюще милосердие Твое, Человеколюбче, покланяемся богатству милости Твоея, Владыко. “Создание Твое спасти хотя, смерть подъял еси”, — рече Пречистая, но воскресением Твоим, Спасе, помилуй всех нас, мы же Пречистей Матери Твоей со умилением зовем: Радуйся, мертва зряще бездыханна преблагаго Господа; радуйся, лобзавшая тело Сына Своего возлюбленнаго. Радуйся, Света Своего нага и уязвленнаго мертвеца зрела еси; радуйся, Света Своего гробу предавшая. Радуйся, плащаницею новою Тело Его обвившая; радуйся, воскресшим Его видевшая. Радуйся, многоскорбная Мати Божия, печаль нашу в радость претворяющая.
Кондак 13
О Всепетая Мати, изнемогавшая от скорби у Креста Сына Своего и Бога, внемли воздыханием и слезам нашим и избави от скорби, болезней и вечныя смерти всех, уповающих на неизреченное Твое милосердие и вопиющих Богу: Аллилуиа.
(Этот кондак читается трижды. Затем икос 1 и кондак 1)
Молитва к Пресвятой Богородице перед Ея иконой, именуемой “Умягчение злых сердец”
О многострадальная Мати Божия, Превысшая всех дщерей земли, по чистоте Своей и по множеству страданий, Тобою на земли перенесенных, приими многоболезненныя воздыхания наша и сохрани нас под кровом Твоея милости. Иного бо прибежища и теплаго предстательства разве Тебе не вемы, но, яко дерзновение имущая ко Иже из Тебе рожденному, помози и спаси ны молитвами Своими, да непреткновенно достигнем Царствия Небеснаго, идеже со всеми святыми будем воспевать в Троице единому Богу ныне и присно, и во веки веков. Аминь.
Тропарь Пресвятой Богородице перед Ея иконой, именуемой “Умягчение злых сердец”
Тропарь, глас 5
Умягчи наша злая сердца Богородице, и напасти ненавидящих нас угаси, и всякую тесноту души нашея разреши: на Твой бо святый образ взирающе, Твоим состраданием и милосердованием о нас умиляемся и раны Твоя лобызаем, стрел же наших, Тя терзающих, ужасаемся. Не даждь нам, Мати благосердная, в жестокосердии нашем и от жестокосердия ближних погибнути, Ты бо еси воистину злых сердец Умягчение.
Рубрика вопрос-ответ
Если молиться правильно, вера укрепится, появится возможность приобщиться к божественному, приблизиться к Господу. Но не всегда до конца ясны значения читаемых слов, даже если расставлены ударения. Тогда рекомендуется обращаться к священнослужителям, можно искать ответ на онлайн ресурсах.
Какие случались чудеса, после прочтения молитвы?
Мнение эксперта
Отец Иннокентий
«Одно из ярких чудес произошло в 19 веке. Тогда лик «Семистрельная» находился во храме – он была вмурован в лестницу на колокольню. Богородица явилась крестьянину, чтобы сообщить о скрытой святыне, тогда он исцелится (болезный страдал хромотой)».
Какую стоит читать молитву, когда вешаешь на стену Семистрельную икону в доме?
Мнение эксперта
Отец Иннокентий
«Во-первых, вешать это изображение Богородицы на стену следует после тщательной уборки дома. Во-вторых, это нужно делать, прочитав молитву (ее найдете в молитвослове). Важно располагать лик напротив входной двери, это защитит от злой энергии, недобрых мыслей входящих (порчи и сглаза в народе)».
Почему неверующие часто разочаровываются в чуде исцеления?
Мнение эксперта
Отец Иннокентий
«Людям во все времена необходимо получать быстрый результат. Но даже верующий человек при обращении к Господу не всегда получает то, о чем просит, так как реализуются лишь истинные желания, а не те, что рождены человеческим мозгом. Если же неверующий или сомневающийся будет просить о чудесах, то он не дождется их, т. к. не смог усмирить свое жестокосердие, смягчить сердце и открыть его для прощения, покаяния, обращения к Богу».
О чем поговорить с Богоматерью?
Мнение эксперта
Отец Иннокентий
«Первостепенная цель обращения к Усмирительнице Богородице – умиление, смягчение сердца, отказ от ненависти, злобы. Вместе с тем нужно просить о защите от соблазнов, о примирении с врагами, умягчении их сердца. Уже после этого озвучивают свои желания, если они не идут в противовес с Божественным, заповедями».
Дата богослужения ради иконы?
Мнение эксперта
Отец Иннокентий
«День проведения богослужения – 26 августа (дата отмечается по старому стилю), а также в первое воскресенье после Пятидесятницы».
Молитва перед иконой: как правильно просить?
Мнение эксперта
Отец Иннокентий
«Богородица – мать, скорбящая при жизни о смерти сына своего, по канону прежде, чем прочесть молитвенные слова, обращенные к ней, нужно зажечь лампадку, а также от себя – свечу перед ликом Христа, приложиться к нему. Затем уже озвучивают желания идущие от сердца, в молитве к Пречистой Деве».
Моя история «Моя молитва перед иконой Богоматерь «Семистрельная»»
«Я раньше только на фото видела изображение Семистрельная. Однажды появилась возможность поехать туда, где она находилась, т. к. святой образ все время путешествует, я поехала в ближайший город (Москву). У меня есть своя боль – тяжбы с родными, судовые, в том числе (по вопросам наследства). Я хотела попросить помощи, смягчить наши сердца. Причем ехала с верой в Бога, но не могла допустить мысль, что эта поездка что-то изменит.
Вероника, 39 лет, г. Ставрополь
Вместе с тем стала молиться о том, чтобы мне простили мое неверие, потом как-то воспряла духом. Показалось, что ощущаю поддержку Богородицы там, у иконы. Была я на службе, которая проводилась ради лика Святой. Мне это помогло, что-то переосмыслила.
В первую очередь, пропала важность наследства, когда стоишь рядом со святыней. С родными мы постепенно решили все, когда ушла жесткость, кто-то уступил, другой со своей стороны тоже не настаивал – так мы и нашли взаимопонимание. Близкими мы не стали, но по крайней мере не враждуем».