Тексты молитв перед иконой Божьей Матери Взыскание погибших, о чем просят


Значение образа «Взыскание погибших» в православии

Современное значение слова «взыскание» имеет отличие от устаревшей формы, имевшей производные словообразования «взыскующий» (ум), «взыскующие» (познания Божественной истины). В названии образа Божьей Матери под «взысканием» подразумевается «спасение».

Христианские богословы считают, что первообраз Богородицы «Взыскание погибших» появился в VI веке. Монах Феофил поддался дьявольскому наущению и сошел с пути праведного. Но, осознав свое нравственное падение, стал слезно умолять Матерь Божию простить его прегрешения и умолить об этом Господа.

Царица Небесная явила свою милость раскаявшемуся христианину. В России известно несколько икон Богородицы под таким названием.

Каждая прославилась чудесными явлениями после искреннего, эмоционального обращения к Божьей Матери:

  • спасение крестьянина Обухова, застигнутого метелью в дороге, потерявшего ориентиры и замерзавшего вдали от жилья (XVII век);
  • избавление жителей на Харьковщине от холеры (XVIII век);
  • помощь московскому жителю, впавшему в нищету и отчаяние (XIX век).

Самые известные изводы иконы находятся в храмах и монастыре Москвы и Серпухова:

  • Воскресения Словущего;
  • Положения Ризы Господней;
  • Никольском;
  • Высоцком мужском монастыре.

Образ «Взыскание погибших» – это последний оплот для потерявших надежду на спасение души и тела в трагических обстоятельствах. Обращение к иконе дает надежду на прощение, милость Божью, духовное и нравственное возрождение.

Появление Святого чудотворного лика

Хранится чудотворная икона в настоящее время в Псковском монастыре. Очень интересной является история создания этого образа. Сама блаженная Матрона Московская дала свое благословение на создание этой уникальной святыни. Согласно преданию однажды Святая поведала Матушке, что ей снится особенный сон, в котором она видит один и тот же образ. Святая Матрона убедила Матушку, что в их монастырь просится сама Царица Небесная. После этого Блаженная дала благословение верующим женщинам и попросила их собирать по всем окрестным деревням деньги на создание иконы. Легенда гласит, что среди всех тех, кто давали деньги на святыню был один мужчина, который нехотя отдал рубль, а его брат при этом кинул на смех одну копейку.

Когда собранные деньги, верующие женщины принесли Святой Матроне, то она их перебрала и взяла в руки именно тот рубль и ту копейку, которая была отмечена сборщиками. За этим последовало указание отдать эти деньги тем людям, которые их дали, чтобы гроши все остальные деньги не испортили.

Вскоре была собрана необходимая сумма. Иконописцу был передан заказ, но перед этим Матрона все ему подробно объяснила и поинтересовалась, под силу ли ему нарисовать такое изображение. Художник согласился, сказав, что это дело для него привычное.

После этого Блаженная приказала ему причаститься у Святых Христовых Тайн и исповедоваться. Прошло время и иконописец отказался от заказа, так как у него по непонятной причине не получается писать образ. Прислушавшись к его словам, Матрона поняла, что причина отказа в том, что есть у этого человека один не исповеданный грех. Она сказала ему об этом, и проницательность Святой настолько поразила мастера, что он снова пошел на исповедь. Он принес покаяние священнику и, вернувшись, попросил прощения у Матроны Московской.



Блаженная с уверенностью сообщила, что теперь у него все получится, и он сможет выполнить церковный заказ. Прошло немного времени, и иконописец написал образ, с которым Матрона Московская не расставалась до самой смерти. И сегодня икона хранится рядом с мощами Святой.

На известной иконе «Взыскание погибших» изображена Богоматерь, придерживающая младенца сплетенными руками. Она с нежностью склонила голову к ребенку. Сын Божий стоит на коленях Пресвятой Богородицы, обнимает ее и нежно прижимается к матери щекой, а из-под его одежды трогательно выглядывают его ножки.

О чем просят перед христианской иконой

Чудотворному образу молятся в тех случаях, когда:

  • близкие люди находятся в зоне военных действий, им грозит опасность;
  • пагубные привычки губят мужа или детей;
  • врачи ставят неутешительный диагноз при травме, онкологическом заболевании молящемуся или родственникам;
  • желают дочери или внучке встретить достойного человека и выйти за него замуж;
  • наступает «черная» полоса в финансовых вопросах.

Сохранившиеся исторические сведения свидетельствуют, что сердечная молитва всегда доходит до Небесной Покровительницы. 18 февраля – день празднования иконы, отмечаемый в храмах, где есть чудотворный образ.

Другие известные образы

Чудесные события связаны не только с вышеперечисленными иконами, но и с другими изображениями «Взыскание погибших». Так, Лик, который хранится в церкви Покрова Божьей Матери города Мариенбурга, был написан в 1888 году монахинями из Раковской женской обители.

После Октябрьской революции Святой образ был утрачен, но чудом найден в 50-е годы прошлого века. Долгое время он использовался как доска на пешеходном мосту. Затем его поместили в храм Покрова Божией Матери, после чего стали происходить чудеса. Лик начал мироточить накануне празднования Дня памяти этой иконы в феврале 1994 года.

Согласно сохранившимся старинным рукописям, икона из Раковского монастыря несколько раз образом меняла свой вид: обычно она была темной, с едва различимыми изображениями, но иногда образ просветлялся, начинал светиться изнутри. Верующие считали это Божьим посланием о предстоящих радостных событиях. Также описан случай появления на руках Богородицы и Иисуса капель миро. Это происходило с мая по октябрь 1895 года, то есть, в первые месяцы после освящения нового Свято-Троицкого монастыря.

А чудотворный образ «Взыскание погибших» из села Малижина Харьковской губернии, появившийся в 1770 году, три раза избавлял местных жителей от холеры.

  • https://omolitvah.ru/ikony/ikona-bozhiey-materi-vzyskanie-pogibshih/
  • https://1001molitva.ru/ikony/vzyskanie-pogibshih.html
  • https://ikona-i-molitva.info/ikona-vzyskanie-pogibshix-v-chem-pomogaet/
  • https://pravgolos.ru/ikona-vzyiskanie-pogibshih-znachenie-v-chem-pomogaet/
  • https://obikonah.ru/ikona-bogorodicy-vzyskanie-pogibshih.html

Как правильно молиться Божией Матери

В трагических ситуациях молиться следует перед храмовой иконой. Молитвенное обращение должно быть искренним, душевным, с глубокой верой в милость Богородицы. Для этого требуется психологический настрой, чтобы текущие заботы, нервозность остались за церковными вратами.

Для очищения ума и сердца от греховных мыслей и поступков надо предварительно соблюсти трехдневный пост, исповедоваться, причаститься. Перед иконой зажечь свечу и прочитать молитву. Если молитва будет читаться в домашних условиях, то лучше это делать утром, пока домашние спят, и никто не отвлекает.

Верующему следует умыться, одеться, зажечь перед образом освященную свечку. Прежде читают «Отче наш», крестятся, кланяются, затем обращаются к Пресвятой Богородице. Крестное знамение накладывают в начале и конце молитвенного обращения.

Икос 2

Тайну Твоего, Богородице, заступления людей, в скорби погибающих, уразумети хотяще, к Тебе прибегаем, о Мати и Дево. Ты же, яко Благая, научи ны разумети в защищении Благаго Сына Твоего милосердое промышление о спасении душ наших и очищение многих согрешений, да взываем Ти радостно:
Радуйся, обуреваемых тихое пристанище; радуйся, сумнящихся известное утверждение.

Радуйся, Едина Мати милосердия; радуйся, скорая Помощнице сущим в бедах и напастех.

Радуйся, скорбьми грехи наша очищающая; радуйся, печалию наша немощи душевныя врачующая.

Радуйся, суетныя радости презирати нас научающая; радуйся, к вышнему миру ум наш возводящая.

Радуйся, от любве земныя к Небесней Божией любви нас привлекающая; радуйся, в самых страданиих наших утешение и благодатную жизнь нам подающая.

Радуйся, обетование благ вечных; радуйся, Ходатаице вечныя радости.

Радуйся, Благодатная Богородице Дево, погибших Взыскание и всех скорбящих Радосте.

Сильные православные тексты перед образом Пресвятой Богородицы «Взыскание погибших»

Молитвенные обращения к чудотворному образу должны содержать не только просьбы о помощи, но и восхваление, благодарность Небесной Царице.

Молитва

Значение названия святого образа – даровать прощение верующим в критической жизненной ситуации. Молитва иконе поможет каждому, кто обратится к Богородице с верой и надеждой в ее чудотворную силу. Жены молятся за мужей, когда вредные привычки разрушают семью или супруги находятся в зоне военных действий. Молодые женщины просят Пресвятую Деву помочь удачно выйти замуж.

Взыскание погибших

Заступнице усердная, благоутробная Господа Мати!

К Тебе прибегаю аз окаянный и паче всех человек грешнейший, вонми гласу моления моего и вопль мой и стенание услыши.

Яко беззакония моя превзыдоша главу мою, и аз, якоже корабль в пучине, погружаюся в море грехов моих.

Но Ты, Всеблагая и Милосердая Владычице, не презри мене отчаяннаго и во гресех погибающаго, помилуй мя, кающагося во злых делех моих, и обрати на путь правый заблуждшую окаянную душу мою.

На Тебе, Владычице моя Богородице, возлагаю все упование мое.

Ты, Мати Божия, сохрани и соблюди мя под кровом Твоим, ныне и присно и во веки веков.

Аминь.

О муже

О, Пресвятая и Преблагословенная Дево, Владычице Богородице, Споручнице грешных и Взыскание погибших!

Призри милостивным Твоим оком на нас, предстоящих пред святою иконою Твоею и со умилением молящихся Тебе:

воздвигни нас из глубины греховныя, просвети ум наш, омраченный страстьми, и уврачуй язвы душ и телес наших.

Не имамы иныя помощи, не имамы иныя надежды, разве Тебе, Владычице, Ты веси вся немощи и согрешения наша, к Тебе прибегаем и вопием:

не остави нас Твоею небесною помощию, но предстани нам присно и Твоим неизреченным милосердием и щедротами спаси и помилуй нас погибающих.

Даруй нам исправление греховныя жизни нашея и избави нас от скорбей, бед и болезней, от напрасныя смерти, ада и вечныя муки.

Ты бо, Царице и Владычице, скорая Помощница и Заступница всем притекающим к Тебе, и крепкое Прибежище грешников кающихся.

Подаждь убо нам, Преблагая и Всенепорочная Дево, христианский конец живота нашего мирен и непостыден и сподоби нас Твоим ходатайством вселитися в обителех Небесных,

идеже непрестанный глас празднующих радостию славит Пресвятую Троицу, Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и присно и во веки веков.

Аминь.

О замужестве

О, Пресвятая Владычица и Пресвятая Богородица, услышь меня Рабу Божью (собственное имя) подай мне утешение и даруй мне надежду на жизнь благополучную и радостную. Только у тебя могу просить прибежища в скорби и бедах своих. Ты единственная можешь, стоя у престола Господнего, молить Всевышнего о прощении всех моих прегрешений, свершенных по неразумению моему. Услышь меня и сохрани от погибели и печали. Пред твоею Святой иконой стою и в слеазах припадаю к образу Твоему, скорая Защитница и помощница всех людей, взывающих к тебе в скорби и печалях своих. Аминь.

Тропарь

Ра́дуйся, Благода́тная Богоро́дице Де́во,/ во объя́тиях Cвои́х Предве́чнаго Младе́нца и Бо́га носи́вшая./ Проси́ Его́ да́ти ми́ру умире́ние/ и душа́м на́шим спасе́ние./ Сын бо Тебе́, Богома́ти, веща́ет,/ я́ко вся проше́ния Твоя́ во благо́е испо́лнит./ Сего́ ра́ди и мы припа́дающе, мо́лимся/ и наде́ющиися на Тя, да не поги́бнем,/ и́мя Твое́ имену́ем:/ Ты бо еси́ Влады́чице, // Взыска́ние поги́бших.

Ин тропарь

Взыщи́ нас, погиба́ющих, Пресвята́я Де́во,/ не по грехо́м бо на́шим наказу́еши нас,/ но по человеколю́бию ми́луеши,/ изба́ви нас от а́да, боле́зни и ну́жды// и спаси́ нас.

Канон

Песнь 1

Ирмос: Отверзу уста моя и наполнятся Духа, и слово отрыгну Царице Матери, и явлюся, светло торжествуя, и воспою, радуяся, Тоя чудеса.

Умилосердися о нас, грешных, погибающих, Пресвятая Богородице, но вместо печали даруй нам радость, да воспеваем Тя, Всесвятая Владычице.

Утиши душ наших свирепство, понеже многия скорби и печали нападоша на нас, грешных, да не погибнем во зле, окаяннии.

Ты еси наша крепость и утверждение и от врагов защищение, и сего ради не боимся вражия навета, но присно поем Тя и славим, Всеславная.

Напасти, и беды, и скорби многи приидоша на нас и отяготиша нас, и от всего сердца молим Тя, вопиюще: избави, Богородительнице, от обдержащих нас зол и веселия исполни.

Песнь 3

Ирмос: Твоя песнословцы, Богородице, живый и независтный источниче, лик себе совокупльшия, духовно утверди, в Божественней Твоей славе венцев славы сподоби.

Ты еси теплая Предстательница и твердое заступление, избави нас, Всесвятая, от нашедших на нас напастей, Ты бо еси, Владычице, падших исправление.

Избави нас, Пречистая, от напастей, и бед, и омрачения душевнаго, и уныния, вся страсти отжени от нас, Чистая, да присно Тя славим.

К Тебе притекаем, Пречистая, не презри нашея болезни и воздыхания, но призри на нас, сущих в скорби, и сию нашу печаль на радость преложи, Богоблаженная.

Виждь, Владычице, беду нашу и скорби, яко в тех лукавый враг поглотити нас тщится, но Ты, Пречистая, препни его злохитрое коварство, да, избавльшися, славим Тя, твердую Заступницу за ны, во гресех погибающих.

Седален, глас 2

Моление теплое и стена необоримая, милости источниче, мирови прибежище, прилежно вопием Ти: Богородице, Владычице, предвари и от бед избави нас, Едина вскоре предстательствующая.

Песнь 4

Ирмос: Седяй в славе на Престоле Божества во облаце легце, прииде Иисус Пребожественный Нетленною Дланию и спасе зовущия: слава, Христе, силе Твоей.

Ты еси, Пречистая Дево, надеждо и утверждение наше нерушимое, и лютых бед освобождение, и от печали утешение, и душ наших просвещение, и во уповании нашем непоколебимый столпе.

В сих печалех буди сладкое утешение, и в бедах скорая Помощница, и в молитвах Предстательница, Тя бо, Мати Божия, стяжавши, от всяких бед избавляемся и ко спасению Тобою наставляемся.

Ты еси, Пречистая Дево, сущим в бедах прибежище, немощным помогаеши, грешных исправляеши и ко спасению наставляеши, яко Мати Божия сущая.

Суди обидящих, и побори борющих нас, и от напраснаго оскорбления избави нас, осужденных, яко Ты Судию Праведнаго родила еси, Всенепорочная, Иже хощет судити комуждо по делом его.

Песнь 5

Ирмос: Ужасошася всяческая о Божественней славе Твоей: Ты бо, Неискусобрачная Дево, имела еси во утробе над всеми Бога и родила еси Безлетнаго Сына всем воспевающим Тя мир подавающая.

Преклонися к мольбам рабов Твоих, Владычице, и не закосни избавити нас от всех скорбей и бед, яже обдержат нас, видимых и невидимых врагов отжени от нас, да не зле погибнем, окаяннии.

Ты в напастех и скорбех милостиво защищаеши, иже под кров Твой прибегают; приими, Пречистая, и наше сие малое от унылаго сердца моление, да не зле в отчаянии погибнем.

Милостивым и кротким оком, Богородительнице, и милосердием Твоим призри на нас, недостойных, и от обстоящия напасти нас свободи, призывающих Тя на помощь, Всепречистая.

Первозданный Адам и Ева Тобою, Владычице, избавистася от слез, с ними же и нас, припадающих и молящихся Ти, избави слез, печалей и скорбей и подаждь полезное нам утешение о Бозе, Спасе нашем.

Песнь 6

Ирмос: Божественное сие и всечестное совершающе празднество, Богомудрии, Богоматере, приидите, руками восплещим, от Нея рождшагося Бога славим.

Услыши печальный вопль раб Твоих, требующих помощи Твоея, Богомати, Ты бо еси упование наше, потщися печаль нашу на радость преложити.

Избави нас, Владычице, от языка льстива и от человека неправедна изми нас, вся бо Ты можеши, яко Мати Зиждителя нашего сущи.

Вемы Тя, Богоблагодатная, скорое погибших взыскание, нас, немощных, крепость и утверждение; духом, усты и сердцем зовем Ти: от напастей и печали свободи нас, Владычице, к Тебе прибегающих.

Избави нас от напастей и бед, Богоневесто, Тя бо устрои Бог на спасение и заступление наше Ходатаицу, сего ради и нам, недостойным, исходатайствуй от печали избавление.

Кондак, глас 6

Предстательство христиан непостыдное, ходатайство ко Творцу непреложное, не презри грешных молений гласы, но предвари, яко Благая, на помощь нас, верно зовущих Ти: ускори на молитву и потщися на умоление, предстательствующи присно, Богородице, чтущих Тя.

Ин кондак, глас тойже

Не имамы иныя помощи, не имамы иныя надежды, разве Тебе, Пречистая Дево, Ты нам помози, на Тебе надеемся и Тобою хвалимся: Твои бо есмы раби, да не постыдимся.

Песнь 7

Ирмос: Не послужиша твари Богомудрии, паче Создавшаго, но, огненное прещение мужески поправше, радовахуся, поюще: препетый отцев Господь и Бог, благословен еси.

Ты еси, Пречистая Дево, Покровительница наша и непрестанное радование душ наших, не презри нас, одержимых лютою бедою и неутешимою печалию, но заступи и помилуй рабы Твоя.

Ты еси крепость наша, Пречистая Владычице, и в нашедших нечаемых скорбех утешение, и сего ради мы, недостойнии раби Твоя, всенадежно вопием Ти: помилуй нас, падших.

Исцели душевныя язвы, Владычице, и заступи нас, рабов Твоих, избави нас от пагубныя сети лукаваго, от всякаго падения и от развращения изми нас, Преблагословенная.

Сокруши советы неправедныя, иже изощрены суть на ны, мы бо иныя помощи не имамы, разве Тебе, Чистая, и к Тебе прибегаем: не попусти погибнути, яко вся Тебе возможна суть.

Песнь 8

Ирмос: Отроки благочестивыя в пещи Рождество Богородичо спасло есть; тогда убо образуемое, ныне же действуемое, вселенную всю воздвизает пети Тебе: Господа пойте дела и превозносите Его во вся веки.

Души наша сохрани под кровом Твоим, Преблагословенная Богородице, и от различных належащих на нас бед и скорбей избави нас, да не порадуется враг наш о нашей погибели, но да славим Тя, Божию Матерь, во веки.

Убояхомся помощи человеческия искати, прибегохом к Тебе, Всенепорочная, Ты еси Хранительница христианом, днесь к покрову притекохом, надеяся на милость благоутробия Твоего; матерински помилуй нас, да славим Тя во веки.

Ты еси, Пречистая Дево, просвещение и избавление, Ты еси Помощница наша всерадостная и стена нерушимая, слава и хвала наша, Всенепорочная, да прославим Тя во веки.

На Тя всю надежду спасения нашего возложихом, Неискусобрачная Богородительнице, и на помощь призываем Тя: спаси нас от печали сия и напасти и от всех скорбей избави нас, да славим Тя во веки.

Песнь 9

Ирмос: Всяк земнородный да взыграется, Духом просвещаемь, да торжествует же Безплотных умов естество, почитающее священное торжество Богоматере, и да вопиет: радуйся, Всеблаженная Богородице, Чистая Приснодево.

Изсше, яко скудель, от печали крепость наша, и ко аду приближихомся; от язык душепагубных предвари, Мати Божия, заступлением Твоим и от обдержащих нас скорбей рукою, Мати, Твоею избави нас, да славим Тя, Чистая Приснодево. (Дважды.)

Всенепорочная Отроковице, всем верным крепкая Помощнице, и упование христианом, буди и о нас неотступная Молебница к Сыну Твоему и Богу о освобождении от нашедшия сия напасти, да вопием Ти: радуйся, Чистая Приснодево.

Ты еси крепость наша, прибежище и стена необоримая, Ты еси теплая к Богу Молитвенница, всяких напастей и бед свободи, Едина Благословенная, да вопием Ти: радуйся, Преблаженная Богородице, Приснодево!

Акафист

Кондак 1

Возбра́нной Воево́де, Ца­ри́­це не­бе­се́ и зем­ли́, дарова́вшей нам пречу́дную ико́­ну Взыску́ющую, бла­го­да́р­ствен­ное при­но́­сим пе́­ние. Ты же, я́ко благосе́рдая Ма́­ти, не от­ри́­ни на́­ше­го се­го́ мо­ле́­ния, но благоволи́ прия́ти е, и спо­до́­би вопи́ти Те­бе́ та́­ко:

Ра́­дуй­ся, Бла­го­да́т­ная Бо­го­ро́­ди­це Де́­во, всеблага́я Ма́­ти, взыску́ющая погиба́ющих.

Икос 1

А́н­гель­ский услы́ша глас свя­та́я А́нна, ве­ща́яй: зачне́ши и роди́ши Дщерь, преблагослове́нную Мари́ю, о Ней­же благословя́тся вся коле́на зем­на́я и прии́дет спа­се́­ние все­му́ ми́­ру; мы же, сие́ ве́­ду­ще, возопии́м Бо­го­ро́­ди­це:

Ра́­дуй­ся, Ма́­ти Сы́­на Бо́­жия; ра́­дуй­ся, пренепоро́чная Де́­во.

Ра́­дуй­ся, Спа́­са душ на́­ших ро­ди́в­шая; ра́­дуй­ся, Не­вме­сти́­ма­го вмес­ти́­ли­ще.

Ра́­дуй­ся, к сме́ртным благоволе́ние; ра́­дуй­ся, сме́рт­ных к Бо́­гу дерз­но­ве́­ние.

Ра́­дуй­ся, чест­не́й­шая хе­ру­ви́м; ра́­дуй­ся, сла́внейшая без срав­не́­ния се­ра­фи́м.

Ра́­дуй­ся, а́да и сме́р­ти попра́ние; ра́­дуй­ся, ве́ч­ныя жи́з­ни да­ро­ва́­ние.

Ра́­дуй­ся, Бла­го­да́т­ная Бо­го­ро́­ди­це Де́­во, всеблага́я Ма́­ти, взыску́ющая погиба́ющих.

Кондак 2

Ви́­дев­ше святи́и Твои́ роди́телие Иоаки́м и А́нна, я́ко Ты еси́, Пре­чи́с­тая, плод благослове́нный, возблагодари́ша Бо́­га, и пред две́рьми хра́ма положи́ша обе́т посвяти́ти Тя Го́с­по­ду, пою́­ще Ему́: Алли­лу́иа.

Икос 2

Ра́­зум со­вер­ше́н­ный стяжа́ла еси́, Бо­го­ро́­ди­це, воспита́вшися во свя­та́я свя­ты́х, та́­ко же не преста́ни умудря́ти и просвеща́ти све́­том богоразу́мия и вся христиа́ны, во­пию́­щия Ти та­ко­ва́я:

Ра́­дуй­ся, к богопозна́нию приводя́щая; ра́­дуй­ся, к све́­ту и́с­ти­ны прельще́нных обраща́ющая.

Ра́­дуй­ся, страх Бо́­жий в серд­ца́ вселя́ющая; ра́­дуй­ся, благогове́ти пред свя­ты́­нею науча́ющая.

Ра́­дуй­ся, ре́вностию ко спа­се́­нию воодушевля́ющая; ра́­дуй­ся, хра́мы Бо́жии почита́ти внуша́ющая.

Ра́­дуй­ся, в них отра́ду находи́ти вдохновля́ющая; ра́­дуй­ся, жа́жду Свя­та́­го Причаще́ния возбужда́ющая.

Ра́­дуй­ся, ве́­ру и лю­бо́вь к Бо́­гу воспламеня́ющая; ра́­дуй­ся, чис­то­ты́ и це­ло­му́д­рия побо́рнице.

Ра́­дуй­ся, Бла­го­да́т­ная Бо­го­ро́­ди­це Де́­во, всеблага́я Ма́­ти, взыску́ющая погиба́ющих.

Кондак 3

Си́­ла Вы́ш­ня­го осени́ Тя, Бла­го­да́т­ная, ег­да́ ар­ха́н­гел Гаврии́л благовествова́ние о безсе́менном зача́тии из Те­бе́ Сы́­на Бо́­жия Спа­си́­те­ля ми́­ру при­не­се́; Ты же, прия́вши сию́ благу́ю весть со смире́нием, я́ко раба́ Гос­по́д­ня, возопи́ла еси́ Бо́­гу: Алли­лу́иа.

Икос 3

Иму́­щи во утро́­бе Хри­ста́ Жиз­но­да́в­ца, востекла́ еси́, Бла­го­сло­ве́н­ная, к ю́жице Свое́й, пра́ведней Елисаве́те, и целова́стеся о́бе ма­те­ри, ра́дующеся о Бо́­зе Спа́­се на́­шем. Се­го́ ра́­ди, я́ко исто́чнику свя­ты́я ра́­дос­ти, во­пи­е́м Ти си́­це:

Ра́­дуй­ся, тя́жкое жи­тие́ на́­ше облегча́ющая; ра́­дуй­ся, лю́тыя бе­ды́ и на­па́с­ти от­го­ня́ю­щая.

Ра́­дуй­ся, от ду­ше́в­ныя ту́ги и уны́ния спа­са́ю­щая; ра́­дуй­ся, испыта́ния Бо́­жия за бла́­го приима́ти указу́ющая.

Ра́­дуй­ся, в саме́х страда́ниих уте­ше́­ние по­даю́­щая; ра́­дуй­ся, я́ко То­бо́ю до́б­рое же­ла́­ние на́­ше ис­пол­ня́­ет­ся.

Ра́­дуй­ся, я́ко То­бо́ю зла́я на­чи­на́­ния на́­ша пресека́ются; ра́­дуй­ся, огне́м Ма́терния Твоея́ люб­ве́ ду́­ши ве́р­ных согрева́ющая.

Ра́­дуй­ся, бла­го­да́­тию Свя­та́­го Ду́­ха нас оза­ря́ю­щая; ра́­дуй­ся, всех скор­бя́­щих и угнете́нных Ма́­ти благосе́рдая.

Ра́­дуй­ся, Бла­го­да́т­ная Бо­го­ро́­ди­це Де́­во, всеблага́я Ма́­ти, взыску́ющая погиба́ющих.

Кондак 4

Бу́ря недоуме́ния смуща́ет мне ум, ка́­ко возмогу́ недосто́йными устны́ вос­хва­ли́­ти Тя, Пре­свя­та́я Де́­во, за Твое́ вели́кое нам воспоможе́ние; те́м­же, велича́я неисче́тныя Твоя́ ми́­лос­ти, сми­рен­но­му́д­рен­но пою́ Вседержи́телю Бо́­гу: Алли­лу́иа.

Икос 4

Слы́шаша вифлее́мстии па́стырие а́н­ге­лов, пою́щих Хрис­то́­во Рождество́, те́кше к пеще́ре, обрето́ша та́­мо Богороди́тельницу, на ру­ка́х держа́щую Предве́чнаго Мла­де́н­ца. С ни́­ми в весе́лии духо́вном и мы Те­бе́, я́ко о́бщей Ма­те­ри, гла­го́­лем та́­ко:

Ра́­дуй­ся, младе́нцев воспита́ние; ра́­дуй­ся, о́троком смы́сла пода́тельнице.

Ра́­дуй­ся, до́б­рых дел ве­ли́­чие; ра́­дуй­ся, возра́стных муже́й прему́дростию обогаща́ющая.

Ра́­дуй­ся, жизнь смире́нием и кро́тостию наделя́ющая; ра́­дуй­ся, ста́р­цев благогове́йных сла́дкое успокое́ние.

Ра́­дуй­ся, ста́риц благолюби́вых ти́­хое при­бе́­жи­ще; ра́­дуй­ся, чест­ны́х бра́ков устрое́ние.

Ра́­дуй­ся, бла­го­чес­ти́­вых семе́йств благослове́ние; ра́­дуй­ся, де́вст­ва по­хва­ло́ и возвыше́ние.

Ра́­дуй­ся, Бла­го­да́т­ная Бо­го­ро́­ди­це Де́­во, всеблага́я Ма́­ти, взыску́ющая погиба́ющих.

Кондак 5

Боготе́чною звездо́ю явля́е­ши­ся, Ца­ри́­це Не­бе́с­ная, всем под кров Твой всемо́щный при­бе­га́ю­щим и непреста́нно во уми­ле́­нии серде́чнем во­пию́­щих Бо́­гу: Алли­лу́иа.

Икос 5

Ви́­дя пра́ведный Симео́н Тя прише́дшую с Мла­де́н­цем Иису́­сом во хра́­ме предста́витися Го́сподеви, ре­че́: Те­бе́ Само́й ду́­шу ору́­жие про́йдет, проразумева́я Ма́терняя Твоя́ стра­да́­ния о Сы́­не Тво­е́м Боже́ственнем. Се­го́ ра́­ди зо­ве́м Ти:

Ра́­дуй­ся, ра­бо́в Бо́­жи­их осмеива́емых ободре́ние; ра́­дуй­ся, стоя́щих за пра́вду за­щи́­ще­ние.

Ра́­дуй­ся, терпели́вых страда́льцев предвкуше́нием бла­же́н­ства на не­бе­си́ услажда́ющая; ра́­дуй­ся, серд­ца́ злых лю­де́й, вражду́ющих проти́вная, умягча́ющая.

Ра́­дуй­ся, сове́ты лука́выя и кова́рство их разоря́ющая; ра́­дуй­ся, от разбо́йников на пу­ти́ нас охраня́ющая.

Ра́­дуй­ся, Бла­го­да́т­ная Бо­го­ро́­ди­це Де́­во, всеблага́я Ма́­ти, взыску́ющая погиба́ющих.

Кондак 6

Пропове́дницы Твоея́ бла­го­да́т­ныя по́­мо­щи все мно́­жест­во То­бо́ю спасе́нных есть: стра́ждущии, боля́щии, скорбя́щии и грех­ми́ обремене́ннии, бла­го­да́р­ствен­но о Те­бе́ вопию́щии к Бо́­гу: Алли­лу́иа.

Икос 6

Воз­сия́ бо­же́ст­вен­ный свет во Еги́пте и па­до́­ша та́­мо и́до­ли, ег­да́ бежа́ла еси́, Пре­чи́с­тая, с Богомладе́нцем Иису́­сом, спаса́ющися от уби́йства И́родова; Ты бо, оза­ря́ю­щи све́­том богове́дения умы́ всех, удаля́ющихся пре́лестей су́ет­на­го ми́­ра, исторга́еши из душ их куми́ры гнездя́щихся та́­мо губи́тельных страс­те́й, те́м­же превозно́сим Тя сло­ве­сы́ си́­ми:

Ра́­дуй­ся, сумня́щихся в ве́­ре вразумле́ние; ра́­дуй­ся, го́рдых умо́м сво­и́м сми­ре́­ние.

Ра́­дуй­ся, озло́бленных и гне́вом пали́мых укроще́ние; ра́­дуй­ся, ро́пщущих на про́мысл Бо́­жий с тягота́ми жи́з­ни при­ми­ре́­ние.

Ра́­дуй­ся, за­блу́жд­ших на путь спа­се́­ния нас­тав­ля́ю­щая; ра́­дуй­ся, суеве́рных и гада́телей посрамле́ние.

Ра́­дуй­ся, развраще́нных и не­чес­ти́­вых об­ли­че́­ние; ра́­дуй­ся, я́ко душевре́дныя уче́ния низлага́еши.

Ра́­дуй­ся, я́ко и́с­ти­ну познава́ти по­мо­га́е­ши; ра́­дуй­ся, я́ко мрак хулы́, срамосло́вия и вся́­кия лжи разсева́еши.

Ра́­дуй­ся, Бла­го­да́т­ная Бо­го­ро́­ди­це Де́­во, всеблага́я Ма́­ти, взыску́ющая погиба́ющих.

Кондак 7

Хотя́ще николи́же отлуча́тися от рож­де́н­на­го То­бо́ю Спа­си́­те­ля ми́­ра, Ты, Богоблаже́нная, пребыва́ла еси́ с Ним неотлу́чно во гра́­де Назаре́те, детоводя́щи и пита́ющи Его́, я́ко Че­ло­ве́­ка, и пою́щи в се́рд­це Сво­е́м, я́ко Бо́­гу: Алли­лу́иа.

Икос 7

Но́вую показу́ющи Ма́­тер­нюю лю­бо́вь к Сы́­ну Тво­ему́, со ско́рбию иска́ла еси́ Его́, двоюнадесятоле́тняго О́трока, во гра́­де Иеру­са­ли́­ме в праз́дник Па́схи, мня́щи Его́ во дружи́не бы­ти. Ве́­ду­ще та­ко­во́е Твое́ сердобо́лие, со уми­ле́­нием во­пи­е́м Ти:

Ра́­дуй­ся, оби́­ди­мых и огорче́нных возвыша́ющая; ра́­дуй­ся, ненави́димых и все́­ми отве́рженных че́стию венча́ющая.

Ра́­дуй­ся, убо́­гих и на­ги́х оде­я́ние; ра́­дуй­ся, ни́­щих и разоре́нных пита́ние.

Ра́­дуй­ся, бездо́мных, стра́н­ных, вдов и си­ро́т при­зре́­ние; ра́­дуй­ся, путеше́ствующих благополу́чное к до́­му возвраще́ние.

Ра́­дуй­ся, за­блу́жд­ших в пу­ти́ к жили́щу приведе́ние; ра́­дуй­ся, де́тем неразу́мным ра́­зум обновля́ющая.

Ра́­дуй­ся, умо́м и нра́вом просты́х лю­де́й Свое́ю по́­мо­щию не оставля́ющая; ра́­дуй­ся, упова́ющих на во́лю Бо́­жию наслажде́ние.

Ра́­дуй­ся, Бла­го­да́т­ная Бо­го­ро́­ди­це Де́­во, всеблага́я Ма́­ти, взыску́ющая погиба́ющих.

Кондак 8

Стра́н­ное и преди́вное Твое́ попече́ние бысть о христиа́нех на всех путе́х их жи́з­ни многомяте́жныя и многотру́дныя; иму́ще у́бо в Те­бе́ толи́ко милосе́рдную и незави́стную по­мо́щ­ни­цу, вси облагоде́тельствованнии То­бо́ю велегла́сно пою́т Бо́­гу: Алли­лу́иа.

Икос 8

Вся была́ еси́ со Хри­сто́м, ег­да́ служа́ше Той ро́ду челове́ческому, я́ко­же бо­же́ст­вен­ный Лука́ повеству́ет. Приидо́ша бо не́ции к Сы́­ну Тво­ему́, гла­го́­лю­ще: Ма́­ти Твоя́ и бра́тия Твои́ вне стоя́т, ви́дети Тя хотя́ще. Мним, я́ко Ты, всеблага́я Ма́­ти, неотсту́пно пре­бы­ва́е­ши и со все́­ми тружда́ющимися во сла́­ву Бо́­жию, и восхваля́ющими Тя та́­ко:

Ра́­дуй­ся, су́­щих во вла́сти к торжеству́ до́бра нас­тав­ля́ю­щая; ра́­дуй­ся, свя­ти́­те­лей пра́­ви­ло ве́­ры и бла­го­че́с­тия яв­ля́ю­щая.

Ра́­дуй­ся, па́стырей ре́вностию о спа­се́­нии душ чад духо́вных снабдева́ющая; ра́­дуй­ся, наста́вников со­вер­ше́н­ный ра́зуме.

Ра́­дуй­ся, уча́щихся в нау́ках пре­спе­яние; ра́­дуй­ся, и́ноком и и́нокиням в борьбе́ с прило́ги ми́­ра и пло́­ти пособля́ющая.

Ра́­дуй­ся, суде́й свято́е зер­ца́­ло пра́в­ды; ра́­дуй­ся, враче́й иску́сное врачева́ние больны́х.

Ра́­дуй­ся, земледе́льцев сорабо́тнице и бла­га́я по­мо́щ­ни­це; ра́­дуй­ся, всех тру­жда́ю­щих­ся поко́ю и наде́жное при­ста́­ни­ще.

Ра́­дуй­ся, Бла­го­да́т­ная Бо­го­ро́­ди­це Де́­во, всеблага́я Ма́­ти, взыску́ющая погиба́ющих.

Кондак 9

Всяк во́зраст ве́р­ных благопо́льзуется Тво­и́м попече́нием, все­ми́­лос­ти­вая Ма́­ти, я́ко всег­да́ к Те­бе́ при­бе­га́ю­щим душеполе́зная да́руеши, по­тре́б­ная в жи­тии доставля́еши и усе́рд­но хода́тайствуеши за ны, немощны́я и гре́ш­ныя, у пре­сто́­ла Го́с­по­да сла́­вы, Ему́­же по­е́м: Алли­лу́иа.

Икос 9

Ви­ти́я мно­го­ве­ща́н­нии не мо́гут изглаго́лати Твоея́ Ма́терния пе­ча́­ли, при кре­сте́ Сы́­на Тво­его́ бы́вшия, ег­да́ ви́дела еси́ Его́ стра́ждуща за вся че­ло­ве́­ки му́­ка­ми неизглаго́ланными; те́м­же, я́ко искуше́нная по вся́ческим, претерпе́ти в са́мых тя́жких ско́р­бех и лише́ниих нам помози́. Се­го́ ра́­ди взы­ва́­ем Ти:

Ра́­дуй­ся, сле­пы́м про­зре́­ние; ра́­дуй­ся глухи́м слы́­ша­ние.

Ра́­дуй­ся, хро­мы́м хожде́ние; ра́­дуй­ся, рассла́бленных те́­лом ис­це­ле́­ние.

Ра́­дуй­ся, неду́жных здра́­вие; ра́­дуй­ся, стужа́емых от бесо́в из­бав­ле́­ние.

Ра́­дуй­ся, поврежде́нных умо́м про­све­ще́­ние; ра́­дуй­ся, неисце́льных больны́х на Свои́ всемо́щнеи ру́­це при­е́м­лю­щая.

Ра́­дуй­ся, от­ча́­ян­ных гре́ш­ни­ков мо­ле́­ние не отверга́ющая; ра́­дуй­ся, от па́губнаго безво́лия их похища́ющая.

Ра́­дуй­ся, Бла­го­да́т­ная Бо­го­ро́­ди­це Де́­во, всеблага́я Ма́­ти, взыску́ющая погиба́ющих.

Кондак 10

Спас­ти́ хо­тя́ мир и́же всех Гос­по́дь, Сый на кре­сте́, да­ро­ва́ все­му́ ми́­ру пресвяту́ю премилосе́рдную Ма́­терь, ег­да́ изрече́ Пренепоро́чней и возлю́бленному ученику́: Же́но, се сын Твой, и: Се Ма́­ти твоя́. Бла­го­да­ря́­ще за сие́ всеблага́го Бо́­га, гла­го́­лем Ему́: Алли­лу́иа.

Икос 10

Сте­на́ кре́п­кая яви́­ла­ся еси́ по заве́ту Го́с­по­да, Преблагослове́нная, да́­рую­щи всем благоде́нствие, мир, отра́ду, ра́­дость, я́ко и Сама́ сия́ от воскре́сшаго Хри­ста́ Спа­си́­те­ля прия́ла еси́, услы́шавши от Не­го́ приве́тственный глас:

Ра́­дуй­ся, я́ко ублажа́ют Тя вси ро́­ди; ра́­дуй­ся, вся́­кую не́нависть, зло́бу, вражду́ укроща́ющая.

Ра́­дуй­ся, мир о Ду́­се Свя́­те в серд­ца́ ве́р­ных вселя́ющая; ра́­дуй­ся, клевету́, ре́в­ность и злопа́мятство истребля́ющая.

Ра́­дуй­ся, братолю́бием лю́­ди ущедря́ющая; ра́­дуй­ся, от гла́­да, хла́да, тру́­са, по­то́­па, ог­ня́, ме­ча́ огражда́ющая.

Ра́­дуй­ся, хле́бом насу́щным ве́р­ныя пита́ющая; ра́­дуй­ся, смертоно́сную я́зву прекраща́ющая.

Ра́­дуй­ся, гнев Бо́­жий пра́ведный утоля́ющая; ра́­дуй­ся, пра́­вед­ных дел поспеше́ние.

Ра́­дуй­ся, на всех путе́х жи́з­ни хри­сти­а́н про­мыш­ле́­ние; ра́­дуй­ся, роди́телей благонра́вием дете́й утеша́ющая.

Ра́­дуй­ся, Бла­го­да́т­ная Бо­го­ро́­ди­це Де́­во, всеблага́я Ма́­ти, взыску́ющая погиба́ющих.

Кондак 11

Пе́­ние на́­ше смире́нное, от полноты́ люб­ве́ и усе́рдия Те­бе́ при­но­си́­мое, не пре́­зри, Богоневе́сто, и не отврати́ся от нас, гре́ш­ных и не­до­сто́й­ных, но помози́ нам очи́ститися от вся́­кия скве́р­ны пло́­ти и ду́­ха, да возмо́жем досто́йно и пра́ведно пе́­ти Бо́­гу: Алли­лу́иа.

Икос 11

Све́­том путеводя́щим яви́­ла­ся еси́ апо́с­то­лом, Бо­го­ро­ди́­тель­ни­це, по вознесе́нии Сы́­на Тво­его́ на не́­бо; се­го́ у́бо све́­та, о Все­пе́­тая, не лиши́ всех, да́же до се­го́ дне оста́вльшихся и хотя́щих спас­ти́­ся и в ра́­зум и́с­ти­ны при­ити́. Тво­и́м свя­ты́м води́тельством и нас спа­си́, в жите́йском мо́ре треволне́ньми обу­ре­ва́­емых, оба́­че от серд­ца́ принося́щих Те­бе́ благохвале́ния та­ко­ва́я:

Ра́­дуй­ся, нечи́стыя по́мыслы пожига́ющая; ра́­дуй­ся, искуше́ния и собла́зны от нас про­го­ня́ю­щая.

Ра́­дуй­ся, к по­кая­нию и исправле́нию жи́з­ни на́шея подвиза́ющая; ра́­дуй­ся, сле­за́­ми со­кру­ше́­ния бе́зд­ну беззако́ний на́­ших омы­ва́ю­щая.

Ра́­дуй­ся, духо́вно бо́дрствовати нам помога́ющая; ра́­дуй­ся, к трезве́нию и мо­ли́т­ве ве́р­ныя приводя́щая.

Ра́­дуй­ся, бла­же́н­ство ду́­ха тем уготовля́ющая; ра́­дуй­ся, подви́жников бла­го­че́с­тия я́вное укреп­ле́­ние.

Ра́­дуй­ся, Бла­го­да́т­ная Бо­го­ро́­ди­це Де́­во, всеблага́я Ма́­ти, взыску́ющая погиба́ющих.

Кондак 12

Бла­го­да́ть боже́ственную ис­про­си́ нам у Сы́­на Тво­его́ и Бо́­га, про­стри́ ру́­ку по́­мо­щи, да не поги́бнем во гре­се́х и лю́­тых об­стоя́­ни­их, на­ходя́­щих на ны от враг ви́­ди­мых и не­ви́­ди­мых; умиротвори́ на́­ша серд­ца́, зло́бою и враждо́ю испо́лненная, да уте́шени То­бо́ю, ра́­дост­но зо­ве́м Бо́­гу: Алли­лу́иа.

Икос 12

Пою́­ще чест­но́е Твое́ успе́ние, про­сла­вля­ем и по­кро́в Твой свя­ты́й, распросте́ртый над всем ми́­ром, наипа́че же родо́м христиа́нским, прославля́ющим Тя та́­ко:

Ра́­дуй­ся, покая́нием ко исхо́ду от сея́ жи́з­ни нас приуготовля́ющая; ра́­дуй­ся, боле́зньми от гре­хо́в очища́ющая.

Ра́­дуй­ся, я́ко от на­пра́с­ныя сме́р­ти ве́р­ныя сохраня́еши; ра́­дуй­ся, я́ко после́дняго напу́тствия досто́йныя сподобля́еши.

Ра́­дуй­ся, сме́ртный страх от тех удаля́ющая; ра́­дуй­ся, ско́­рое разреше́ние ду́­ши от те́­ла в предсме́ртных му́ках находя́щимся посыла́ющая.

Ра́­дуй­ся, ми́рную кон­чи́­ну жи­во­та́ на́­ше­го да́­рую­щая; ра́­дуй­ся, го́рьких мыта́рств из­бав­ля́ю­щая.

Ра́­дуй­ся, хри­сти­а́н­ска­го погребе́ния нас не лиша́ющая; ра́­дуй­ся, ко Го́с­по­ду, Сы́­ну Сво­ему́, о нас предста́тельствующая.

Ра́­дуй­ся, и в жи́з­ни и по сме́р­ти с на́­ми пребыва́ющая; ра́­дуй­ся, ра́­дос­те на́­ша, две́ри ра́йс­кия нам отверза́ющая.

Ра́­дуй­ся, Бла­го­да́т­ная Бо­го­ро́­ди­це Де́­во, всеблага́я Ма́­ти, взыску́ющая погиба́ющих.

Истории особо почитаемых списков в России

Известно не менее 6 чудотворных икон, именуемых «Взысканием погибших». Многие из этих образов утрачены после революции 1917 г.

«Возьмите!»

Удивительна история образа из села Бор Калужской губернии (сейчас это село Жуковского района Калужской области). Он написан в 1 пол. XVIII в. по обету крестьянина Федота Обухова. Путешествуя по торговым делам, крестьянин сбился с дороги во время метели. Замерзая, Федот молился Богородице, обещая заказать икону для местной церкви. Вдруг сани странным образом оказались близ села, один из жителей которого внезапно услышал строгий голос, повелевающий: «Возьмите!». Впоследствии образ прославился многими чудесами, так что с 1798 г. для святыни на деньги паломников воздвигли каменный храм. После революции икона утрачена.

Список Борской иконы 4 февраля 1985 г. передан Воскресенской церкви г. Таруса жертвователями, пожелавшими остаться неизвестными. Здесь образ пребывает до наших дней.

Спасение семьи

Жителям столицы хорошо известна икона храма Воскресения Словущего на Успенском вражке. Образ итальянского письма подарен церкви около 1802 г. одним московским дворянином. Разорившись, овдовев, отец троих дочерей был близок ко греху самоубийства, но по молитве к Пречистой был остановлен от непоправимого поступка. Скоро наладилась и жизнь семьи. Почитая себя недостойным хранить дома чудотворную святыню, он отдал ее храму. После революции святыня не раз переходила от храма к храму, но была спасена от поругания. Ныне перед ней еженедельно служится молебен с акафистом.

Священник храма, протоиерей Георгий, рассказывает:

«Люди просят Ее все о помощи. Особенно просят ее невесты, выходя замуж, чтобы брак был спасительным и благополучным. Приходят люди, погрязшие в пьянстве, погибающие в нищете и страждущие в болезни. И всем Пресвятая Богородица оказывает Свою помощь и поддержку».

Поволжская святыня

Этот образ стал широко известен с 1860-х гг., хотя сама икона куда древнее. Известно, что она была фамильной у боярского рода Кадышевых. Семейное предание повествует, что ее обрели приплывшей к Саратову по Волге еще в 1666 г. Чудотворность образа была сразу явлена исцелением от болезни самого воеводы Катышева, а также обличением воров, укравших церковное имущество. Священник Петр Альбицкий в истории чудотворного образа (1896 г.) так пишет об этом:

«Люди, подозреваемые в краже, долгое время отрицали свою виновность. Воевода, сам получивший исцеление от св. иконы, надеялся, что Богоматерь откроет виновных в святотатстве. Он приказал подозреваемым молиться пред св. иконою и потом облобызать её в доказательство своей невинности. Когда первый из бесстыдных похитителей достояния церковного сделал два поклона перед св. иконою и дерзнул было облобызать сию святыню, как тут же был наказан от Богоматери ударом в лоб. Наказанный Богоматерью преступник упал на пол и, едва дыша, тут же признался в своей виновности. Товарищи его по преступлению, видя происшедшее, также сознались в своей вине».

С середины XIX в. образ стал главной святыней женской Троицкой обители, устроенной А.И.Кадышевой, которая взяла сюда фамильную святыню. Чудеса от образа продолжали происходить. Монастырские документы XIX в. рассказывают о чудесных изменениях вида иконы – иногда лики на ней были едва различимыми, а иногда – сами собой просветлялись. Не раз происходило от образа истечение мира.

Все советские годы великая святыня хранилась от уничтожения верующими. Ныне она находится в Покровском соборе Самары. Она имеет несколько списков, которые также почитаются чудотворными.

«Всех скорбящих Радость»

Сколь­ко уте­ши­тель­но­го за­клю­че­но в од­ном уже име­ни этой ико­ны — бу­дя­щем, укреп­ля­ю­щем ве­ру лю­дей в Бо­го­ма­терь, как в див­ную За­ступ­ни­цу, ко­то­рая спе­шит всю­ду, где слы­шит­ся стон стра­да­ния люд­ско­го, ути­ра­ет сле­зы пла­чу­щих и в са­мом го­ре да­ет ми­ну­ты от­ра­ды и ра­до­сти небес­ной. Ра­дуй­ся же веч­но Ты, небес­ная скор­бя­щих Ра­дость!

По ве­ре лю­дей в ми­ло­сер­дие Бо­го­ма­те­ри к ро­ду люд­ско­му, по­вел­ся обы­чай изо­бра­жать Бо­го­ма­терь со­об­раз­но то­му, что слы­шит­ся в сло­вах мо­лит­вы к Ней: «О, Пре­свя­тая Гос­по­же Вла­ды­чи­це Бо­го­ро­ди­це, вы­ш­ши еси всех ан­гел и ар­хан­гел и всея тва­ри чест­ней­ши. По­мощ­ни­ца еси оби­ди­мых, нена­де­ю­щих­ся на­де­я­ние, убо­гих за­ступ­ни­ца, пе­чаль­ных уте­ше­ние, ал­чу­щих кор­ми­тель­ни­ца, на­гих оде­я­ние, боль­ных ис­це­ле­ние, греш­ных спа­се­ние, хри­сти­ан всех по­мо­же­ние и за­ступ­ле­ние». По­это­му и пи­шет­ся Бо­го­ма­терь во весь рост, ино­гда с Мла­ден­цем на ру­ках (как на мос­ков­ском пер­во­об­ра­зе), ино­гда без Мла­ден­ца (как на про­сла­вив­шей­ся недав­но в Пе­тер­бур­ге, у Стек­лян­но­го за­во­да, иконе с мо­не­та­ми), окру­жен­ная раз­но­го ро­да бед­ству­ю­щи­ми людь­ми — на­ги­ми, оби­ди­мы­ми, ал­чу­щи­ми. Око­ло этих бед­ству­ю­щих изо­бра­жа­ют ча­сто ан­ге­лов, по­слан­ных Вла­ды­чи­цей для уто­ле­ния стра­да­ния люд­ско­го; ан­ге­лы, при­ни­кая к лю­дям, ука­зы­ва­ют им на Бо­го­ма­терь, ко­то­рая пи­шет­ся на ико­нах «Всех скор­бя­щих Ра­дость» или во сла­ве, с ко­ро­ной на гла­ве и в цар­ском оде­я­нии, или в обыч­ном оде­я­нии зем­ных Ее дней и в бе­лом пла­те на гла­ве.

В Москве в XVII ве­ке про­сла­ви­лась од­на ико­на Бо­го­ма­те­ри это­го име­ни. Пер­вое чу­до от нее со­вер­ши­лось в 1648 г. над боль­ной Ев­фи­ми­ей, род­ной сест­рой пат­ри­ар­ха Иоаки­ма, жив­шей на Ор­дын­ке. Она же­сто­ко стра­да­ла ра­ной в бо­ку. Ра­на бы­ла так ве­ли­ка, что вид­ны бы­ли внут­рен­но­сти. Боль­ная жда­ла смер­ти, но в то же вре­мя не те­ря­ла на­деж­ды на по­мощь Бо­же­ствен­ную. Од­на­жды, по­про­сив при­об­щить ее Свя­тых Та­ин, она с ве­ли­кой ве­рой ста­ла взы­вать к Пре­свя­той Бо­го­ро­ди­це:

— Услы­ши ме­ня, Все­ми­ло­сти­вая Вла­ды­чи­ца! Весь мир То­бой хва­лит­ся; и все при­ем­лют нескуд­ные ми­ло­сти Твои. До­стой­на я на­ка­за­ния по без­за­ко­ни­ям мо­им, но не на­ка­жи ме­ня гне­вом Тво­им. При­з­ри на лю­тую немощь мою и по­ми­луй ме­ня.

По­сле этой мо­лит­вы боль­ной был го­лос:

— Ев­фи­мия, от­че­го в стра­да­нии тво­ем не при­бе­га­ешь ты к об­щей Це­ли­тель­ни­це всех?

— Где же най­ти мне та­кую Це­ли­тель­ни­цу? — от­ве­ча­ла Ев­фи­мия, изум­лен­ная го­ло­сом.

И был от­вет:

— Есть в хра­ме Пре­об­ра­же­ния Сы­на Мо­е­го об­раз Мой, име­ну­е­мый «Всех скор­бя­щих Ра­дость». Сто­ит он на ле­вой сто­роне в тра­пе­зе, где обык­но­вен­но ста­но­вят­ся жен­щи­ны. При­зо­ви к се­бе из этой церк­ви свя­щен­ни­ка с этим об­ра­зом, и ко­гда он от­слу­жит мо­ле­бен с во­до­свя­ти­ем, ты по­лу­чишь ис­це­ле­ние.

Не за­бы­вай же то­гда Мо­е­го к те­бе ми­ло­сер­дия и ис­по­ве­дуй его в про­слав­ле­ние име­ни Мо­е­го.

Ко­гда Ев­фи­мия опра­ви­лась от вол­не­ния, про­из­ве­ден­но­го на нее этим яв­ле­ни­ем, и узна­ла от род­ствен­ни­ков, что, дей­стви­тель­но, в хра­ме Пре­об­ра­же­ния, на Ор­дын­ке, есть ико­на Бо­го­ма­те­ри «Всех скор­бя­щих Ра­дость», она при­зва­ла свя­щен­ни­ка с ико­ной к се­бе в дом. По со­вер­ше­нии во­до­свят­но­го мо­леб­на Ев­фи­мия ис­це­ли­лась, и 24 ок­тяб­ря уста­нов­лен празд­ник в честь этой ико­ны в па­мять со­вер­шив­ше­го­ся в этот день ис­це­ле­ния.

Молебен

Часто люди не знают, в каких случаях произносится молитва перед иконой «Взыскание погибших».

К Святому лику обращались в довоенное время близкие, родные военных. Обращаются все те, кто потерял надежду на лучшее, потерялись в круговороте жизни.

Для исцеления также используют священный молитвослов. Огромное количество людей обращаются за помощью в преодолении болезней. Часто во времена эпидемий, при недугах глаз, частых головных болях использовали текст. Также молебна способна помочь незамужним девушкам обрести свое счастье. Если речь идет о замужних парах, тогда мольба им поможет в обретении большего терпения, житейской мудрости, что поможет избежать возникновения ссор.

Акафист

Можно услышать хвалебное пение в церкви, которая содержит хвальбу. Состоит такое пение из 13 кондаков, икосов. Они освещают некоторые происшествия, которые напрямую связанные со священным ликом.

В акафисте можно заметить слова прощения, мольба о защите, избавление от разного рода напастей.

Тропарь, глас 4

Взыщи нас погибающих, Пресвятая Дево, не по грехом бо нашим наказуеши нас, но по человеколюбию милуеши, избави нас от ада, болезни и нужды и спаси нас.

Кондак, глас 6

Предстательство христиан непостыдное, ходатайство ко Творцу непреложное, не презри грешных молений гласы, но предвари, яко Благая, на помощь нас, верно зовущих Ти: ускори на молитву и потщися на умоление, предстательствующи присно, Богородице, чтущих Тя.

Величание

Величаем Тя, Пресвятая Дево, и чтим образ Твой святый, имже болезни наша врачуеши и души наша к Богу возводиши.

Видео на тему: Молитвы Божьей Матери пред её иконой Взыскание погибших

Свойства

Для молящихся необходимо помнить о дне почитания Святого образа Богоматери. Празднуют это действо 18 февраля, один лишь раз в году.

Выделяют несколько мест, где можно найти священный лик.

  1. Это Успенская Вражка, в частности в соборе Воскресения Словущего.
  2. К лику приходят в храм Покрова Божией Матери, что находится в Мариенбурге.
  3. В Покровском кафедральном соборе, что находится в Самаре, можно увидеть священный образ.
  4. Еще одно место – это храм Воскресения Христова, что находится в Тарусе. В это место можно прийти и обратиться с искренними просьбами, переживаниями, обрести внутреннюю силу.

Стоит рассмотреть священный текст молитвы «Взыскание погибших»:

Молитва Божьей Матери «Взыскание погибших Икона»

«О, Владычице Преблагословенная, Защитнице рода христианскаго, прибежище и спасение прибегающих к Тебе! Вем, воистинну вем, яко зело согреших и прогневах, Премилостивая Госпоже, рожденнаго плотию от Тебе Сына Божия. Но имам многия образы прежде мене прогневавших Его милосердие: мытари, блудницы и прочия грешники, имже дадеся прощение грехов их покаяния ради и исповедания. Тыя убо образы помилованных очесем грешныя души моея представляя и на толикое Божие милосердие, оныя приемшее, взирая, дерзнух и аз грешный прибегнути с покаянием ко Твоему благосердию. О, Всемилостивая Владычице! Подаждь ми руку помощи и испроси у Сына Твоего и Бога Матерними и святейшими Твоими молитвами тяжким моим грехом прощение. Верую и исповедую, яко Той, Егоже родила еси, Сын Твой есть воистинну Христос, Сын Бога живаго. Судия живых и Мертвых, воздаяй коемуждо по делом его; верую же паки и исповедую Тебе быти истинную Богородицу, милосердия источник, утешение плачущих, взыскание погибших, сильную и непрестающую к Богу ходатаицу, зело любящую род христианский, и споручницу покаяния; воистинну бо несть нам иныя помощи и покрова, разве Тебе, Госпоже Премилостивая, и никтоже, уповая на Тя, постыдеся когда, и Тобою умоляя Бога, никтоже оставлен бысть. Того ради и аз Твою неисчетную благость молю: отверзи двери милосердия Твоего мне заблуждшему и падшему в тимение глубины, не возгнушайся мене сквернаго, не презри грешнаго моления моего, не остави мене окаяннаго, яко в погибель злобный враг похитити мя ищет, но умоли о мне рожденнаго от Тебе милосердаго Сына Твоего и Бога, да простит великия моя грехи и избавит мя от пагубы моея, яко да и аз, со всеми получившими прощение, воспою и прославлю безмерное милосердие Божие и Твое непостыдное о мне заступление в жизни сей и в нескончаемом веце. Аминь».

Молебен использовалась для того, чтобы девушка быстрее нашла своего суженого, вскоре вышла удачно за него замуж. Известна одна история. Дворянин, который оказывался за гранью богатства, должен был выдать дочерей замуж. Приданого не было, что усложняло процесс. Но, у него была молитва и сильная, искренняя вера, которую он ежедневно использовал. Дворянин без устали молился, после чего судьба девушек сложилась отлично. Вскоре они удачно вышли замуж, обретя желаемое счастье в браке.

Во времена частых эпидемий люди искренне верили в Силы Небесные. Подтверждением этого может стать эпидемия холеры, которая настигла город Серпухов в 1871 году. Каждый день жители города боялись за жизнь свою, и близкого, родного человека. Ведь недуг забирал ежедневно много жизней. Жители возлагали огромные надежды на Святой образ Пресвятой Богородицы. Они все вместе прошли крестный поход, святой лик, держа в руках, искренне прося о помощи.

Это действительно чудо, но после завершения такого похода эпидемия исчезла. Люди перестали один за другим погибать, город обрел мир и долгожданное спокойствие.

Рейтинг
( 1 оценка, среднее 5 из 5 )
Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
Для любых предложений по сайту: [email protected]
Для любых предложений по сайту: [email protected]