Что такое акафист
Акафист — один из жанров церковной гимнографии. Эти песнопения имеют хвалебно-благодарственный характер и посвящаются Господу (например, акафист Иисусу Сладчайшему), Божьей Матери, тому или иному святому или ангелу. Также существуют акафисты в честь церковных праздников и чудотворных икон Богородицы. Слово «акафист» имеет греческое происхождение и переводится как «неседален», то есть «песня, исполняемая стоя, не сидя». Акафисты также нужно слушать стоя во время богослужения.
Византийская мозаика Иисуса Христа
Все акафисты имеют одинаковую структуру. Они содержат 12 икосов (больших строф) и 13 кондаков (небольших строф). В кондаке лишь обозначается тема, а в икосе она получает развитие. Поэтому икос всегда следует после кондака и не может читаться независимо от него. Каждый икос оканчивается двенадцатью восхвалениями (хайретизмами) личности, в чью честь составлен акафист.
Все хайретизмы начинаются словом «Радуйся» – так молящийся напрямую обращается к воспеваемому святому. В церковно-славянском языке “радуйся” означает приветствие, а не призыв к радости. Эти восхваления составляют основной объём акафиста. Кондаки же завершаются возгласом «Аллилуйя!», что означает «Хвалите Бога!».
Протоиерей Максим Козлов говорит, что
«акафист выражает собой догматическое и поэтическое созерцание чуда».
Священник называет акафист «словесной иконой» святой личности или благодатного события.
Молитва Господу нашему Иисусу Христу
Тебе́, Го́споди, еди́ному Благо́му и Непамятозло́бному, испове́даю грехи́ моя́, Тебе́ припа́даю вопия́, недосто́йный: согреши́х, Го́споди, согреши́х и несмь досто́ин воззре́ти на высоту́ небе́сную от мно́жества непра́вд мои́х. Но, Го́споди мой, Го́споди, да́руй ми сле́зы умиле́ния, еди́ный Бла́же и Ми́лостивый, я́ко да и́ми Тя умолю́, очи́ститися пре́жде ко́нца от вся́каго греха́: стра́шно бо и гро́зно ме́сто и́мам проити́, те́ла разлучи́вся, и мно́жество мя мра́чное и безчелове́чное [] де́монов сря́щет [], и никто́же в по́мощь спу́тствуяй или́ избавля́яй. Тем припа́даю Твое́й бла́гости, не преда́ждь оби́дящым мя, ниже́ да похва́лятся о мне врази́ мои́, Благи́й Го́споди, ниже́ да реку́т: в ру́ки на́ша прише́л еси́, и нам пре́дан еси́. Ни, Го́споди, не забу́ди щедро́т Твои́х и не возда́ждь ми по беззако́нием мои́м, и не отврати́ лица́ Твоего́ от мене ́: но Ты, Го́споди, накажи́ [наставь] мя, оба́че ми́лостию и щедро́тами. Враг же мой да не возра́дуется о мне, но угаси́ [прекрати] eго́ на мя преще́ния [угрозы] и все упраздни́ eго́ де́йство, и даждь ми к Тебе́ путь неуко́рный [честный], Благи́й Го́споди: зане́же и согреши́в, не прибего́х ко ино́му врачу́, и не простро́х руки́ моея́ к бо́гу чужде́му, не отри́ни у́бо моле́ния моего́, но услы́ши мя Твое́ю благо́стию и утверди́ мое́ се́рдце стра́хом Твои́м, и да бу́дет благода́ть Твоя́ на мне, Го́споди, я́ко огнь попаля́яй нечи́стыя во мне по́мыслы. Ты бо еси́, Го́споди, свет, па́че вся́каго све́та; ра́дость, па́че вся́кия ра́дости; упокое́ние, па́че вся́каго упокое́ния; жизнь и́стинная и спасе́ние, пребыва́ющее во ве́ки веко́в, ами́нь.
Наш акафист Иисусу Сладчайшему представляет подражание акафисту Божией Матери и, несомненно, переведен с греческого языка; но в употребление Греческой Церкви он не вошёл, и подлинник его неизвестен. У нас впервые акафист Иисусу Сладчайшему был напечатан в Киевском издании акафистов «всеседмичных» 1697 году. Святейший Синод отнёсся к нему сдержанно, и в 1727 году поручил настоятелю Киево-Печерской обители, «с другими учеными и искусными людьми», рассмотреть его и выправить, причём, обратил внимание на начало 11-го икоса, где о Самом Господе Боге, по примеру акафиста Божией Матери, было напечатано: «Светоприе
мна Светильника», тогда как «Той Сам есть Светодавец». Вследствие этого указанное место было исправлено на «Светод
а
тельна Светильника». Кем и когда именно составлен наш акафист, – неизвестно.
сладчайший
, γλυκύτατος – любезнейший, возлюбленнейший, также кротчайший. Ср. нем. süsses Kind и т. п.
По аналогии с другими параллельными местами надо предполагать, что в греческом тексте здесь стояло περιεργία, переводимое на церковнославянский язык уныние.
Περιεργία = πολυπραγμοσύνη, ματαιότης – это суетливость, занятие лишними, бесполезными, суетными делами. Слово
суетность
более подходит к одному порядку со страстями и соблазном, нежели
уныние.
дивную.
Кондаки и икосы нашего акафиста начинаются теми же словами, что и соответствующие им кондаки и икосы Акафиста Божией Матери. Икос 7-ой последнего начинается словами: «Новую показа тварь, νέαν ἔδειξε κτίσιν». Переводчик нашего акафиста понял и перевел прилагательное νέος так же, как и мы, т. е. не
новый,
а
дивный, необыкновенный
. См. выше прим. 18 к Акафисту Божией Матери.
Здесь, конечно, надо читать «восто
че вост
о
ков», как «во веки веков», а не «век
о
м». Родительный падеж однозначащего и однокоренного имени показывает, что имена эти следует принимать в
полном смысле слова,
со всем количеством тех признаков, которые возможно представить в общем объёме понятия. Подобное удвоение составляет как бы превосходную степень в понятии имени существительного, например:
во веки веков, Царь царей, Царь царствующих и Господь господствующих, праздников праздник
. Ср. русское
день-деньской
.
Источник:
Молитвы и песнопения православного молитвослова (для мирян), с переводом на русский язык, объяснениями и примечаниями Николая Нахимова. Санкт-Петербург, Синодальная типография, 1912 г.
История акафиста
В течение долгого времени акафистом называлось конкретное и единственное в своём роде песнопение, посвящённое Пресвятой Богородице. Его также называют Великий акафист. Автор этого произведения достоверно не известен. Предположительно, им был Роман Сладкопевец — раннехристианский святой, автор множества богослужебных песнопений.
Первый акафист был создан не позднее 6 века нашей эры. А в начале 7 века для него составили новое вступление, начинающееся словами «Взбранной Воеводе». Оно проникнуто победным настроем и благодарностью Богородице. Изменение зачина первого акафиста связывают с избавлением Константинополя от нашествия аварских и славянских племён в 626 году.
Позднее появилось множество различных подражаний Великому акафисту, посвященных другим священным личностям. Среди них и акафист Иисусу Христу. С тех пор словом «акафист» стали обозначать уже не конкретный памятник церковного гимнотворчества, а целый жанр духовных песнопений. Значительный вклад в развитие жанра внесли Византийские патриархи Исидор I и Филофей.
В России акафисты стали популярны в 19 веке. Во времена гонений на Церковь в СССР они получили особое признание. Это связано с тем что акафисты могли читаться любым верующим самостоятельно, без священника. Широкому распространению этих песнопений способствовали также их небольшие объёмы и легкость восприятия.
Когда поются акафисты
Церковным Уставом предписывается пение Акафиста Божьей Матери в пятую субботу Великого Поста. При совершении Пассии поётся Акафист Божественным Страстям Христовым. Также акафисты нередко входят в состав других богослужений (например, молебнов).
Акафисты используются православными христианами и в домашней молитве. Их читают для выражения радости и благодарности Богу или святому. Также к этим текстам обращаются в трудные минуты для испрашивания помощи у Господа, Богородицы или определённого святого.
Акафист – это «песнь, проникнутая духом бодрости и радости», (А.Попов, «Православные русские акафисты»). Поэтому она привлекает каждую молитвенно настроенную душу, жаждущую ободрения и утешения.
Акафист Иисусу Сладчайшему
Наиболее древняя рукопись с акафистом Иисусу Сладчайшему датируется 13 веком. Автор этого произведения неизвестен, однако его создание связывают с афонским монашеством. На славянский язык песнопение было переведено в 14 веке. Акафист Иисусу Сладчайшему считается одним из наиболее трогательных, поскольку он посвящён Спасителю и Его искупительной жертве. Подробно и восторженно описывается земное житие Христа, восхваляются Его человеколюбие, смирение и кротость.
Акафист Иисусу Сладчайшему считается действенным молитвенным средством от уныния и греховных помыслов.
«Внимательная молитва, особенно именем Господа нашего Иисуса Христа… обличает в сердечной глубине змея и, уязвляя его, побуждает к движению» (Полное собрание творений святителя Игнатия Брянчанинова, том 2).
Акафист Господу Иисусу Христу пронизан благодарным и покаянным настроем. Его торжественные строки духовно ободряют христианина, укрепляют в нём веру и упование на Бога. Последнюю молитву акафиста принято читать коленопреклонно.
«Да умоляет всякий о щедротах! Пусть ударяет только в дверь Господню. Господь ответит ему с искренней любовью» (Творения святого преподобного Ефрема Сирина, том 2).
Почему акафист назван Сладчайшим?
Никто не знает автора этой хвалебной песни, так как мужи Божьи не искали славы для себя, а смиренно трудились, восхваляя Иисуса Христа. Историки предполагают, что его автором мог быть святой Исихий, который всегда подчеркивал важность православной молитвы в жизни каждого человека. Он верил, что слова произнесенные с искренней верой способы на чудеса.
Акафист был назван по следующей причине: Господь – это Любовь. Именно Он дает счастье и радость тому, кто к Нему обращается. Отсюда следует и такое название.
ИНТЕРЕСНО: Распятие Христа.
Акафист Иисусу Сладчайшему на церковно-славянском языке с русским переводом
Акафист сладчайшему Господу нашему Иисусу Христу
Конда́к 1
Возбра́нный Воево́до и Го́споди, а́да победи́телю, я́ко изба́влься от ве́чныя сме́рти, похва́льная воспису́ю Ти́, созда́ние и ра́б Тво́й; но, я́ко име́яй милосе́рдие неизрече́нное, от вся́ких мя́ бе́д свободи́, зову́ща:
Иису́се, Сы́не Бо́жий, поми́луй мя́.
И́кос 1
А́нгелов Тво́рче и Го́споди си́л, отве́рзи ми́ недоуме́нный у́м и язы́к на похвалу́ пречи́стаго Твоего́ и́мене, я́коже глухо́му и гугни́вому дре́вле слу́х и язы́к отве́рзл еси́, и, глаго́лаше зовы́й такова́я:
Иису́се пречу́дный, а́нгелов удивле́ние; Иису́се преси́льный, прароди́телей избавле́ние.
Иису́се пресла́дкий, патриа́рхов велича́ние; Иису́се пресла́вный, царе́й укрепле́ние.
Иису́се прелюби́мый, проро́ков исполне́ние; Иису́се преди́вный, му́чеников кре́посте.
Иису́се прети́хий, мона́хов ра́досте; Иису́се преми́лостивый, пресви́теров сла́досте.
Иису́се премилосе́рдый, по́стников воздержа́ние; Иису́се пресла́достный, преподо́бных ра́дование.
Иису́се пречестны́й, де́вственных целому́дрие; Иису́се предве́чный, гре́шников спасе́ние.
Иису́се, Сы́не Бо́жий, поми́луй мя́.
Конда́к 2
Ви́дя вдови́цу зе́льне пла́чущу, Го́споди, я́коже бо тогда́ умилосе́рдився, сы́на ея́ на погребе́ние несо́ма воскреси́л еси́; си́це и о мне́ умилосе́рдися, Человеколю́бче, и грехми́ умерщвле́нную мою́ ду́шу воскреси́, зову́щую: Аллилу́иа.
И́кос 2
Ра́зум неуразуме́нный разуме́ти Фили́пп ища́, Го́споди, покажи́ на́м Отца́, глаго́лаше; Ты́ же к нему́: толи́кое вре́мя сы́й со Мно́ю, не позна́л ли еси́, я́ко Оте́ц во Мне́, и А́з во Отце́ е́смь? Те́мже, Неизсле́дованне, со стра́хом зову́ Ти́:
Иису́се, Бо́же предве́чный; Иису́се, Царю́ преси́льный.
Иису́се, Влады́ко долготерпели́вый; Иису́се, Спа́се преми́лостивый.
Иису́се, храни́телю мо́й преблаги́й; Иису́се, очи́сти грехи́ моя́.
Иису́се, отыми́ беззако́ния моя́; Иису́се, отпусти́ непра́вды моя́.
Иису́се, наде́ждо моя́, не оста́ви мене́; Иису́се, помо́щниче мо́й, не отри́ни мене́.
Иису́се, Созда́телю мо́й, не забу́ди мене́; Иису́се, Па́стырю мо́й, не погуби́ мене́.
Иису́се, Сы́не Бо́жий, поми́луй мя́.
Конда́к 3
Си́лою свы́ше апо́столы облеки́й, Иису́се, во Иерусали́ме седя́щия, облецы́ и мене́, обнаже́ннаго от вся́каго благотворе́ния, теплото́ю Ду́ха Свята́го Твоего́ и да́ждь ми́ с любо́вию пе́ти Тебе́: Аллилу́иа.
И́кос 3
Име́яй бога́тство милосе́рдия, мытари́ и гре́шники, и неве́рныя призва́л еси́, Иису́се; не пре́зри и мене́ ны́не, подо́бнаго и́м, но, я́ко многоце́нное ми́ро, приими́ пе́снь сию́:
Иису́се, си́ло непобеди́мая; Иису́се, ми́лосте безконе́чная.
Иису́се, красото́ пресве́тлая; Иису́се, любы́ неизрече́нная.
Иису́се, Сы́не Бо́га Жива́го; Иису́се, поми́луй мя́ гре́шнаго.
Иису́се, услы́ши мя́ в беззако́ниих зача́таго; Иису́се, очи́сти мя́ во гресе́х рожде́ннаго.
Иису́се, научи́ мя́ непотре́бнаго; Иису́се, освети́ мя́ те́мнаго.
Иису́се, очи́сти мя́ скве́рнаго; Иису́се, возведи́ мя́ блу́днаго.
Иису́се, Сы́не Бо́жий, поми́луй мя́.
Конда́к 4
Бу́рю вну́трь име́яй помышле́ний сумни́тельных, Пе́тр утопа́ше; узре́в же во пло́ти Тя́ су́ща, Иису́се, и по вода́м ходя́ща, позна́ Тя́ Бо́га и́стиннаго и, ру́ку спасе́ния получи́в, рече́: Аллилу́иа.
И́кос 4
Слы́ша слепы́й мимоходя́ща Тя́, Го́споди, путе́м вопия́ше: Иису́се, Сы́не Дави́дов, поми́луй мя́! И, призва́в, отве́рзл еси́ о́чи его́. Просвети́ у́бо ми́лостию Твое́ю о́чи мы́сленныя се́рдца и мене́, вопию́ща Ти́ и глаго́люща:
Иису́се, вы́шних Созда́телю; Иису́се, ни́жних Искупи́телю.
Иису́се, преиспо́дних потреби́телю; Иису́се, всея́ тва́ри украси́телю.
Иису́се, души́ моея́ уте́шителю; Иису́се, ума́ моего́ просвети́телю.
Иису́се, се́рдца моего́ весе́лие; Иису́се, те́ла моего́ здра́вие.
Иису́се, Спа́се мо́й, спаси́ мя́; Иису́се, све́те мо́й, просвети́ мя́.
Иису́се, му́ки вся́кия изба́ви мя́; Иису́се, спаси́ мя́, недосто́йнаго.
Иису́се, Сы́не Бо́жий, поми́луй мя́.
Конда́к 5
Богото́чною Кро́вию я́коже искупи́л еси́ на́с дре́вле от зако́нныя кля́твы, Иису́се, си́це изми́ на́с от се́ти, е́юже зми́й запя́т ны́ страстьми́ плотски́ми, и блу́дным наважде́нием, и злы́м уны́нием, вопию́щия Ти́: Аллилу́иа.
И́кос 5
Ви́девше о́троцы евре́йстии во о́бразе челове́честем Созда́вшаго руко́ю челове́ка, и Влады́ку разуме́вше Его́, потща́шася ве́твьми угоди́ти Ему́, оса́нна вопию́ще. Мы́ же пе́снь прино́сим Ти́, глаго́люще:
Иису́се, Бо́же и́стинный; Иису́се, Сы́не Дави́дов.
Иису́се, Царю́ пресла́вный; Иису́се, А́гнче непоро́чный.
Иису́се, Па́стырю преди́вный; Иису́се, храни́телю во мла́дости мое́й.
Иису́се, корми́телю во ю́ности мое́й; Иису́се, похвало́ в ста́рости мое́й.
Иису́се, наде́ждо в сме́рти мое́й; Иису́се, животе́ по сме́рти мое́й.
Иису́се, утеше́ние мое́ на суде́ Твое́м; Иису́се, жела́ние мое́, не посрами́ мене́ тогда́.
Иису́се, Сы́не Бо́жий, поми́луй мя́.
Конда́к 6
Пропове́дник богоно́сных веща́ние и глаго́лы исполня́я, Иису́се, на земли́ я́влься и с челове́ки Невмести́мый пожи́л еси́, и боле́зни на́ша подъя́л еси́, отню́дуже ра́нами Твои́ми мы́ исцеле́вше, пе́ти навыко́хом: Аллилу́иа.
И́кос 6
Возсия́ вселе́нней просвеще́ние и́стины Твоея́, и отгна́ся ле́сть бесо́вская: и́доли бо, Спа́се на́ш, не терпя́ще Твоея́ кре́пости, падо́ша. Мы́ же, спасе́ние получи́вше, вопие́м Ти́:
Иису́се, и́стино, ле́сть отгоня́щая; Иису́се, све́те, превы́шший все́х све́тлостей.
Иису́се, Царю́, премога́яй все́х кре́пости; Иису́се, Бо́же, пребыва́яй в ми́лости.
Иису́се, Хле́бе Живо́тный, насы́ти мя́ а́лчущаго; Иису́се, исто́чниче ра́зума, напо́й мя́ жа́ждущаго.
Иису́се, оде́ждо весе́лия, оде́й мя́ тле́ннаго; Иису́се, покро́ве ра́дости, покры́й мя́ недосто́йнаго.
Иису́се, пода́телю прося́щим, да́ждь ми́ пла́ч за грехи́ моя́; Иису́се, обре́тение и́щущих, обря́щи ду́шу мою́.
Иису́се, отве́рзителю толку́щим, отве́рзи се́рдце мое́ окая́нное; Иису́се, Искупи́телю гре́шных, очи́сти беззако́ния моя́.
Иису́се, Сы́не Бо́жий, поми́луй мя́.
Конда́к 7
Хотя́ сокрове́нную та́йну от ве́ка откры́ти, я́ко овча́ на заколе́ние веде́н бы́л еси́, Иису́се, и я́ко а́гнец пря́мо стригу́щаго его́ безгла́сен, и я́ко Бо́г из ме́ртвых воскре́сл еси́, и со сла́вою на небеса́ возне́слся еси́, и на́с совоздви́гл еси́, зову́щих: Аллилу́иа.
И́кос 7
Ди́вную показа́ тва́рь, явле́йся Творе́ц на́м: без се́мене от Де́вы воплоти́ся, из гро́ба, печа́ти не руши́в, воскре́се, и ко апо́столом, две́рем затворе́нным, с пло́тию вни́де. Те́мже чудя́щеся, воспои́м:
Иису́се, Сло́ве необыме́нный; Иису́се, Сло́ве несогляда́емый.
Иису́се, си́ло непостижи́мая; Иису́се, му́дросте недомы́слимая.
Иису́се, Божество́ неопи́санное; Иису́се, госпо́дство неисче́тное.
Иису́се, ца́рство непобеди́мое; Иису́се, влады́чество безконе́чное.
Иису́се, кре́посте высоча́йшая; Иису́се, вла́сте ве́чная.
Иису́се, Тво́рче мо́й, уще́дри мя́; Иису́се, Спа́се мо́й, спаси́ мя́.
Иису́се, Сы́не Бо́жий, поми́луй мя́.
Конда́к 8
Стра́нно Бо́га вочелове́чшася ви́дяще, устрани́мся су́етнаго ми́ра и у́м на Боже́ственная возложи́м. Сего́ бо ра́ди Бо́г на зе́млю сни́де, да на́с на небеса́ возведе́т, вопию́щих Ему́: Аллилу́иа.
И́кос 8
Ве́сь бе́ в ни́жних, и вы́шних ника́коже отступи́ Неисче́тный, егда́ во́лею на́с ра́ди пострада́, и сме́ртию Свое́ю на́шу сме́рть умертви́, и воскресе́нием живо́т дарова́ пою́щим:
Иису́се, сла́досте серде́чная; Иису́се, кре́посте теле́сная.
Иису́се, све́тлосте душе́вная; Иису́се, быстрото́ у́мная.
Иису́се, ра́досте со́вестная; Иису́се, наде́ждо изве́стная.
Иису́се, па́мяте предве́чная; Иису́се, похвало́ высо́кая.
Иису́се, сла́во моя́ превознесе́нная; Иису́се, жела́ние мое́, не отри́ни мене́.
Иису́се, Па́стырю мо́й, взыщи́ мене́; Иису́се, Спа́се мо́й, спаси́ мене́.
Иису́се, Сы́не Бо́жий, поми́луй мя́.
Конда́к 9
Все́ естество́ а́нгельское безпреста́ни сла́вит пресвято́е и́мя Твое́, Иису́се, на небеси́: Свя́т, Свя́т, Свя́т, вопию́ще; мы́ же, гре́шнии на земли́ бре́нными устна́ми вопие́м: Аллилу́иа.
И́кос 9
Вети́я многовеща́нныя я́коже ры́бы безгла́сныя ви́дим о Тебе́, Иису́се, Спа́се на́ш: недоуме́ют бо глаго́лати, ка́ко Бо́г непрело́жный и челове́к соверше́нный пребыва́еши? Мы́ же та́инству дивя́щеся, вопие́м ве́рно:
Иису́се, Бо́же предве́чный; Иису́се, Царю́ ца́рствующих.
Иису́се, Влады́ко владе́ющих; Иису́се, Судие́ живы́х и ме́ртвых.
Иису́се, наде́ждо ненаде́жных; Иису́се, утеше́ние пла́чущих.
Иису́се, сла́во ни́щих; Иису́се, не осуди́ мя́ по дело́м мои́м.
Иису́се, очи́сти мя́ по ми́лости Твое́й; Иису́се, отжени́ от мене́ уны́ние.
Иису́се, просвети́ моя́ мы́сли серде́чныя; Иису́се, да́ждь ми́ па́мять сме́ртную.
Иису́се, Сы́не Бо́жий, поми́луй мя́.
Конда́к 10
Спасти́ хотя́ ми́р, Восто́че восто́ком, к те́мному за́паду – естеству́ на́шему прише́д, смири́лся еси́ до сме́рти; те́мже превознесе́ся и́мя Твое́ па́че вся́каго и́мене, и от все́х коле́н небе́сных и земны́х слы́шиши: Аллилу́иа.
И́кос 10
Царю́ Преве́чный, Уте́шителю, Христе́ и́стинный, очи́сти ны́ от вся́кия скве́рны, я́коже очи́стил еси́ де́сять прокаже́нных, и исцели́ ны́, я́коже исцели́л еси́ сребролюби́вую ду́шу Закхе́а мытаря́, да вопие́м Ти́, во умиле́нии зову́ще:
Иису́се, сокро́вище нетле́нное; Иису́се, бога́тство неистощи́мое.
Иису́се, пи́ще кре́пкая; Иису́се, питие́ неисчерпа́емое.
Иису́се, ни́щих одея́ние; Иису́се, вдо́в заступле́ние.
Иису́се, си́рых защи́тниче; Иису́се, тружда́ющихся по́моще.
Иису́се, стра́нных наста́вниче; Иису́се, пла́вающих ко́рмчий.
Иису́се, бу́рных оти́шие; Иису́се Бо́же, воздви́гни мя́ па́дшаго.
Иису́се, Сы́не Бо́жий, поми́луй мя́.
Конда́к 11
Пе́ние всеумиле́нное приношу́ Ти́ недосто́йный, вопию́ Ти́ я́ко ханане́а: Иису́се, поми́луй мя́; не дще́рь бо, но пло́ть и́мам страстьми́ лю́те беся́щуюся и я́ростию пали́мую, и исцеле́ние да́ждь вопию́щу Ти́: Аллилу́иа.
И́кос 11
Светопода́тельна свети́льника су́щим во тьме́ неразу́мия, пре́жде гоня́й Тя́ Па́вел, богоразу́мнаго гла́са си́лу внуши́ и душе́вную быстроту́ уясни́; си́це и мене́ те́мныя зе́ницы душе́вныя просвети́, зову́ща:
Иису́се, Царю́ мо́й прекре́пкий; Иису́се, Бо́же мо́й преси́льный.
Иису́се, Го́споди мо́й пребезсме́ртный; Иису́се, Созда́телю мо́й пресла́вный.
Иису́се, Наста́вниче мо́й предо́брый; Иису́се, Па́стырю мо́й преще́дрый.
Иису́се, Влады́ко мо́й преми́лостивый; Иису́се, Спа́се мо́й премилосе́рдый.
Иису́се, просвети́ моя́ чу́вствия, потемне́нная страстьми́; Иису́се, исцели́ мое́ те́ло, острупле́нное грехми́.
Иису́се, очи́сти мо́й у́м от по́мыслов су́етных; Иису́се, сохрани́ се́рдце мое́ от по́хотей лука́вых.
Иису́се, Сы́не Бо́жий, поми́луй мя́.
Конда́к 12
Благода́ть пода́ждь ми́, все́х долго́в реши́телю, Иису́се, и приими́ мя́ ка́ющася, я́коже прия́л еси́ Петра́, отве́ргшагося Тебе́, и призови́ мя́ уныва́ющаго, я́коже дре́вле Па́вла, гоня́ща Тя́, и услы́ши мя́, вопию́ща Ти́: Аллилу́иа.
И́кос 12
Пою́ще Твое́ вочелове́чение, восхваля́ем Тя́ вси́, и ве́руем со Фомо́ю, я́ко Госпо́дь и Бо́г еси́, седя́й со Отце́м и хотя́й суди́ти живы́м и ме́ртвым. Тогда́ у́бо сподо́би мя́ десна́го стоя́ния, вопию́щаго:
Иису́се, Царю́ предве́чный, поми́луй мя́; Иису́се, цве́те благово́нный, облагоуха́й мя́.
Иису́се, теплото́ люби́мая, огре́й мя́; Иису́се, хра́ме предве́чный, покры́й мя́.
Иису́се, оде́ждо све́тлая, украси́ мя́; Иису́се, би́сере честны́й, осия́й мя́.
Иису́се, ка́меню драги́й, просвети́ мя́; Иису́се, со́лнце пра́вды, освети́ мя́.
Иису́се, све́те святы́й, облиста́й мя́; Иису́се, боле́зни душе́вныя и теле́сныя изба́ви мя́.
Иису́се, из руки́ сопроти́вныя изми́ мя́; Иису́се, огня́ неугаси́маго и про́чих ве́чных му́к свободи́ мя́.
Иису́се, Сы́не Бо́жий, поми́луй мя́.
Конда́к 13
О, пресла́дкий и всеще́дрый Иису́се! Приими́ ны́не ма́лое моле́ние сие́ на́ше, я́коже прия́л еси́ вдови́цы две́ ле́пте, и сохрани́ достоя́ние Твое́ от вра́г ви́димых и неви́димых, от наше́ствия иноплеме́нник, от неду́га и гла́да, от вся́кия ско́рби и смертоно́сныя ра́ны, и гряду́щия изми́ му́ки все́х, вопию́щих Ти́: Аллилу́иа.
Этот кондак читается трижды, зате́м икос 1-й и кондак 1-й.
И́кос 1
А́нгелов Тво́рче и Го́споди си́л, отве́рзи ми́ недоуме́нный у́м и язы́к на похвалу́ пречи́стаго Твоего́ и́мене, я́коже глухо́му и гугни́вому дре́вле слу́х и язы́к отве́рзл еси́, и, глаго́лаше зовы́й такова́я:
Иису́се пречу́дный, а́нгелов удивле́ние; Иису́се преси́льный, прароди́телей избавле́ние.
Иису́се пресла́дкий, патриа́рхов велича́ние; Иису́се пресла́вный, царе́й укрепле́ние.
Иису́се прелюби́мый, проро́ков исполне́ние; Иису́се преди́вный, му́чеников кре́посте.
Иису́се прети́хий, мона́хов ра́досте; Иису́се преми́лостивый, пресви́теров сла́досте.
Иису́се премилосе́рдый, по́стников воздержа́ние; Иису́се пресла́достный, преподо́бных ра́дование.
Иису́се пречестны́й, де́вственных целому́дрие; Иису́се предве́чный, гре́шников спасе́ние.
Иису́се, Сы́не Бо́жий, поми́луй мя́.
Конда́к 1
Возбра́нный Воево́до и Го́споди, а́да победи́телю, я́ко изба́влься от ве́чныя сме́рти, похва́льная воспису́ю Ти́, созда́ние и ра́б Тво́й; но, я́ко име́яй милосе́рдие неизрече́нное, от вся́ких мя́ бе́д свободи́, зову́ща:
Иису́се, Сы́не Бо́жий, поми́луй мя́.
Моли́тва
Влады́ко Го́споди Иису́се Христе́ Бо́же мо́й, и́же неизрече́ннаго ра́ди Твоего́ человеколю́бия на коне́ц веко́в во пло́ть оболки́йся от Присноде́вы Мари́и, сла́влю о мне́ Твое́ спаси́тельное промышле́ние, ра́б Тво́й, Влады́ко; песносло́влю Тя́, я́ко Тебе́ ра́ди Отца́ позна́х; благословлю́ Тя́, Его́же ра́ди и Ду́х Святы́й в ми́р прии́де; покланя́юся Твое́й по пло́ти Пречи́стей Ма́тери, такове́й стра́шней та́йне послужи́вшей; восхваля́ю Твоя́ А́нгельская ликостоя́ния, я́ко воспева́тели и служи́тели Твоего́ вели́чествия; ублажа́ю Предте́чу Иоа́нна, Тебе́ крести́вшаго, Го́споди; почита́ю и провозвести́вшия Тя́ проро́ки, прославля́ю апо́столы Твоя́ святы́я; торжеству́ю же и му́ченики, свяще́нники же Твоя́ сла́влю; покланя́юся преподо́бным Твои́м, и вся́ Твоя́ пра́ведники пе́стунствую. Такова́го и толи́ко мно́гаго и неизрече́ннаго ли́ка Боже́ственнаго в моли́тву привожду́ Тебе́, всеще́дрому Бо́гу, ра́б Тво́й, и сего́ ра́ди прошу́ мои́м согреше́нием проще́ния, е́же да́руй ми́ все́х Твои́х ра́ди святы́х, изря́днее же святы́х Твои́х щедро́т, я́ко благослове́н еси́ во ве́ки. Ами́нь.
Акафист Иисусу Сладчайшему на русском языке
Кондак 1
Высший Воевода и Господи, ада победитель! Избавившись от вечной смерти, хвалебные песни посвящаю Тебе я, создание и раб Твой. Ты же, имея милосердие неизъяснимое, от всяких напастей освободи меня, взывающего: «Иисус, Сын Божий, помилуй меня».
Икос 1
Ангелов Творец и Господь небесных Сил! Ум мой немощный открой и развяжи язык на хвалу пречистого Твоего имени, как некогда глухому и косноязычному Ты слух открыл и язык развязал, и говорил он, так возглашая: Иисус пречудный, Ангелов удивление; Иисус пресильный, прародителей избавление. Иисус пресладкий, патриархов величание; Иисус преславный, царей укрепление. Иисус прелюбимый, пророков исполнение; Иисус предивный, мучеников крепость. Иисус претихий, монахов радость; Иисус премилостивый, пресвитеров услада. Иисус премилосердный, постников воздержание; Иисус пресладостный, преподобных веселие. Иисус всечестной, девственных целомудрие; Иисус предвечный, грешников спасение. Иисус, Сын Божий, помилуй меня.
Кондак 2
Видя некогда вдовицу, горько плакавшую, Господи, Ты, умилосердившись, сына ее, на погребение несомого, воскресил; так и надо мною умилосердись, Человеколюбец, и грехами умерщвленную душу мою воскреси, взывающую: Аллилуия!
Икос 2
Познать недоступное познанию ища, «Господи, покажи нам Отца», — говорил Филипп. Ты же ему: «Столько времени пребывая со Мною, неужели не познал ты, что Отец во Мне и Я во Отце?» Потому, Непостижимый, я со страхом взываю Тебе: Иисус, Бог предвечный; Иисус, Царь пресильный. Иисус, Владыка долготерпеливый; Иисус, Спаситель премилостивый. Иисус, Хранитель мой преблагой; Иисус, очисти грехи мои. Иисус, изгладь беззакония мои; Иисус, отпусти неправды мои. Иисус, надежда моя, не оставь меня; Иисус, помощник мой, не отринь меня. Иисус, создатель мой, не забудь меня; Иисус, пастырь мой, не погуби меня. Иисус, Сын Божий, помилуй меня.
Кондак 3
Силою свыше облекший Апостолов, в Иерусалиме пребывавших, Иисус, облеки и меня, не имеющего никаких дел добрых, теплотою Духа Твоего Святого и дай мне с любовью петь Тебе: Аллилуия!
Икос 3
Имея обилие милосердия, мытарей, и грешников, и неверных призвал Ты, Иисус; не презри ныне и меня, подобного им, но, как многоценное миро, прими эту песнь: Иисус, сила непобедимая; Иисус, милость бесконечная. Иисус, красота пресветлая; Иисус, любовь неизреченная. Иисус, Сын Бога живого; Иисус, помилуй меня, грешного. Иисус, услышь меня, в беззакониях зачатого; Иисус, очисти меня, во грехах рожденного. Иисус, научи меня, непотребного; Иисус, освети меня, темного. Иисус, очисти меня, скверного; Иисус, возврати меня, заблудшего. Иисус, Сын Божий, помилуй меня.
Кондак 4
Бурю имея в себе мыслей сомнительных, Петр утопал; но увидев Тебя, Иисус, во плоти по водам ходящим, познал в Тебе Бога истинного и, руку спасения получив, воскликнул: Аллилуия!
Икос 4
Услышав слепой, что Ты, Господи, мимо по дороге проходишь, взывал: «Иисус, сын Давидов, помилуй меня!» И призвав его, Ты открыл очи ему. Просвети же милостью Твоею очи духовные сердца моего, взывающего к Тебе и говорящего: Иисус, горних Сил создатель; Иисус, земных искупитель. Иисус, преисподной разрушитель; Иисус, всего творения устроитель. Иисус, души моей утешитель; Иисус, ума моего просветитель. Иисус, сердца моего веселие; Иисус, тела моего здравие. Иисус, Спаситель мой, спаси меня; Иисус, свет мой, просвети меня. Иисус, от муки всякой избавь меня; Иисус, спаси меня, недостойного. Иисус, Сын Божий, помилуй меня.
Кондак 5
Как некогда пролитою божественною кровью искупил Ты нас от проклятия закона, Иисус, так и ныне освободи нас из сети, в которой змий запутал нас страстями плотскими, и блудным соблазном, и злым унынием, возглашающих Тебе: Аллилуия!
Икос 5
Дети еврейские, увидев в образе человеческом Создавшего Своей рукой человека и Владыку в Нем уразумев, поспешили с ветвями приветствовать Его, «Осанна!» возглашая. Мы же песнь приносим Тебе, говоря: Иисус, Бог истинный; Иисус, Сын Давидов. Иисус, Царь преславный; Иисус, Агнец непорочный. Иисус, Пастырь предивный; Иисус, хранитель в детстве моем. Иисус, наставник в юности моей; Иисус, слава в старости моей. Иисус, надежда при кончине моей; Иисус, жизнь после смерти моей. Иисус, утешение мое на суде Твоем; Иисус, желание мое, не посрами меня тогда. Иисус, Сын Божий, помилуй меня.
Кондак 6
Проповедников боговдохновенных проповедь и изречения исполняя, Иисус, Ты, беспредельный, на земле явился и жил с людьми, и страдания наши взял на Себя. Потому, ранами Твоими исцелившись, мы научились петь: Аллилуия!
Икос 6
Воссияло вселенной просвещение истины Твоей, и рассеялось обольщение бесовское; ибо идолы, Спаситель наш, не вынеся силы Твоей, пали. Мы же, спасение получив, возглашаем Тебе: Иисус, истина, обман отгоняющая; Иисус, свет, высший всякой светлости. Иисус, Царь, превозмогающий всех крепостью; Иисус, Бог, исполненный милости. Иисус, хлеб жизни, насыть меня, алчущего; Иисус, источник разума, напой меня, жаждущего. Иисус, одежда веселия, одень меня, тленного; Иисус, покров радости, покрой меня, недостойного. Иисус, податель просящим, дай мне плач о грехах моих; Иисус, обретение ищущих, обрети душу мою. Иисус, отворяющий стучащимся, открой сердце мое окаянное; Иисус, искупитель грешных, очисти беззакония мои. Иисус, Сын Божий, помилуй меня.
Кондак 7
Желая сокрытую от века тайну открыть, как овца на заклание Ты веден был, Иисус, и, как агнец пред стригущим его, был безгласен, и как Бог, из мертвых воскрес, и со славою на небеса вознесся, и нас воздвиг с Собою, восклицающих: Аллилуия!
Икос 7
Небывалое действие показал Творец, явившийся нам: Он без семени от Девы воплотился, из гроба, печати не нарушив, воскрес и к Апостолам, при запертых дверях, вошел во плоти. Потому в изумлении воспоем: Иисус, Слово необъятное; Иисус, Слово, взорам недоступное. Иисус, сила непостижимая; Иисус, мудрость непознаваемая. Иисус, Божество неизобразимое; Иисус, господство неисчислимое. Иисус, царство непобедимое; Иисус, владычество бесконечное. Иисус, могущество высочайшее; Иисус, власть вечная. Иисус, Творец мой, сжалься надо мной; Иисус, Спаситель мой, спаси меня. Иисус, Сын Божий, помилуй меня.
Кондак 8
Дивно сделавшегося человеком Бога видя, уйдем от суетного мира и ум к божественному направим. Ибо для того Бог и сошел на землю, чтобы нас на небеса возвести, восклицающих Ему: Аллилуия!
Икос 8
Весь был в странах дольних, и нисколько горних не оставил, числом неизмеримый, когда добровольно за нас пострадал, и смертию Своею нашу смерть умертвил, и воскресением жизнь даровал поющим: Иисус, сладость сердечная; Иисус, крепость телесная. Иисус, светлость душевная; Иисус, острота разума. Иисус, радость совести; Иисус, надежда верная. Иисус, память предвечная; Иисус, похвала высокая. Иисус, слава моя превознесенная; Иисус, желание мое, не отринь меня. Иисус, Пастырь мой, взыщи меня; Иисус, Спаситель мой, спаси меня. Иисус, Сын Божий, помилуй меня.
Кондак 9
Весь мир Ангельский непрестанно славит пресвятое имя Твое, Иисус, на небесах «Свят, Свят, Свят!» восклицая; мы же, грешные, на земле бренными устами восклицаем: Аллилуия!
Икос 9
Витий громогласных как рыбы безгласными мы видим пред Тобою, Иисус, Спаситель наш; ибо они не в силах объяснить, как Ты Богом неизменяемым и человеком совершенным пребываешь. Мы же, дивясь этой тайне, с верою восклицаем: Иисус, Бог предвечный; Иисус, Царь царствующих. Иисус, Владыка властвующих; Иисус, Судия живых и мертвых. Иисус, надежда безнадежных; Иисус, утешение плачущих. Иисус, слава нищих; Иисус, не осуди меня по делам моим. Иисус, очисти меня по милости Твоей; Иисус, отгони от меня уныние. Иисус, просвети мои очи сердечные; Иисус, дай мне память о смерти. Иисус, Сын Божий, помилуй меня.
Кондак 10
Желая спасти мир, Ты, блистающее при восходе Солнце, к темному западу природы нашей снизойдя, смирил Себя до смерти. Потому превознеслось имя Твое выше всякого имени, и от всех родов небесных и земных Ты слышишь: Аллилуия!
Икос 10
Царь предвечный, Утешитель, Христос истинный, очисти нас от всякой скверны, как очистил десять прокаженных, и исцели нас, как исцелил сребролюбивую душу Закхея мытаря, дабы мы возглашали Тебе, в раскаянии взывая: Иисус, сокровище нетленное; Иисус, богатство неистощимое. Иисус, пища укрепляющая; Иисус, питие неисчерпаемое. Иисус, нищих одеяние; Иисус, вдов заступление. Иисус, сирот защитник; Иисус, в трудах сущим помощь. Иисус, странников путеводитель; Иисус, плавающих кормчий. Иисус, терпящим бурю тихое пристанище; Иисус Бог, воздвигни меня, падшего. Иисус, Сын Божий, помилуй меня.
Кондак 11
Песнопения покаянные приношу Тебе я, недостойный, взываю Тебе, как хананеянка: «Иисус, помилуй меня!» Ибо не дочь имею я, но плоть, страстями тяжко одержимую и яростно разжигаемую, и исцеление подай возглашающему Тебе: Аллилуия!
Икос 11
Тебя, Светильник, свет подающий пребывающим во тьме неведения, прежде гнавший Павел, силе голоса божественной мудрости внял и тотчас душу свою прояснил. Так просвети омраченные очи и моей души, восклицающей: Иисус, Царь мой всесильный; Иисус, Бог мой всемогущий. Иисус, Господь мой пребессмертный; Иисус, Создатель мой преславный. Иисус, Наставник мой предобрый; Иисус, Пастырь мой прещедрый. Иисус, Владыка мой премилостивый; Иисус, Спаситель мой премилосердный. Иисус, просвети мои чувства, затемненные страстями; Иисус, исцели мое тело, покрытое язвами грехов. Иисус, очисти мой ум от помыслов суетных; Иисус, сохрани сердце мое от вожделений порочных. Иисус, Сын Божий, помилуй меня.
Кондак 12
Благодать прощения мне даруй, все долги прощающий Иисус, и прими меня, кающегося, как принял Ты Петра, отрекшегося от Тебя, и призови меня, унывающего, как некогда Павла, гнавшего Тебя, и услышь меня, восклицающего Тебе: Аллилуия!
Икос 12
Воспевая Твое вочеловечение, восхваляем Тебя все и веруем с Фомою, что Ты Господь и Бог, сидящий со Отцом и грядущий судить живых и мертвых. Удостой же тогда стать справа от Тебя меня, взывающего: Иисус, Царь предвечный, помилуй меня; Иисус, цвет благовонный, благоухания исполни меня. Иисус, теплота любимая, согрей меня; Иисус, храм предвечный, покрой меня; Иисус, одежда светлая, укрась меня; Иисус, жемчуг многоценный, осияй меня. Иисус, камень драгоценный, просвети меня; Иисус, солнце правды, освети меня. Иисус, свет святой, озари меня; Иисус, от болезней душевных и телесных избавь меня. Иисус, из руки врага исторгни меня; Иисус, от огня неугасимого и прочих вечных мук освободи меня. Иисус, Сын Божий, помилуй меня.
Кондак 13
О пресладкий и всемилостивый Иисус! Прими ныне это малое моление наше, как принял Ты две лепты вдовицы, и сохрани наследие Твое от врагов видимых и невидимых, от нашествия иноплеменников, от недуга и голода, от всякой скорби и смертоносной язвы, и от грядущей муки избавь всех, возглашающих Тебе: Аллилуия!
Этот кондак повторяй трижды.
Икос 1
Ангелов Творец и Господь небесных Сил! Ум мой немощный открой и развяжи язык на хвалу пречистого Твоего имени, как некогда глухому и косноязычному Ты слух открыл и язык развязал, и говорил он, так возглашая: Иисус пречудный, Ангелов удивление; Иисус пресильный, прародителей избавление. Иисус пресладкий, патриархов величание; Иисус преславный, царей укрепление. Иисус прелюбимый, пророков исполнение; Иисус предивный, мучеников крепость. Иисус претихий, монахов радость; Иисус премилостивый, пресвитеров услада. Иисус премилосердный, постников воздержание; Иисус пресладостный, преподобных веселие. Иисус всечестной, девственных целомудрие; Иисус предвечный, грешников спасение. Иисус, Сын Божий, помилуй меня.
Ипостасной Премудрости Божией, Спасителю нашему Господу Иисусу Христу (Канон Иисусу Сладчайшему)
На престо́ле огнезра́чнем в вы́шних седя́й со Отце́м Безнача́льным и Боже́ственным Твои́м Ду́хом, благоволи́л еси́ яви́тися на земли́, я́ко челове́к, исполня́я предве́чный о на́с сове́т Святы́я Тро́ицы, Христе́ Иису́се; сего́ ра́ди и пострада́л еси́ пло́тию, да спасе́ши ми́р и вознесе́ши избра́нныя Твоя́, иде́же при́сно, я́ко Бо́г, во сла́ве ца́рствуеши. Сла́ва всеблаго́му Твоему́ сове́ту, сла́ва прему́дрому смотре́нию Твоему́, сла́ва неизрече́нному снизхожде́нию Твоему́, Еди́не Человеколю́бче.
Пе́снь 1
Ирмо́с: Во глубине́ постла́ иногда́ фараони́тское всево́инство преоруже́нная си́ла, вопло́щшееся же Сло́во всезло́бный гре́х потреби́ло е́сть, препросла́вленный Госпо́дь, сла́вно бо просла́вися.
Иису́се Сладча́йший Христе́, Иису́се Долготерпели́ве, души́ моея́ я́звы исцели́, Иису́се, и услади́ се́рдце мое́, Многоми́лостиве, молю́ся, Иису́се, Спа́се мо́й, да велича́ю Тя́, спаса́емый.
Иису́се Сладча́йший Христе́, Иису́се, отве́рзи покая́ния ми́ две́рь, Человеколю́бче Иису́се, и приими́ мя, Тебе́ припа́дающа и те́пле прося́ща, Иису́се, Спа́се мо́й, согреше́ний проще́ния.
Иису́се Сладча́йший Христе́, Иису́се, исхити́ мя из руки́ льсти́ваго велиа́ра, Иису́се, и сотвори́ десна́го предстоя́теля сла́вы Твоея́, Иису́се, Спа́се мо́й, ча́сти шу́ия мя́ избавля́яй.
Богоро́дичен: Иису́са ро́ждшая Бо́га, Влады́чице, моли́ о непотре́бных рабе́х, Пречи́стая, я́ко да му́ки моли́твами Твои́ми изба́вимся, Нескве́рная, оскверне́ннии, сла́вы присносу́щныя наслажда́ющеся.
Пе́снь 3
Ирмо́с: На ка́мени мя́ ве́ры утверди́в, разшири́л еси́ уста́ моя́ на враги́ моя́, возвесели́бося ду́х мо́й, внегда́ пе́ти: не́сть свя́т, я́коже Бо́г на́ш, и не́сть пра́веден, па́че Тебе́, Го́споди.
Услы́ши, Человеколю́бче Иису́се мо́й, раба́ Твоего́, вопию́ща во умиле́нии, и изба́ви мя́, Иису́се, осужде́ния и му́ки, Еди́не Долготерпели́ве, Иису́се Сладча́йший Многоми́лостиве.
Подыми́ раба́ Твоего́, Иису́се мо́й, припа́дающа со слеза́ми, Иису́се мо́й, и спаси́, Иису́се мо́й, ка́ющагося мя́ и гее́нны, Влады́ко, изба́ви, Иису́се Сладча́йший Многоми́лостиве.
Вре́мя, Иису́се мо́й, е́же да́л ми́ еси́, во стра́сти ижди́х, Иису́се мо́й. Те́мже, Иису́се мо́й, не отве́ржи мя́, но воззови́, молю́ся, Влады́ко, Иису́се Сладча́йший, и спаси́.
Богоро́дичен: Де́во, ро́ждшая Иису́са моего́, моли́ изба́вити мя́ гее́нны, еди́но предста́тельство оскорбля́емых, Богоблагода́тная, и сподо́би мя́ жи́зни, Всенепоро́чная, нестаре́ющияся.
Пе́снь 4
Ирмо́с: Прише́л еси́ от Де́вы, не хода́тай, ни Ангел, но Са́м, Го́споди, вопло́щся, и спа́сл еси́ всего́ мя челове́ка. Те́м зову́ Ти́: сла́ва си́ле Твое́й, Го́споди.
Исцели́, Иису́се мо́й, души́ моея́ я́звы, Иису́се мо́й, молю́ся и руки́ мя́ исхити́, Иису́се мо́й Благоутро́бне, душетле́ннаго велиа́ра и спаси́.
Согреши́х, Иису́се мо́й Сладча́йший, Благоутро́бне, Иису́се мо́й, спаси́ мя́, прибега́ющаго к покро́ву Твоему́, Иису́се Долготерпели́ве, и Ца́рствия Твоего́ мя́ сподо́би.
Никто́же согреши́, Иису́се мо́й, я́коже согреши́х а́з, окая́нный, но припа́даю, моля́ся: Иису́се мо́й, спаси́ мя и жи́зни, Иису́се мо́й, насле́дие ми́ да́руй.
Богоро́дичен: Всепе́тая, Иису́са ро́ждшая Го́спода, Того́ моли́ изба́вити му́ки вся́, пою́щия Тя́, и Богоро́дицу вои́стинну имену́ющия.
Пе́снь 5
Ирмо́с: Просвеще́ние во тме́ лежа́щих, спасе́ние отча́янных, Христе́ Спа́се мо́й, к Тебе́ у́тренюю, Царю́ ми́ра, просвети́ мя сия́нием Твои́м, ино́го бо ра́зве Тебе́ Бо́га не зна́ю.
Ты́ просвеще́ние, Иису́се мо́й, ума́ моего́, Ты́ спасе́ние отча́янныя души́ моея́, Спа́се, Ты́, Иису́се мо́й, му́ки изба́ви и гее́нны мя́, зову́ща: спаси́, Иису́се мо́й, Христе́, мя́, окая́ннаго.
Всеконе́чно, Иису́се мо́й, ко стра́сти безче́стия низве́ржен, ны́не зову́: Ты́, Иису́се мо́й, по́мощи ми́ ру́ку низпосла́в, исто́ргни зову́ща: спаси́, Иису́се мо́й Христе́, мя́, окая́ннаго.
Оскверне́н у́м, Иису́се мо́й, обнося́, взыва́ю Ти́: очи́сти мя́ от скве́рны прегреше́ний и изба́ви мя́ во глубины́ зло́бы от неве́дения низпопо́лзшагося, Спа́се Иису́се мо́й, и спаси́ мя́, молю́ся.
Богоро́дичен: Иису́са ро́ждшая, Отрокови́це Богороди́тельнице, Того́ умоли́ спасти́ вся́ правосла́вныя, мона́хи и мирски́я и гее́нны изба́вити зову́щия: ра́зве Тебе́ предста́тельства тве́рдаго не зна́ем.
Пе́снь 6
Ирмо́с: В бе́здне грехо́вней валя́яся, неизсле́дную милосе́рдия Твоего́ призыва́ю бе́здну: от тли́, Бо́же мя́ возведи́.
Иису́се мо́й, Христе́ Многоми́лостиве, испове́дающася приими́ мя, Влады́ко, о Иису́се! И спаси́ мя, и от тли́, Иису́се, мя́ исхити́.
Иису́се мо́й, никто́же бы́сть и́н блудни́к, я́коже а́з, стра́стный, о Иису́се Человеколю́бче, но Ты́, Иису́се, мя́ спаси́.
Иису́се мо́й, блудни́цу, и блу́днаго, и Манасси́ю, и мытаря́ преидо́х, о Иису́се мо́й, страстьми́, и разбо́йника, Иису́се, и ниневи́тяны.
Богоро́дичен: Иису́са Христа́ моего́ ро́ждшая, Пречи́стая Де́во, еди́на нескве́рная, оскверне́на су́ща мя́ моли́тв Твои́х иссо́пом ны́не очи́сти].
Конда́к Прему́дрости, гла́с 8:
Избра́нному пре́жде ве́к соде́лати спасе́ние ми́ра, Вели́каго Сове́та Ангелу, Сы́ну Бо́жию, Иису́су Христу́, прииди́те, ве́рнии, поклони́мся и припаде́м Ему́, сла́вяще неизрече́нное о на́с Боже́ственное смотре́ние, и, я́ко изба́вленнии от ве́чныя сме́рти, вознесе́м Ему́, Спаси́телю на́шему и Бо́гу, благода́рственную пе́снь, душа́ми чи́стыми и нескве́рными устна́ми взыва́юще: сла́ва Тебе́, Го́споди, сла́ва Тебе́.
Икос:
Ангелов и все́х небе́сных си́л ликостоя́нию подража́юще, превы́шнему престо́лу Вседержи́теля Бо́га предстоя́щих и трисвяты́м гла́сом немо́лчно славосло́вящих всечестно́е и великоле́ное и́мя Его́, иску́пленнии раби́ Твои́, Христе́ Царю́, дерза́ем, а́ще и недосто́йно, восхвали́ти Тя́, Спа́са и Изба́вателя на́шего Бо́га: Ты́ же, я́ко Всеблаги́й и Милосе́рдый, обы́чным Твои́м призре́в на на́с благоутро́бием, приими́ от на́с возноси́мую Тебе́ хвалу́, боголе́пно и всече́стно Тебе́ вопию́щих: сла́ва Тебе́, Го́споди, Сы́не Бо́жий Единоро́дный; сла́ва Тебе́, Го́споди, Всемогу́щая тво́рческая Си́ло; сла́ва Тебе́, Го́споди, великоимени́тая Ипоста́сная Прему́дросте; сла́ва Тебе́, Го́споди, всесвяте́йшая боже́ственная Пра́вдо; сла́ва Тебе́, Го́споди, Сы́не нетле́нно рожде́нный от Отца́ пре́жде все́х ве́к; сла́ва Тебе́, Го́споди, Сия́ние сла́вы Отчей и Образе Ипоста́си Его́; сла́ва Тебе́, Го́споди, Еди́ный Све́те от трисо́лнечнаго Све́та; сла́ва Тебе́, Го́споди, и́стинный Бо́же от и́стиннаго Бо́га; сла́ва Тебе́, Го́споди, Безнача́льному Отцу́ и Присносу́щному Ду́ху, Собезнача́льный и Соприсносу́щный; сла́ва Тебе́, Го́споди, во еди́ном со Отце́м и Ду́хом Божестве́, ца́рстве, си́ле и вла́сти испове́дуемый; сла́ва Тебе́, Го́споди, еди́ною со Отце́м и Ду́хом боже́ственною сла́вою от все́х небе́сных си́л воспева́емый и превозпоси́мый; сла́ва Тебе́, Го́споди, от все́х земноро́дных, я́ко Еди́ный от Тро́ицы, боголе́пно покланя́емый и сла́вимый. Сла́ва Тебе́, Го́споди, сла́ва Тебе́.
Пе́снь 7
Ирмо́с: Образу злато́му на по́ле Деи́ре служи́му, трие́ Твои́ о́троцы небрего́ша безбо́жнаго веле́ния, посреде́ же огня́ вве́ржени, ороша́еми, поя́ху: благослове́н еси, Бо́же оте́ц на́ших.
Христе́ Иису́се, никто́же согреши́ на земли́ от ве́ка, о Иису́се мо́й, я́коже согреши́х а́з, окая́нный и блу́дный. Те́мже, Иису́се мо́й, вопию́ Ти́: пою́ща мя́ уще́дри, благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.
Христе́ Иису́се, ко стра́ху Твоему́, вопию́, пригвозди́ мя, о Иису́се мо́й, и окорми́ ны́не ко приста́нищу благоотишному, яко да, Иису́се мо́й Ще́дре, пою́ Ти спаса́емый: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.
Христе́ Иису́се, тма́ми обеща́х Тебе́ стра́стный, о Иису́се мо́й, покая́ние, но солга́х, окая́нный. Те́мже, Иису́се мо́й, вопию́ Ти: нечу́вственне пребыва́ющую ду́шу мою́ просвети́, Христе́, отце́в Бо́же благослове́н еси́.
Богоро́дичен: Христа́ Иису́са ро́ждшая стра́нно и па́че естества́, Того́ моли́, Всенепоро́чная, я́же чрез естество́ моя́ прегреше́ния вся́ прости́ти ми́, Отрокови́це, да зову́, спаса́емь: благослове́нна еси́ Бо́га пло́тию ро́ждшая.
Пе́снь 8
Ирмо́с: В пе́щь о́гненную ко отроко́м евре́йским снизше́дшаго и пла́мень в ро́су прело́жшаго Бо́га, по́йте дела́ я́ко Го́спода, и превозноси́те во вся́ ве́ки.
Тя́, Иису́се мо́й, молю́, я́коже блудни́цу, Иису́се мо́й, изба́вил еси́ мно́гих согреше́ний, та́ко и мене́, Иису́се, Христе́ мо́й, изба́ви, и очи́сти оскверне́нную ду́шу мою́, Иису́се мо́й.
Преклони́вся, Иису́се, безслове́сными сластьми́, безслове́сен яви́хся и ското́м вои́стинну, о Иису́се мо́й, стра́стно окая́нный уподо́бихся, Спа́се: те́мже, Иису́се, безслове́сия мя́ изба́ви.
Впа́д, о Иису́се, в душетле́нныя разбо́йники, обнажи́хся оде́жды, Иису́се мо́й, боготка́нныя ны́не и лежу́, ра́нами уя́звлен; еле́й, Христе́ мо́й, возле́й на мя́ и вино́.
Богоро́дичен: Иису́са моего́ и Бо́га носи́вшая Христа́ несказа́нно, Богоро́дице Мари́е, Того́ моли́ при́сно от бе́д спасти́ся рабо́м Твои́м и певце́м Твои́м, Неискусому́жная Де́во.
Пе́снь 9
Ирмо́с: От Бо́га Бо́га Сло́ва, неизрече́нною му́дростию прише́дшаго обнови́ти Ада́ма, я́дию в тле́ние па́дшаго лю́те, от Святы́я Де́вы неизрече́нно воплоти́вшагося на́с ра́ди, ве́рнии, единому́дренно пе́сньми велича́ем.
Манасси́ю, Иису́се мо́й, мытаря́, блудни́цу, блу́днаго, Ще́дре Иису́се, и разбо́йника преидо́х, Иису́се мо́й, в де́лех сту́дных и безме́стных, Иису́се, но Ты́, Иису́се мо́й, предвари́в, мя́ спаси́.
От Ада́ма, Иису́се мо́й, согреши́вшия вся́ пре́жде зако́на и в зако́не, Иису́се, и по зако́не, окая́нный, и благода́ти, Иису́се мо́й, победи́х страстьми́ окая́нно; но Ты́, Иису́се мо́й, судьба́ми Твои́ми спаси́ мя.
Да не отлуче́н бу́ду, Иису́се мо́й, неизрече́нныя Твоея́ сла́вы, да не улучу́ ча́сти, Иису́се, шу́ия, Сладча́йший Иису́се, но Ты́ мя десны́м овца́м Твои́м, Христе́ Иису́се мо́й, сочета́в, упоко́й, я́ко Благоутро́бен.
Богоро́дичен: Иису́са, Богоро́дице, Его́же носи́ла еси́, Еди́на Неискусому́жная Де́во Мари́е, Того́, Чи́стая, уми́лостиви, я́ко Сы́на Твоего́ и Зижди́теля, изба́вити притека́ющия к Тебе́ искуше́ний, и бе́д, и огня́ бу́дущаго.
Источник: //xn—-7sbahbba0chrecjllhdbcuymu3s.xn--p1ai/kanon/minea_avgust/kan_29avg_ipostasnoi_premudrosti.html