Молитва преподобному Иринарху Ростовскому
«О предивный и преславный чудотворче, преподобне и достоблаженне отче Иринарше! Величающе труды твоя и болезни и прославляюще великое твое дерзновение ко Господу, тебе, яко отца чадолюбива, молим: ходатайствы твоими испроси нам у Господа, яже на пользу душам и телесем нашим: веру праву, надежду несомненну, любовь нелицемерну, во искушеиих мужество, в злостраданиих терпение, в благочестии преспеяния, и благословение свыше на вся благая дела и начинания наша. Испроси, угодниче Христов, у Всемогущаго Бога: страждущую страну Российскую от лютых безбожник и власти их да свободит, и да воставит престол православных царей: верных рабов Его, в скорби и печали день и нощь вопиющих к Нему, многоболезный вопль да услышит и да изведет от погибели живот наш. Не забуди, чудотворче святый, милостивно присещати обитель твою, вся грады и веси страны нашея, сохраняя и соблюдая молитвами твоими от всякаго зла. Помяни всех, веру к тебе имущих и имя твое на помощь призывающих, и вся во благих прошения их милостивно исполни. Ей, святче Божий, не лиши и нас грешных твоего заступления, сподобляя нас кончину жития благую улучити и Царствия Небеснаго наследники быти, да воспоем и прославим дивнаго во святых своих Бога, Отца, и Сына и Святаго Духа, в безконечныя веки веков. Аминь.»
Читать другие молитвы преподобному Иринарху Затворнику.
Канон святому преподобному Иринарху Затворнику, Ростовскому чудотворцу
Пе́снь 1.
Ирмо́с:
Мо́ре огусти́л еси́, погрузи́вый со ору́жием го́рдаго фарао́на, и лю́ди спа́сл еси́ немо́кренно, Го́споди, и вве́л еси́ я́ в Го́ру Святы́ни, вопию́щия: пои́м Тебе́, Бо́гу на́шему, пе́снь побе́дную, я́ко просла́вися.
Мо́ря стра́стнаго пучи́ну преше́л еси́ безвре́дно, преподо́бне о́тче, и под зна́менем креста́ Христо́ва кре́пко ра́товал еси́, терпе́нием и смире́нием неви́димыя враги́ побежда́я. Те́мже чуде́с благода́тию от Го́спода просла́вился еси́ преди́вно.
Мо́рю преде́л положи́вый, Госпо́дь яви́ тя́ ди́вна в терпе́нии и злострада́нии, Ирина́рше блаже́нне, по́двигом бо но́вым себе́ вда́л еси́, любве́ ра́ди Христо́вы пло́ть твою́ затво́ром и у́зами желе́зными изнуря́я, в ни́хже дара́ми духо́вными просла́вился еси́, пречу́дне.
Мо́ря жите́йскаго треволне́ние не погрузи́ корабля́ твоего́ душе́внаго, Ирина́рше богому́дре, ве́янием бо Ду́ха Бо́жия управля́ем, в ти́хое приста́нище вше́л еси́ и мно́гими благода́тными дара́ми просла́вился еси́.
Богоро́дичен:
Ту́чи сле́з испроси́ на́м, Влады́чице Преблага́я, и те́ми угаси́ пе́щь страсте́й на́ших, да спасе́ние ве́чное полу́чим Твои́м предста́тельством и воспои́м Христу́ побе́дную пе́снь, я́ко просла́вися.
Пе́снь 3.
Ирмо́с:
Утверди́ся се́рдце мое́ во Го́споде, вознесе́ся ро́г мо́й в Бо́зе мое́м, разшири́шася на враги́ моя́ уста́ моя́, возвесели́хся о спасе́нии Твое́м.
Утверди́л еси́ на ка́мени терпе́ния се́рдце твое́, преподо́бне о́тче, и, а́ки безпло́тен, вся́кия ско́рби, гоне́ния же и злострада́ния безро́потно претерпева́л еси́, на Подвигополо́жника Христа́ Бо́га очи́ма ве́ры взира́я. Те́мже и о спасе́нии свое́м возвесели́лся еси́ Того́ Боже́ственною благода́тию.
Утвержде́нный открове́ньми небе́сными, в затво́ре многоле́тне пребы́л еси́, Ирина́рше блаже́нне, у́зами желе́зными связа́в твое́ те́ло, ра́ны же тому́ неща́дно возлага́я, да ника́коже возмо́жет воста́ти на ду́х тво́й, во спасе́ние ве́чное тобо́ю управля́емый.
Утвержда́л еси́ прозорли́выми твои́ми словесы́ бли́жния твоя́, о́тче преди́вне, к любве́ Христо́вой все́х возбужда́я, ея́же преиспо́лнен бы́в, гони́телем твои́м кро́ток и незло́бив показа́лся еси́, о покая́нии те́х моля́ Бо́га.
Богоро́дичен:
Утвержде́ние на Тя́ наде́ющихся, Богоро́дице Де́во, не посрами́ упова́ния на́шего, е́же по Бо́зе на Тя́ возлага́ем, но бу́ди на́м Защи́тница от нападе́ний вра́жиих, да, Тобо́ю помоществу́еми, возвесели́мся о спасе́нии на́шем.
Седа́лен, гла́с 4:
Ско́рый помо́щник явля́ешися, преподо́бне о́тче Ирина́рше, все́м, с ве́рою притека́ющим к честно́му твоему́ гро́бу, исцеле́ния боля́щим подава́я от него́ си́лою Го́спода си́л, просла́вльшаго тя́ чудотворе́ния благода́тию. Сего́ ра́ди с любо́вию почита́ем святу́ю и всечестну́ю па́мять твою́.
Пе́снь 4.
Ирмо́с:
Проро́к Авваку́м у́мныма очи́ма прови́де, Го́споди, прише́ствие Твое́, те́м и вопия́ше: от ю́га прии́дет Бо́г. Сла́ва си́ле Твое́й, сла́ва снизхожде́нию Твоему́!
Проро́ком Бо́жиим подо́бяся, о́тче Ирина́рше, бу́дущая, я́ко настоя́щая, созерца́л еси́ и прозорли́во предре́кл еси́ иму́щее бы́ти изгна́ние ля́хов, при́сно умоля́я Христа́ о побе́де правосла́вных и воспева́я Того́ Боже́ственное снизхожде́ние.
Проро́чески омыва́л еси́ лице́ твое́ слеза́ми и питие́ твое́ пла́чем растворя́л еси́, преподо́бне, да пла́чем вре́менным пла́ча ве́чнаго избе́гнеши. Те́мже блаже́нство пла́чущих унасле́довал еси́ на небесе́х и ны́не во Ца́рствии Христа́ Бо́га утеша́ешися, воспева́я Того́ Боже́ственное снизхожде́ние.
Проро́ка и царя́ Дави́да песнопе́ния возлюби́ душа́ твоя́, преподо́бне о́тче, и́миже Бо́га де́нь и но́щь сла́вил еси́, и, я́ко пти́ца, осо́бящаяся на зде́, от затво́ра твоего́ уедине́ннаго благоумиле́нно пе́сни хвалы́ и славосло́вия Христу́ Бо́гу воспева́л еси́ при́сно, Того́ Боже́ственное снизхожде́ние прославля́я.
Богоро́дичен:
Проро́ческая рече́ния на Тебе́ сбы́шася, Де́во Богоро́дице, Ты́ бо Сло́во Бо́жие нетле́нно воплоти́ла еси́ и Невмести́маго во утро́бе Твое́й де́вственней вмести́ла еси́. Те́мже и воспева́ем спаси́тельное Христо́во снизхожде́ние.
Пе́снь 5.
Ирмо́с:
Го́споди Бо́же на́ш, ми́р да́ждь на́м, Го́споди Бо́же на́ш, стяжи́ ны́, Го́споди, ра́зве Тебе́, ино́го не ве́мы, и́мя Твое́ имену́ем.
Го́спода Бо́га освяти́л еси́ в души́ твое́й, преподо́бне о́тче, и, Того́ Боже́ственною любо́вию уязви́в се́рдце твое́, яви́лся еси́ ве́рный де́латель за́поведей Христо́вых, во смире́нии ду́ха вы́ну пребыва́я и в моли́твах непреста́нных призыва́я и́мя Бо́жие спаси́тельное.
Го́спода Бо́га вы́ну зре́л еси́ очи́ма души́ твоея́, преподо́бне о́тче, и, стра́хом Бо́жиим утвержда́ем, непоколеби́м от искуше́ний вра́жиих пребы́л еси́, вся́ прило́ги диа́вольстии отража́я призыва́нием моли́твенным Боже́ственнаго и́мене Христо́ва.
Госпо́день ра́б бы́л еси́, Ирина́рше преблаже́нне, вы́ну рабо́тавый Влады́це Христу́ во смире́нии и терпе́нии мно́зе, пло́ть твою́ изнуря́я затво́ром те́сным и вери́гами тя́жкими, я́ко вси́, зря́щии таково́е твое́ страда́льческое житие́, и́мя Христо́во прославля́ху.
Богоро́дичен:
Госпо́дня Ма́ти и Влады́чица всея́ тва́ри яви́лася еси́, Богоро́дице Мари́е, ро́ждши Еди́наго от Тро́ицы, Бо́га Сло́ва. Его́же моли́, Чи́стая, страсте́й безслове́сных на́с изба́вити, да в тишине́ безстра́стия се́рдцем и усты́ воспева́ем свято́е и́мя Его́.
Пе́снь 6.
Ирмо́с:
Я́ко во́ды морски́я, Человеколю́бче, волна́ми жите́йскими обурева́юся. Те́мже, я́ко Ио́на, та́ко вопию́ Ти́: возведи́ от тли́ живо́т мо́й, Благоутро́бне Го́споди.
Я́ко ве́рный после́дователь Христа́ Бо́га, смире́н и незло́бив бы́л еси́, Ирина́рше преблаже́нне, моля́ся вы́ну за враги́ и гони́тели твоя́. Мо́лим тя́, преподо́бне, научи́ и на́с твоему́ непамятозло́бию и ко Христу́ путеводи́ на́с моли́твами твои́ми, да не поги́бнем в бе́здне грехо́вней.
Я́ко безпло́тен вои́стинну, о́тче, вся́кое злострада́ние теле́сное терпе́л еси́ му́жески, утесни́тель бы́в твоему́ те́лу, е́же желе́зными у́зами неосла́бно истни́л еси́, да от бе́здны грехо́вныя изы́дет живо́т тво́й.
Я́ко кре́пкий ратобо́рец, в доспе́хи желе́зныя оде́явся, преподо́бне, враги́ неви́димыя побежда́л еси́ и, вся́ искуше́ния диа́вольская отража́я, вои́стину бы́л еси́ сто́лп непоколеби́м благоче́стия и подви́жник соверше́нный о Христе́, в не́мже тля́ грехо́вная ника́коже обре́теся.
Богоро́дичен:
Я́ко вои́стину прибе́жище непосты́дное христиа́ном, щи́т и покро́в, Ма́ти Бо́жия, воспева́ющия Тя́ бе́д и скорбе́й свободи́. Тя́ бо Еди́ну, благослове́нную в жена́х, немо́лчными пе́сньми хвале́бными ублажа́ем.
Конда́к, гла́с 2:
Волне́ний мно́жество жесто́ким житие́м преходя́, изгна́ние, затво́р и у́зы желе́зныя претерпе́л еси́ му́жески, Ирина́рше терпеливоду́шне, на́м оста́вль о́браз злострада́ния и терпе́ния твоего́, озаря́я чуде́с блиста́ньми с ве́рою приходя́щих к честно́му гро́бу твоему́, у него́же, я́ко по́честь побе́дную, вери́ги твоя́ тя́жкия ви́дим, от ни́хже подае́ши исцеле́ния неду́жным. Сего́ ра́ди зове́м ти́: ра́дуйся, Ирина́рше, о́тче преди́вный.
И́кос:
А́нгельскими нра́вы себе́ благоукраси́в, Ирина́рше блаже́нне, ти́х, кро́ток и незло́бив бы́л еси́. В земно́м житии́ ко враго́м твои́м не вражду́я, но при́сно моля́ся за ни́х Бо́гу, вои́стину небе́сный челове́к показа́лся еси́ и соверше́нный уго́дник Христо́в, И́м бо в житии́ и по преставле́нии чудесы́ мно́гими просла́влен бы́л еси́, преподо́бне. Ты́ и ны́не то́чиши исцеле́ния от ра́ки моще́й твои́х, к ни́мже с ве́рою и любо́вию притека́юще, вопие́м ти́: ра́дуйся, Ирина́рше, о́тче преди́вный.
Пе́снь 7.
Ирмо́с:
Халде́йская пе́щь, огне́м распала́емая, ороша́шеся Ду́хом, Бо́жиим предстоя́нием, о́троцы поя́ху: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.
В пещи́ мно́гих искуше́ний, Ирина́рше блаже́нне, терпели́во пребыва́л еси́, не опале́н уны́ния пла́менем, и вся́ прило́ги диа́воли смире́нием и незло́бием души́ твоея́ низложи́л еси́, при́сно зовы́й: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.
В пещи́ гоне́ния лю́таго, я́ко сребро́ чи́стое, пред лице́м Бо́жиим яви́лся еси́, преподо́бне о́тче, сего́ ра́ди а́нгела Бо́жия сподо́бился еси́ зре́ти, да вы́ну пое́ши: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.
Пе́щь мно́гих скорбе́й разжже́ ти́ диа́вол, Ирина́рше терпеливоду́шне, неразу́мныя на тя́ челове́ки воздвиза́я, но вся́ сия́ незло́бием твои́м посрами́л еси́ и, при́сно моля́ся за ни́х Бо́гу, взыва́л немо́лчно: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.
Богоро́дичен:
В пещи́ халде́йстей та́инство рождества́ Твоего́ проразумева́я, Богоро́дице, ро́ждшимся от Тебе́ Искупи́телем спасе́ние обрето́хом и, подо́бно отроко́м богосло́вцем, Сы́ну Твоему́ и Го́споду благода́рно зове́м: благослове́н еси́, Бо́же оте́ц на́ших.
Пе́снь 8.
Ирмо́с:
А́нгели и небеса́, на Престо́ле сла́вы седя́щаго, и я́ко Бо́га непреста́нно сла́вимаго, благослови́те, по́йте, и превозноси́те Его́ во ве́ки.
А́нгела тя́ во пло́ти и челове́ка небе́снаго ви́дев, воево́да ра́ти иноплеме́нныя ублажи́ терпе́ние твое́ и му́жество души́ твоея́, о́тче преподо́бне, глаго́ля, я́ко такова́го отца́ никогда́же ви́де, и та́ко просла́ви Бо́га, препе́таго и превозноси́маго во ве́ки.
А́нгелы собесе́дники име́л еси́, преподо́бне о́тче, и, те́ми укрепля́ем, гоне́ние лю́тое претерпе́л еси́ му́жески, гони́телем же твои́м благотвори́ти тща́лся еси́, при́сно моля́ся за ни́х Бо́гу, препе́тому и превозноси́мому во ве́ки.
А́нгелов Творе́ц, Христо́с Госпо́дь, обетова́ния Своя́ на тебе́ испо́лни, Ирина́рше, о́тче на́ш, и я́ко претерпе́вшему до конца́ вся́кое злострада́ние прозорли́вства и чудотворе́ния дарова́ тебе́ благода́ть, е́юже зело́ просла́вил еси́ на земли́ Бо́га, препе́таго и превозноси́маго во ве́ки.
Богоро́дичен:
А́нгельское целова́ние прино́сим Ти́ с любо́вию, Богоро́дице Чи́стая, глаго́ля: ра́дуйся, Благода́тная, Госпо́дь с Тобо́ю! Ты́ же ра́дости небе́сныя сподо́би по до́лгу Тя́ ублажа́ющия и от Тебе́ ро́ждшагося сла́вящия Бо́га препе́таго и превозноси́маго во ве́ки.
Пе́снь 9.
Ирмо́с:
Чу́жде ма́терем де́вство, и стра́нно де́вам деторожде́ние, на Тебе́, Богоро́дице, обоя́ устро́ишася. Те́м Тя́, вся́ племена́ земна́я, непреста́нно велича́ем.
Чу́жд бы́л еси́ вся́каго лука́вства, о́тче, и толи́ко кро́ток и незло́бив, я́ко диви́тися ученико́м твои́м, ви́дящим тя́, среди́ лю́таго гоне́ния ми́рно пребы́вшаго ду́хом, и гони́тели твоя́, я́ко благотворцы́, почита́вшаго, на ни́хже не гне́вался еси́, но при́сно велича́л еси́ Христа́ Жизнода́вца.
Чужезе́мцы ля́хи, зря́ще по́двиги твоя́ вели́кия, преподо́бне о́тче, умили́шася и, я́ко уго́дника Бо́жия, тя́ почита́ху, тебе́ ра́ди не расхища́я оби́тели твоея́ святы́я. Ты́ же и́м небоя́зненно пра́вду Бо́жию веща́л еси́, при́сно велича́я Христа́ Жизнода́вца.
Чу́жд поко́я в затво́ре твое́м бы́л еси́, о́тче Ирина́рше, рука́ма твои́ма оде́жды сшива́я и и́ми ни́щия одева́я, и во усте́х моли́тву Иису́сову непреста́нно име́л еси́, се́рдцем и усты́ твои́ми немо́лчно велича́я Христа́ Жизнода́вца.
Богоро́дичен:
Чу́ждых искуше́ний вра́жеских яви́ ны́, Влады́чице, и в ча́с кончи́ны на́шея ускори́ к на́м на по́мощь, прие́м сомоли́твенника Твоего́ за ны́, преподо́бнаго Ирина́рха. Умоли́ же Сы́на Твоего́ и Го́спода изба́вити ду́ши на́ша от наси́лия вра́жия, да, спасе́ннии Тобо́ю, ра́достно Тя́ велича́ем.
Свети́лен:
Процве́л еси́, я́ко кри́н се́льный, во удо́лиях смире́ния и терпе́ния, преподо́бне о́тче, и плода́ми трудо́в твои́х услажда́еши ду́ши на́ша, исцеле́ния подава́я от честна́го твоего́ гро́ба все́м, с ве́рою и любо́вию к тебе́ притека́ющим.
LiveInternetLiveInternet
Кондак 1 Избранный угодниче Христов и преславный чудотворче Иринарше, дивно на земли в чине ангельстем пожил еси и ныне, яко имеяй велие дерзновение ко Господу, буди теплый о нас пред Богом заступник, да с любовию зовем ти: Радуйся, Иринарше преподобне, пустынножителей светлое украшение. Икос 1 Ангел земный и человек небесный явился еси, преподобне Иринарше: от юности бо твоея Господеви благоугождая, все житие твое в добровольном подвизе страдальчествования проводил еси и рая присноблаженнаго достигл еси, идеже ныне ликуя, услыши и нас, на земли поющих ти таковая: Радуйся, православныя Церкве Христовы превеликое украшение. Радуйся, Отечествия твоего светильниче пресветлый. Радуйся, любовию ко Господу сердце твое от юности уязвивый. Радуйся, и сам от Него возлюблен бывый. Радуйся, воине Христов добропобедный. Радуйся, силою свыше облеченный. Радуйся, Царствия Небеснаго наследниче. Радуйся, о всех чтущих тя усердный молитвенниче. Радуйся, Иринарше преподобне, пустынножителей светлое украшение. Кондак 2 Видевше рождшии тя и знаемии, яко благодать Божия почи на тебе, блаженне, радостию святою радовахуся, и Христа о сем славляху, поюще Ему: Аллилуиа. Икос 2 Разума божественна исполнився, познал еси, преподобне, яко благо есть мужу, иже возмет ярем Господень на ся от юности своея, и сего ради во след Христа со усердием потекл еси. Темже зовем ти: Радуйся, иго Господне на себе вселюбезно приявый. Радуйся, в терпении спасения души своея искавый. Радуйся, во смирении твоем Сыну Божию, смирившемуся до рабия образа, подражавый. Радуйся, Бога и ближняго твоего паче себе возлюбивый. Радуйся, слезами на земли сеявый. Радуйся, притекающих к заступлению твоему послушателю скорый. Радуйся, Иринарше преподобне, пустынножителей светлое украшение. Кондак 3 Сила Вышняго от юности даровася ти, блаженне: далече бо сый, кончину отца твоего умныма очима узревый, и братиям своим по плоти о сем возвестивый, сим удивил еси тыя и научил еси звати Богу: Аллилуиа. Икос 3 Имый всеусердное о спасении души твоея попечение, во обитель страстотерпцев Христовых Бориса и Глеба притекл еси, и тамо, пред игуменом пад, о вчинении себе в лик иноков всеусердно молил еси, еже и улучил еси приемый постриг главы твоея во отвержение мира и сует его. Мы же сия зряще, таковая поем ти: Радуйся, мирская возненавидевый, да Христов раб будеши. Радуйся, постниче терпеливейший, хлебом живота вечнаго душу твою питавый. Радуйся, во плоти небесный жителю. Радуйся, наставниче великий к путем спасения. Радуйся, трудолюбием твоим во обители Борисоглебстей просиявый. Радуйся, страстотерпче Христов долготерпеливе. Радуйся, постников похвало и славо. Радуйся, воздержания подвижников чистейшее зерцало. Радуйся, Иринарше преподобне, пустынножителей светлое украшение. Кондак 4 Бурю велию напастей воздвиже на тя ненавидяй добра диавол, обаче не поколеба доблести души твоея, посреде пещи искушений немолчно Богови зовущаго: Аллилуиа. Икос 4 Слышав Господа в Евангелии своем глаголюща, яко многими скорбьми подобает нам в Царствие Небесное внити, уготовал еси плещи твоя на раны и ланите на заушения, всякое озлобление ради Христа претерпети готовый. Мы же, сицевую высоту духовныя жизни твоея зряще, ублажаем тя похвалы таковыми: Радуйся, всего себе в волю Господню предавый. Радуйся, Христа Распятаго паче всего возлюбивый. Радуйся, терпением злостраданий Иову себе уподобивый. Радуйся, язвы Господа Иисуса на теле твоем носивый. Радуйся, узы Христовы на ся возложивый. Радуйся, ужема железныма коварства вряжия связавый. Радуйся, величием подвигов своих ангелы возвеселивый. Радуйся, жестоким твоим житием человеки удививый. Радуйся, Иринарше преподобне, пустынножителей светлое украшение. Кондак 5 Боготечней звезде подобяся, протекл еси земное поприще твое, Иринарше, всемогущею благодатию Божиею покрываемь, и небесных видений сподобляемь, в нощех и во днех поя Владыце: Аллилуиа. Икос 5 Видевше тя иноцы обители, в ней же подвизался еси, земная презирающа, и в рубех и необувенныма ногама ходяща, вознегодоваша и двакраты из ограды своея извергоша. Ты же, незлобив сый, во град Ростов текл еси, о изгнавших тя молитвы возсылая. Сего ради приими от нас сицевая: Радуйся, терпением скорбей всяческих просиявый. Радуйся, вольною нищетою вечное богатство стяжавый. Радуйся, всяцем образом Владыце всех угодивый. Радуйся, равноангельное житие на земли поживый. Радуйся, веры светлый светильниче. Радуйся, ко грядущему Граду верный наставниче. Радуйся, вся земная во уметы вменивый. Радуйся, незлобием твоим ризы души своея убеливый. Радуйся, Иринарше преподобне, пустынножителей светлое украшение. Кондак 6 Проповедницы воли божественныя о тебе явишася самобратия святая Роман с Давидом, и в видении тебе представше, во обитель свою, из неяже изгнан был еси, паки тя глашаху. Ты же от видения воспрянув, и радости исполнься, Богови воззвал еси: Аллилуиа. Икос 6 Возсиявша благодатна светильника яви тя Господь, егда неведомыми судьбами своими из ограды обители святых мучеников во град Ростов тя изведе, да и во обителех Авраамиевой и Лазаревой прославится о тебе имя Его. Мы же таковому о тебе Божию смотрению удивльшеся, глаголем ти таковая: Радуйся, орудием воли Божия бывый. Радуйся, во смиренномудрии поживый. Радуйся, страсти в души твоей искоренивый. Радуйся, явлением ти преподобнаго Авраамиа почтенный. Радуйся, соузом любве со блаженным Иоанном себе связавый. Радуйся, прозорливым глаголом уст его внимавый. Радуйся, стогны Ростовския подвиги твоими освятивый. Радуйся, о всех притекающих к тебе усердный молитвенниче. Радуйся, Иринарше преподобне, пустынножителей светлое украшение. Кондак 7 Хотяй всем спастися Владыка Господь чудным гласом воспяти тя от намерения твоего оставити пределы Ростовския и к северу уклонитися. Ты же, послушлив сый, всего себе воли Его предав, воззвал еси Ему: Аллилуиа. Икос 7 Новый воистинну Даниил явился еси, преподобне, в дивнем видении твоем узревый грядущыя судьбы Царства Российскаго, и повеление от Бога прием, потекл еси ко граду Москве, идеже царю Василию небоязненно рекл еси о всех, хотящих быти. Мы же, тайнозрению твоему дивящеся, сицевая тебе приносим: Радуйся, провидче дивный, будущая яко настоящая, узревый. Радуйся, духом твоим о сих вельми возскорбевый. Радуйся, веления Божия послушниче усердный. Радуйся, небоязненно повеленная ти цареви явивый. Радуйся, словесы твоими сего укрепивый. Радуйся, беззаконий сынов ея твердейший обличителю. Радуйся, о спасении Царства Российскаго богоугодный молитвенниче. Радуйся, о мире Державы Российския пред Господем предстателю. Радуйся, Иринарше преподобне, пустынножителей светлое украшение. Кондак 8 Странен и дивен путь спасения протекл еси, блаженне, егда от иконы Распятия Христова повеление восприим, в затвор вшел еси, в нем же тело твое ужема железныма связав и множество железных крестов на ся возложив, во дни и нощи Владыце твоему звал еси: Аллилуиа. Икос 8 Весь был еси умом и сердцем в горнем, аще и в хижине малей заключився, преподобне. Темже и ныне водворяяся на небеси, заступаеши всех, верою и любовию вопиющих ти таковая: Радуйся, в терпении и злострадании житие твое препроводивый. Радуйся, волю свою заповедем Господним покоривый. Радуйся, благодатию Духа Святаго осиянный. Радуйся, источниче чудес богодарованный. Радуйся, исцелений независтный подателю. Радуйся, немудрых богомудрый наказателю. Радуйся, правды Божия нелицеприемный возвестителю. Радуйся, обидимых многомощный защитителю. Радуйся, Иринарше преподобне, пустынножителей светлое украшение. Кондак 9 Во всяких напастех и скорбех всем был еси утешитель благодатный, тугу сердечную страждущих словесы и молитвами твоими прогоняя, и во уповании на помощь Вышняго тех укрепляя, и научая пети Ему: Аллилуиа. Икос 9 Витии многословесныя по достоянию восхвалити не возмогут мужества души твоея, богомудре отче наш Иринарше: варваром бо на обитель твою находящым и иноком ю оставльшым, ты един пребыти зде не убоялся ecи, Богу себе вручая. Темже любовию восхваляем тя сице: Радуйся, убивающих тело, души же убити не могущих, не устрашивыйся. Радуйся, воине Христов непоколебимый. Радуйся, жизнь будущаго века паче временнаго жития возлюбивый. Радуйся, силою словес твоих, благодати исполненных, врагов обличивый. Радуйся, теми ярость сих в кротость преложивый. Радуйся, пред военачальники вражиими православна и верна быти Царю своему исповедавый. Радуйся, хищений их небоязненный обличителю. Радуйся, грядущаго на них гнева Божия верный возвестителю. Радуйся, Иринарше преподобне, пустынножителей светлое украшение. Кондак 10 Спастися хотящым человеком, добр вождь явился еси, преподобне, от Египта страстей в земли обетованней тех путеводствуя и ученьми своими наказуя, во еже пети Творцу всех: Аллилуиа. Икос 10 Стену необоримую и ограждение нерушимое не точию обители твоей и стране Ростовстей, но и всей Державе Российстей дарова тя Господь, всеблаженне, ибо благоприятными твоими молитвами оныя ограждаеши и от нахождения иноплеменных свобождаеши. За сия убо приими от нас похвалы сицевыя: Радуйся, Российстей земли Богом дарованный защитителю. Радуйся, святыя обители твоея неусыпный хранителю. Радуйся, любовь твою ко Отечествию земному в житии своем явивый. Радуйся, туюжде любовь к нему и по смерти сохранивый. Радуйся, князя Димитриа Крестом Христовым благословивый. Радуйся, небоязненно тещи на освобождение царствующаго града Москвы глаголы своими того утвердивый. Радуйся, свобождению царскаго града предивный помощниче. Радуйся, светом небесным, приходящыя к тебе озаряяй. Радуйся, Иринарше преподобне, пустынножителей светлое украшение. Кондак 11 Пение непрестанное во всем житии твоем Богови приносил, еси, преподобне отче наш Иринарше. Ныне же от нас воспеваемый и по достоянию ублажаемый на земли, тамо, на небеси, купно со ангелы прославльшему тя дивно Господеви зовеши: Аллилуиа. Икос 11 Светозарна светильника яви тя, блаженне, Христос Бог, егоже сиянием людие просвещаются, и тебе, яко спасения их виновнику, приносят таковая: Радуйся, доблий подвижниче, враги спасения победивый. Радуйся, изгнания благодушно приявый. Радуйся, изриновение из затвора твоего и биения злых человек претерпевый. Радуйся, душу твою дарованьми небесными украсивый. Радуйся, в воздаяние трудов твоих и болезней силу прозрения и чудодействия получивый. Радуйся, мучительства злых бесов человеки свобождаяй. Радуйся, даровании Божиих всем подателю. Радуйся, ко грядущему Граду Небесному верный наставниче. Радуйся, Иринарше преподобне, пустынножителей светлое украшение. Кондак 12 Благодатию, данною ти от Бога, отче, преведи ны безбедно по бурному морю житейскому, и в тихое пристанище Небеснаго Царствия сподоби достигнути, да тамо, вкупе с тобою, в безконечныя веки Владыце нашему поем: Аллилуиа. Икос 12 Поем дивное твое житие, блажим великия и преславныя твоя подвиги, почитаем честную и достохвальную кончину твою, величаем небесную славу твою и от избытка сердец наших похвальная зовем ти сице: Радуйся, в чертозе небеснем лику святых сопричтенный. Радуйся, христианом скорый помощниче. Радуйся, нищету совершенную до конца сохранивый. Радуйся, тягчайшыя вериги твоя, яко утварь драгую, на плещех своих носивый. Радуйся, врачеваний безмездных всемилостивый подателю. Радуйся, ленивых к подвигом возбудителю. Радуйся, исправления грешников поручителю. Радуйся, обители твоея и страны Ростовския славо. Радуйся, Иринарше преподобне, пустынножителей светлое украшение. Кондак 13 О всехвальный угодниче Христов и чудотворче предивный, преподобне и преблаженне отче наш Иринарше, с верою и любовию вопием тебе всеусердно: приими ныне малое моление сие наше, и умоли Милостиваго Бога, да избавит нас от всяких бед и напастей, и будущия свободит муки, вопиющих Ему: Аллилуиа. Этот кондак читается трижды, затем икос 1-й и кондак 1-й Молитва преподобному Иринарху, затворнику Ростовскому О предивный и преславный чудотворче, преподобне и достоблаженне отче наш Иринарше! Величающе труды твоя и болезни и прославляюще великое твое дерзновение ко Господу, тебе, яко отца чадолюбива, молим: ходатайствы твоими испроси нам у Господа, яже на пользу душам и телесем нашым, веру праву, надежду несомненну, любовь нелицемерну, во искушениих мужество, в злостраданиих терпение, в благочестии преспеяние, и благословение свыше на вся благая дела и начинания наша. Испроси угодниче Христов у Всемогущаго Бога; страждущую страну Российскую от лютых безбожник и власти их да свободит, и да возставит престол православных правителей; верных рабов Его, в скорби и печали день и нощь вопиющих к Нему, многоболезный вопль да услышит и да изведет от погибели живот наш. Не забуди, чудотворче святый, милостивно присещати обитель твою, вся грады и веси страны нашея, сохраняя и соблюдая молитвами твоими от всякаго зла. Помяни всех, веру к тебе имущих и имя твое на помощь призывающих, и вся во благих прошения их милостивно исполни. Ей, святче Божий, не лиши и нас грешных твоего заступления, сподобляя нас кончину жития благую улучити и Царствия Небеснаго наследники быти, да воспоем и прославим Дивнаго во святых Своих Бога, Отца и Сына и Святаго Духа, в безконечныя веки веков. Аминь. Молитва иная О великий угодниче Христов, добропроизвольный страдальче, новопросиявый чудесы, отче наш Иринарше! Российстей земли удобрение, граду Ростову похвало, обители сей велие украшение и утверждение. Кто не удивится твоему самопроизвольному и долголетнему страдальческому терпению: тридесять бо лет в тесней и хладней хижине себе заключил еси, хлад, алчбу и изнурение плоти Царствия ради Небеснаго понесл еси, к сему же и изгнание из обители, по наваждению вражию, безропотно претерпел еси. Вемы же, яко посреде умолен быв от братии, яко незлобивый агнец, паки во обитель твою возвратился еси, и в туюжде хижину вселился еси, яко адамант твердый, на невидимая бесовская полчища и видимыя враги твоя терпением себе вооружив. Егда же попущением Божиим наидоша на обитель сию польстии ратницы, сих не убоялся еси смертнаго прещения, но уцеломудрився словом, во своя си возвратитися сотворил еси. Сего ради Всеблагий Бог, видя твою веру и страдальческое долготерпение, дар прозорливства и исцеления тебе дарова: бесным бо исцеление, хромым доброхождение, слепым прозрение подавал еси, и иная многая с верою к тебе приходящым во благо даже доднесь чудодействуеши. Мы же недостойнии, таковая чудеса видяще и радости исполняющеся, взываем к тебе сице: радуйся, доблественный страдальче и бесов победителю, радуйся скорый наш помощниче и теплый к Богу молитвенниче. Услыши убо и нас грешных, молящихся тебе и прибегающых под кров твой: яви милостивное предстательство твое о нас ко Всевышнему и исходатайствуй твоими богоприятными молитвами вся полезная ко спасению душ и телес наших, сохрани святую обитель сию, всякий град и весь и всякую страну христианскую от всех наветов вражиих, в скорбех же и болезнех наших подавай нам руку помощи, да твоим ходатайством и заступлением, благодатию же и милосердием Христа Бога нашего, избавимся и мы недостойнии, по отшествии от жития сего, шуияго стояния, и да сподобимся деснаго со всеми святыми во веки веков. Аминь. Молитва третья О преподобне отче Иринарше! Се мы молим тя усердно: буди ходатай наш присный, испроси нам, рабам Божиим (имена), от Христа Бога мир, тишину, благоденствие, здравие и спасение, и от всех врагов видимых и невидимых ограждение, покрый же нас ходатайством твоим от нахождения всяких бед и скорбей, паче же от искушений врага темнаго, да вси мы с тобою прославляем всесвятое имя Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и присно и во веки веков. Аминь. Тропарь преподобному Иринарху, затворнику Ростовскому Тропарь, глас 4: Яко мученика добропроизвольна, и преподобных удобрение, звезду Ростовскую, в затворе, узах и веригах Господеви благоугодившаго и чудес благодать от Него приемшаго, Иринарха предивнаго песньми хвалебными почтим и, к нему припадающе, умильно глаголем: отче преподобне, моли Христа Бога спастися душам нашим. Кондак, глас 2: Волнений множество жестоким житием преходя, изгнание, затвор и узы железныя претерпел еси мужески, Иринарше терпеливодушне, нам оставль образ злострадания и терпения твоего, озаряя чудес блистаньми с верою приходящих к честному гробу твоему, у негоже, яко почесть победную, вериги твоя тяжкия видим, от нихже подаеши исцеления недужным. Сего ради зовем ти: радуйся, Иринарше, отче предивный. Величание Ублажаем тя, преподобне отче Иринарше, и чтим святую память твою, наставниче монахов и собеседниче ангелов.
Акафисты zvonnitsa.ru/orthodoxy/akafisti/290/13300/
прп. Иринарх, затворник Ростовский
Преподобный Иринарх, затворник Ростовский, родился в крестьянской семье в селе Кондаково Ростовского уезда. В Крещении он получил имя Илия. На 30-м году жизни святой принял постриг в монашество в Ростовском Борисоглебском монастыре. Там он стал усердно трудиться в иноческих подвигах, посещал церковные службы, ночами молился и спал на земле. Однажды, сжалившись над странником, который не имел обуви, святой Иринарх отдал ему свои сапоги и с тех пор стал ходить босой по морозу. Игумену не понравилось такое поведение подвижника, и он начал смирять его, заставляя часа по два стоять на морозе против своей келлии или подолгу звонить на колокольне. Святой всё переносил с терпением и не изменил своего поведения. Игумен продолжал жестокосердствовать, и преподобный был вынужден перейти в Аврамиев Богоявленский монастырь, где был принят в число братии и вскоре был назначен келарем. Преподобный с усердием исполнял свое послушание, скорбя о том, что братия монастыря и служители не берегут достояние обители, расточая его без меры. Однажды во сне он увидел преподобного Авраамия РостовскогоЖитие.. Преподобный Аврамий, архимандрит РостовскийИкона. Преподобный Авраамий, архимандрит РостовскийМолитвы (память 29 октября), который утешил его и благословил раздавать всем потребное без смущения. Как-то, во время пения Херувимской, преподобный Иринарх громко зарыдал. На вопрос архимандрита он ответил: «Мать моя преставилась!» Оставив Авраамиев монастырь, преподобный Иринарх перешел в Ростовский монастырь святого Лазаря, поселился в уединенной келлии и прожил в ней три года в тесноте и голоде. Здесь его навещал блаженный Иоанн юродивый, по прозванию Большой Колпак. Святые подкрепляли друг друга духовной беседой. Старец, однако, имел желание возвратиться в свою первоначальную обитель — Борисоглебский монастырь. Он был принят обратно с любовью строителем Варлаамом и стал еще более сурово подвизаться в обители. Уединившись в затворе, подвижник железной цепью приковал себя к деревянному стулу, наложил на себя тяжелые цепи и кресты. За это он переносил озлобление и насмешки от монастырской братии. В то время его навестил давний друг, блаженный Иоанн юродивый, предсказавший нашествие Литвы на Москву. 25 лет провел преподобный Иринарх закованным цепями и веригами в тяжелых трудах. Подвиги его обличали нерадиво живших в обители, и они солгали игумену, что старец учит не ходить на монастырские работы, а подвизаться подобно ему. Игумен поверил клевете и изгнал святого старца из обители. Смиренно покорившись, преподобный Иринарх опять ушел в Ростов и прожил в монастыре святого Лазаря один год. Между тем Борисоглебский игумен раскаялся в своем поступке и послал иноков за преподобным Иринархом. Он возвратился, укоряя себя, что живет не так, как братия, которая несет праведные труды, которых он лишен. Преподобный продолжал носить свои тяжкие вериги и, трудясь, изготовлял нищим одежду, вязал волосяные свитки и клобуки. Он спал ночью лишь один час или два, остальное же время молился и бил свое тело железной палкой.
Святому Иринарху было видение о том, что Москву захватит Литва, а церкви по местам будут разорены. Он стал горько плакать о предстоящем бедствии, и игумен повелел ему ехать в Москву и предупредить царя Василия Иоанновича Шуйского (1606 — 1610) о грозящей беде. Преподобный Иринарх выполнил послушание. Он отказался от предложенных ему даров и, вернувшись, стал усердно молиться, чтобы Господь помиловал Русскую землю.
Враги явились на Русь, стали завоевывать города, избивали жителей, грабили монастыри и церкви. Лжедимитрий и второй самозванец стремились покорить Русь польскому королю. Борисоглебский монастырь также был захвачен врагами, которые вошли к святому затворнику и удивились прямым и смелым речам старца, предсказавшего им гибель.
Сапега, остановившийся в Борисоглебском монастыре, пожелал видеть старца, сидящего в цепях, и удивился такому подвигу. Когда паны, пришедшие с Сапегой, сказали ему, что старец молится за Шуйского, преподобный смело сказал: «Я в России рожден и крещен, за русского царя и Бога молю». Сапега отвечал: «Правда в батьке велика — в которой земле жить, той земле и служить». После этого преподобный Иринарх стал убеждать Сапегу уйти из России, предсказывая ему в противном случае смерть.
Преподобный Иринарх следил за ходом войны и послал князю Димитрию Пожарскому свое благословение и просфору. Он велел ему идти под Москву, предсказав: «Увидите славу Божию». В помощь Пожарскому и Минину преподобный передал свой крест. С помощью Божией русские одолели Литву, князь Пожарский овладел Кремлем, и в Русской земле постепенно начал водворяться мир. Старец Иринарх по-прежнему непрестанно молил Бога со слезами об избавлении Руси от врагов и, обладая силой творить чудеса, исцелял больных и бесноватых. Ему был открыт день кончины, и он, призвав своих учеников, Александра и Корнилия, стал давать им наставления и, простившись со всеми, тихо отошел ко Господу в вечный покой (+ 13 января 1616 года). После святого старца осталось 142 медных креста, семь наплечных вериг, цепь в 20 сажен, которую он носил на шее, железные ножные путы, восемнадцать ручных оков, «связни», которые он носил на поясе, весом в пуд, и железная палка, которой он избивал свое тело и прогонял бесов. В этих трудах, как называл их старец, он прожил 38 лет, в миру прожил 30 лет, скончался же 68-ми лет от роду. После смерти преподобного Иринарха совершалось много чудес при его гробе, особенно же исцелений больных и бесноватых при возложении на них крестов и цепей святого подвижника.