Текст молитв и акафиста святому Антонию Великому и как правильно читать

Из жития преподобного Антония известно, что он продал свое имение и отправился жить в пустыню.

В пустыне он много молился, был подвержен тяготам и лишениям.

По словам преподобного, он не раз был на грани уныния, подвергался различным демонским искушениям.

Святой Антоний Великий при жизни исцелял людей от различных недугов. Он был великим борцом с бесами.

Ниже Вы сможете прочитать молитвы Антонию Великому

Молитва первая

О, великий угодниче Божий, преподобне отче Антоние! Яко имея дерзновение ко Владыце Христу и ко Пречистей Его Матери, буди о нас, недостойных, молитвенник теплый, заступая нас от всяких бед и напастей, да твоими молитвами невредимы от враг видимых и невидимых пребудем. Моли милосердие Божие, да спасет нас от прегрешений наших имиже веси судьбами. Моли благость Его, еже милостивно храму (дому) сему потребная даровати, жизнь нашу умирити и вся прихожаны храма сего помиловати и спасти души наша, да непрестанно славим, хвалим, поем и величаем Пречестное и Великолепое имя Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

О чем молятся святому

Молитвы, обращенные к святому Антонию Великому, помогают справиться с унынием, безысходностью, которые периодически посещают каждого христианина. Читают тексты в следующих случаях:

  • для укрепления в вере;
  • при тяжелых заболеваниях;
  • когда подступают мирские соблазны;
  • если человек чувствует, что на него навели порчу или сглазили;
  • для защиты от стихийных бедствий.

Подвижник Антоний считается покровителем монашества и всех, кто посвятил себя молитвенному труду во славу Господа.

Молитва вторая

О преподобне и богоносне отче наш Антоние! Веруем, яко ты, предстоя престолу Пресвятыя Троицы, велие имаши дерзновение в молитвах ко Всемилостивому Господу Богу, Иже всегда послушает тебе, вернаго раба и угодника Своего. Сего ради со умилением смиренно припадаем к тебе, святче Божий: не премолчи о нас молитися ко Господу Богу, в Троице покланяемому и славимому, да, милостивно призрев на ны, не попустит нам погибнути во гресех наших, но да возставит падших, да подаст исправление злому и окаянному нашему житию, от грядущих грехопадений восхищая, и да простит нам вся, елика согрешихом мыслию, словом и делом, от рождения до сего часа.

Ты, подвижниче добродетели, веси немощь и скорбь времен настоящих, моли убо выну Христа Бога, да николиже нас оставляет Его неизреченное милосердие, но да хранит нас от мирских искушений, от диавольских сетей и от плотских похотей, да приимем от Него тобою и вся потребная к жизни временней, освобождение от бед и напастей, и неослабное терпение до конца.

Испроси нам в мире и покаянии скончати живот наш и невозбранно прейти от земли на небо, мытарств же, и бесов воздушных, и вечныя муки избавитися, и сподобитися Царства Небеснаго с тобою и со всеми святыми, угодившими Господу Богу и Спасителю нашему Иисусу Христу, Емуже подобает всякая слава, честь поклонение, со Безначальным Его Отцем и с Пресвятым и Благим и Животворящим Его Духом, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Житие святого Антония Великого

Святой Антоний Великий родился в богатой и благородной семье. В житии указано, что произошло это в Египте в 250-х годах. Родители с младенчества воспитывали Антония и младшую дочь в духе христианских ценностей и учили детей исполнять заповеди Господа. Когда будущему подвижнику исполнилось 18 лет, его родители умерли, а на его попечении осталась младшая сестра.

Антоний регулярно посещал церковь, чтобы поклониться Создателю и испросить у него мудрости на воспитание сестры. В один из таких походов по дороге в храм Антоний как раз размышлял о деяниях апостолов и восхищался их решимостью оставить все земные блага ради служения Богу. Когда же он зашел в церковь, то услышал слова из Священного Писания о том, что если человек хочет служить Богу, он должен раздать свое имение нищим и следовать за ним.

Молодой человек был взволнован этими текстами из Священного Писания, ему показалось, что таким образом Создатель обращается лично к нему.

После этого Антоний принял решение, которое полностью изменило всю его дальнейшую жизнь. Все наследство, оставленное ему богатыми родителями, он хотел раздать нищим людям той местности, в которой он родился и вырос.

Единственный вопрос, который мучил будущего подвижника, — это судьба младшей сестры, святой не знал, кому поручить заботу о девочке. И снова ответ от Господа пришел во время очередного посещения храма. Там прозвучали слова из Библии о том, что не стоит заботиться о завтрашнем дне, лучше поручить все свои заботы Господу. Услышав этот ответ от Бога, Антоний поручил сестру знакомым христианкам и покинул родной город.

Святой Антоний постепенно стал удаляться от мирской жизни, в самом начале своего отшельнического служения он находился у одного благочестивого старца, который жил вблизи города. У этого человека он перенимал опыт уединенной жизни и старался во всем подражать старцу. Также Антоний посещает и других отшельников, которые жили неподалеку. Со временем он принимает решение уйти еще дальше и зовет с собой старца, однако тот отказывается, и подвижник отправляется в путь в одиночестве.

Проведя много времени в одиночестве, Антоний почувствовал, что его одолевают страх и сомнения. Он не только страдал от голода и холода, также его мучила тоска по людям, подступали мысли бросить подвижнический труд и вернуться в город. В моменты сильных искушений Господь посылал к нему своего ангела со словами ободрения, и святой снова продолжал свою миссию.

Таким образом, Антоний провел около 20 лет в полном одиночестве, общаясь только с Создателем. Друзья решили навестить его и проверить, все ли с ним в порядке. Придя на место, они попытались выломать двери пещеры, где обитал Антоний, однако святой сам открыл им двери. Каково же было их изумление, когда они не обнаружили в нем следов изнурения, несмотря на то, что подвижник принимал минимум пищи и жил в очень сложных условиях. Однако Господь сделал так, что эти лишения не сказались на здоровье Антония.

В общей сложности Антоний провел в пустыне около 70 лет и умер в глубокой старости, когда ему было 106 лет. За великий подвиг подвижничества отцы церкви нарекли его Великим и причислили к лику святых.

Перерывы в уединении

Святой прерывал свое уединение после 305 года, так как многочисленные монахи, селившиеся рядом с ним и подражавшие ему, просили организовать их отшельническую жизнь.

Электромобили у компании уже есть, следующие в очереди — водородомобили: КАМАЗ

Спасаясь от раздражителей, хищная мухоловка создает магнитное поле вокруг себя

От воспалений и еще несколько причин включить острую пищу в рацион

В 311 году, когда начались гонения на христиан со стороны императора Максимина, Антоний Великий отправился в Александрию, чтобы ободрить единоверцев, появляясь в самых опасных местах. В 313 году, после того как гонения стихли, Антоний вновь уединился в монастыре, в горах, недалеко от Суэцкого залива. Здесь, чтобы не доставлять хлопот ученикам, приносившим ему хлеб, святой стал самостоятельно возделывать небольшое поле.

После того как отшельник пробыл в уединении порядка семидесяти лет, у него произошла встреча с Павлом Фивейским, около девяноста лет прожившим в пустыне. Последний сообщил ему о прекращении гонений и появлении арианства.

Поддавшись настояниям Афанасия Великого, схимник в 350 году вновь, выйдя из уединения, посетил Александрию с целью принять участие в споре с арианами. Последние, чтобы привлечь сомневающихся на свою сторону, утверждали, что Антоний находится в их рядах. Святой, выступив на собрании, отрицал это и осудил арианство.

Явление знаменитого подвижника имело большой эффект. К нему тянулась масса народа, ожидая чудес. После этого, чувствуя, что силы уходят от него, отшельник возвратился в пустыню, где скончался на 105-м году жизни, будучи почитаем многочисленными учениками и последователями.

Антоний Печерский

Кондак 1

Избранный угодниче Христов, иноков российских первоначальниче и великий чудотворче, преподобне отче наш Антоние, с любовию приносим ти сия хвалебныя песни, небесному предстателю нашему: ты же яко имеяй дерзновение ко Господу, молися о спасении нас грешных, да зовем ти благодарно: Радуйся, Антоние, монашескаго в России жития первоначальниче.

Икос 1

Ангел во плоти был еси, преподобне отче Антоние, aще и на земли родился еси во граде Любечи, но вышний град, Иерусалим прекрасный, гражданина тя стяжа: обитаеши в нем со Ангелы и святыми, и чудес лучами озаряеши выну Отечествие твое земное, от нас же чтущих тя услыши похвальное пение сицевое: Радуйся, родителей благочестивых сыне; радуйся, града Любеча святое прозябение. Радуйся, рая Иисусова ветвь многоплодная; радуй делы благими Христу благоугодивый. Радуйся, от младенчества Богом избранный; радуйся, от юности Бога всею душею возлюбивый. Радуйся, вся заповеди Господни верно сохранивый; радуйся, в оправданиих Владычних непорочно ходивый. Радуйся, чистое вместилище добродетелей; радуйся, красное селение Духа Святаго. Радуйся, целомудрия рачителю; радуйся, смирения любителю. Радуйся, Антоние, монашескаго в России жития перво-начальниче.

Кондак 2

Видев Господь душу твою, отче Антоние, пламенем Божественныя любве объятую, в юношеском возрасте научи тя богоугождению истинному, Егоже промыслом наставляем, пещеру в Любечи ископал еси, и в ней в молитвах усердных пребывал еси, подвизаяся сокрушити главу адскаго змия, и победити вся его искушения, да возможеши достойно и праведно воспевати Триединому Богy ангельскую песнь: Аллилуиа.

Икос 2

Разум небесный свыше тебе даровася, преподобне oтче Антоние, и в юных летех мудростию старческою процвел еси, вся тленная в уметы вменив, Единому же Бoгy благоугождати вожделев, чесому свидетель неложен пещера, в юности тобою ископанная в Любечи, для подвигов духовных, яже яко труба всем возвещает, каков подвижник был еси в юности твоей. О сем дивяшеся, вопием ти: Радуйся, юноше, Богом возлюбленный: радуйся, отроче, десницею Всевышняго освященный. Радуйся, пророка Божия Илии, в пещере жившаго, благий подражателю; радуйся, Крестителя Христова Иоанна, в пустыни обитавшаго, ревностный последователю. Радуйся, пещерное подвижническое житие усердно возлюбивый, радуйся, многая благодатная дарования стяжавый. Радуйся, закон Бога твоего на скрижалях сердца твоего написавый; радуйся, заповеди Евангелия Христова свет стезям твоим имевый. Радуйся, Христа премного возлюбивый; радуйся, непорочно и свято на земли поживый. Радуйся, мир и вся красная его презревый; радуйся, о горних благах выну помышлявый. Радуйся, Антоние, монашескаго в России жития первоначальниче.

Кондак 3

Силою Божиею укрепляемый, Отечествие твое земное оставил еси, Антоние богомудре, и в жребий Богоматере, Святую Афонскую Гору удалился еси, да тамо обрящеши пристанище тихое ко спасению, и навыкнеши иноческому равноангельному житию, егоже возжелел еси, да сподобишися благоприятно славословити Творца всяческих Бога, и пети Ему: Аллилуиа.

Икос 3

Имея помысл чист и непорочную душу, отче Антоние, яко овча кроткое, на пажить Богоматерню, во святую Афонскую Гору притекл еси, и к доброму пастырю иноческия обители обратился еси, прося его, да причтет тя к стаду словесных своих овец; тойже провидев в тебе coсуд избран Духу Святому, с любовию тя прия, и во иноческий чин облече. Мы же ублажаем тя звании сими: Радуйся, иноче боголюбезный; радуйся, постниче нелицемерный. Радуйся, воине духовный, не обязавыйся куплями житейскими; радуйся, куплю небесную совершивый. Радуйся, Христа бисера драгаго обретый; радуйся, Его ради Отечествие земное оставивый. Радуйся, Его ради странник и пришлец на земли чуждей бывый; радуйся, любовию крепкою с ним на веки соединивыйся. Радуйся, Афонския Горы жителю добрый; радуйся, жребия Богоматерняго прозябение благодатное. Радуйся, преподобных отец Афонских духовный учениче; радуйся, богоносных пустынножителей Святыя Горы неленостный сподвижниче. Радуйся, Антоние, монашескаго в России жития первоначальниче.

Кондак 4

Бури страстей избежав, в пустыни Афонстей безстрастия благодатнаго достигл еси, преподобне отче Антоние, и духовно возрасл еси в мужа совершенна о Христе: темже безмолвия крайняго возжелев, с благословения игумена твоего, в горе, в пещере вселился еси, и в ней в молитве и посте безмолвно подвизался еси, вопия немолчно Богу: Аллилуиа.

Икос 4

Слышав игумен твой глас небесный повелевающ ему, да послет тя, отче Антоние, в страну российскую на подвиги духовныя, призва тя и благослови, да идеши тамо, идеже рожден был еси, и устроиши обитель иноческую на месте, свыше Богом на то предъизбраннем. Сего ради тебе зовем: Радуйся, светильниче Божия благодати на Афоне возженный, и Россию духовно просветивый; радуйся, яко свет добрых дел твоих немерцаемо светится присно. Радуйся, заре невечерняя Солнца Правды Христа; радуйся, послушания рачителю, безпрекословно волю игумена твоего исполнивый. Радуйся, святое благословение Афонския Горы в наследие российстей стране принесый; радуйся, в волю Божию всего себе предавый. Радуйся, мудрый странниче, иский Отечествия горняго; радуйся, красныя нозе твои в путь спасительный ради многих направивый. Радуйся, вся дольняя презревый, о горних же выну воздыхавый; радуйся, нищету духовную себе совершенно усвоивый. Радуйся, смирения святаго преисполненный; радуйся, слезами молитвенными себе орошавый. Радуйся, Антоние, монашескаго в России жития первоначальниче.

Кондак 5

Боготечней звезде подобен быв, отче Антоние, от Афона в Русь притекл еси, и во граде Киеве, в пещере варяжстей, вселился еси, обиталище разбойников в храм молитвы претворив, идеже день и нощь в молитве неутомимо подвизался еси, и благоумиленно воспевал еси Господу: Аллилуиа.

Икос 5

Видевше тя людие киевстии, Антоние богоносне, яко Ангела Божия, всеми добродетельми украшена и равноангельное житие в пещере провождавшаго, прихождаху к тебе усердно, ови благословения и молитв от тебе ищуще, ови же подвизатися с тобою хотяше; ты же, по глаголу Христову, приходивших к тебе не отгонял еси, но спасению человеческому ревностно служил еси, и основание славней Лавре Печерстей положил еси, яже красуется тобою, яко краеугольным каменем своим, и воспевает ти песни таковыя: Радуйся, подвижничество духовное в российстей стране насадивый; радуйся, слез твоих теченьми оное во сто крат уплодоносивый. Радуйся, делателю добрый винограда Небеснаго; радуйся, управителю душеспасительный вверившихся твоему духовному руководству. Радуйся, в подземных кровех пространство Царствия Небеснаго получивый; радуйся, к нему бодренно и неуклонно ученики твоя путеводивый. Радуйся, правило веры истинныя; радуйся, образе кротости духовныя. Радуйся, верховный отче иноков российских; радуйся, зерцало светлое всех добродетелей иноческих. Радуйся, о немже радуются Ангелы на небеси; радуйся, о немже Бога славят человецы на земли. Радуйся, Антоние, монашескаго в России жития первоначальниче.

Кондак 6

Проповедник смирения святаго был еси братии твоей пещерней, преподобне отче Антоние; смирения бо ради, от игуменства и священства уклонился еси, предпочитая поучати братию, не толико властию и словом, колико примером святоподвижнаго жития твоего, по глаголу Господню всем быв слугою. Темже ныне прославляешися со Ангелы, и сладце поеши Пресвятей Троице: Аллилуиа.

Икос 6

Возсиял еси на горах Киевских яко столп утверждения верных, Антоние богомудре, и яко денница светлая, от мрака пещернаго востекл еси на гору Небесную, отнюдуже озаряеши Церковь православнорусскую, в нейже почитаешися по достоянию первоначальником иноческаго жития, и слышиши от верных чад ея пение сицевое: Радуйся прославивый горы Печерския добродетельми твоими духовными; радуйся, претворивый пещерное жилище разбойников в храмы Господа Славы. Радуйся, в подземных кровех главу глубиннаго змия крепко сокрушивый; радуйся, богомыслием непрестанным еще во плоти небесныя блага созерцавый. Радуйся, утешения Божественного сподобленный; радуйся, умиления молитвеннаго преисполненный. Радуйся, многих чад о Христе стяжавый; радуйся, подражатели жития твоего святаго отечески любивый. Радуйся, яко семя твое духовное не оскуде в земли российстей; радуйся, яко веселишися со чады твоими в обителех райских. Радуйся, яко плод благокрасный, предивнаго Феодосия духовно возрастил еси; радуйся, яко с ним вкупе во Славе Небесней пребывая, Бога выну о нас грешных умоляеши. Радуйся, Антоние, монашескаго в России жития первоначальниче.

Кондак 7

Враг спасения человеческаго хотя скорбь тебе сотворити, преподобне отче наш Антоние, вооружи гневом на тя великаго князя Киевскаго Изяслава; ты же гневу его место уступая, в область Черниговскую удалился еси, и в горе Болдиней пещеру себе ископав, в ней люботрудно подвизался еси, и тем начало обители Свято-Ильинския тамо положил еси, яже благоговейно чествует ныне твою пещеру, чудесы многими прославленную, о нихже вернии прославляют Дивнаго во святых Своих Бога, зовуще: Аллилуиа.

Икос 7

Новаго тя Антония Великаго дарова Господь стране российской, преподобне отче; якоже бо той древле всю Церковь вселенскую светом добродетелей и чудес своих просвети, первоначальник всех иноков явлься: тако и ты ныне всю Церковь Русскую подвиги твоими и чудесы духовно облистал еси, и по достоянию первоначальник иноков русских именуешися. Темже зовем ти: Радуйся, во смирении твоем великих дарований Божиих удостоенный; радуйся, нищетою духовною богатство небесное стяжавый. Радуйся, древним пророком Божиим равночестный; радуйся, прозорливости благодатныя преисполненный. Радуйся, будущая яко настоящая созерцавый; радуйся, тайная помышления человеческая прозревавый. Радуйся, вся искушения духов тмы победоносно отражавый: радуйся, великую власть на диавола от Господа получивый. Радуйся, от мучительства демонскаго многия человеки молитвою твоею свободивый; радуйся, яко исцеления бла-годатныя от гроба твоего верным подаеши. Радуйся, победивый враги невидимыя глубоким твоим смирением; радуйся, низложивый и посрамивый гордыню злобного велиара. Радуйся, Антоние, монашескаго в России жития первоначальниче.

Кондак 8

Странное и вельми безмолвное житие провождал еси, богоносне отче, егда от Чернигова паки в Киев возвратился еси, и от дальния пещеры твоея в Ближнюю преселился еси, юже со ученики твоими ископав, яко рай красный удобрил еси ю подвиги твоими и чудесы, и в ней безмолвно пребывая, умиленно воспевал еси Царю Славы Христу: Аллилуиа.

Икос 8

Весь в Бозе быв богомыслием непрестанным, преподобне отче Антоние, в светлем видении в Цареграде, во Влахернстей церкви, вкупе с преподобным Феодосием, таинственно виден был еси каменоздательми Великия печерския церкве, егда Пресвятая Владычица Богородица посылаше их в Киев сооружати ту церковь и вручаше им Божественную икону Своего Успения. Слышавше таковая превелия чудеса Божия, тебе чудотворцу преславному вопием: Радуйся, изрядный слуго Преcвятыя Богородицы; радуйся, присный прославителю Ея милостей и чудес. Радуйся, обитель славную во имя Ея святое, в России основавый; радуйся, икону Ея чудотворную от рук Ея дарованную, радостно приявый. Радуйся, сим образом Ея Божественным обитель твою духовно обогативый; радуйся, с Нею вкупе молитися за ны ко Господу дерзновение получивый. Радуйся, верный исполнителю заповедей сына Ея и Бога; радуйся, преславный совершителю многих великих чудес. Радуйся, пещерный жителю, всю Россию исполнивый славою твоих подвигов; радуйся, от темных мест подземных светивый миру равноангельным твоим житием. Радуйся, безмолвниче дивный, вне житейских сует поживый; радуйся, затворниче благоумиленный молчаливая уста имевый. Радуйся, Антоние, монашескаго в России жития первоначальниче.

Кондак 9

Всем сердцем Бога возлюбив, отче Антоние, Богом возлюблен был еси, иже послушаше благоутробно твоя молитвы и исполняше милостиво вся твоя прошения. В указание тебе места, идеже имеяше создатися Великая печерская церковь, просил еси, преподобне, у Господа: да будет по всей земли роса, а на месте том суша, и паки: да будет по всей земли суша, а на месте том роса; и бысть так по твоему прошению. Темже радостно воспел еси чудес Богу: Аллилуиа.

Икос 9

Витий человеческих похвалы превосходит святоподвижническое житие твое, преподобне отче Антоние: кто бо достойно может восхвалити тя чудотворца преславнаго, огнь с небесе сведшаго молитвою твоею, якоже пророк Илия древле, и огнем тем все хврастие попалившаго на месте, идеже имеяше создатися Великая печерская церковь, в знамение того, яко велия Божия благодать в ней обитати будет. О сем дивящеся, смиренно глаголем: Радуйся, одушевленная Церковь Бога Живаго бывый. Радуйся, в храме Триипостаснаго Господа душу твою освятивый. Радуйся, огнедохновенныя дары Духа Святаго в сердце твое приемый; радуйся, духоносцем апостолом Христовым единонравный. Радуйся, низводителю предивный огня с небесе; радуйся, удостоверителю чудотворный Божия благоволения к месту Великия печерския церкве. Радуйся, адаманте блистающий дарами Божия благодати, и несокрушимый прилоги вражиими; радуйся, столпе непоколебимый святыя православныя веры. Радуйся, чудотворче преславный и богоприятный; радуйся, молитвенниче сильный и скороуслышанный. Радуйся, руце твои преподобнии со дерзновением многим горе воздевавый; радуйся, прошения твоя со слезами теплыми Господеви приносивый. Радуйся, Антоние, монашескаго в России жития первоначальниче.

Кондак 10

Спасителя душ наших, Господа Иисуса Христа, видети сподобился еси в видении дивнем, преподобне отче Антоние, и обетования благая от уст Его Божественных услышал еси, яко верный Его раб и угодник. Молися убо Ему, преподобне да и нас убогих не отринет Он от сладкаго лицезрения Своего, но сподобит нас со святыми выну видетb Лице Его Пресветлое, и пети Ему: Аллилуиа.

Икос 10

Царя Heбеснаго Христа верный раб и последователь был еси, отче преподобне, и сего ради чудотворения даром от Него обогатился еси. Мы же тебе целебника благодатнаго ведуще, усердно ныне приходим к святому твоему гробу, и от него цельбы безмездныя душам и телесем нашим приемлюще, благодарственно тебе глаголем: Радуйся, величием подвигов твоих подобен бывый древним богоносным отцем; радуйся, глубиною смирения твоего превозшедый твоя сподвижники. Радуйся, сети вражия, яко паучину, сокрушивый; радуйся, в Царствие Горнее, яко орел воспаривый. Радуйся, во след себе многия ученики ко Христу приведый; радуйся, чада твоя духовная от искушений диавольских бодренно хранивый. Радуйся, ленивыя подвигнувый ко исправлению Христоподражательным твоим житием; радуйся, грешныя к покаянию приведый твоими богомудрыми словесы. Радуйся, показателю любвеобильный; радуйся, увещателю пресладкий. Радуйся, отче, отцев красото; радуйся, пастырю добрый тобою собраннаго словеснаго стада. Радуйся, Антоние, монашескаго в России жития первоначальниче.

Кондак 11

Пение всеумиленное Господеви приносил еси, преподобне отче Антоние, и возлежа на одре смертнем, молился еси усердно о обители твоей и ученицех; таже прощение и благословение твоей братии преподав, с миром почил еси, и приложился еси к лику святых и преподобных отец, с ними же ныне сладце поеши Христу Богу: Аллилуиа.

Икос 11

Светоподательный светильник являешися по смерти, преподобне отче Антоние, из под спуда пещернаго поставленный на версех небесных, и отонуду светлостию чудес просвещаяй Церковь Христову. Просвети, угодниче Божий, и наша мрачныя души светом Христовым, и молитвами твоими помози нам тмы греховныя избежати, лучи благодати Божия в сердца наша приимати и неосужденно пети тебе: Радуйся, благодатию сияющий светильниче; радуйся, зерцало пресветлое иноческаго жития. Радуйся, вторый Моисее, мысленныя скрижали, добродетели твоя, нам от горы святыя принесый; радуйся, вертоград духовный на горах Печерских насадивый. Радуйся, яко розги его от юга и до севера прострошася; радуйся, яко листвия его присно зеленеют. Радуйся, оляденевшую в язычестве землю Русскую духовно оплодотворивый; радуйся, садоделатель добрый в ней бывый. Радуйся, новосаждения богоугодныя в ней возрастивый; радуйся, от пещерных затворов в Рай Иисусов цветы многая пересадивый. Радуйся, Ангеле земный; радуйся, человече небесный. Радуйся, Антоние, монашескаго в России жития первоначальниче.

Кондак 12

Благодать Божия хранит священный твой гроб, Антоние, отче наш, огня исхождением и воды излиянием от него возбранив хотевшим обрести твоя мощи: ты бо смирен сый, и по смерти не восхотел еси явити мощей твоих миру, сим поучая нас благодатному смирению, да во умилении смиренномудренно поем Богу: Аллилуиа.

Икос 12

Поюще святоподвижное и равноангельное житие твое, преподобне отче, хвалим, славим и величаем укрепившаго тя Господа, даровавшаго нам в тебе пример святый и достоподражательный навсегда. Приими убо, угодниче Христов, от нас смиренных, с любовию сердечною тя почитающих, сия нелестныя похвалы: Радуйся, Пресвятыя Живоначальныя Троицы благоволением увенчанный; радуйся, Пресвятыя Владычицы Богородицы милостьми ущедренный. Радуйся, ангельских воинств содружества сподобленный; радуйся, блаженства святых удостоенный. Радуйся, сонаследниче преподобных; радуйся, постников благодатное удобрение. Радуйся, пещерножителей славо и похвало. Радуйся, всея страны православно-российския крепкое ограждение. Радуйся, святыя Лавры твоея непостыдное упование; радуйся, подвизающимся в ней спасения вечнаго ходатаю. Радуйся, телеса наша безмездно врачуяй прикосновением к честному твоему гробу; радуйся, души наша возводяй к наследию блаженства райскаго святыми твоими молитвами. Радуйся, Антоние, монашескаго в России жития первоначальниче.

Кондак 13

О великий первоначальниче иноков российских, и преславный чудотворче, преподобне отче наш Антоние! Мы чада твоя духовная, и овцы пажити твоея, сия малыя песни хвалебныя усердно тебе приносяще, молим тя: яви нам отеческую любовь твою, и умоли Господа Бога, избавити нас геенны, и удостоити Царствия Небеснаго, да поем Ему со святыми: Аллилуиа.

(Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1)

Основатель монашеского отшельничества

Будущий святой появился на свет в Египте, в богатой семье. В двадцать лет он осиротел, и у него на руках осталась маленькая сестра. Антоний с детства проявлял искреннюю набожность. После кончины родителей однажды в храме он услышал пророческие слова о том, что призван к служению Господу. Как следствие, Антоний отказался от богатства, оставленного ему отцом и матерью, и отдал его бедным. Он отстранился от мира, поселившись в келье одного из старцев.

Много лет Антоний провел в раздумьях и общении с Господом. Укрепившись в вере, у христиан он стал примером для подражания. Продолжительный период он жил в удаленных пещерах, боролся с искушениями — как душевными, так и плотскими. Он стал основателем отшельнического монашества и борцом с арианством — ересью, появившейся в то время.

Рейтинг
( 2 оценки, среднее 4 из 5 )
Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
Для любых предложений по сайту: [email protected]
Для любых предложений по сайту: [email protected]