Старец Сампсон был служителем русской Церкви и к тому же одним из приближенных Николая второго. В его жизни было очень много мучений и страданий. А скончался он в семидесятых годах 20 века. После его захоронения люди постепенно стали замечать нечто невероятное.
Его могила творила чудеса. Она буквально лечила людей. Об этом все узнавали, и туда приходило все больше и больше народу. Приходили с абсолютно разными проблемами. Но в основном просили рождения детей или выздоровления родных. И все действительно относились к этому серьезно.
Кем был Сампсон
Прежде чем мы узнаем, как именно помогала могила и какие недуги она уничтожала, давайте все-таки выясним, кем же был старец Сампсон.
Как уже говорилось ранее, он был служителем в РПЦ. Его репутация была спорной. Его мирская дорога была полна страданий и мучений. Одни видели в нем того, кто верен Богу, называли святым; другие, наоборот, считали его поступки неуважительными и оскорбительными по отношению к религии. И тех, и других было очень много. Негативные комментарии о нем были вызваны скорее его проповедями и действиями. Его даже требовали выгнать из церкви и ни в коем случае не позволяли присваивать ему статус святого. Но несмотря на это, верующее население видело в нем чудотворца.
Старец Сампсон прожил 79 лет. Он родился в Петербургской области в семье аристократов, имел высшее образование. В возрасте 18 лет был одним из членов стрелкового полка. Спустя год был серьезно ранен. После восстановления он устроился на работу в государственную службу. Через два года уходит с этой работы и решает продолжить свой путь как священник. Его успешно посвятили в монахи, и с того момента его звали Симеон. Кстати, были слухи, что пока он служил в органах, его неоднократно замечали в церкви.
Спустя время у него случился конфликт с одним из мужских православных монастырей, и он попал в тюрьму. Спустя три года после освобождения из колонии он возвращается в церковь, и ему присваивают статус священнослужителя. Но беда не миновала. Его снова арестовали. На этот раз за то, что он злобно отзывался о советской власти. Он делал это не публично, а у себя дома, когда народ приходил к нему на прием. В русской православной Церкви он больше не служил.
Старец скитался по разным регионам СССР и служил в церквях и монастырях. Он был в Киргизии, Ставрополе, Волгограде и Полтаве. Стоит отметить, что он не сам решал, куда переезжать, его отправляли, но однажды, спустя некоторое время он тайно едет в Москву. Там его посвятили в монахи и назвали Сампсоном. На 79 году жизни старец умер, в столице же был похоронен.
Преподобный Сампсо́н Странноприимец
Кондак 1
Избранна тя от Господа врача благодатна в странноприимца милостива почитающе и образу честному твоему любовию молитвенно ныне предстояще, ублажаем тя по достоянию преподобне отче наш Сампсоне. Ты же, яко имеяй дерзновение ко Господу, от всяких на бед свободи, зовущих:
Радуйся, Сампсоне, отче милостивый и врачу предивный.
Икос 1
Ангелом на небеси, непрестанно славящим Творца и Владыку всех Бога, уподобился еси на земли, богодохновенне Сампсоне, дивными бо делы добрыми твоими и труды многими прославил еси Отца, Иже есть на небесех, благость и милосердие неизреченное Того людем являя. Ныне же в небесных селениих славы водворяяся, не забуди нас, любовию тебе зовущих:
Радуйся, преизрядный ангелов подражателю;
Радуйся, благий и верный Царя славы служителю.
Радуйся, достойный избранниче Божий;
Радуйся, слуго милосердия Отча.
Радуйся, священная главо, богомудрием просвещенная;
Радуйся, недоуменная высото в молитвах непрестанных терпения.
Радуйся, благое иго Христово на рамена твоя вземый;
Радуйся, в радость Господа твоего вшедый и венец нетленный от Него приемый.
Радуйся, Сампсоне, отче милостивый и врачу предивный.
Кондак 2
Видяще веры очима, яко богоподражательнаго ради жития твоего во обители преподобных, идеже пребывает свет незаходимый, вселился еси и прославленным от Бога достойно сопричелся еси, да наследник вечнаго Царствия Христова будеши, вопием тако изволившему о тебе Господу: Аллилуиа.
Икос 2
Разум в добродетели явил еси, богомудре Сампсоне, в разуме же воздержание, в воздержании же терпение, в терпении же благочестие, в благочестии же братолюбие: всем же сим начаток пламень веры в тебе бысть. Темже от начала восхваляем добродетельное житие твое и течение, преподобне, и ублажаем тя сице:
Радуйся, ветхаго Рима славнаго преизящное прозябение;
Радуйся, родителей честных и великородных отрасль благородная.
Радуйся, от юности твоея веры и благочестия усердный ревнителю;
Радуйся, лествицы добродетелей духовных внутрь тебе мудрый строителю.
Радуйся, во учениих человеческий мудрости изощренный;
Радуйся, служения ради нищим врачевскую мудрость восприемый.
Радуйся, Господа Христа измлада рабе искренний;
Радуйся, Его ради всех отщетивыйся.
Радуйся, Сампсоне, отче милостивый и врачу предивный.
Кондак 3
Силою Вышняго осеняем, в вере, надежде, любви и разуме благодатно возрастал еси, преблаженне. ко учением человеческим Божественных Писаний разумение приложил еси и, человеческое врачевания искусство разумев, благодатную силу целительну от Господа добродетельми твоими стяжал еси, со дерзновением Ему предстоя и верою и любовию всегда вопия: Аллилуиа.
Икос 3
Имея ревность многу о Господе, да послужишь Ему всем сердцем и всею жизнию твоею, отверглся еси себе, дивный подвижниче Сампсоне, и имения оставль и взем крест твой, последовал еси Христу; преставльшим бо ся родителем твоим и стяжания многа оставльшим, богатство тленное расточил еси нищим и, рабом твоим свободу даровав, явился еси яко странник. Сего ради умильно зовем ти:
Радуйся, Евангельскому словеси последовавый;
Радуйся, подобающая тебе творити не закоснивый.
Радуйся, в жизни земней единаго Христа всем сердцем возлюбивый;
Радуйся, Того единаго всем разумением взыскавый.
Радуйся, любве ради Его привременная в мыслех твоих во уметы вменивый;
Радуйся, Его ради красная мира презревый.
Радуйся, скорогиблющая богатства на негиблющая и вечная пременивый;
Радуйся, на небеси, а не на земли сокровище сердцу твоему обретый.
Радуйся, Сампсоне, отче милостивый и врачу предивный.
Кондак 4
Бурею помыслов стяжательных смущаем юноша, якоже рече Евангелие, егда услыша глагол Господень: “Иди, продаждь имение твое и даждь нищим и гряди вслед Мене”, отъиде скорбя. Ты же, отче, радостно по благому глаголу Христову сотворил еси и, уз богатства отрешився, единою одеждею прикровен и вервием о чреслех препоясан, реченное совершенство стяжал еси, да, ничимже запинаем, вопиеши Богу: Аллилуиа.
Икос 4
Слыша глас Господа, тя в дусе зовуща, богоносне отче наш Сампсоне, ветхий Рим оставль, в пустыню вселился еси, якоже Илия древле, да, на высоту добродетели восшед, послужиши верующим в Новом Риме, Константина Царя Граде, в немже храмину обрет, в той вселился еси, странныя и нищия упокоевая, немощныя приемля, всякое удовление тем Христа ради творя и исцеления недужным скоро подавая. Мы же, ведуще сия, восхваляем тя тако:
Радуйся, крине пустынный, от Бога во град велий восхищенный, да сей тобою украсиши;
Радуйся, Константиню граду красоту милосердия твоего наипаче явивый, да прославится в нем вера святая.
Радуйся, Христа алчуща тамо напитавый и жаждуща напоивый;
Радуйся, Сего странна приемый и нага одеявый.
Радуйся, Сего больна посетивый и не имущу, где главы подклонити, виталище бывый;
Радуйся, Господу сия сотворивый, понеже братиям Его меньшим сия сотворил еси.
Радуйся, преблаженне, в нищих, больных и странных Самому Христу послуживый;
Радуйся, блаженный Его глас имеяй услышати: “Прииди, благословенный Отца Моего, и наследуй уготованное ти Царство”.
Радуйся, Сампсоне, отче милостивый и врачу предивный.
Кондак 5
Божественную чудотворения силу покрывал еси, преподобне, образом человеческаго врачевания, великаго ради твоего смирения, да не будеши, яко чудотворец, славим и почитаем от человек. Обаче не может светильник на свещнице укрытися, ниже град верху горы стоя. Сего ради, узрев Божию силу, тобою целения творящу, патриарх тя радостно во пресвитера рукоположи, да в сонме иереев вопиеши Богу: Аллилуиа.
Икос 5
Видя себе в недуг неисцельный впадша, Иустиниан царь многи врачи искуснейшия призва: не возмогшим же им уврачевати его, возопи со слезами к Богу, прося прилежно исцеления. Темже убо, умилосердився, Господь в видении нощнем показа ему тя, отче, яко врача благодатна, могуща его исцелити; и призвав тя теплый верою царь, умильно лобыза и со слезами моли, да тобою исцелеет, и посем здрав бысть. Сие ведуще, зовем ти, преподобне:
Радуйся, рабе Царя Вышняго, земному царю посланниче Его благопоспешный;
Радуйся, врачу всеизрядный, недуг царя болящаго благодатию врачующею чудно исцеливый.
Радуйся, утешителю скорбным, исполняяй радости к тебе притекающия;
Радуйся, радосте верных, веселие о Господе царю и людем его целением сотворивый.
Радуйся, безсребренниче дивный, богатых тебе даров царских, злата и сребра отрекийся;
Радуйся, странноприимче милосердный, к созиданию странноприимницы и врачебницы сердце царево подвигнувый.
Радуйся, строителю чудный, не имея злата и сребра, обитель преудобренную больным и бедным создавый;
Радуйся, нищия возлюбивый и во обители твоей тем даже до конца наипаче послуживый.
Радуйся, Сампсоне, отче милостивый и врачу предивный.
Кондак 6
Проповедует память твою, святе Сампсоне, честная Церковь, яко старости добрыя в трудех странноприимства и врачевания достигл еси, при скончании же жития твоего чужд был еси страха смертнаго, но светел лицем явился еси, егда разлучашеся душа блаженная твоя от телесе, и радуяся преставился еси Господу, да пребудеши всегда с Ним, купно со Ангельскими лики вопия: Аллилуиа.
Икос 6
Возсия благодатная любы твоя к нищим и странным в земнем житии твоем, отче Сампсоне, еяже ради создана бысть странноприимница и врачебница твоя, но и по скончании земнаго жития твоего не оскудеша страннолюбная попечения твоя: оградил бо еси дивным явлением твоим странноприимную обитель от запаления огненнаго. Сего ради дивящеся, благоговейно ти глаголем:
Радуйся, в жизни твоей странноприимче благодатный;
Радуйся, и по преставлении твоем покровителю странным благонадежный.
Радуйся, в земнем житии нищим прибежище и избавление;
Радуйся, в небеснем водворении достоянию твоему помощь и заступление.
Радуйся, обитель твою, огнем бурным обложену, с небесе посетивый;
Радуйся, пламени запретивый и от дому твоего инуду его устремивый.
Радуйся, яко твоими молитвами дождь велий пролияся и пламень угасися;
Радуйся, яко тобою пристанище странным и больным от сожжения спасеся.
Радуйся, Сампсоне, отче милостивый и врачу предивный.
Кондак 7
Хотя человеколюбец Господь явити в тебе, отче, неизреченное о людех милосердие, показа тя и по успении твоем целителя всеизрядна: Феодориту бо славну, люте страждущу, во сне явлься, целение сотворил еси, такожде и болярину Льву, неисцельне недуговавшу, купно со святыми врачи Космою и Дамианом исцеление возвестил еси, и здрав бысть. Темже подвигл еси благородныя и славныя купно с нищими и убогими благодарне вопияти Богу: Аллилуиа.
Икос 7
Новый по отшествии твоем явися источник исцелений от тебе, чудотворче Сампсоне, во храме плотскаго и духовнаго южика твоего, мученика Мокиа, идеже положенный гроб твой начат источати целебное миро, имже всякими недуги болящии, с верою помазующеся, здравие получаху и прославляху тя сице:
Радуйся, глубино смиренномудрия, от Бога превознесенная;
Радуйся, по успении твоем чудесы многими прославленный.
Радуйся, реко чудоточная силы цельбоносныя;
Радуйся, яко прослави Бог гроб твой целении дивными.
Радуйся, высокороднаго Льва, разслаблена суща, миром гроба твоего укрепивый;
Радуйся, к вящшему попечению о странноприимнице твоей, во еже не оскудети ей, того воодушевивый.
Радуйся, помазанием мира от честнаго гроба твоего Георгиа раба от труда воднаго свободивый;
Радуйся, изобилуяй чудесы толикими, яко не достанет нам времене повествовати о них.
Радуйся, Сампсоне, отче милостивый и врачу предивный.
Кондак 8
Страннолюбныя подвиги твоя почитяюще и от тебе сотворенным чудесем дивящеся, благоговейнии людие ин дом и врачебниду близ создаша, странноприимную же обитель твою, идеже подвизался еси, умолиша патриарха в храм освятити, да в нем прославят чудеса твоя и милосердие и в пениих церковных воспоют Богу: Аллилуиа.
Икос 8
Всею мыслию у Господа водворялся и зрением нетленныя славы Его наслаждаяся, не небрегл еси, отче, о тесноте и обидех, яже прияша от домоправителей нерадивых страннии и больнии во обители твоей, и скорым заступленном оградил еси их. Темже и мы молим тя, преподобне, от злобы человеческия и от обиды творящих огради нас немощных твоим предстательством, да любовию вопием ти сице:
Радуйся, под кров твой всельшимся покрове небесный;
Радуйся, обидимым заступниче скорый.
Радуйся, обидящих наказателю неподкупный;
Радуйся, Энесиа строителя, суща нерадива и леностна, вразумивый.
Радуйся, недугом и немотою того поразивый, да ко спасению его приведеши;
Радуйся, прощением твоим сего добре исправивый.
Радуйся, яко Евстратиа строителя, о больных и странных твоих нерадяща, яже подобаша ему творити, научил еси;
Радуйся, яко гневным явлением твоим и целением недуга его к доброму служению сего подвигл еси.
Радуйся, Сампсоне, отче милостивый и врачу предивный.
Кондак 9
Всякий человеческаго естества чин: царие и раби, нищии же и богатии, худороднии и высокороднии, почитаху тя, преподобне, во граде и царстве равноапостольнаго царя Константина, отнюдуже возсия во отечестве нашем святая вера православная, с неюже купно слава и память твоя, и поклонишася тебе, отче, во стране нашей чтущии тя новии сынове и дщери от убогих и даже до царей, по вере вопиюще Богу: Аллилуиа.
Икос 9
Витии многовещаннии не возмогут по достоянию восхвалити силы, тобою бывшия во отечестве нашем, поборания же и заступления, яже явил еси воинству и народу нашему во дни, в няже творяху память честную твою. Темже припадающе молимся тебе, преподобне: буди всегда заступник и поборник наш противу супостатов, соблюдая в мире и безмятежии Церковь святую нашу и осеняя молитвами твоими верныя, сице зовущия:
Радуйся, землю Российскую, ко Христу пришедшую, возлюбивый;
Радуйся, добропобедный во обстояниих поборник тоя бывый.
Радуйся, воинов наших силу многажды на сопротивныя укрепивый;
Радуйся, тем, яко верным, победы на мятежныя даровавый.
Радуйся, христолюбиваго князя Всеволода мышцу крепку на супостаты сотворивый;
Радуйся, непокоривыя и клятвопреступныя, аще и единоверныя, враги его поражением вразумивый.
Радуйся, люди со князем благоверным, молившияся тебе и Богородице Деве, услышавый;
Радуйся, в день памяти твоея радость тем победою на враги и пресечением междоусобныя брани сотворивый.
Радуйся, Сампсоне, отче милостивый и врачу предивный.
Кондак 10
Спасти хотя от отчаяния и пагубы верою притекающия к тебе и помощи твоея просящия, приклонял еси им милосердие Всеблагаго Владыки; темже восхваляти тя и почитати, яко заступника в бедах и покровителя страны нашея, издревле научил еси отцы наша, да воспевают даровавшему нам тя, яко молитвенника и скоропослушника, Богу: Аллилуиа.
Икос 10
Стена крепкая был еси царству нашему, егда ополчишася на ны врази тьмочисленнии, да силу нашу сокрушат и игу своему тяжкому покорят. Ты же, отче и заступниче наш Сампсоне, предстательством твоим пред единым сильным во бранех Господом благовернаго царя нашего Петра укрепил еси и победу на враги велию на поли Полтавстем даровал еси. Сего ради благодарно и со умилением вопием ти:
Радуйся, от покорения и рабства страну нашу оградивый;
Радуйся, врагов наших силу предстательством твоим за ны сокрушивый.
Радуйся, царя нашего победителя славна сотворивый;
Радуйся, сего во брани неврежденна сохранивый.
Радуйся, славу страны нашея православныя утвердивый;
Радуйся, дерзновенную гордыню возставшаго на ны иноплеменнаго воителя низложивый.
Радуйся, рог племене нашего посреде народов победно вознесый;
Радуйся, поборниче за ны, хвало и славо наша.
Радуйся, Сампсоне, отче милостивый и врачу предивный.
Кондак 11
Пение всеумиленное приносяще ти, преподобне, яко заступнику скорому, защитнику крепкому, предстателю непостыдному, благодателю милосердному, научаемся житием твоим многотрудным, чудесы преестественными, предстательствы дерзновенными, воспевати дивному во святых Своих Богу: Аллилуиа.
Икос 11
Светозарное светило возшед древле на востоце, возсиял еси, яко солнце благодатное Российския земли, мрак бо уныния и скорбей отгоняеши, просвещая упованием сердца твоея помощи во обстоянии просящих и согревая теплотою благости твоея охладевающия души колеблемых ветром неверия. Сего ради сынове Российстии вопиют ти сице:
Радуйся, яко тя славят Российстии собори,
Радуйся, яко тя превозносит Полтавская земля.
Радуйся, град наш стольный победою Петра утвердивый;
Радуйся, волею тя чтущаго царя храм тебе в нем водрузивый.
Радуйся, яко во храме твоем людие вернии благоговейно лику твоему покланяются;
Радуйся, яко не всуе слезы умиления, скорбей же и болезней пред иконою твоею проливаются.
Радуйся, яко тобою бездомнии и сирыя пристанище себе и ныне обретают;
Радуйся, яко людие наши, богатии и убозии, отца своего тя любовию тепле именуют.
Радуйся, Сампсоне, отче милостивый и врачу предивный.
Кондак 12
Благодать и велию милость испроси нам с небесе, преподобне отче наш Сампсоне, и молися ко Господу, да хранит державу Российскую целу и тверду, Церковь святую Свою от неверия и отступства и ересей непреобориму, нас же, прибегающих к тебе с верою, да избавит от напастей и болезней, яко да воспоем благодеющему нам тобою Богу: Аллилуиа.
Икос 12
Поюще твое в Церкви православней, во отечестве же и стольнем граде нашем прославление, ублажаем тя, преподобне отче наш Сампсоне, зовуще: не остави твоим предстательством и помощию нас, сущих маловерных, немощных, малодушных же и скорбных, и укрепи нас на пути многотруднем в Царство Небесное, идеже со святыми блаженне водворяешися, да любовию от души вопием ти:
Радуйся, друже Христов, елика Христос заповеда сотворивый;
Радуйся, ближния, якоже и Христос верныя Своя, паче себе возлюбивый.
Радуйся, врачебнице благодатная безмездных болящим целений;
Радуйся, широто необъятная любве и в скорбех утешений.
Радуйся, отрадо сокровенная милостыни тайно творящим;
Радуйся, древо сеннолиственное в знои трудов сущим.
Радуйся, послушателю воздыханий тайных, благодеяния твоя невидимо творяй на земли;
Радуйся, яко знаем добрая дела твоя и прославляем Отца нашего, Иже есть на небесех.
Радуйся, Сампсоне, отче милостивый и врачу предивный.
Кондак 13
О преподобне отче наш Сампсоне, предивный чудотворче и целителю, благостный утешителю, милостивый странноприимче и скорый заступниче! Приими сия малыя приносимыя тебе хвалы и, предстоя всегда Престолу Живоначальныя Троицы, молися о всех нас, чтущих память твою, яко да милосердие Божие неизреченное, спасающее верныя от бед в земнем житии и от гибели горькия в жизни вечней, излиется и на ны, поющия со упованием и верою Богу: Аллилуиа.
(Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1)
С какими просьбами обращались к старцу
Не путайте понятия старец и старый священник. Старцом называют такого священника, который пользовался любовью и уважением народа. И Сампсон был таким. Его все боготворили за доброту, мудрость, чуткость и сердечность. Да, его проповеди внушали сомнение, из церквей его выгоняли, и везде присматривались к нему с осторожностью, но некоторые верующие его поддерживали и защищали.
Он был уважаемым настолько, что даже после его кончины не пропала вера в его способность помочь. Все прекрасно знали, что у старца были проблемы с жильем. Представьте каково человеку, у которого нет собственной крыши над головой. Возможно по этой причине люди и обращались к могиле с просьбой о решении проблем с квартирами.
Согласно утверждениям верующих, могила решает проблемы:
- физических заболеваний;
- зависимости от курения, алкоголя и наркотиков;
- ментального здоровья;
- взаимоотношений между родными и близкими.
Верующие уверенно заявляли, что могила помогает даже в лечении серьезных смертельных заболеваний.
За благие дела преподобного Сампсона (Самсона) рукоположили в священнический сан
Живя в Константинополе, преподобный Сампсон Странноприимец особенно он заботился о страждущих неизлечимыми недугами и о тех, кого отказывались лечить другие врачи: о прокаженных, парализованных, слепых, одержимых. К таким людям он относился с особым вниманием и заботой. В результате, творя дела милосердия святой, излечивал даже, казалось бы, неизлечимых людей.
Мина патриарх. Северный рукав, северная стена; Балканы. Сербия. Грачаница; XIV век; местонахождение: Сербия. Косово. Монастырь Грачаница. Неф. Патриарх Мина рукоположил в пресвитеры преподобного Сампсона в 30 лет
Слава о благих деяниях преподобного Сампсона стала распространяться по Константинополю и в его дом стали сходиться все страждущие. Святой патриарх Мина оценил благодеяния святого и в 30 лет рукоположил его во пресвитеры. После этого Сампсон стал служить ещё и в храме, врачуя не только телесные, но и духовные болезни.
Какие чудеса творит могила старца
Удивительно, верующие, приезжающие на Николо-Архангельское кладбище для чтения молитв перед могилой старца, подтверждают, что это место полно загадочности и чудес. Можно привести много примеров, но я выбрала те, что наиболее интересны.
Работники кладбища говорили, могила как бы отталкивает невменяемых и безумных людей от себя по-дальше. Однажды несколько человек пыталось подвести больного старичка к склепу, но тот сопротивлялся, как мог. К могиле не получилось даже приблизиться.
Еще один довольно интересный случай. Люди спокойно молились на могиле старца, где-то неподалеку находилась компания работников кладбища. Они слушали громкую музыку. Недовольный народ несколько раз попросил ее выключить. Рабочие игнорировали. И тут неожиданно издалека показался черный силуэт, он приближался к нарушителям тишины все ближе и ближе. Они перепугались и убежали прочь. На следующий день они уволились, несмотря на то, что их работа приносила им неплохой заработок.
Также имеются свидетельства о том, что если рядом с могилой о чем-то спросить, то мгновенно можно услышать из нее ответ.
И это далеко не все чудеса. В интернете вы можете найти подтверждения верующих об исцелении. Могила избавила людей как от обычных недугов, так и от серьезных хронических заболеваний.