Зачем мы должны каяться и просить у Бога прощения?


Что такое грех

Слово «грех», по гречески “ἁμαρτία” (“амартиа”), в переводе означает «непопадание в цель». Целью жизни христианина является наследование Царствия Божьего. А грех — это то, что уводит с выбранной траектории движения к вечной жизни. То, что не позволяет достичь желанной цели, заставляет промахиваться мимо нее. Грех словно грязь пачкает чистоту души, отдаляя ее от Бога. Но у христианина есть надежное «чистящее средство» — искренняя молитва о прощении грехов.


Молитва о прощении грехов

«Мать всех добродетелей — молитва: она не только может очищать и питать, но и просвещать и в состоянии сделать подобными солнцу искренне молящихся» (преподобный Нил Синайский).

Молитва о прощении грехов

По словам преподобного Иоанна Лествичника: «Молитва есть общение и единение человека с Богом». В каждый момент своей жизни христианин может припасть к Небесному Отцу с молитвой о помиловании.

Одной из самых простых и в то же время глубоких молитв о прощении является Иисусова молитва:

«Господи Иисусе Христе, Сыне Божий, помилуй мя, грешнаго!».

Святитель Игнатий Брянчанинов писал:

«Во имя Господа Иисуса даруется оживление душе, умерщвленной грехом».

Иеромонах Анатолий Киевский (1957-2002) добавляет:

«Без Иисусовой Молитвы не будет спасения, потому что страсти в сердце нельзя ничем убить, кроме нее. На имени Иисуса Христа держится вся вера Православная и все благочестие. Кто хочет истинно научиться любить Господа, тот обязательно должен упражняться в Иисусовой Молитве».

Проникновенная молитва грешника звучит в Евангелии из уст мытаря: «Господи, милостив буди мне, грешному!» (Лк.18:13). Глубокое смирение и раскаяние этого молитвенного прошения должно украшать жизнь каждого христианина.

Из уст Святых Отцов, которые осознавали бесчисленное множество своих прегрешений, неустанно возносилась молитва к Богу о прощении грехов и помощи. Эти молитвы вошли в состав утреннего и вечернего правила. Православный христианин имеет бесценную возможность каждый день в утренних и вечерних молитвах соединить свой молитвенный плач о грехах с воззваниями великих святых.

Однако какие бы молитвы не читал человек, одни слова будут простым сотрясением воздуха. Если при этом не напитать молитву осознанием своей немощи, истинным смирением и глубоким раскаянием о совершённых грехах. Тогда “вычитывание” правила будет бесполезным упражнением.

Почему нужно молиться об обидчиках и ненавистниках

В Евангелии от Матфея процитированы слова Иисуса, в которых заключена сущность христианского вероучения. Основой образа жизни верующих в Христа должна быть любовь. Иисус Христос учил быть милосердным к врагам своим: прощать самим и молить Бога простить ненавидящих и обижающих. Без этого нельзя получить дар Святого Духа и войти после кончины в Царствие Небесное.

Этого правила придерживались все святые подвижники. В жизнеописаниях, дошедших до наших дней, повествуется о том, что духовные пастыри никогда не держали зла на своих обидчиков и гонителей. Христианские святители утверждали, что гнев и злоба – не природные качества человека, а искушение грехом от Лукавого.

Молитвенные обращения будут услышаны Господом, если душа и мысли православного верующего будут освобождены от негодования и обиды на несправедливые слова и поступки других людей. Ответная ненависть разъедает душу, как ржа железо, ставя заслон на духовное общение с Небесными покровителями.

Превозмочь неприязнь к тем, кто обижает и ненавидит нас, помогают молитвы:

  • к Господу;
  • Божьей Матери;
  • Святым Угодникам.

Богородица при жизни была благожелательна, терпелива к людям, молилась за грешников перед Сыном Своим. Обращение к Небесной Царице дает покой душе, смягчает отношение к людям. Православным верующим не стоит принимать близко к сердцу ложь, клевету, обман. Помолившись святым образам, надо постараться отпустить обиду.

Простив в душе обижающего или ненавидящего, желательно найти способ установить с ним контакт и примириться. Если же такое не получается из-за негативной реакции на сближение недолюбливающего вас человека, то следует забыть о нем. Забвение – лучший способ избавиться от ненависти к кому-либо.

Прощение обидчиков – пример великодушия, поднимающий и поддерживающий нравственное состояние христианина.

Человек, молящийся за ненавидящих его, станет более позитивно смотреть на мир:

  • перестанет вспоминать унижающие его самолюбие слова и действия;
  • научится терпимее относиться к недостаткам других людей;
  • больше будет думать о хорошем.

Молитвы за обижающих и ненавидящих нас читают келейно, в церкви. В домашних условиях, перед сном Господа просят: «Ненавидящих и обидящих нас прости, Господи Человеколюбивый».

Обряд объясняется тем, что жизнь человеческая в руках Господа. Никому неведомо, когда душа покинет бренное тело. Молитву произносят, чтобы в случае кончины во время сна не уйти из земного мира с обидами на сердце. Господь простит наши грехи, если мы простим их другим.

Путь к прощению — покаяние

Первые слова, которые сказал Иисус Христос выходя на проповедь, были: «Покайтесь! Ибо приблизилось Царство Небесное» (Мф.4:17). И это не случайно. Бог хочет и готов простить все наши прегрешения. Но Творец наделил человека свободой воли и способностью к творчеству. Чтобы духовная связь состоялась, необходима наша готовность принять от Господа это безграничное прощение. Недостаточно просто осознать свой грех. Необходима твёрдая решимость навсегда отказаться от совершения греховного поступка. Ведь слово «покаяние» и означает в переводе с греческого «изменение ума», «перемена мыслей».

«Каяться – значит в сердце чувствовать ложь, безумие, виновность грехов своих. Значит сознавать, что оскорбили ими своего Творца, Господа, Отца и благодетеля, бесконечно святого и бесконечно гнушающегося грехом. Значит всею душою желать исправления и заглаждения их» (святой праведный Иоанн Кронштадтский).

Грех наносит глубокие раны человеческой душе. Покаяние при этом можно сравнить с перекисью водорода, которая содействует обеззараживанию греховной раны и скорейшему её заживлению. Для полного выздоровления на повреждение нужно наложить повязку. Таким лечебным пластырем является Таинство исповеди.

Таинство исповеди

Таинство исповеди является величайшим даром Бога человеку. Принеся глубокое покаяние в своём сердце за совершённые греховные поступки, христиан открывает их священнику.

«Раскрой совесть свою пред Богом, покажи Ему свои раны и проси у Него врачевства, покажи Тому, Который не укоряет, а врачует, Он видит все, хотя бы ты и умолчал. Скажи же, чтобы тебе получить пользу, скажи, чтобы, сложив с себя здесь все грехи, отойти туда чистым и безгрешным и избавиться от будущего невыносимого их обнаружения» (святитель Иоанн Златоуст).

По слову Христа священнослужители переняли от апостолов власть вязать и разрешать человеческие грехи (Мф.18:18). После искреннего исповедания грехов кающимся священником читается молитва Богу о прощении — так называемая разрешительная молитва. Сам Господь Иисус Христос в момент Таинства Исповеди прощает прегрешения кающегося человека.

Сбросив с себя тяжелую ношу грехов, человек получает Божественную благодать. Он обретает радость и душевный мир, силы для борьбы со своими страстями и отвращение ко своим греховным наклонностям. Такое внутреннее настроение является свидетельством истинного покаяния и прощения от Бога.

«Самый верный знак, по которому всякий кающийся грешник может узнавать, действительно ли грехи его прощены от Бога, есть тот, когда мы чувствуем такую ненависть и отвращение от всех грехов, что лучше согласимся умереть, нежели произвольно согрешить перед Господом» (святитель Василий Великий).

Как правильно молиться, если тебя обидели

Молиться за недоброжелателя, которого считаем зловредным и недостойным милости Божьей, – тяжелый труд. Придется сделать усилие над собой, чтобы преодолеть обиду. Для облегчения этой непростой задачи надо вспомнить о своих грехах. Иисус Христос учил: «Не судите да не судимы будете…».

Судить за грешные мысли и деяния может только Спаситель. Его молитва Отцу на кресте о распинающих Его – просьба помиловать грешников, не понимающих смысл своих поступков. Произнося «Отче наш», православные верующие обращаются к Господу с просьбой простить грехи (долги), как они их простили «должникам» своим.

Читая молитву о ненавидящих и обидящих нас, надо перед этим простить их в душе. Тогда Отец Небесный простит грехи обратившегося к нему христианина. Злопамятность утяжелит прегрешения.

Лекарство Бессмертия — Причастие

Главное место в жизни Церкви и каждого христианина занимает Таинство Причащения. Это величайшее чудо, подаренное Богом человеку, непостижимое даже для Небесных Ангелов. Соединяясь в Причастии с Самим Христом, человек освящается Божественной благодатью. Он получает подкрепление своих сил к борьбе со страстями, омывается от греховной нечистоты.

«Христиане пищей для себя имеют оный Небесный Огонь; он для них упокоение, он очищение и омывает, и освящает сердце их, он приводит их в возрастание, он для них воздух и жизнь» (преподобный Максим Египетский).

Таинство Причащения установил Иисус Христос на Тайной вечери, где по ветхозаветному обычаю вкушалась пасхальная трапеза. Идя на вольное страдание за грехи всего человечества, Христос наполняет ветхозаветную пасху новым смыслом. Преподав ученикам вино и хлеб, которые стали Его Честною Кровью и Пречистым Телом, Иисус Христос заповедал непрестанно совершать это Таинство:

«…сие творите в Мое воспоминание» (Лк.22:19). Указывая на врачующую и спасительную силу Причастия, Господь говорил: «Истинно, истинно говорю вам: если не будете есть Плоти Сына Человеческого и пить Крови Его, то не будете иметь в себе жизни. Ядущий Мою Плоть и пиющий Мою Кровь имеет жизнь вечную, и Я воскрешу его в последний день» (Ин.6:53-54).

Святой праведный Иоанн Кронштадтский:

«Святые Дары заключают в себе великую силу, ибо они суть Тело и Кровь Господа Бога Слова Вседержителя Иисуса Христа, присуществленные на литургии из хлеба и вина Духом Святым. Поэтому они сами исправляют, исцеляют, освящают каждого, приступающего к великому таинству».

Человек становится настоящим Христианином именно в Таинстве Причащения, открывая своё тело, душу и сердце Христу.

Тексты сильных молитв за ненавидящих и обидящих нас на русском языке

О милостивом отношении к недоброжелателям молятся Богородице и перед ее иконами. Святые Ефрем Сирин, Тихон Задонский, Силуан Задонский составили молитвы к Господу, в которых имеется прямое обращение к Небесному Царю простить ненавидящих и обижающих нас.

Божией Матери

О кто не ублажит Тебя, Дево Благодатная, кто не воспоет Твое милосердие к роду человеческому. Тебе молимся, Тебя просим, не остави нас во зле погибающих, раствори любовию сердца наши и ко врагам нашим пошли стрелу Свою, да уязвляет сердца наши миром к гонящим нас. Аще мир нас ненавидит — Ты простри любовь Свою к нам, аще мир нас гонит — Ты приими нас, подаждь нам Благодатную силу терпения — без ропота перенести испытания в мире сем бываемая. О, Госпоже! Умягчи сердца злых человеков, восстающих на нас, да не погибнут сердца их во зле, — но умоли, Благодатная, Сына Твоего и Бога нашего, да умирит сердца их миром, дьявол же — отец злобы — да посрамится! Мы же, воспевая милосердие Твое к нам, злым, непотребным, воспоем Ти, о Пречудная Госпоже Дево Благодатная, услыши нас в час сей, сокрушенныя сердца имущих, огради нас с миром и любовию друг ко другу и ко врагам нашим, искорени от нас всякую злобу и вражду, да воспоем Тебе и Сыну Твоему, Господу Иисусу Христу нашему: Аллилуиа! Аллилуиа! Аллилуиа!

Ефрема Сирина

Помилуй, Господи, ненавидящих меня и завидующих мне! Помилуй, Господи, клевещущих на меня и наносящих мне обиды! Ничего злого не сотвори с ними за недостойнаго раба Своего; но по неизреченному милосердию Своему и по безмерной благости Своей ни в этой жизни, ни в будущем веке да не потерпят они зла за меня, грешнаго! Освяти их милостью Своей и осени благодатью Своей, Всеблагой, потому что пред всеми благословен Ты во веки веков. Аминь.

Перед иконой Богородицы «Умиление»

Прими, всеблагая и могущественная пречистая Госпожа, Владычица Божия Родительница, эти драгоценные дары, Тебе единой подобающие, от нас недостойных рабов Твоих, от всех родов избранная, явившаяся высочайшей всех творений небесных и земных! Ведь благодаря Тебе ныне Господь Сил с нами, и чрез Тебя мы Сына Божия познали и удостоились святого Тела Его и пречистой Крови Его. Потому блаженна Ты в родах родов, в Боге блаженство стяжавшая, Херувимов светлейшая, и честью Серафимов высшая. И ныне, всехвальная пресвятая Богородица, не преставай молиться о нас, недостойных рабах Твоих, чтобы избавиться нам от всякого совета злого и от всякого несчастья, и сохраниться невредимыми от всякого ядовитого нападения диавола. Но даже до конца молитвами Твоими без осуждения нас сохрани, чтобы Твоим заступничеством и помощью спасаемые, мы за все славу, хвалу, благодарение и поклонение воссылали в Троице единому Богу и всех Создателю, ныне, и всегда, и во веки веков. Аминь.

Святителя Тихона Задонского

Господь любви, о распявших Тебя молившийся, и ученикам Твоим о врагах молиться заповедавший! Ненавидящих и обидящих нас прости, и от всякого зла и коварства к братолюбивой и добродетельной жизни обрати, смиренно мольбу Тебе приносим: да в согласном единомыслии прославим Тебя, единого Человеколюбца.

Силуана Афонского

Господи, даруй мир Твой людям Твоим. Господи, даруй рабам Твоим Духа Твоего Святого, чтобы Он согревал сердца их любовью Твоею и наставлял их на всякую истину и добро. Господи, даруй им благодать Твою, чтобы они в мире и любви познали Тебя, и возлюбили бы, и сказали бы, подобно апостолам на Фаворе: “Добро нам, Господи, быть с Тобою”. Согрей печальные сердца людей; пусть они в радости славят Тебя, забывая скорби земли. Утешителю благий, слезно прошу Тебя, утешь скорбные души людей Твоих. Дай всем народам Твоим разуметь любовь Твою и сладость Духа Святого, да забудут люди горе земли, и да оставят все плохое и прилепятся к Тебе любовью, и да будут жить в мире, творя волю Твою во славу Твою.

Акафист великой княгине Ольге

Тропарь, глас 1

Крилами богоразумия вперивши твой ум, возлетела еси превыше видимыя твари, взыскавши Бога и Творца всяческих, и,Того обретши, пакирождение Крещением прияла еси, древа животнаго наслаждающися, нетленна во веки пребываеши, Ольго приснославная.

Кондак, глас 4

Воспоем днесь Благодетеля всех Бога, прославльшаго в в земли нашей Ольгу богомудрую, да молитвами ея подаст душам нашим грехов оставление.

Кондак 1

Первоизбранней от всего рода нашего, славней и равноапостольней угоднице Божией Ольге составим похвалу, яко заре, во тьме идолопоклонения светом веры возсиявшей и путь ко Христу людем своим показавшей. Ты же, яко имущая дерзновение к прославльшему тя Господу, ограждай нас от всяких бед молитвами твоими, да зовем ти: Радуйся, святая равноапостольная княгине Ольго богомудрая.

Икос 1

Ангелов и человеков Творец, времена и лета во Своей власти положивый и судьбы царств и народов по Своей воли управляяй, егда восхоте род наш Святым Крещением просветити, тогда, видя благое изволение сердца твоего, призва тя первее в познание Себе, да будеши народу твоему образ и наставница в христианстей вере. Сего ради восхваляем тя сице:

Радуйся, утренняя звездо, от Первозваннаго Апостола на горах Киевских предвозвещенная.

Радуйся, пречудная леторасле, из неяже велие правоверия древо на земли нашей возрасте.

Радуйся, первоучительнице и просветительнице наша.

Радуйся, яко тобою познахом покланятися в Троице Творцу.

Радуйся, яко тебе ради пресвятое имя Господне от всех прославляется.

Радуйся, яко и твое преславное имя вкупе с равноапостольным Владимиром во всех пределех мира восхваляется.

Радуйся, страны нашея духовное сокровище.

Радуйся, всея Христовы Церкве преславное украшение.

Радуйся, градов Киева и Пскова изрядная доброто.

Радуйся, людем нашим на враги благая помощнице.

Радуйся, святая равноапостольная княгине Ольго богомудрая.

Кондак 2

Видяще тя, святая Ольго, яко крин в тернии прозябший: ты бо аще и в роде язычестем рождена еси, обаче закон Божий в сердце твоем написан всегда имела еси и целомудрие твое яко зеницу ока блюла еси, благодарно поем дивному во святых Своих Богу: Аллилуиа.

Икос 2

Разумом твоим вся добре ведящи, познала еси, богомудрая Ольго, яко идоли, руками человеческими сотвореннии, не суть бози; темже, отвергши тыя, потщалася еси познати Бога истиннаго. Сего ради, похваляюще сицевое твое благоразумие, вопием ти сице:

Радуйся, добрая жено, первее всех заблуждение людей твоих познавшая и тщету идолопоклонения разумевшая.

Радуйся, истиннаго богопознания и правыя веры усердно искавшая.

Радуйся, прежде разумения закона Божия по закону совести праведно жившая.

Радуйся, прежде приятия христианския веры дела, христианом подобающая, творившая.

Радуйся, державу твою от нашествия супостат мужественно защитившая.

Радуйся, в подчиненных ти людех суды праведныя творившая.

Радуйся, царственною славою на земли и на небеси почтенная.

Радуйся, яко равноапостольная от Бога прославленная.

Радуйся, святая равноапостольная княгине Ольго богомудрая.

Кондак 3

Силою благодати Божией движима, потщалася еси, богомудрая Ольго, достигнути Царьграда, идеже зрящи красоту церковнаго благолепия и послушающи учения словес Божественных, распалалася еси всем сердцем твоим в любовь Христову, благодарственно вопиющи Ему: Аллилуиа.

Икос 3

Имущи сердце яко добрую землю, удобь восприяла еси, Ольго, семя святыя веры, познавши Христа Бога Истиннаго. Темже и Крещение святое прияла еси от руку Патриарха Царьграда, иже и предрече ти, яко отныне блажити тя имут людие твои. Исполнити убо хотяще проречение сие, взываем ти сице:

Радуйся, безконечныя пагубы верою избежавшая.

Радуйся, жизнь вечную во Христе стяжавшая.

Радуйся, благодатию Святаго Духа духовно родившаяся.

Радуйся, разумная горлице, от когтей душепагубного врана излетевшая.

Радуйся, под криле Орла Небеснаго прилетевшая.

Радуйся, множество душ Крещением с собою ко Христу приведшая.

Радуйся, с верою несумненною приходящих светом от честных твоих мощей осиявающая.

Радуйся, душам и телесем тех, яже на пользу, подавающая.

Радуйся, святая равноапостольная княгине Ольго богомудрая.

Кондак 4

Како не дивимся благоразумию твоему, Ольго преблаженная, ибо ты предложение царя еллинов о браце с ним разумно отвергла еси, рекши тому: «Не брака ради приидох семо, и не соцарствования ради с тобою, но да уневещуся Крещением Безсмертному Жениху Христу Богу, Егоже паче всего возлюби душа моя и Емуже отныне вовеки не престану воспевати: Аллилуиа».

Икос 4

Слышавши от крестившаго тя Патриарха напутственное слово о чистоте, посте, молитве и о всех добродетелех, христианом подобающих, слагала еси сия в сердцы твоем, делы вся та исполняти обещавающи. Темже убо по долгу воспеваем ти сице:

Радуйся, ниву сердца твоего от терния душевредных страстей очистившая.

Радуйся, слезами покаяния ю оросившая.

Радуйся, яко семя слова Божия в сердцы твоем, яко на земли добрей, укоренися.

Радуйся, вдовственную твою чистоту непорочно сохранившая.

Радуйся, воздержанием и молитвою Богу угодившая.

Радуйся, милостынею Творца умилостивившая.

Радуйся, нищия и убогия потребами снабдившая.

Радуйся, просвещение земли твоея светом Христова учения провидевшая.

Радуйся, святая равноапостольная княгине Ольго богомудрая.

Кондак 5

Боготканною одеждою Святаго Крещения облекшися и нетленною пищею Пречистаго Тела и Крове Христовы духовно укрепльшися, Ольго преблаженная, не убоялася еси потещи к неверным соотечественником твоим, предком нашим, проповедати им Единаго Истиннаго Бога, Емуже ныне вся земля наша, яко единеми усты, воспевает: Аллилуиа.

Икос 5

Видевши, святая Ольго, вся люди земли твоея во тме идолослужения погруженныя, усердно потщалася еси просветити тыя светом Христовы веры и сотворити я сыны дне и наследники Царствия Небеснаго. Поминающе убо сицевое твое попечение о них, благодарственно зовем ти:

Радуйся, премудрая властительнице народа твоего.

Радуйся, первей христианстей царице Елене в ревности Божественней подражавшая.

Радуйся, и имя тоя во Святем Крещении приявшая.

Радуйся, Честный Крест Христов и святыя иконы из Царьграда во град Киев принесшая.

Радуйся, иереи и клирики с собою приведшая.

Радуйся, мудрыми твоими глаголы поучавшая люди оставити тьму языческаго нечестия и восприяти свет христианскаго благочестия.

Радуйся, многия русския люди светом веры Христовы просветившая.

Радуйся, первая от земли нашея лику святых причтенная.

Радуйся, святая равноапостольная княгине Ольго богомудрая.

Кондак 6

Проповедником духоносным Апостолом подражавши, Ольго богомудрая, обходила еси грады и веси державы твоея, приводящи, елико мощно бе, люди к вере Христовей и научающи их воспевати Единому в Троице славимому Богу: Аллилуиа.

Икос 6

Утверждая в державе твоей начаток веры христианския, создала еси храмы Божии во граде Киеве и в стране рождения твоего, при реце Велицей у града Пскова. И тако начаша русския людие прославляти повсюду Христа Бога нашего, тебе же, просветительнице своей, похвальная воспевати:

Радуйся, яко от чистаго источника Святыя Соборныя и Апостольския Церкве чистое учение прияла еси.

Радуйся, идольских требищ и кумиров низложительнице.

Радуйся, якоже и Первозванный Апостол, с проповедию Евангелия землю свою обходившая.

Радуйся, на местех проповеди твоея Честныя Кресты водрузившая и от нихже многая знамения и чудеса, уверения ради неверных, силою Божиею содевахуся.

Радуйся, яко тобою Всеблагий Господь людем твоим познание Свое явил есть.

Радуйся, яко чрез них и прочия многия народы светом веры просветил есть.

Радуйся, яко от корене твоего честнаго Господь святаго равпоапостольнаго князя Владимира показал есть нам.

Радуйся, яко образом жития твоего святый князь Владимир подвигся прияти христианскую веру.

Радуйся, святая равноапостольная княгине Ольго богомудрая.

Кондак 7

Хотящи избавити сына твоего Святослава от пагубы вечныя, прилежно увещевала еси его оставити почитание идолов и веровати в Бога Истиннаго. Но той не внят матернему наказанию твоему и не восхоте нечестие свое пременити на благочестие. Темже, яко неверный, отчуждися жизни вечныя и не сподобися с тобою в Горнем Царствии воспевати: Аллилуиа.

Икос 7

Новое знамение благоволения Своего яви тебе Господь, егда, во образ Пресвятыя Троицы, три пресветлыя луча с небесе облиста на месте дубравне, ихже не точию едина ты зрела еси, но и вси сущии тамо людие видеша, и вкупе с тобою прославиша Триединаго Бога. Мы же, ведуще сбытие проречения твоего о создании на месте оном храма Живоначальныя Троицы и града, ублажаем тя сице:

Радуйся, великая Божия угоднице, дара пророчествия сподобльшаяся.

Радуйся, Трисияннаго Небеснаго света зрительнице.

Радуйся, всеблагия воли Божией о просвещении народа нашего, по Апостоле Андрее, первая исполнительнице.

Радуйся, града Пскова начальная основательнице.

Радуйся, страны нашея заступнице и покровительнице.

Радуйся, яко изволением Божиим людие твои в вере Православней утвердишася.

Радуйся, яко в храмех твоих Безкровная Жертва о людех Богу приносится и хвала Святей Троице воспевается.

Радуйся, яко обитателие града Киева и Пскова сугубо тя превозносят и ублажают.

Радуйся, святая равноапостольная княгине Ольго богомудрая.

Кондак 8

Странствия земнаго течение скончавая, тепле Господа молила еси, Ольго блаженная, да не оставит Он державы твоея по преставлении твоем во тьме неведения пребывати, но да возложит на сердце людем твоим обратитися к Богу, да воспоют Ему: Аллилуиа.

Икос 8

Вся объята бывши благодатию Божественною, достохвальная Ольго, мысленными очесы зрела еси просвещение всего народа твоего и пророчески предрекла еси, яко мнози велиции угодницы Божии, яко звезды светлыя, в земли твоей возсияют, еже и сбыстся изволением и благодатию Всемогущаго Бога. Сего ради по долгу воспеваем ти сице:

Радуйся, духовная наша мати, испросившая у Бога просвещение праотцем нашим.

Радуйся, яко Всеблагий Господь, зря доброту души твоея, тебе ради вся люди твоя возлюби.

Радуйся, яко тя обрете Христос достоин сосуд, чрез негоже нача изливати благодать Свою земли нашей.

Радуйся, яко прозорливо предзрела еси величие и славу державы твоея.

Радуйся, яко по проречению твоему, мнози святии от рода нашего возсияша.

Радуйся, дома Живоначальныя Троицы устроительнице.

Радуйся, молитвами твоими в скорбех и напастех нас заступающая.

Радуйся, во обстояниих злых Отечество наше сохраняющая и от врагов избавляющая.

Радуйся, святая равноапостольная княгине Ольго богомудрая.

Кондак 9

Всяких добродетелей исполнена бывши, Ольго блаженная, с молитвою во устех предала еси дух твой в руце Божии, Иже всели тя в Небесныя обители и первую от народа нашего сопричте лику равноапостольных угодников Своих. Темже испроси убо и нам у Господа мирную христианскую кончину, да предадим души наша в руце Христа Бога нашего, поюще Тому хвалебную песнь: Аллилуиа.

Икос 9

Ветии многовещаннии не могут достойно восхвалити тя, Ольго богомудрая: како ты, никимже от человек учима и увещеваема, познала еси тщету идолослужения, правыя же веры взыскала еси и, якоже равноапостольная Елена, обрела еси безценный бисер – Христа, Егоже лицезрения на небеси наслаждаяся ныне, не забуди нас, прелестьми мира сего омрачаемых и о благах вечных забывающих, да, тобою на путь правый наставляеми, взываем ти радостно:

Радуйся, добрыми твоими делы и правым ума и сердца изволением приуготовившая себе в жилище Божественной благодати.

Радуйся, яко Сам Дух Святый учитель тебе бысть к познанию Христа Сына Божия.

Радуйся, никихже знамений и чудес видевшая и во Христа веровавшая.

Радуйся, совершенную покорность воле Божией показавшая и звавшему тя гласу благодати послушна явившаяся.

Радуйся, с единонадесятаго часа в вертограде Господнем потрудившаяся и мзду с первыми получившая.

Радуйся, яко умудри тя Господь честь царскую, богатство и славу сочетати со смирением христианским.

Радуйся, яко сим образом яве нам показавшая, яко блага земныя не суть препятие души боголюбивей к достижению благ небесных.

Радуйся, крепостию веры и чистотою жития твоего пророчества дар от Бога восприявшая.

Радуйся, святая равноапостольная княгине Ольго богомудрая.

Кондак 10

Путь спасения народу твоему устрояя и предсмертное прошение твое исполняя, Всеблагий Господь возрасти во внуце твоем Владимире всеянное тобою семя веры и чрез него всю землю нашу просвети святым Крещением. Темже убо прославляем тя, Ольго блаженная, яко первую виновницу просвещения нашего светом святыя веры, и умильно поем Христу Спасителю нашему: Аллилуиа.

Икос 10

Прияв Святое Крещение, внук твой Владимир потщася изъяти из земли нетленныя, исполненныя чуднаго благоухания мощи твоя и со святителем Леонтием и всем множеством народа постави я в церкви Пречистыя Богоматери, и оттоле начаша источатися от них цельбы всяким недугом, притекающим с верою. Сего ради восхваляем тя сице:

Радуйся, яко благодать Святаго Духа, в тя всельшаяся, сотвори в мощех твоих цельбоподательный источник всяким недугом.

Радуйся, с маловерием к ним приходящия видети я не попускавшая.

Радуйся, явлением мощей твоих Церковь Христову возвеселившая.

Радуйся, прославлением их внука твоего Владимира зело обрадовавшая.

Радуйся, яко и доныне благочестивии людие земли нашея славною памятию твоею услаждаются.

Радуйся, яко твоим к Богу ходатайством вернии людие многих благ от Господа сподобляются.

Радуйся, молитвами твоими о просвещении земли нашея Бога умолившая.

Радуйся, вскоре многим великим святым явитися в стране нашей прорекшая.

Радуйся, святая равноапостольная княгине Ольго богомудрая.

Кондак 11

Пение умиленное приносим ти, угоднице Божия, и смиренно тя молим: моли о нас единаго Человеколюбца Бога, да не отвратит лица Своего от нас, недостойных, присно согрешающих и преогорчевающих благость Его, но да накажет нас зде, яко Отец чадолюбивый, онаможе, в будущем веце, да спасет и помилует, яко Судия и Мздовоздаятель Праведный, да тако, избавльшеся вечнаго мучения, сподобимся с тобою в райских обителех воспевати Ему: Аллилуиа.

Икос 11

Трисиянным светом осияваема, со всеми святыми предстоиши ныне на небеси Престолу Царя царствующих, Ольго всеблаженная, и оттуду, яко светозарное светило, просвещаеши всю страну нашу, разгоняя мрак заблуждений и показуя путь к истинному просвещению и небесному блаженству. Сего ради, прославляюще тя, глаголем:

Радуйся, путеводительнице, правую стезю к вечному спасению нам показующая.

Радуйся, мощная споспешнице и укрепительнице проповедников Православныя веры.

Радуйся, присная покровительнице благих наставников, благотрудящихся на пользу общую.

Радуйся, крамол и раздоров потребительнице.

Радуйся, всех обидимых и неправедно гонимых заступнице.

Радуйся, скорбящих скорая утешительнице.

Радуйся, болящих милостивая исцелительнице.

Радуйся, людем нашим помощь молитвами твоими от Бога подавающая.

Радуйся, страны нашея предстательнице и заступнице.

Радуйся, святая равноапостольная княгине Ольго богомудрая.

Кондак 12

Благодать Пресвятаго Духа испроси нам, наставнице наша, от Всещедраго Бога и Спаса нашего, вразумляющую и укрепляющую нас в деле спасения, да не безплодно будет в нас всеянное тобою семя святыя веры, но да прозябнет и плод сотворит, имже бы возмощи нам питати души наша в будущей вечней жизни, идеже вси святии воспевают Богу: Аллилуиа.

Икос 12

Поюще твоя многая и преславная благодеяния, явленная стране нашей в просвещении тоя светом веры Христовой, благодарственная приносим ти, с любовию зовуще сицевая:

Радуйся, несокрушимое ограждение земли нашея, покров и защищение.

Радуйся, девам образе целомудреннаго жития.

Радуйся, матерем наставнице законнаго сожития и добраго чад воспитания.

Радуйся, вдовицам правило спасения.

Радуйся, соучастнице на небеси жребия проповедников веры Христовы.

Радуйся, усердная о спасении нашем ходатаице.

Радуйся, в час смерти нашея о нас к Богу молитвеннице.

Радуйся, по исходе нашем от смертнаго сего телесе помощь и утешение подающая.

Радуйся, святая равноапостольная княгине Ольго богомудрая.

Кондак 13

О святая равноапостольная великая княгине Ольго! Приими милостивно от нас хвалебное благодарение сие о всех, яже тобою воздаде Господь нам, отцем и праотцем нашим и всей державе нашей, и моли Всеблагаго Бога умножити милость Свою на ны и на роды родов наших, утвердити ны в правоверии и благочестии, хранити же от всех напастей, бед и зол, да сподобимся с тобою, яко чада с материю, во веки воспевати Богу: Аллилуиа.

(Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1).

Тропарь о ненавидящих и обидевших нас

О pаспнувших Тебя моли́вшийся, любоду́шный Го́споди,и pабам Твои́м в том разе моли́ться повеле́вай, ненави́дящих и оби́дящих нас пpости́, и от вся́каго зла и лука́вства к братолю́бному и добpоде́тельному наста́вь жи́тельству, смиpе́нно мольбу́ Тебе́ пpино́сим, да в согла́сном единомы́слии сла́вим Тебя, Еди́наго Человеколю́бца.

Как просить у Бога прощения за грехи

Не надо думать, что простое прочтение молитв, пусть многократное и регулярное, автоматически принесёт прощение грехов. Молитва — не магический заговор, а живое общение с Господом. А потому важно осознать свою немощь и со смирением и слезами раскаяния просить у Бога помощи в борьбе с греховными страстями. Молитва должны быть подкреплена делами милости и добра.

По словам преподобного Макария Великого:

«Если же не связаны с молитвой смиренномудрие, любовь, простота и благодать, не порождаются ею, то это не молитва, а личина молитвы».

В молитве Господней, которую дал Иисус Христос в ответ на просьбу учеников научить их молиться, есть слова: «и остави нам долги наши якоже и мы оставляем должником нашим» (Мф.6:12). А значит, одно из главных условий прощения Богом грехов есть примирение человека с его обидчиками.

Праведный Иоанн Кронштадтский:

«…хочешь и любишь, чтобы Бог прощал тебе грехи, за обычное считай прощать грехи и людям, согрешающим против тебя, зная, что любовь долготерпит и милосердствует».

Православная молитва чтоб простили

Тяжелые отношения с близкими, накопилось много обид; порой ведешь в душе диалоги, и вновь и вновь переживаешь свои беды. Хочется просто освободиться от этого. Какие молитвы читать чтобы любимый простил?

Сильная молитвы чтобы нам простили и сами себя прощаем

Безгрешных людей, я думаю, не бывает. Даже монах-отшельник, живущий где-нибудь в уединенном скифе, находят за собой грехи и молится об искуплении, а что уж говорить о простых людях.

… Всем есть в чем покаяться, прося в православных молитвах, чтобы простили прегрешения наши. Однако, мало кто знает, что есть также христианские молитвы, чтобы простить себя.

Это ведь очень важно – простить и перестать грызть себя за какой-то проступок, обрести, наконец, спокойствие, перестать сам себя мучить и страдать.

Молитва о прощении тяжких грехов

Милость Бога безгранична. Однако есть грехи, которые наносят душе очень глубокие раны. Для их лечения нужно большое количество времени и особая молитва о покаянии в грехах и прощении. Например, это грех убийства.

Жизнь и смерть — величайшие Божественные тайны, в которые никто не имеет права вмешиваться. Только Богу известен наилучший момент ухода человека из этой временной земной жизни. А потому убийство — это посягательство на могущество Самого Господа.

К этому страшному преступлению приравнивается также аборт. Зародыш в утробе матери является совсем маленьким, но человеком. И прерывание беременности — это ни больше ни меньше — целенаправленное убийство ребенка.

Как говорит протоиерей Андрей Ткачев:

«Аборт не аннулирует беременность, а делает женщину матерью убитого ребенка».

С глубоким сокрушением и горячими слезами раскаяния нужно молиться о прощении этих грехов.

Рейтинг
( 2 оценки, среднее 4 из 5 )
Понравилась статья? Поделиться с друзьями:
Для любых предложений по сайту: [email protected]
Для любых предложений по сайту: [email protected]