Значение иконы «Млекопитательница»
В православии заступницей и покровительницей всех кормящих матерей считается икона Божьей Матери «Млекопитательница». Самое ценное и полезное, что может дать мать своему новорожденному ребенку, — это молоко, и никакие искусственные смеси не в состоянии полностью повторить его уникальный состав. Единственным образом, на котором изображена Богородица, кормящая младенца Иисуса молоком, является икона «Млекопитальница».
Этот образ считается одним из старейших в православной иконографии. Длительное время икона хранилась в Иерусалиме, в храме Лавра Саввы Освященного. Позже образ Богоматери, кормящей Божественного младенца, перевезли на святую гору Афон. Сегодня, кроме оригинала, существует множество списков иконы, которые также обладают Божественной силой и способны творить настоящие чудеса. Обязательными для таких копий иконы считается изображение на них Солнца и Луны.
Среди православных верующих существует мнение, что такой образ должен быть в доме у каждой девушки, которая собирается родить ребенка — в этом случае весь период вынашивания младенца пройдет без осложнений и принесет только положительные эмоции.
Кроме того, считается, что присутствие иконы рядом с будущей мамочкой способствует хорошей лактации после появления малыша на свет.
Полный текст акафиста Пресвятой Богородице перед иконой «Млекопитательница» с ударениями
Кондак 1
Избранней от дщерей человеческих Материю быти Христа Бога нашего принесем от любве нашея песни хвалебныя; Ты же, Сына Божия неизреченно родившая и, яко Младенца млеком питавшая, сохрани нас, поющих Тя, от обышедших ны зол, скорбей и напастей, да зовем Ти немолчно:
Радуйся, Богородице Дево Млекопитательнице, милостию Твоею нас присно питающая.
Икос 1
Ангелов лицы, в вертеп приникше и узревше тамо Деву чистую, Сына млеком питающую, возопиша Тебе, Благословенней:
Радуйся, рождшая мира Творца; радуйся, питающая Питателя вселенной.
Радуйся, пеленами повивающая Повивающаго небо облаки; радуйся, дланьми носящая на херувимех Носимаго.
Радуйся, яко Детищ мал Тобою родися; радуйся, яко Младенец платущ и мирови радость даяй Тобою в мир прииде.
Радуйся, Богородице Дево Млекопитательнице, милостию Твоею нас присно питающая.
Кондак 2
Видящи Святая Дева при персех Своих Богомладенца лежаща, глагола Ему: како возмогу Тя питати, Творца Моего, Емуже вся воинства небесная вопиют: Аллилуиа.
Икос 2
Разумная вся тварь недоразумевает, како Дева пребываеши и Младенца млеком питаеши. Обаче, неизреченному таинству сему верующе, благоговейно взываем:
Радуйся, Дево неблазная; радуйся, Девице прекрасная.
Радуйся, жен украшение; радуйся, Мати чистая.
Радуйся, дев правило; радуйся Благословенная в женах.
Радуйся, Богородице Дево Млекопитательнице, милостию Твоею нас присно питающая.
Кондак 3
Сила Вышняго осени Тя, Богородице Дево, и подаде Ти крепость повити и питати, Егоже вси концы земли величают и поют Ему песнь великую: Аллилуиа.
Икос 3
Имея дерзновение велие к Рожденному от Тебе, призри на скорби и беды, нас обышедшия, умоли Питаемаго Тобою за ны грешныя и недостойныя, да, избавльшеся от лютых напастей, возглаголем Ти тако:
Радуйся, рождшая сладчайшее Утешение наше; радуйся, произрастившая Благославеннаго благодатию.
Радуйся, Мати наша Всеблагая; радуйся, чадами Твоими нас нарекшая.
Радуйся, благонадежное наше прибежище; радуйся верных небурное пристанище.
Радуйся, Богородице Дево Млекопитательнице, милостию Твоею нас присно питающая.
Кондак 4
Буря скорбей и напастей обдержит ны, трепещем, да не потонем в мори житейстем, но явися нам, яко голубица Ноева, ветвь надежды подающи нам, вопиющим Богу: Аллилуиа.
Икос 4
Слышащи жена благоразумная глаголы живота вечнаго, Сыном Твоим вещаемыя, прослави Тя, вопиющи Ему: «Благословенно чрево, носившее Тя, и сосца, яже еси ссал», темже приими и наша немощныя похвалы сицевая:
Радуйся, бисере драгий, всечудная Мати; радуйся, велия в женах.
Радуйся, ветве присноцветущая; радуйся, животе, приемляй Сокровище освящения.
Радуйся, чаше златая, Христа, небесную Манну носящая; радуйся, Хлебом Жизни нас возраждающая.
Радуйся, Богородице Дево Млекопитательнице, милостию Твоею нас присно питающая.
Кондак 5
Богоноснеи руце Твои, Всепетая, простри к нам немощным, воздвигни нас унылых, спаси отчаянных, да в радости душевней, ничимже смущаемей, вопием Сыну Твоему: Аллилуиа.
Икос 5
Видев Тя в Дусе богоглаголивый Исаия, яко имаши, Дева сущи, во чреве прияти Рожденнаго из Тебе, возгласи Ти:
Радуйся, Предвечнаго рождшая; радуйся, яко Тобою с нами Бог бывает.
Радуйся, пророчеств сбытие; радуйся, пророков веселие.
Радуйся, всего мира чаяние; радуйся, рода нашего утешение.
Радуйся, Богородице Дево Млекопитательнице, милостию Твоею нас присно питающая.
Кондак 6
Проповедницы присноглаголемии Твоего милосердия суть чудеса многообразная, источаемая от иконы Твоея святыя, яже обильно нам даровала еси, да, покланяющеся Тебе и Богомладенцу Христу, вопием гласы хвалебными: Аллилуиа.
Икос 6
Возсия во обители Саввы Освященнаго, яко солнце светозарное, всечестная икона Твоя, Млекопитательница именуемая, пред неюже преподобный со иноки выну прославляху Тя, вопиюще:
Радуйся, обители нашея пречудное украшение; радуйся, от врагов видимых и невидимых твердое заступление и защищение.
Радуйся, молениям нашим присно внемлющая; радуйся, прошения наша благоутробно приемлющая.
Радуйся, горестная воздыхания наша утишающая; радуйся, слезы наша отирающая.
Радуйся, Богородице Дево Млекопитательнице, милостию Твоею нас присно питающая.
Кондак 7
Хотя преподобный Савва отъити в жизнь вечную, пророчески рече, яко по мнозех днех приидет во обитель сию царев сын, ему тезоименитый, сей приимет святую икону Владычицы во благословение и воспоет радуяся: Аллилуиа.
Икос 7
Новый угодник Савва, святитель Сербския земли, прииде во обитель древнюю и прият по словеси его святую икону и принесе ю на Гору Афонскую во обитель Хиландарскую, и вси насельницы ея радостно взываху ко Владычице мира:
Радуйся, присно о нас грешных промышляющая; радуйся, николиже нас грешных забывающая.
Радуйся, милость Твою тысящекратно во святых чудотворных иконах Твоих обновляющая; радуйся, новая знамения щедрот Твоих ныне изливающая.
Радуйся, любящих и чтущих Тя зело возлюбившая; радуйся, молящих Ти ся николиже посрамляющая.
Радуйся, Богородице Дево Млекопитательнице, милостию Твоею нас присно питающая.
Кондак 8
Странное чудо и недоразумеваемое есть неверным и суемудренным, како от иконы Твоея чудеса истекают, мы же, многократными милостьми в сем утвержденнии, пети Господу Богу, даровавшему таковую Помощницу роду христианскому, дерзаем: Аллилуиа.
Икос 8
Весь мир видимый и невидимый блажит Тя, Богородице Дево, яко усердную Заступницу нашу, присно помогающую нам, в море бед и скорбей погибающим, да Тебе, единей нашей Надежде, вопием:
Радуйся, Сына Твоего за нас грешных умоляющая; радуйся, в бедах и обстояниих скоро помогающая.
Радуйся, молений наших скорое услышание; радуйся, горестей жития нашего верное услаждение.
Радуйся, веру нашу укрепляющая; радуйся, крест жизни нашея понести нам помогающая.
Радуйся, Богородице Дево Млекопитательнице, милостию Твоею нас присно питающая.
Кондак 9
Всяко ублажая Тя, Всеблагая, Иоанн Дамаскин рече, яко удобее молчание, неже пети Тя, но любовию понуждаемии, восхваляем Тя и поем Сыну Твоему песнь великую: Аллилуиа.
Икос 9
Витийствовати не хощем, но с любовию и слезами притекаем к Тебе, яко Матери чадолюбивей, и из глубины сердца вопием:
Радуйся, Радосте наша неизреченная; радуйся, Утешение наше несказанное.
Радуйся, домов наших ограждение; радуйся, чад наших покрове.
Радуйся, младенцев воспитание; радуйся, юных от путей гибельных охранение.
Радуйся, Богородице Дево Млекопитательнице, милостию Твоею нас присно питающая.
Кондак 10
Спасти всех нас и хошещи и можещи, Пресвятая Дево, аще прибегаем ко всечестному покрову Твоиму, сего ради молим Тя: избави нас от горьких бед и скорбей, нашедших на ны, привлецы сердца наша к благостному прибежищу и научи вопити Богу, из Тебе рождшемуся: Аллилуиа.
Икос 10
Стену нерушиму Тя нарицаем и вемы, яко истину глаголем, уведехом бо, яко зело любиши род христианский, милости и щедроты Твоя присно источаеши вопиющим Тебе:
Радуйся, от сетей вражиих нас охраняющая, радуйся от навета злых человек нас спасающая.
Радуйся, вражду сродник наших на любовь пременяющая; радуйся, мир и тишину в домах наших сохраняющая.
Радуйся, намерениям благим вспомоществующая; радуйся, советы благия на сердце полагающая.
Радуйся, Богородице Дево Млекопитательнице, милостию Твоею нас присно питающая.
Кондак 11
Пение всякое принесоша Ти, Пренепорочная, пророцы, предзревше безсеменное зачатие и рождение от Тебе Сына Божия, пастырие же и волсви, видевше Тя рождшую и питающую, и вси людие Твои хвалят Тя. Веруем, яко до скончания века не умолкнет песнь хвалебная от рода христианскаго Рожденному Тобою: Аллилуиа.
Икос 11
Светило светозарное Ты еси, Пречистая, нам во тьме грехов и страстей погибающим, просвещающее наши темнеи очи, сердце озаряющее высшим разумом, поющее Тя:
Радуйся, Путь, Истину и Жизнь рождшая; радуйся, истинному Богу нас вручающая.
Радуйся, светом Евангелия наша мрачныя души озаряющая; радуйся, мудрость века сего ни во чтоже вменяющая.
Радуйся, мудрость превысочайшую, яже есть любовь, в сердцах наших насаждающая; радуйся, помоще всем и во всем.
Радуйся, Богородице Дево Млекопитательнице, милостию Твоею нас присно питающая.
Кондак 12
Благодать Божия явися чудно в земли Российстей от подобия иконы Твоея Млекопитательницы пренесенныя. Темже и Гора Афонская, и страна наша, ныне люте страждущая, обаче на милость Твою несуменно уповающая, вопиют милосердому Богу: Аллилуиа.
Икос 12
Поюще Тя, яко Спаса нашего родившую, и пеленами повившую, и млеком питавшую, уповаем, яко никоеже Твое прошение безответно от Него пребудет, понеже Сам Сладчайший Иисус обеща Ти тако; имуще в сем твердую надежду, восхваляем Тя, Отрадо и Утешение наше:
Радуйся, лютыя скорби в радость претворяющая; радуйся, ожесточение сердец наших любовию Твоею умягчающая.
Радуйся, любити Бога и ближняго нас научающая; радуйся, в скорбех наших упование на Бога возлагати наставляющая.
Радуйся, наша хладныя молитвы любовию Твоею согревающая; радуйся, молитвы нас грешных и недостойных, яко милостивая Матерь, приемлющая.
Радуйся, Богородице Дево Млекопитательнице, милостию Твоею нас присно питающая.
Кондак 13
О Всехвальная Богородице Дево, нашего Господа и Владыку млеком питавшая, не презри сего скорбнаго моления нашего, но умоли Сына Твоего, да дарует нам грехов прощение, болезней исцеление, да сохранит нас от глада, мраза, смертоносныя язвы, нечаянныя смерти и от всех бед и обстояний, да избавльшеся сих, радующеся зовем Ему: Аллилуиа.
Этот кондак читается трижды, затем 1-й икос «Ангелов лицы…» и 1-й кондак «Избранней от дщерей…».
Молитва
О Пресвятая Госпоже Владычице наша Богородице, Небесная наша Царице, млеком Христа Бога нашего питавшая и нас недостойных и многогрешных Твоею богатою милостию питающая, спаси и избави нас, грешных рабов Твоих, от напрасныя клеветы, от всякия беды и напасти и внезапныя смерти. Помилуй нас в дневных часех, во утренних и вечерних и во всякое время сохрани нас, стоящих, седящих соблюди и на всяких путех ходящих и в ночных часех спящих покрый и заступи. Защити нас, Владычице Богородице, от всех наших враг видимых и невидимых и от всякаго злаго обстояния. На всяком месте и на всякое время буди нам, Мати Преблагая, необоримая стена и крепкое заступление, всегда, ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Правила чтения
Поскольку текст акафиста, написанный иконе «Млекопитательница», довольно длинный, Православная церковь не запрещает читать его по бумажке. Перед началом молитвенного обращения к Богородице стоит обязательно приобрести икону и читать акафист, глядя на нее. На последних сроках вынашивания малыша беременной девушке сложно долго находиться на ногах, поэтому в этом случае разрешается читать молитву сидя.
Также акафист «Млекопитательнице» могут читать близкие родственники беременной женщины, если у будущей мамочки плохое самочувствие, и она не может сделать это самостоятельно. Начинать чтение текста рекомендуется еще до того, как ребенок появится на свет.
В том случае, если после обращения к Богородице роды прошли успешно, и мамочка имеет достаточно молока для вскармливания своего малыша, необходимо посетить православный храм и поблагодарить заступницу, заказав у священника специальный молебен в честь Царицы Небесной.
Для чего нужен акафист иконе «Воспитание» пресвятой Богородицы
Акафист – это поэтическое христианское песнопение, прославляющее Бога, Богоматерь, святых праведников. Смысл его состоит в восхвалении Господа, благодарении его за милости. Традиция создания таких торжественных гимнов началась в Византии, в период расцвета православной культуры.
Поскольку икона «Воспитание» прославилась своими чудотворениями и помощью, благодарные верующие составили для образа хвалебный гимн. Это песнопение помогает наладить отношения с детьми, вразумить их. Несмотря на опеку и защиту родителей, чадо, рано или поздно, сталкивается с жестокостью и несправедливостью мира. На пути человека встает множество соблазнов, страхов и искушений.
Помочь в подобной ситуации может только правильное воспитание. Для христиан особенно важно вырастить ребенка морально и нравственно полноценным, сознательным, сострадательным. Именно для того, чтобы суметь это сделать и читается акафист.
Молитва – один из лучших способов влияния на детей. Если с ребенком возникают проблемы – он капризничает, не слушается, бунтует, то ругаться с ним и ограничивать бесполезно. Скорее всего, попытка подавить его стремления закончится еще большим протестом.
Поэтому прежде, чем ругать сына или дочь, следует помолиться и попросить Господа и Богородицу вразумить свое чадо. Кроме того, ведь человек не может постоянно находиться рядом с ребенком. Отпуская дитя из дома, христианин поручает свое чадо воле Божьей, и на нее надлежит полагаться.
Акафист Богородице можно читать не только при конкретных проблемах с детьми, но и для того, чтобы эти проблемы не появились в будущем.
Если обращение к Небесной Царице помогло, то следует поблагодарить, в том числе – молитвой, чтением акафиста.
Как помогает святой текст верующим
К Матери Божьей, которая изображена на иконе в образе кормящей женщины, обращаются не только после родов, когда у мамочки слабая лактация или вовсе отсутствует молоко. Рекомендуется приобрести образ, как только девушка узнает, что беременна, и на всем протяжении вынашивания малыша обращаться к нему с молитвами.
Чтение акафиста иконе «Млекопитательница» помогает в следующих случаях:
- Если будущая мамочка планирует самостоятельно вскармливать своего ребенка грудным молоком, для продолжительной и обильной лактации.
- В том случае, когда малыш родился недоношенным, плохо берет грудь или у него есть какие-то отклонения в развитии.
- Также обращаются к Богоматери в том случае, если у родившей женщины есть какие-то патологии и заболевания молочных желез, а также гинекологические проблемы.
- Чтение акафиста способствует легким родам без осложнений.
- Для благословения и защиты, как родившей женщины, так и ее младенца.
- Молитва иконе «Млекопитательница» помогает девушке обрести душевный мир и покой на протяжении срока беременности и после появления малыша на свет, а также найти взаимопонимание в семье с супругом.
Благодаря покровительству Царицы Небесной многие женщины смогли дать своему новорожденному младенцу полноценное питание, не прибегая к помощи искусственных смесей.
История появления акафиста
Появление акафиста связано с одноименным образом Богоматери. Эта икона, долгое время хранившаяся в московском Казанском соборе, прославилась чудотворной помощью в воспитании чад. По типу написания она является «Одигитрией».
Прекрасный лик Богородицы, указующей дланью на своего Сына, кроток и грустен. Младенец Христос облачен в светлые одежды, обнажающие ноги и грудь Спасителя. Обнаженная плоть Христа символизирует его жертву за людей. Цветовая гамма характерна для восточно-христианской традиции: красные, золотые, белые цвета.
Доподлинно происхождение и судьба образа не известны. Есть версия о том, что эта греческая икона привезена на Русь из Византии. Как бы то ни было, она являлась настоящей реликвией для Москвы. Жители города приходили к ней с просьбами и молитвами. С тех пор сохранилась краткая молитва: «Вручаю дитя мое всецело Господу моему Иисусу Христу и Твоему, Пречистая, небесному покровительству».
Несмотря на важный статус иконы, в 1918 году святыня была утрачена. Некоторые предполагают, что образ увезли за границу. Возможно, в одной из современных частных коллекций хранится и этот образ. Когда Казанский собор был восстановлен, на прежнем месте иконы разместили подробный список. Хотя оригинал до сих пор не обнаружен, православные христиане по-прежнему обращаются к иконе с искренней молитвой.
Когда и кем был написан акафист иконе – не известно. Точная дата его принятия – 28 декабря 2021 года. Именно в этот день Священный Синод Православной церкви одобрил чтение акафиста Богородице «Воспитание» в церквях и в домашней, келейной молитве. Поэтому читать его можно как в храме, во время богослужения, так и дома, самостоятельно.
Помимо этого песнопения, утвержденного официально главами церкви, в некоторых источниках можно найти еще одну версию. В ней традиционное слово «Радуйся» заменено словом «Воспитай». Авторы этого текста также остаются неизвестными.