Молитва святым царственным страстотерпцам
О святый страстотерпче царю мучениче Николае! Господь тя избра помазанника Своего, воеже милостивно и право судити людем твоим и хранителем Церкве Православныя быти. Сего ради со страхом Божиим царское служение и о душах попечение совершал еси. Господь же, испытуя тя, яко Иова Многострадальнаго, попусти ти поношения, скорби горькия, измену, предательство, ближних отчуждение и в душевных муках земнаго царства оставление. Вся сия ради блага России, яко верный сын ея, претерпев, и, яко истинный раб Христов, мученическую кончину прием, Небеснаго Царства достигл еси, идеже наслаждаешися Вышния славы у Престола всех Царя, купно со святою супружницею твоею царицею Александрою и царственными чады Алексием, Ольгою, Татианою, Мариею и Анастасиею. Ныне, имея дерзновение велие у Христа Царя, моли, да простит Господь грех отступления народа нашего и подаст грехов прощение и на всякую добродетель наставит нас, да стяжим смирение, кротость и любовь и сподобимся Небеснаго Царствия, идеже купно с тобою и всеми святыми новомученики и исповедники Российскими прославим Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Молитвы
>> Архив молитв Как действует молитва? Как правильно молиться? Словарь церковнославянского языка Кому и для чего молиться Молитвы Архангелам на каждый день Именной указатель святых
Главная | Карта сайта >> Христианство >> Религия Христианство Молитвы Иконы и святые Ангелы Христианство и ведовство Литература
Житие
Начало 20 века у многих созвучно с таким высказыванием как Екатеринбургская Голгофа. Ведь события того времени кардинально поменяли ход истории. Об убийстве царской семьи знают не только в России, но и далеко за ее пределами. Есть много разногласий по поводу того, стоило ли причислять императора к лику мучеников. Ведь многие утверждают, что его политика была далека от норм христианской морали.
Но есть и сведения о том, что в последние года своей жизни он значительно изменился, а все негативные рассказы – это просто провокация. Точно известно то, что император Николай с женой Александрой, царевич Алексей и царевны – Ольга, Анастасия, Мария и Татьяна были благочестивой и совсем необычной семьей. Они смогли достойно и мужественно принять все те испытания, которые выпали на их долю. В ночь с 16 на 17 июля их разбудили и велели вместе со слугами спустится в подвал. Там им был вынесен приговор и они были расстреляны.
Затем тела были облиты серной кислотой, чтобы останки невозможно было идентифицировать, а потом сожжены. Но в июле 1991 они были найдены под насыпью и в 1998 году перезахоронены с Петропавловском соборе Санкт-Петербурга.
Акафист Царю-искупителю Николаю II
Кондак 1 Богоизбранне Руси искупление и Христовой любви воплощение, воспеваем ти похвальная, яко паче всего Отечество свое возлюбившему, ты же, яко имеяй дерзновение ко Господу, просвети омраченныя умы и сердца наша, да зовем ти: Радуйся, Царю Николае, искупителю греха измены народа Русского! Икос 1 Ангелов Творец посла тя земле Русской, яко ангела незлобия и вразумления к народу твоему, тя бо избра по образу Сына Своего Единороднаго в жертву искупления за грех народа Русского, мы же, дивящеся таковому о тебе промышлению Вседержителя, с умилением вопием ти: Радуйся, Христу уподобление! Радуйся, жертво всесожжения! Радуйся, Русских царей украшение! Радуйся, незлобия и всепрощения образ подавый! Радуйся, обидимых неложное упование! Радуйся, веры нерушимое основание! Радуйся, Николае, Царю-искупителю греха измены народа Русского! Кондак 2 Видящи всеблагая Богомати в уделе Своем страну нашу мерзостию растления оскверняему, избра тя от рождения, яко чистейшаго, Руси бо во очищение, да вси надгробное рыдание тебе творим песнь: Аллилуиа. Икос 2 Разум Предвечный предуведе тя ко спасению и житию твоему прообразование Иова многострадальнаго, рождение твое и память праведника сочетавая. Мы же, наш грех неверности тебе поминающе, с трепетом сердечным и сокрушением душевным вопием ти сице: Радуйся, хулы и напасти от народа твоего претерпевый! Радуйся, веру до конца сохранивый! Радуйся, образе кротости! Радуйся, светильниче правды! Радуйся, блюстителю Богопочтения! Радуйся, правило смирения! Радуйся, Царю Николае, искупителю греха измены народа Русского! Кондак 3 Сила Вышняго осени тя, Боговенчанне Царю Николае, лжемудрствующу западу вразумление противоратное соделавшаго, да мир Богу возопиет: Аллилуиа. Икос 3 Имея тщание о вразумлении заблудших, поревновал еси благоверный Царю, храмов созиданию, мощей святых угодников Божиих прославлению, просвещения христианскаго насаждению и обездоленных от насилия ограж-дению, да мир христианский вопиет ти таковая: Радуйся, святителя Николая на земли соимените! Радуйся, преподобнаго Серафима на Небеси сомолитвенниче! Радуйся, православия насадителю! Радуйся, света Христова носителю! Радуйся, терпения христианскаго учителю! Радуйся, православным христианом заступниче! Радуйся, Царю Николае, искупителю греха измены народа Русского! Кондак 4 Бури безумия и злоречия не убоялся еси, Царю-искупителю Николае, егда согласие со враги на пагубу Отечества отвергл еси, злохуления, заточение и умерщвление претерпел еси, вопия Богу Вседержителю: Аллилуиа. Икос 4 Слышаще державы Русския нестроение и видяще христиан разделение, молился еси, не преставая, да спасет Всеблагая Русь православную. Сего ради вопием ти: Радуйся, молитвы кадило благовонное! Радуйся, лампадо веры неугасимая! Радуйся, буйствующих кротостию вразумление! Радуйся, неутешных в скорбех утешение! Радуйся, Небесных благ любителю! Радуйся, правды ревнителю! Радуйся, Царю Николае, искупителю греха измены народа Русского! Кондак 5 Боготечная звездо россияном в разсеянии сущым явился еси, Царю Николае, о имени твоем во едино их собирая и путь Христов к воскресению земли Русской показуя, да поют ангели песнь о кающихся грешницех: Аллилуиа. Икос 5 Видя, яко кротость и смирение твое ничтоже успевают, все упование на Пречистую возложил еси и в руце Вседержителя всего себе предал еси, да и безумныя вразумит во еже пети тебе: Радуйся, гордыни победителю! Радуйся, венца Небеснаго носителю! Радуйся, немощных стено необоримая! Радуйся, гордых вразумителю! Радуйся, к людям своим любовь преизобильная! Радуйся, за измену нашу жертво усердная! Радуйся, Царю Николае, искупителю греха измены народа Русского! Кондак 6 Проповедуют концы вселенныя славу твою, во всю землю изыде слово твое, яко несть тоя жертвы, юже не принесл бых за благо Отечества своего, научая тем люди твоя благодарственно пети Богу: Аллилуиа. Икос 6 Возсиял еси паче солнца земли Русской, Царю Николае, православному народу заступление даже до смерти явивый, да вси ко Христу обращаются и к тебе прибегают, сего ради воспеваем ти таковая: Радуйся, свете от востока исшедый! Радуйся, образе царем православным! Радуйся, правды сияние неистощимое! Радуйся, кротости светило незаходимое! Радуйся, грешников отчее вразумление! Радуйся, праведников усердное прославление! Радуйся, Царю Николае, искупителю греха измены народа Русского! Кондак 7 Хотяй веру православную на земли утвердити, подвигл еси все царство твое на заступление обидимыя страны Сербския, да вси вопиют Богу: Аллилуиа. Икос 7 Новаго тя Ноя, строителя спасения народу Русскому яви Господь, да вси труды твоя поминающе, непрестанно воспеваем ти сицевая: Радуйся, Русского корабля водителю! Радуйся, славян в бедах утешителю! Радуйся, Сербстей страны заступление! Радуйся, русских окормление! Радуйся, миролюбия возвестителю! Радуйся, христианских добродетелей насадителю! Радуйся, Царю Николае, искупителю греха измены народа Русского! Кондак 8 Странное чудо видим на тебе, Николае, десницею Всевышняго многажды спасаеме, со чады же и сродники мученическим венцем венчаеме, да Богу Промыслителю всяческих вопием: Аллилуиа. Икос 8 Весь еси всем христианом заступник явился еси, Богоизбранне Николае, сугубое за-ступление народом славянским показуеши, на похвалу подвизая пети тебе: Радуйся, защито обидимых! Радуйся, вразумление обидящих! Радуйся, скорбных прибежище! Радуйся, гонимых заступниче! Радуйся, в житии твоем миротворче! Радуйся, по убиении твоем христианом поборниче! Радуйся, Царю Николае, искупителю греха измены народа Русского! Кондак 9 Всякими чудесы яви Господь благоволение Свое Русским людем, дондеже преогорчиша Господа зело, но тобою к покаянию призываемы, купно воспоим Богу: Аллилуиа. Икос 9 Ветия многовещанныя, яко рыбы безгласнии, не возмогут возрещи высоту твоего терпения, мы же глубину падения нашего созерцающе, в сокрушении духа взываем: Радуйся, терпение необоримое! Радуйся, верносте христиан непоколебимая! Радуйся, гордыни сокрушение! Радуйся, безумных умудрение! Радуйся, образ верным в житии и мученичестей кончине давый! Радуйся, за грех народа своего пострадавый! Радуйся, Царю Николае, искупителю греха измены народа Русского! Кондак 10 Спастися хотяй всем человеком, иже на крови мучеников Своих Церковь основавый, Сердцеведец Христос положи тя, Царю-искупителю Николае, во основание новыя храмины державы Русския, да вси в ней сущия вопиют Богу: Аллилуиа. Икос 10 Стена еси всем к тебе с верою прибегающим и необоримое ограждение миру православному еси, научая вся верныя славити тя сице: Радуйся, на земли Небес-ных явление! Радуйся, оску-девающих добродетельми вос-полнение! Радуйся, заре в земли Русской возсиявшая! Радуйся, реко, все пределы ея напитавшая! Радуйся, смирен-номудрия учителю! Радуйся, веры и любви насадителю! Радуйся Царю Николае, искупителю греха измены народа Русского! Кондак 11 Пение Пресвятей Троице даже до смерти приносяще, течение скончал еси и веру соблюл еси, еюже вся православныя христианы подвизаеши пети: Аллилуиа. Икос 11 Светодателем послан быв земли нашей, яко Агнец непорочный, полагаешися во искупление греха нашего, да вси непрестанно тя славим: Радуйся, боголюбезная жертво! Радуйся, любвеобилие неистощимое! Радуйся, верности Христовы похвало! Радуйся, всеяние Духа незримое! Радуйся, зерцало премудрости! Радуйся, ненадеющихся надеждо! Радуйся, Царю Николае, искупителю греха измены народа Русского! Кондак 12 Божественная благодать немощная врачующи предуведе тя, яко врачевство неистощимое владомым твоим, вопиющим Богу: Аллилуиа. Икос 12 Поюще страдания твоя, Царю-искупителю Николае, покланяемся терпению твоему, яко силе Всемощныя Троицы явльшейся на тебе, да вси согласно вопием: Радуйся, возлюбленное чадо Христово! Радуйся, непорочная чада твоя и верныя слуги ко Христу приведый! Радуйся, Царице праведною и мученицею быти пособствовавый! Радуйся, народ твой истине наставивый! Радуйся, Отечества чести не посрамивый! Радуйся, Царство Небесное стяжавый! Радуйся, Царю Николае, искупителю греха измены народа Русского! Кондак 13 О пречудный и преславный Царю-искупителю Николае, призри на царство твое земное и люди твоя, всякаго бо ответа о гресе нашем недоумеем, и умоли Вседержителя, да не внидет в суд с нами, но сподобит ны не-престанно воспевати: Аллилуиа. Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1. Тропарь. Глас 4 Жертве Христовой в подобие,/ яко Агнец непорочный,/ волею, полагаешися во искупление/ греха измены народа Русского,/ царству в себе раздельшемуся/ в себеже даруеши исцеление,/ святый Царю-искупителю Николае,/ страдания твоя смертная славим,/ ими бо царствие воскрешается/ во славу Царя — Бога Небеснаго,/ и во спасение душ наших. Молитва св. Царю-искупителю Николаю Второму Святый Царю-искупителю Николае, спаси Россию от соборной смерти, и моли Бога спастися душам нашим. Аминь. Слова Государя Императора Николая Второго: «Если для спасения России нужна искупительная жертва, я буду этой жертвой. Да будет воля Божия». Праведники Божии о святом Царе-искупителе Николае Втором. Преподобный Серафим (Мошнин), старец Саровский (в 1824 г.): «Будет Царь, который меня прославит, после чего будет великая смута на Руси, много крови потечет за то, что восстанут против этого Царя и его Самодержавия, Ангелы не будут успевать брать души, все восставшие погибнут, а Бог Царя возвеличит… » Преподобный Авель (Васильев) Тайновидец Петербургский (в 1800 г.): «Николай Второй — Святой Царь, Иову Многострадальному подобный. Он будет иметь разум Христов, долготерпение и чистоту голубиную. На венец терновый сменит он корону царскую… Он искупитель будет, искупит собой народ свой — Безкровной Жертве подобно. И предан будет… как некогда Сын Божий на пропятие… И будет жид скорпионом бичевать Землю Русскую, грабить святыни ее, закрывать церкви Божии, казнить лучших людей русских. Сие есть попущение Божие, гнев Господень за отречение России от своего Богопомазанника! А то ли еще будет! Ангел Господень изливает новые чаши бедствий, чтобы люди в разум пришли. Две войны — одна горше другой — будут. Народ промеж огня и пламени… Но от лица земли не истребится, яко довлеет ему молитва умученного Царя!» Преподобный Алексий (Шепелев), старец Голосеевский (в 1916 г.): «Боже мой, Боже мой! Много изменников окружают Царя… Много прольется христианской крови.» Преподобный старец Корнилий Крыпецкий (в 1890 г.): «Не будет у нас Царя, сменят его на плохого хозяина. За это народ будет наказан на три поколения.» Преподобный Нектарий (Тихонов), старец Оптинский (в 1917 г.): «1918 год будет еще тяжелее: Государь и вся его Семья будут убиты, замучены. Да, этот Государь будет велико-мученик». Святой праведный Иоанн (Сергиев) Кронштадтский (в 1903 г:): «Царь у нас праведной и благочестивой жизни, Богом послан ему тяжелый крест страданий, как Своему избраннику и любимому чаду… Как Равноапостольный царь Константин Он держит высоко и славно знамя веры Христовой и всем сердцем предан Царю-царей, глубоко почитая друзей Его — святых Его, Он подает всем православным пример искреннего благочестия…» Преподобный Анатолий (Потапов), старец Оптинский (в 1915 г.): «Нет греха больше, как противление воле Помазанника Божия! Судьба Царя — судьба России. Радоваться будет Царь, радоваться будет и Россия. Заплачет Царь, заплачет и Россия, а… не будет Царя, не будет и России. Как человек с отрезанной головою уже не человек, а смердящий труп, так и Россия без Царя будет трупом смердящим.» Прп. Лаврентий (Проскура), старец Черниговский (в 1948 г.): «Русские люди будут каяться в смертных грехах: что попустили жидовскому нечестию в России, не защитили Помазанника Божия Царя…» Преподобный Кукша (Величко) старец Одесский (в 1950 г.): «Если где найдете золотую или серебряную монету с изображением Императора Николая II, то вставьте в оправу или просверлите вверху дырочку, наденьте на цепочку и носите, как святой медальон, вместе с крестом. И если вам кто-нибудь скажет, что Царь Николай II или кто-то из членов его Семьи жив, не верьте — все они мученики.» Вскоре после февральской революции 1917 года митрополиту Макарию (ныне Святитель Макарий (Невский), беззаконно удаленному с Московской кафедры «временным правительством», было чудное сонное видение: «Вижу я поле. По тропинке идет Спаситель. Я за Ним и все твержу: — Господи, иду за Тобой! А Он, оборачиваясь ко мне, все отвечает: — Иди за Мной! Наконец подошли мы к громадной арке, разукрашенной цветами. На пороге арки Спаситель обернулся ко мне и вновь сказал: — Иди за Мной! И вошел в чудный сад, а я остался на пороге и проснулся. Заснувши вскоре, я вижу себя стоящим в той же арке, а за нею со Спасителем стоит Государь Николай Александрович. Спаситель говорит Государю: — Видишь в Моих руках две чаши: вот эта горькая для твоего народа, а другая сладкая для тебя. Государь падает на колени и долго молит Господа дать ему выпить горькую чашу вместо его народа. Господь долго не соглашался, а Государь все неотступно молил. Тогда Спаситель вынул из горькой чаши большой раскаленный уголь и положил его Государю на ладонь. Государь начал перекладывать уголь с ладони на ладонь и в то же время телом стал просветляться, пока не стал весь пресветлый, как светлый дух. На этом я опять проснулся. Заснув вторично, я вижу громадное поле, покрытое цветами. Стоит среди поля Государь, окруженный множеством народа, и своими руками раздает ему манну. Незримый голос в это время говорит: «Государь взял вину русского народа на себя, и русский народ прощен!»» Из любви к своему народу Государь Николай Второй молитвенно просил Господа переложить на него наказание, заслуженное его народом. Но справедливый Господь так и не дал Царю выпить горькую чашу вместо народа. Сам Спаситель мира возложил на Государя иной крест; Господь призвал его совершить подобие Своего славного Искупительного подвига, для чего и возложил ему на ладонь раскаленный уголь.