Слово «юродство» означает «ненормальность», но те, кто избрал себе путь «юродивых Христа ради», отказались от мирских благ и удобств не просто так, а во славу Господу. За их внешним безумием часто кроется прозорливость и даже предвидение. Наиболее известным считается Андрей Юродивый. Молитвы Андрея, Христа ради юродивого в середине 5 века помогли защитить Константинополь от врагов. В честь этого события установлен праздник Покрова Пресвятой Богородицы.
История блаженного Андрея, Христа ради юродивого
Отрок Андрей был рабом в Константинополе. После того, как однажды его посетило видение, он сделался юродивым и был изгнан хозяином. Притворяясь умалишенным, он стал бродить по городу. Если он брал милостыню, то отдавал ее бедным. Блаженный Андрей Юродивый принял от Бога способности к прозорливости, что позволило ему видеть бесов и ангелов.
Одно из таких видений однажды спасло Константинополь. Во время службы, где он был вместе со своим учеником, ему явилась Богоматерь, раскинувшая покров. Это был знак спасения от неприятельских войск, и они вскоре отступили.
Блаженный Андре́й Симбирский (Огородников)
В миру Андрей Ильич Огородников, родился 17 июля 1763 года в Симбирске, в семье мещан, с 7 лет стал юродствовать, взял на себя подвиг постничества (в пищу в продолжение всей жизни он употреблял лишь хлеб и разваренные сухие ягоды, а по праздникам – чай с мёдом) и подвиг молчания («разговаривал» при помощи жестов и отдельных звуков, хотя не был лишён дара речи).
Рано осиротел, до 1813 г. жил у брата, а после его смерти – у овдовевшей сестры, покинувшей ради него монастырь. Помещица Е.А. Мильгунова выстроила для св. Андрея дом и назначила ему пожизненное содержание в размере 60 р. в год.
Всю свою жизнь Андрей был прихожанином Вознесенского собора, где еженедельно приобщался Тела и Крови Христовых. К этому храму блаженный относился с особым умилением: мог всю ночь (даже зимнюю) молиться, стоя под стенами собора или на его колокольне, а иногда его видели даже ползающим возле ограды храма и целующим низенькие ее столбики.
Всю милостыню, которую получал, блаженный раздавал нищим, был очень кроток, укрощал свою плоть, передвигаясь только бегом, а если и стоял на месте, то раскачивался подобно маятнику. Спал он всегда очень мало, на досках или голом полу, ничего не подкладывая под голову, чтобы во время сна голова ничего не касалась.
Блаженный обладал даром прозорливости и исцеления, усмирял бесноватых. Жителям Симбирска, приходившим в Саров, прп. Серафим Саровский говорил: «Зачем это ко мне, убогому, вы трудитесь приходить? У вас лучше меня есть, Андрей ваш Ильич».
Некоторые поступки блаженного казались окружающим странными и безрассудными, но всегда приводили к благу. Например, вытащив кляп из бочонка с маслом в лавке торговца, Андрей сохранил людей от смертельной опасности, так как в опустевшем бочонке нашли мертвую змею. В другой раз, вбежав в дом одной мещанки, блаженный выхватил из печки раскаленный чугунок со щами и, разбив его, убежал. На дне разбитого сосуда обнаружили огромного паука. Часто блаженный хватал руками раскаленный металл, целовал кипящий самовар, нередко обливаясь при этом кипятком, но всё это не причиняло ему ни малейшего вреда.
Святой Андрей смиренно и кротко переносил все поношения, издевательства, а то и побои: стоял, потупя взор и опустив голову. Это вызывало растерянность обидчиков, а иногда и вразумление о подвиге блаженного.
Скончался 27 ноября 1841 года в Симбирске, был похоронен при огромном стечении народа в Симбирском Покровском монастыре. По свидетельству очевидцев, от тела подвижника исходило благоухание. На могиле блаженного на народные пожертвования была возведена величественная чугунная часовня с золочеными маковками. Ее разрушили в 1930-е годы…
В 1991 году во время археологических раскопок на кладбище бывшего Покровского монастыря была обнаружена оскверненная могила блж. Андрея. В том же году были получены первые сведения о чудесных исцелениях и помощи на могиле блаженного, подготовлена историческая справка в комиссию по канонизации при Священном Синоде.
В 1995 году рядом с могилой возводится часовня, в феврале к рассмотрению принято два тома материалов, собранных о подвижнике.
3 июня 1998 г. были обретены мощи блаженного Андрея и состоялась его канонизация как местночтимого святого.
В 2004 г. Архиерейским Собором подвижник был прославлен в лике святых Русской Православной Церкви.
В чем помогают молитвы блаженному Андрею Юродивому?
Блаженный Андрей Юродивый отошел к Господу в 936 году. Его житие было переведено и пользовалось на Руси популярностью.
День памяти святого отмечается 15 октября, а за день до этого празднуется Покров Пресвятой Богородицы.
Обращаются с молитвами Андрею Христа ради юродивому в следующих случаях:
- для защиты от болезней (как телесных, так и душевных);
- с просьбой защиты от врагов.
Юродство — самый удивительный монашеский подвиг
Юродство — это притворство казаться безумным. На старо-славянском «юродъ» означает безумный. В православии юродивыми были странствующие монахи или христианские аскеты. Их называли блаженными.
Юродивый Христа ради — безумец, который обладает даром прорицания, а юродство — самый удивительный и непонятный монашеский подвиг.
Юродивые исполняли буквально заповедь апостола Павла, о том, что Иисус вернётся за теми, которые
«распяли плоть со страстями и похотями».
Они отказывались от уютной, тёплой, сытой жизни. Обрекали себя на холод, голод, издевательства, побои, брань.
Для чего они это делали? Совершая сей монашеский подвиг, юродивые приобретали смирение. А только в смирении можно стяжать Дух Святой.
Люди боялись, презирали и обижали юродивых, считая их безумными. На них же сошла Божья благодать, и Господь наделял юродивых удивительными способностями:
- предвидением;
- даром исцеления;
- даром изгнания бесов.
Святость принадлежит иному миру и зачастую находится за гранью человеческого понимания. Таким был и Святой Блаженный Андрей Христа ради юродивый.
Андрей Блаженный обладал даром прорицания, видел ангелов, архангелов и бесов, разговаривал с ними, общался наяву со Святыми отцами
Молитва первая
О, великий угодниче Христов, истинный друже и верный рабе Всетворца Господа Бога, Преблаженне Андрее! Услыши ны, многогрешный, ныне вопиющия к тебе и призывающия имя твое святое, помилуй ны, припадающия днесь к пречистому образу твоему, приими малое наше и недостойное сие моление, умилосердися над убожеством нашим, и молитвами твоими исцели всяк недуг и болезнь души и тела нашего грешнаго, и сподоби ны течение жизни сея невредимо от видимых и невидимых врагов и безгрешно прейти, и христианскую кончину непостыдну, мирну, безмятежну, и Небеснаго Царствия наследие получити со всеми святыми во веки веков. Аминь.
Молитва вторая
О святый угодниче Божий, блаженне Андрее! Подвигом добрым подвизався на земли, восприял еси на Небесех венец правды, егоже уготовал есть Господь всем любящим Его. Темже взирающе на святый твой образ, радуемся о преславнем скончании жительства твоего и чтем святую память твою. Ты же, предстоя Престолу Божию, приими моления наша и ко Всемилостивому Богу принеси, о еже простити нам всякое прегрешение и помощи нам стати противу кознем диавольским, да избавльшеся от скорбей, болезней, бед и напастей и всякаго зла, благочестно и праведно поживем в нынешнем веце и сподобимся предстательством твоим, аще и недостойнии есмы, видети благая на земли живых, славяще Единаго во святых Своих славимаго Бога, Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и во веки веков. Аминь.
Молимся вместе
Кондак 1 Избранный угодниче и Христа ради юродивый, святый блаженный отче Андрее, с юных лет подвиг отречения от благ житейских избравший, хвалебное ныне приносим тебе пение, чтуще святую память твою. Ты же яко имеяй велие дерзновение к милосердному Господу, от всяких нас бед и напастей свободи, да зовем ти: Радуйся, блаженне отче Андрее, града Симбирска чудное похвало и заступление.
Икос 1 Равноангельнаго жития сподобился еси, блаженне Андрее, ибо по ранней смерти благочестивых родителей твоих отверг еси мира суетное служение и вся его ложные красоты. Того ради услыши от нас похвалы, тебе приносимыя: Радуйся, добраго корени отрасль благочестная; Радуйся, чадо молитвы родителей боголюбивых. Радуйся, от рождения твоего Богом избранный; Радуйся, подвиг юродства на себя от отрочества приявый. Радуйся, семя Христова учения в сердце своем возрастивый; Радуйся, вся красная мира нивочтоже вменивый. Радуйся, в немощнем телеси силу велию явивый; Радуйся, блаженне отче Андрее, града Симбирска чудное похвало и заступление.
Кондак 2 Видя престранное твое житие, ибо презрев всякое о плоти смертней попечение, в зной и стужу в рубище был облачен, верою теплою и пламенной ко Христу любовию согреваемый, вернии града Симбирска, видя доброту и смирение твое и Духа Святаго стяжание, воспели Богу: Аллилуиа.
Икос 2 Разум, от Бога тебе данный, во мнимом безумии сокрыл еси, блаженне; в видимом тела покое дух свой возбуждая, в безгласии своем положил еси хранение устам, но непрестанно в сердце своем молитвы о людях грешных Господу приносил еси. Мы же, дивясь таковому житию твоему, взываем хвалебно: Радуйся, тяжкий крест юродства Христа ради приемый; Радуйся, мнимым безумием сияние благодати сокрывый. Радуйся, яко дитя неразумное пред людьми явился; Радуйся, гордыни пламень с малых лет в себе угасивый. Радуйся, дар прозорливости подвигом молитвы стяжавый; Радуйся, даром сим страждущим послуживый. Радуйся, всем просящим помощи скорое вспоможение; Радуйся, блаженне отче Андрее, града Симбирска чудное похвало и заступление.
Кондак 3 Невозможная от человек Господом силою Духа Святаго соделается, и сила Божия в немощех совершается; немощный человек самоотвержением себе Христа ради вечнаго врага попирает. Укрепи, блаженне отче Андрее, молитвами твоими и нас, в мятеже суетнаго жития сего изнемогающих, да сподобимся с тобою в небесных чертозех воспевати песнь: Аллилуиа.
Икос 3 Ведая, блаженне, яко в земном житии ты провидцем судеб человеческих явлен был, целителем недуг тяжких многих, скорбных утешителем, немощных укреплявшим, заблудшим на путь правды наставником, и ныне вернии к помощи твоей прибегают, воспевающе тебе сице: Радуйся, грядущая яко настоящая провидевый; Радуйся, креста своего усердный носителю. Радуйся, иго Христово и бремя Его благодушно подъемый; Радуйся, дар исцелений от Бога приемый. Радуйся, рубищем паче одежды златотканныя украсивыйся; Радуйся, возлюбивший паче одра мягкаго на земли повержение. Радуйся, поношения яко хвальбу приемлющий; Радуйся, блаженне отче Андрее, града Симбирска чудное похвало и заступление.
Кондак 4 Видим тя, блаженне Андрее, новую светозарную звезду, чудно возсиявшую на тверди Церкви Российстей, явльшуюся нам в последние времена и сущим в гордыне и прелести ума своего, показующую высоту смирения и любве, научая верных пети Богу: Аллилуиа.
Икос 4 Духом провидя преподобный Серафим Саровский равное ангельскому дивное житие твое, блаженне отче Андрее, назва тя крепким предстателем и молитвенником граду Симбирску. Мы же, дивящеся таковому о нас недостойных и жестокосердых смотрению Божию, во умилении зовем таковая: Радуйся, волжских пределов светлое украшение; Радуйся, граду Симбирску неложное похваление. Радуйся, Духа Святаго чистое селение; Радуйся, смирением и терпением безплотным уподобление. Радуйся, всем помощи просящим скорое вспоможение; Радуйся, светильниче Божественнаго света. Радуйся, в смирении своем чудно возвышенный; Радуйся, блаженне отче Андрее, града Симбирска чудное похвало и заступление.
Кондак 5 Боготечней звезде уподобился еси, блаженне отче Андрее, житием твоим освятил еси пределы симбирския, блистающе велиим подвигом себя отвержением. Нас же, погибающих в бурях страстей моря житейскаго, наставляеши к тихой пристани спасения пособием молитв твоих. Мы же, прославляя Господа, прославльшаго тя, вопием Ему: Аллилуиа.
Икос 5 Сподобил тя, блаженне отче, Господь человекам служити и послал ти дар целения недугов плоти немощней; подавал еси страждущим хлеб и чрез него сии от Милосерднаго Бога исцеление прияли. Ныне же в чертозех небесных хлеб жизни вечныя вкушаеши и молиши за нас, телом и душею немощствующих, и к тебе в умилении взывающих: Радуйся, недугов тяжких целителю; Радуйся, от погибели нечаянныя избавителю. Радуйся, в родах тяжких вспомощниче; Радуйся, лукавых бесов посрамителю. Радуйся, отчаявшихся надеждо; Радуйся, чад наших хранителю. Радуйся, гнев Божий от нас отвращающий; Радуйся, блаженне отче Андрее, града Симбирска чудное похвало и заступление.
Кондак 6 Проповедник и образ евангельскаго жития был еси в терпении и кротости: Господь, видя высоту смирения твоего, блаженне Андрее, дарова тебе дар зрения тайных и сокровенных. Даром сим многих от погибельнаго пути греха на стези покаяния наставил еси. Мы же видевши о тебе таковая, Богу поем: Аллилуиа.
Икос 6 Предвидел еси, блаженне, кончину суетнаго человеческаго жития, и сохранить душу безсмертную у таковых человек желая, подавал им о сем видимый знак, персть земную или щепу недоуменным в десницу влагая. О сем ведуще, и мы со смирением к тебе припадаем, да умолиши Спаса душ наших христианскую кончину даровати всем ныне вопиющим ти таковая: Радуйся, житием твоим суетность мира сего обличивый; Радуйся, плоть свою со страстьми и похотьми поправый. Радуйся, всякое пристрастие земное от себе отгнавый; Радуйся, мир Христов в душе своей стяжавый. Радуйся, источниче благодати обильный; Радуйся, защитниче наш пред Господом сильный. Радуйся, себе Богу всецело предавый; Радуйся, блаженне отче Андрее, града Симбирска чудное похвало и заступление.
Кондак 7 Хотяще тебе, блаженне Андрее, от земнаго жития разрешитися, приобщился еси Честнаго Тела и Крови Христа Бога нашего, просветился еси лицем радостию небесною. Чтущия тя, стекшеся ко смертному одру твоему, видяще радость твою о Господе, токи умиленных слез проливаху, поюще к Богу: Аллилуиа.
Икос 7 Новое знамение благоволения Своего яви Господь к нам, жестоковыйным, тонущим в гордыне и самообольщении ума своего: указа место погребения и честныя мощи твоя, блаженне, доселе сокрытыя. Новаго тя молитвенника и предстателя пред милосердием Божиим, тя стяжахом, благодарно сердцем и усты вопием ти: Радуйся, смирением высокая стяжавый; Радуйся, очеса своя всегда с упованием на Господа возводивый. Радуйся, скорый и безмездный врачу; Радуйся, воине Христов непобедимый. Радуйся, человече Божий, смирением и терпением, яко поясом златым препоясанный; Радуйся, за незлобие твое Господом блаженством увенчанный. Радуйся, заступником града Симбирска преподобным Серафимом нареченный; Радуйся, блаженне отче Андрее, града Симбирска чудное похвало и заступление.
Кондак 8 Грех ради и беззаконий человеческих попущением Божиим буря безумнаго безбожия разруши державу Российскую, Церковь же Божию постиже огненное искушение. Руце нечестивых оскверниша место упокоения твоего, блаженне Андрее, но Божественным промышлением в последняя времена явлено нам место погребения и честныя мощи твоя. Вернии же, чудящеся сему, радостно поют Богу: Аллилуиа.
Икос 8 Имея неисчерпаемое богатство чистоты душевныя и смиренномудрия, веру несумненную и помысл чист, юродствуя во Христе, неленостно служил еси Господеви всем житием своим. Темже, яко звезда путеводная светиши всем в житии ко Христу идущим. Сего ради высокаго подвига твоего вопием ти сицевая: Радуйся, живый храм Божественнаго терпения; Радуйся, гордых сердцем обличавый смирением. Радуйся, красото смиренномудрия и воздержания; Радуйся, образе кротости и послушания. Радуйся, ангелоподобный человече; Радуйся, безмолвниче дивный. Радуйся, тайно в молитве от бед сохраняющий; Радуйся, блаженне отче Андрее, града Симбирска чудное похвало и заступление.
Кондак 9 Все житие твое поработих заповедем Христовым, яко раб благий, его же дивно Сам Царь Славы прослави. Всякия скорби и тесноты претерпел еси: заушения, оплевания, поношения и осмеяния, радостно шествуя узким путем жития твоего, блаженне Андрее. Сего ради и Христос тя со блаженными вселил еси, с ними же в вечном Его Царствии поеши ангельскую песнь: Аллилуиа.
Икос 9 Витийствующий язык и гордый ум совопросников века сего не возможет по достоянию уразумети земное житие твое, блаженне Андрее, яже совершил еси, шествуя ко Христу. Кто бо доволен изрещи высоту подвига юродства твоего и кто изочтет самоотвержение и высоту духа твоего, небесный человече и земный ангеле. Мы же, смирением твоим побеждаеми, зовем ти таковая: Радуйся, прибежище наше в земных скорбех; Радуйся, скорый помощниче в тяжких обстояниях. Радуйся, источниче обильный благодатию; Радуйся, заре пресветлая смирения, души грешных озаряющая. Радуйся, теплото любве божественныя нас согревающая; Радуйся, звездо, лучами своими души гордых человек уроком смирения просвещающая. Радуйся, силою Божией, данной тебе, бесноватых исцеляющий; Радуйся, блаженне отче Андрее, града Симбирска чудное похвало и заступление.
Кондак 10 Господь хранит вся кости праведных, и ни едина от них сокрушится. Ныне дивно явишася нам мощи твоя, блаженне Андрее, яко животворный источник благодати, омывающий скверную нечистоту душ наших. Благодать бо изливаеши всем, с молитвою к тебе притекающим и поющим Богу: Аллилуиа.
Икос 10 Стеною необоримою явился еси граду Симбирску и стране нашей, крепкий заступник в бедах и скорбех многомятежнаго сего жития живущим. Тебе убо молим, блаженне Андрее, укроти гордость ума нашего и научи воспевати тебе сице со смирением: Радуйся, прелести мира нивочтоже вменивый; Радуйся, Христу Богу всем житием послуживый. Радуйся, блаженство вечное унаследовавый; Радуйся, всякую гордость в себе уничиживый. Радуйся, греховных ран скорое врачевание; Радуйся, ставших на путь покаяния доброе поддержание. Радуйся, страны нашея чудное радование; Радуйся, блаженне отче Андрее, града Симбирска чудное похвало и заступление.
Кондак 11 Пение наше молебное приими, блаженне отче Андрее, се бо верою и любовию к тебе прибегаем, преклоняем пред смирением твоим колена жестоковыйных сердец наших, и прославляем прославльшаго тя Господа, молимся ти: умири волнующееся море жития нашего, укроти смущение человеческия, да зовем дивному во святых своих Богу нашему: Аллилуиа.
Икос 11 Новоявленную звезду, путеводящую нас по пути ко спасению, ныне возсиявшую на тверди церковней, видим тя, блаженне Андрее, и светом подвига твоего озаряеми, твердо веруем и уповаем на предстательство твое пред Господем за нас недостойных и зовем ти таковая: Радуйся, сосуде, Духа Святаго исполненный; Радуйся, дарами его просвещенный. Радуйся, кротости и смирения Христова вместилище; Радуйся, младенческия чистоты и искренняго незлобия хранилище. Радуйся, яко и по преставлении твоем в небесныя нас не оставляеши; Радуйся, яко милосердие Божие о гресех наших умоляеши. Радуйся, всем притекающим к тебе пред Богом предстателю; Радуйся, блаженне отче Андрее, града Симбирска чудное похвало и заступление.
Кондак 12 Благодать приял еси от Господа, блаженне Андрее, провидети духовныма очима всяк тайный грех и сокровенный недуг душевный в людех: подаждь убо и нам, грехми ослепленным, зрение темноты и недостоинства своего, да исцеленние молитвами твоими, чистым сердцем и усты, радостно поем ангельскую песнь Богу: Аллилуиа.
Икос 12 Воспеваем твоя великия подвиги, блаженне Андрее, почитаем самоотвержение и юродство твое во Христе, ублажаем твою святую кончину, славим в немощнем теле мужество неизреченное и, в похвалу подвига земнаго жития твоего, вопием ти сицевая: Радуйся, жестоким путем юродства райских селений достигший; Радуйся, нищетою богатство вечное обретший. Радуйся, уничижением познавый мир высочайший; Радуйся, поношением от безумных, Христа ради, вечную славу с Ним стяжавший. Радуйся, чистым сердцем любовь Христову познавший; Радуйся, омраченных духом прелести и гордыни смирявший. Радуйся, лед злобы нераскаянных сердец любовию твоею растопивший; Радуйся, блаженне отче Андрее, града Симбирска чудное похвало и заступление.
Кондак 13 О, преславный угодниче Христов, добрый тайновидче душ человеческих, святый блаженный отче Андрее, крепкое наше заступление пред милосердием Божиим! Приими от нас, грешных и недостойных, сие малое моление наше от любве тебе приносимое, и твоим предстательством умири наши бури житейския, укроти гордыню ума человеческаго, исправи наш стропотный путь греха и даруй нам дар покаяния совершеннаго, очисти от всякия нечистоты, да в купе с тобою вопием Спасителю нашему и Господу ангельскую песнь: Аллилуиа. Этот кондак читается трижды, затем икос 1-й и кондак 1-й
Молитва ко святому блаженному Андрею, Христа ради юродивому, Симбирскому чудотворцу О, смиреннейший и дивный угодниче Христов, преблаженне отче Андрее! Ты измлада мир сей видимый и привременный нивочто вменил еси, и иго неизреченныя любве Христовой на себя подъял, с ним же безропотно шествовал всем житием твоим, заповеди Спасителевы исполняя со тщанием и смирением. Темже тя Господь Славы прославил и сподобил зрети Свет Истины.Мы же грешнии, потемненными и гордыми очами умов наших зрящие лишь земная и суетная века сего развращеннаго и погибельнаго, преклоняя колена озлобленных сердец наших пред высотою подвига твоего, смиренно молим тя, блаженне Андрее: молитвами твоими свободи нас от порочных земных помыслов и страстей, укроти злобствования и гордыню в душах наших; недугующих душею и плотию исцели, скорбящим помози, грешных на путь спасения настави, буди заступником усердным во всем житии нашем, тя бо великого ходатая и молитвенника за нас, недостойных, Господь нам послал. Ей, дивный угодниче Божий, исходатайствуй молитвами твоими вся, яже ко спасению нам способствующая, град сей и страну нашу от всякаго искушения и озлобления помощию твоею сохрани, да предстательством твоим соблюдаеми, славим велие долготерпение Божие к нам недостойным всегда, ныне, и присно, и во веки веков. Аминь.
Тропарь блаженному Андрею Симбирскому, Христа ради юродивому Тропарь, глас 1: Глас апостола Твоего Павла услышав, глаголющ: мы юроди Христа ради, раб Твой, Христе Боже, Андрее, юрод бысть на земли Тебе ради; темже память его почитающе, Тебе молим, Господи, спаси души наша.
Кондак, глас 8: Вышния красоты желая, и нижния сласти телесныя тощно оставил еси, нестяжанием суетнаго мира Ангельское житие проходя, скончався, Андрее блаженне; с нимиже Христа Бога моли непрестанно о всех нас.
Величание Ублажаем тя, святый праведный Андрее, и чтим святую память твою, ты бо молиши за нас Христа Бога нашего.
Тропарь и кондак
Тропарь и кондак – короткие молитвы, содержащие не только саму молитву, но и прославление святого. Тропарь и кондак Христа ради юродивому можно читать вместе с молитвой Андрею Юродивому в день его поминовения.
Тропарь Христа ради юродивому, глас 1
Глас Апостола Твоего Павла услышав глаголющ, мы юроди Христа ради, раб Твой, Христе Боже Андрее,юрод бысть на земле Тебе ради: темже память его почитающе, Тебе молим, Господи, спаси души наша.
На древней иконе Андрея Юродивого изображены сцены его жития
Одной из первых икон Андрея Блаженного, который появились в России, была икона середины XVI века «Святой Андрей юродивый, с житием в 18 клеймах» из церкви святого Андрея Ситецкого монастыря.
На ней Андрей изображён во весь рост. По краям иконы размещены клейма, которые изображают чудеса и видения Святого.
Облик Святого на иконе соответствует статусу юродивого, грудь, руки и ноги его обнажены, вместо одежды — накидка на плечах
18 клейм на иконе означают:
1 | Обучение Святого Андрея |
2 | Моление Святого Андрея ночью в храме |
3 | Видение Святому Андрею трёх венцов, борьба с дьяволом |
4 | Явление Святому Андрею апостола Иоанна Богослова |
5 | Явление Святому Андрею Христа |
6 | Чудо об отворении дверей |
7 | Видение богатого умершего |
8 | Видение в церкви святых апостолов |
9 | О молитве, дабы престал мор |
10 | О могильном воре |
11 | О дьяволе |
12, 13 | О чернеце сребролюбце |
14 | Видение святому пророка Давида |
15 | Видение огненного столпа |
16 | Видение Святому Богородицы |
17 | Предсказание болезни и кары вельможе, одержимому блудом |
18 | Кончина святого |
Об этих и других чудесах и видениях можно прочесть в «Житие святого Андрея, Христа ради юродивого».