Мч. Александр Римский |
Александр Римский
(+ 284-305), воин, мученик Память 13 мая [1], 14 мая (Греч. [2])
Служил в полку трибуна Тивериана в Риме. Ему шел 18-й год, когда римской император Максимиан Геркул (284-305) издал приказ, чтобы все граждане в определённый день явились в загородный храм Зевса для принесения жертвы.
Трибун Тивериан собрал своих воинов и приказал им идти на это празднество, но юноша Александр, с детства воспитанный в Христовой вере, отказался и объявил, что он не будет приносить жертву бесам. Тивериан, боясь за себя, донёс императору Максимиану, что в его полку есть христианин. За Александром сразу же были посланы воины. В это время Александр спал. Его разбудил ангел, возвестивший юноше о предстоявшем ему мученическом подвиге и о том, что неотступно пребудет с ним во всё время подвига. Когда воины пришли, Александр вышел к ним навстречу, и лицо его сияло таким светом, что воины, взглянув на него, упали на землю. Святой ободрил их и просил выполнить данный им приказ.
Представ перед Максимианом, святой Александр смело исповедал свою веру во Христа и отказался кланяться идолам, прибавив ещё, что не страшится ни императора, ни его угроз. Император пробовал уговорить юношу обещанием почестей, но Александр остался твёрдым в своём исповедании, обличая императора и всех язычников. Начались истязания святого мученика, но он мужественно переносил страдания.
Мч. Александр Римский. Фрагмент фрески «Минологий-Май» в церкви Благовещения, Грачаница, Косово, Сербия (ок. 1318) |
Максимиан предал святого Александра во власть трибуна Тивериана, посланного императором во Фракию для мучения христиан. Мученика, скованного цепями, повели во Фракию. В это время Ангел Господень известил мать святого Александра Пимению о мученическом подвиге её сына. Пимения нашла его в городе Катаргене, где он предстал на суд перед Тиверианом и снова твёрдо исповедал себя христианином. Его подвергли истязаниям на глазах у матери, а затем связанного повели в дальнейший путь, за колесницей Тивериана. Мужественная Пимения упросила воинов разрешить ей подойти к сыну и воодушевила его к перенесению мук за Христа. Воины удивлялись стойкости святого мученика и говорили друг другу: «Велик Бог христианский!» Мученику несколько раз являлся Ангел, укрепляя его силы. Ночью Тивериану явился грозный Ангел с мечом, повелевая трибуну быстрее идти в Византию, так как приблизилось уже время кончины святого мученика. Тивериан продолжал свой путь с поспешностью. В городе Филиппополе Тивериан устроил очередной суд над святым Александром в присутствии собранных по этому случаю городских вельмож. На этом суде святой Александр остался также непоколебимым. Во время своего скорбного пути святой мученик неоднократно подвергался жестоким истязаниям, но, укрепляемый Богом, перенёс все муки и сам подкрепил изнемогших от жажды воинов, испросив у Господа для них источник воды. Во время остановки в пути святой мученик молился под деревом об укреплении его в страданиях, после чего плоды и листья этого дерева получили целебную силу. У места, называемого Вуртодексион, святой вновь встретил свою мать Пимению, которая с рыданием упала к его ногам. Святой мученик сказал ей: «Не плачь, мать моя, утром следующего дня Господь поможет мне окончить подвиг».
Мучение св. Александра Римского. Фреска (1537 г.) в монастыре Дионисиат, Афон. Автор Зорзис Фука |
В городе Дризипер Тивериан вынес святому смертный приговор. Перед смертью святой мученик благодарил Господа за то, что Господь дал ему силы перенести все многочисленные истязания и принять мученическую кончину. Воин, который должен был исполнить казнь, просил у святого прощения и долго не решался поднять руку с мечом, так как видел ангелов, пришедших за душой мученика. По молитве святого ангелы стали невидимы палачу, и лишь тогда он отсёк его главу. Тело святого было брошено в реку, но его извлекли из воды четыре пса и никого не допускали до тех пор, пока не пришла мать святого Александра Пимения. Она взяла останки своего сына-мученика и похоронила их с честью близ реки Еригоны. У гроба святого Александра сразу стали совершаться исцеления. Вскоре святой мученик явился во сне своей матери, утешил её и сообщил, что скоро и она переселится в Небесные обители.
Молитва Александру Римскому против лени
Одна из самых знаменитых молитв против лени — молитва Александру Римскому.
Обращаться к святому можно, когда человек не может себя взять в руки, чтобы приступить к какому-либо делу.
Александр Римский был воином. Император приказал всех пойти в храм Зевса и принести жертву. Александр отказался, за то и был убит.
Но перед смертью молил Бога о том, чтобы после все обращались к нему с молитвой. И он поможет избавиться от различных болезней и лени.
О преславный угодниче и мучениче Христов, доблий воине Царя Небеснаго, Александре блаженне, милостиваго Бога подражателю, иже Христа на земли дерзновенно исповедав и многообразныя муки Его ради претерпев, неувядаемый приял еси венец на небеси:
ныне же вкупе с материею твоею Пимениею, предстоя у Престола Славы Божия, моли о нас человеколюбное благоутробие Божие, да сотворит с нами по неизреченней Своей благости, во еже не погибнути нам во гресех наших.
Ей, мучениче святый, вемы бо, яко имаши многое дерзновение ко Господу еже молитися о всех притекающих к Тебе с верою.
Вознеси молитву теплую Церкве Зиждителю о мире всего мира, благостоянии Святых Божиих Церквей и соединении всех верных чад Церкви Христовы, в чистоте и честнем жительстве пребывающих, и о еже избавити паству православную от тяжких бурь житейских и всех наветов духа злобы поднебесныя.
Дыханием же Всесвятаго Духа да умягчатся сердца сынов противления, раздирающих хитон единства Церкви Христовой, силою Божественнаго мира и любви во исцеление кровоточащей раны Его во вселенней, и во спасение всех живущих на земле.
Нам же, верный друже Христов, буди убо Заступник и Покровитель во вся дни жития нашего, избавляя нас от врагов видимых и невидимых, паче же по исходе нашем защити от лукавых духов,
и на Страшнем Суде Христове не забуди нас убогих теплым ходатайством твоим, да спасаемых часть улучивше, прославим Отца и Сына и Святаго Духа во веки.
Аминь.
Православная молитва – Православная книга
Молитвы о помощи в разных нуждах, молитвословы, каноны, акафисты, книги для изучающих Закон Божий, творения святых отцов, богословские произведения – с доставкой во все регионы России. Сайт: https://pravmolitva.ru/ Почта Телефон,,
Христов воин. Мученику Александру Римскому.
В бою отважный, юный воин, Любой исполнил бы приказ, Но быть исполнен недостоин, Царя безумный был указ.
Провозвестил свою царь волю: Всем Зевсу жертвы принести, Коль дорожат они судьбою И жизнь хотят свою спасти.
Но воин юный непреклонно, Отказ трибуну объявил, Сказав, что с детства неуклонно, Христу Творцу, он лишь служил.
Трибун отказа испугался И императору донёс, Служить, что Зевсу отказался, Его боец, не чтя угроз.
Максимиан в великом гневе, Велел отступника схватить И на его явить примере, Что значит Зевса не почтить.
А Александр, воин юный, В момент приказа кротко спал И ангел чудный и бесшумный, От сна тотчас его поднял.
Призвал идти его на подвиг И веру твёрдо сохранить, И христианский добрый облик, Перед судом царя явить.
Навстречу воинам сам вышел, Тогда подвижник страж встречать И благодатию возвышен, Пред ними ликом стал сиять.
И это воины увидя, От страха пали подле ниц, Чудес внезапных не предвидя, Превыше мира, что границ.
Но их подвижник успокоил И соблюдать просил приказ, И вслед за ними шаг ускорил, И пред царём предстал в тот час.
Хотел купить его царь лаской И обещанием наград, Благоволеньем чести царской, В которой будет он богат.
Христианин презрел награды, Ему не льстила суета, Искал он славу только Правды, Страдать готов был за Христа.
И на страдания был предан, И землю кровью окропил … И ангел, как и заповедал, Страдальца силы укрепил.
Максимиан не видя прока, Мученья дальше продолжать, Велел, наитием порока, Его во Фракию послать.
Туда трибун идти был должен И там, чтоб мучить христиан. Цепями мученик обложен, Ему и был в потеху дан.
Претерпевая зной и голод, И издевательства вокруг, Он проходил так новый город Но был, как раньше, страже друг.
Когда устали все от зноя, Источник вымолил воды: Как и в лихое время боя, Был их хранителем судьбы.
В другое время остановки, Мольбою древо освятил, Плоды, чтоб сделались не горьки И обрели целебность сил.
Утешил мать свою родную И смерть свою ей предсказал, И участь светлую, благую … И не скорбеть, приободрял.
Придя в пределы Византии, Суд вынес смертный приговор, Главы, чтоб воина лишили, Окончив тем духовный спор.
Святой Христа тогда прославил, На подвиг, что благословил И в муках горьких не оставил, А благодатью напоил.
Пред казнью ангелы предстали, Святую душу принимать И место казни окружали, Распространяя благодать.
Палач, святого не решился, Смотря на ангелов, казнить, Пока святой ни помолился И он не смог их различить.
Плоть, вскоре брошенную в реку, Четыре вытащили пса, Не позволяя человеку, Её «коснуться волоска».
Лишь мать святого подпустили, Ей дав его похоронить И как хозяйке ей служили, Желая горе разделить.
Так путь недолгий свой окончил, Отважный воин за Христа, Презрев, лукавый тлен порочный, Взойдя в святые Небеса.
Примечание: Трибу́н — должностное лицо в Древнем Риме.
© Copyright: Александр Петрович Ерёмин, 2021 На сайте автора: stihi.date/7121
Христов воин. Стихи Александру Римскому | Александр Петрович Ерёмин
В бою отважный, юный воин, Любой исполнил бы приказ, Но быть исполнен недостоин, Царя безумный был указ. Провозвестил свою царь волю: Всем Зевсу жертвы принести, Коль дорожат они судьбою И .
Служба святому мученику Александру Римскому
Творение митрополита Никодима
Вечер
Стихословим Блажен муж: 1-й антифон.
На Господи воззвах: стихиры святаго на 6, глас 2.
Подобен: Киими похвальными:
Приидите вси боголюбивии людие, от востока и запада, севера и юга, любовию Христовою совокупльшеся, вернаго воина Христова Александра песньми духовными достохвальне воспоим, егоже страданиями Церковь Христова, яко багряницею Царскою, кровию его украсися, Агнца Божия, смерти и ада Низложителя, всему роду человечу возвещает, да познаем животворящую силу любве Его, еюже во единомыслии веры утвердимся, основание Церкве Христовы благочестно созидающе.
Ангеле земный и человече небесный, боголюбивый воине Александре, сподвижниче Христов и святыя Церкве Его предивный состроителю, како воспоем подвиги честных страданий твоих: четверочастно бо на колех растерзаем и ногтьми железными по телу стружен, яко адамант твердейший силою веры всяку лесть идольскую попрал еси;
благочестие веры евангельския кровию своею орошая, в сердцах верных насадил, и тако мнозех ко Господу привел еси, служение демонскаго нечестия в мире посрамив, да царствует Христос в сердцах наших во веки.
Уязвляеми сердцами и воспаряеми любовию видяще, како возлюби Господь души твоея доброту, ангелом собеседниче Александре, егда посла Ангела Своего да возвестит тебе, яко Боголюбне избра тя на подвиг мученическаго исповедания во утверждение Церкве Святыя Своея и во спасение всех людей, в нейже и мы Христа – Божию Силу и Божию Премудрость познахом,
дивно во святых Своих почивающего, с нимиже молишися, всеблаженне, да сынове Света Превечнаго будем и внидем в радость Господа любви Божественныя.
Яко жених церковный, за Христа Сына Божия узами связан, от Рима до Византии мучители влекомый, грады и веси на пир веры Христовой призывал еси, мучениче Александре непобедимый, сице бо чад Церкве Вселенския, в единстве веры ослабленных, силою любве Христовы связуеши, да всепрощением друг друга обымем, Церковь Святую, в язвех нестроений кровоточащую, в тихое и безмятежное благостояние приведем, и ко двухтысячелетию торжества Ея братолюбне освятим, и сице Богу споспешствующу мира основание благочестно утвердим.
Слава, святому, глас 8:
Днесь страдания страстотерпца Христова ко всем боголюбивым людем востока и запада вопиют: приидите вси, любовию Христовою уязвленнии, богоувенчанна воина Александра во псалмех и песнех прославим: сей бо дивно в лицех мученик святых вкупе с материю своею Пимениею у Престола Царя Славы, предстоит;
ейже Ангел Господень возвести, да, якоже Пречистая Богоматерь во страданиих Сыну Своему на Голгофе, состраждуще спутешествует и погребет тело его, Христу любовию спогребшася, во еже купно с ним молится ко Господу о торжестве Церкве земныя, о братолюбии в народех мира и о спасении душ наших.
И ныне, Богородичен:
Родившийся Соприсносущен Богу и Отцу, Бог Слово, Богородице, Бог Человек Тобою сниде к нашему смирению, свобождая ны клятвы праотеческия: Тебе бо виде Иаков Лествицу, до небес досязующу, благословя Бога, Архангел же Гавриил, удивлься, вопияще Ти, Богородице: Недоумеваю и ужасаюся, темже яко повелен бых, вопию Ти: Радуйся, Благодатная, Господь с Тобою.
Мы же, недостойнии, велегласно вопием: Ты же, Чистая, красуйся, Богородице, о востании Рождества Твоего, в Нем же Церковь Святая, адовыми враты непобедима, в подвизе страстотерпцев Христовых ликовствует во веки.
Или догматик, того же гласа.
На стиховне стихиры, глас 4.
Подобен: Яко добля:
Огненным страданием твоим, богомудре мучениче Александре, прелесть мучителеву пожегл еси, каплями кровными верных сердца струями веры напаяя, Церкве Святыя столп непоколеблемый показался еси, безстрастием украшен, Христу Богу уверившийся.
Егоже и обрел еси, всехвальне.
Стих: Праведник, яко финикс, процветет, и яко кедр, иже в Ливане, умножится. Любовию Христовою разжигаемь, еюже сильна тя Господь сотвори: растерзаемь и стружен и мечем скончаваемь, непреклонен пребыл еси, Александре мучениче, на камени веры душу твою воздрузив.
И сего ради ликом святым причелся еси, света незаходимаго сподобляем.
Стих: Насаждени в дому Господни, во дворех Бога нашего процветут.
Почести воинства земнаго презрев, воинству Небесному сопричтен был еси, адаманте веры Александре, узы железныя и темницу по граде Филиппове, яко ометы царские прием, терпением козни Тивериана злочестиваго победив, веры сладкозвучная свирель явился еси, Христу любовию сподвигшийся
Слава, глас тойже:
Едину зарю Триипостасну сущу, Едино Божество и едино Господство возвещал еси, страстотерпче Александре, лжеименнии бози сокрушил и идольское суемудрие низложил еси.
Не престай молитися о спасении мира, Пребожественныя и Несозданныя Троицы исповедниче неустрашимый.
И ныне, Богородичен, глас тойже.
Тропарь, глас 4:
Мученик Твой, Господи, Александр, во страдании своем венец прият нетленный от Тебе, Бога нашего: имеяй бо крепость Твою, мучителей низложи, сокруши и демонов немощныя дерзости, Того молитвами спаси души наша
Слава, и ныне, Богородичен, глас тойже.
На утрени
На Бог Господь: тропарь мученику.
Слава, и ныне, Богородичен, того же гласа.
По 1-м стихословии седален, глас 4:
Страстотерпца днесь Александра благочестно совершаем празднество, уязвившагося любовию и пожершагося Христу верою, во еже непрестанно молитися Господу даровати мир и спасение душам нашим.
Слава, и ныне, Богородичен: Лествица явилася еси небесная, Пречистая Дево, Еюже сниде к нам Слово Божие, всем жизнь дарующе. Тя бо имамы грешнии Заступницу усердную, во мнозех напастех суще, Тобою присно избавляеми.
По 2-м стихословии седален, глас 1.
Подобен: Лик Ангельский:
Крепость даде тебе Господь на подвиги, егда венцем мученическим возжелел еси украситися и христианина быти себе исповедал, во еже муки телеснии доблественне подъяти, через Ангела Своего возвести матери твоей, Александре, да утешает тя в сих, во еже не посрамитися Церкве Святей в верности исповедник своих, Христу любовию спогребшихся.
Слава, и ныне, Богородичен:
Облеклся из Тебе Царь и Господь в багряницу телесную, пройде весь красен из утробы Твоея, Богородице, и всю силу вражию сокруши и победу необоримую всем верным дарова, в молитвах на помощь Тя призывающих.
По полиелеи седален, глас 4:
Воина Христова непобедима, воли Божией исполнителя усердна, присно вси восхвалим верою Александра страстотерпца, напаяет бо водою исцеления приходящих к нему с верою, и утоляет страсти лютыя, и сущия в скорбех от всех зол заступает неложно.
Слава, и ныне, Богородичен:
Избави иы от нужд наших, Мати Христа Бога нашего, Рождшая всех Творца и Церкве Зиждителя, да вси зовем Ти: Радуйся, едина Предстательнице и спасение душ наших, от всех зол присно нас избавляющая.
Таже степенна, 1-й антифон 4-го гласа.
Прокимен, глас 4: Праведник, яко финикс, процветет, яко кедр, иже в Ливане, умножится.
Стих: Насаждены в дому Господни, во дворех Бога нашего процветут.
Всякое дыхание: Евангелие от Луки, зачало 106.
По 50-м псалме стихира, глас 6:
Днесь Церковь Христова страстотерпца муками просвещается / и, яко цветы, страданьми его украшена, / в веселии вопиет: / таковы мои рождения, таковы моего чрева сынове. / Ихже породих крещением, / воспитах же млеком благочестия / и мученики соделах Истины, / молящияся о спасении всея вселенныя.
Молитва от депрессии — Святому Тихону
Святой Тихон Задонский обладал даром предвидения. Он постоянно молился за исцеление больным. Много людей, которых он исцелял от душевных болезней.
Святой помогает во время жизненных ситуаций и помогает справиться с депрессиями. День памяти Тихона Задонского 19 июля
Молитва от депрессии
О всехвальный Святителю и Угодниче Христов, отче наш Тихоне! Ангельски пожив на земли, ты яко Ангел благий явился еси и в дивнем твоем прославлении. Веруем от всея души и помышления, яко ты, благосердый наш помощниче и молитвенниче, твоими неложными ходатайствы и благодатию, обильно дарованною тебе от Господа, присно способствуещи нашему спасению. Приими убо, ублажаемый Угодниче Христов, и в час сей наша недостойная моления: свободи ны твоим заступлением от облегающаго нас суесловия и суемудрия, неправоверия и зловерия человеческаго.
Потщися, скорый о нас предстателю, благоприятным твоим ходатайством умолити Господа, да прибавит Своя великия и богатыя милости на нас грешных и недостойных рабех Своих, да уврачует Своею благодатию неисцельныя язвы и струпы растленных душ и телес наших, да растворит окаменелая сердца наша слезами умиления и сокрушения о премногих согрешениих наших и да избавит ны вечных мук и огня геенскаго; всем же верным людем Своим да дарует в нынешнем веце мир и тишину, здравие и спасение и во всем благое поспешение, да тако, тихое и безмолвное житие поживше во всяком благочестии и чистоте, сподобимся со Ангелы и со всеми Святыми славити и воспевати всесвятое имя Отца и Сына и Святаго Духа. Аминь.
От депрессии также можно прочитать псалом 90
Живый в помощи вышняго, в крове Бога небеснаго Водворится речет Господеви: Заступник мой еси и прибежище мое, Бог мой и уповаю на Него. Яко Той избавит тя, от сети ловчи и от словесе Мятежна, плещма Своима осенит тя, И под крыле Его надеешися, орудием обыдет тя Истина Его. Не убоишися от страха ночнаго, От стрелы летящия во дни, От вещи, во тьме приходящия, От сряща и беса полуденнаго. Падет от страны твоея тысяща и тма одесную тебе, К тебе же не приближется.
Обаче очима Твоима смотриши и воздаяние грешников узриши. Яко Ты, Господи, упование мое, Вышнягоположил еси прибежище твое. Не придет к тебе зло, и рана не приближится телеси твоему. Яко Ангелом Своим заповесть о тебе, сохранити тя Во всех путех твоих. На руках возмут тя, да некогда преткнеши о камень ногу твою, На аспида и василиска наступиши и попереши, льва и змия. Яко на Мя упова, и избавлю и , покрыю и, яко позна имя Мое, Ввозовет ко Мне, и услышу его, с ним есмь в скорби, Изму его и прославлю его, долготою дний исполню его И явлю ему спасение Мое.
Канон Богородице, со ирмосом на 6, и мученику Александру на 8, глас 4.
Песнь 1.
Ирмос: Во глубине постла иногда / фараонитское всевоинство преоруженная сила, / воплощшееся же Слово всезлобный грех потребило есть, / Препрославленный Господь, славно бо прославися.
Якоже Самуил иногда, от вышних повелений избран явился еси, мучениче Александре, со Христом воинствовати во утверждении Церкве Его святыя, в нейже порфира естества нашего в пакибытии обновляется, молитвами твоими.
Видяще, како возлюби Господь души твоея доброту, верный воине Христов Александре, егда славу мира сего презрев, венцем мученическим возжелел еси украситися. Молимтися, воспламени и сердца наша горением любве твоея ко Господу.
Силою Вышняго озаряемь, изшел еси, боголюбиве Александре, в сретение воинов по тебе грядущих, сихже, к ногам твоим падших, воздвигл и возвестил еси им тебе предреченнии страдания, в нихже от Рима до Византии всеусердно Христа проповедал еси, молитвенниче предивне.
Богородичен: Светом нас Твоего милосердия во тьме неразумия лежащих озари, Мати Божия, Едина, Царя Светодавца Рождшая, Егоже, пресладкаго Сына Твоего и Бога нашего, моли спастися от бед и скорбей всем нам, на помощь Тя призывающих
Песнь 3.
Ирмос: Процвела есть пустыня, яко крин, Господи, языческая неплодящая церковь, пришествием Твоим, в нейже утвердися мое сердце.
Облагодатствован суще крепостию Божественною, грядеши к подвигом мучения усердно, всеблаженне Александре и, яко агнец безгласен, терпиши ноготьми железными стружение, возжен любовию до конца за Христа страдати да Сего возлюбленна приобрящеши.
Мученми многими тщится злочестивый Тивериан разлучити тя от любви Христовы, но посрамлен бысть окаянный, обрете бо тя на камене веры силою Божественнаго Духа утвержденна, страстотерпче Христов доблественнейше.
Яко жених церковный, узами железными связуемь, в посте и молитве шествовал еси от Рима до Византии венцем мученическим венчатися, да вернии востока и запада, узами любве Христовы связуеши, в союзе любви изнемогающих.
Богородичен: Глаголом Твоим последующе, роды родов присно Тя ублажают, Мати Божия, Бога бо истинно родила еси, Дево Чистая, Егоже, яко Мати Света, усердно моли даровати Церквам единомыслие, в союзе мира Божественна.
Седален, глас 4.
Подобен: Удивися Иосиф:
Днесь Церковь Христова веселится, Рим же да радуется, Византия ликовствует, видяще тя, мучениче Александре, за Истину Христову страждуща, яко ангел светлый, в сорокадневном посте молитвою насыщаемый, козни вражия верою победив, славу Церкве Христовы утверждающе.
Воини же сему дивляхуся, глаголаху: Велик Бог Христианский, за егоже мучения сия подъял еси, воине Христов предивный. Мы же, память твою празднующе, взываем ти: сопряжи ны узами любве твоея, да не страждет Тело Христово в распрех наших, якоже на колех растерзаемо.
Слава, и ныне, Богородичен:
Безневестная Чистая Дево, Богородице, Едина верных Предстательнице и Покрове, бед и скорбей и лютых обстояний вся избави, на Тя надежду Отроковице, имущих: Церкве в единомыслие веры утверди и, якоже ведаеши человечестии скорби сердечнии, чад Своих во едино собери, и вся ны спаси Божественными молитвами Твоими.
Песнь 4.
Ирмос: Пришел еси от Девы, не ходатай, ни ангел, но Сам, Господи, воплощся, и спасл еси всего мя человека.
Тем зову Ти: слава силе Твоей, Господи Благодатию Святаго Духа из млада в вере чисте воспитан, любовию Христу пожерлся еси, верный воине Христов, Александре, и, яко многими скорбьми обуреваемь был еси, предвари молитвою за ны ко Господу, в скорбех мнозех изнемогающих.
Проповедник велегласен веры Православныя, еще неделимой суще, явился еси, верный друже Христов Александре, умягчи каплями кровей твоих, за Церковь Христову пролиянных, сердца, распри и нестроения и вражду в ограде Ея сеющих.
Душу и помышление к тебе простираем, страстотерпче Христов Александре, согрей нашу веру и любовь к Богу, изнеможения наша подкрепи, да закону Его усердно последующе, поприще спасения нашего прейдем непосрамленно.
Богородичен: С Богом Тя Заступницу стяжахом, Пречистая Дево Марие, Ты бо Мати Божия явилася еси, Творца и Содетеля нашего во утробе приимше, Всенепорочная, всех от смерти и тления спасла еси, Надеждо наша и Утешение, и Покров теплоты сладчайшея.
Песнь 5.
Ирмос: Ходатай Богу и человеком был еси, Христе Боже: Тобою бо, Владыко, к Светоначальнику, Отцу Твоему, от нощи неведения приведение имамы.
Свеща светозарная, пламенем веры неугасимо пламенеюща, явился еси, Александре, верныя во градех и весех шествия твоего во ограду Церкве Святыя созывая, путь ко Христу осветил еси им, к Воскресению грядущему ведущий.
Воду живу, от ребр Христовых истекшу, молящеся источи память твою чтущим, якоже иногда во граде Карасурском источил еси воду из камене, еюже напоил еси жаждущих, к месту усекновения главы твоея поспешавших, всеблаженне.
Приидите, христолюбивые матери, со страстотерпца материю Пимениею возрадуемся, видяще сына ея славою и честию увенчана, егоже, яко крин неувядаемый, она, себе и Христу на радость благодатно возрасти, тления и смерти духовныя избави.
Богородичен: Нам любящим тя, и любовию чтущим святую память твою, верный друже Христов, с Пречистою Богоматерию исправления жития, клеветы и злобы человеческия избавления, и прегрешений прощения даровати испроси.
Песнь 6.
Ирмос: В бездне греховней валяяся, неизследную милосердия Твоего призываю бездну: от тли, Боже, мя возведи.
Неослабными язвами сокрушаемое тело твое, Александре, силою любви ко возлюбившему тя Господу, душевное благородие непоколеблемо соблюл еси во Христе радующеся, душею и телом освящен явился еси, скорбящим утешение ниспосылаеши.
Дивящеся богатству добродетелей твоих, Александре, молим тя якоже благословил еси древо, у негоже от мучителей истязуемь был еси, и сие от того часа плод исцеления верным приношаше.
Исцели, боголюбиве, сердца наша, да принесем плод покаяния нелицемерна.
Терпением и душевным мужеством, и крепостию помысла превзошел еси всю гонителей горькую ярость, воине Христов Александре, да и мы, в испытаниих лютых, на твои страдания взирающе, не посрамим малодушне Возлюбившего нас до Крове.
Богородичен: Управи и освяти ум наш, Мати Божия, обуреваемый нашествием скорбей и тлетворных страстей, спаси к Тебе прибегающих, иныя бо помощи, Чистая, разве Тебе, не имамы, помози Владычице, да не погибнем в пучине отчаяния.
Кондак, глас 4:
Яко звезда многосветлая, возсиял еси от Рима, мучениче Александре, и, яко бисер многоценный, в земли Византийстей радостно под меч за Христа главу твою преклонил еси и, сию непорочное благоухание Богу принесл еси, да красуется Церковь земная и Небесная во славе исповедников Христовых.
Икос:
Светозарный светильник явился еси, богомудре Александре, благодати Божественныя исполнен сый в телеси твоем, егоже спекулаторы ввергоша в реку по многострадальней кончине твоей.
Смотрением же Божиим, двоица псов извлекоша честнии мощи твоя, приседяху стрегуще я от птиц и зверей дивиих, доколе же блаженная мати твоя Пимения, пришедше, со слезами, псаломски.
помазаша сии миром, погребше тя при оной реце Ергине, идеже исцеления многа совершишася болящим, с верою ко гробу страстотерпца Божия приходящих, да красуется Церковь земная и Небесная во славе исповедников Христовых.
Песнь 7.
Ирмос: Богопротивное веление беззаконнующаго мучителя высок пламень вознесло есть.
Христос же простре Богочестивым отроком росу духовную, Сый благословен и препрославлен.
Яко красное и священнейшее заколение сам себе принесл еси Пастыреначальнику Христу, за всех Божественне заклавшагося, и огнем мучений всесожеглся еси, славне Александре, в сладости Ангельской победно вопиюще: отец наших Боже, благословен еси.
Мольбы наша услыши, всеблаженне, и приити нам на помощь потщися, люте обуреваемых скорбьми, и нуждами житейскими, и бесовскими озлоблении, яко да спасаеми тобою, и мы вопием: отец наших Боже, благословен еси.
Молитвы твоя пролей за ны ко Господу, боголюбиве Александре, и скверну студных дел наших каплями честных кровей твоих омый, надежду же укрепи, во еже чистым сердцем и сокрушенною душею воззовем: отец наших Боже, благословен еси.
Богородичен: Надежда ненадеждных Ты еси, Богородице, веси бо, Царице, яко неизлечимыми раны страстей греховных изнуряеми, ко вратом погибели доспехом. Не отрини вопль душ наших, Всеблагая, да спасаеми, утешне зовем: отец наших Боже, благословен еси.
Песнь 8.
Ирмос: Пещь иногда огненная в Вавилоне действа разделяше, Божиим велением халдеи опаляющая, верныя же орошающая, поющия: благословите, вся дела Господня, Господа.
Украшение мучеников показался еси и в жилищех нерукотворных Церкве Небесныя вечный покой обрел еси, любвеобильне Александре, нас же, во многих обуреваниих испытуемых, в тихое пристанище приведи, во еже во Христе радующеся, взывати: благословите, вся дела Господня, Господа.
Ума красотою увенча тя Господь, Александре, и сердце любви преисполненное дарова ти, во еже подъяти образ страданий Его непостыдно, имиже возвел еси человеческое немощное естество к чину Ангельскому, да и мы в надежде спасения вопием: благословите, вся дела Господня, Господа.
Огнь молитвы непорочныя пролей за ны ко Господу, верный мучениче Христов, да не пожрет нас злоба греховная, враждою снедающая, но, яко предстатель верный, вся ны к братолюбию приведи и утверждению Церкви Христовы верно служити уцеломудри, во еже любовию связуемым, взывати: благословите, вся дела Господня, Господа.
Богородичен: Яко Матерь Света, трапезу Хлеба Животнаго и руно, прохладой Святаго Духа орошенное, и сладость райскую, верных надеждою спасения услаждающую, почитаем Тя, Чистая Дево Мати, и веселящеся о Тебе, вопием: благословите вся дела Господня, Господа.
Песнь 9.
Ирмос: Безначальна Родителя Сын, Бог и Господь, воплощся от Девы, нам явися, омраченная просветити, собрати расточенная. Тем Всепетую Богородицу величаем.
Поюще многоразличная страдания твоя, Христа ради распеншагося, восхваляем тя, яко одушевленный сосуд, исцеления изобильно изливающий Ублажаем матерь твою Пимению, яже плод чрева своего Богу в дар благоприятен принесе, с нею же, достохвальне, молися мир ниспослати душам нашим.
Храм Святаго Духа воистину был еси, Александре, Сего преисполнен не боятися убивающих тело верных научаеши, но в животе и смерти прославляти смотрение Божие о нас, страданми воспеваеши преславно. Подвигни и нас сих не устрашатися, люте нападающих на нас.
О предивне мучениче Александре, приими от нас сие убогое славословие, яко дань молитвы, далеких по времени чтителей страданий твоих, и прииди нам на помощь, егда изнемогает дух наш, духом злобы поднебесныя томим, да не падше погибнем пред Лицем Божиим.
Богородичен: Крепкое Твое предстательство, Богоукрашенная Марие, и светлая Твоя слава по всей земли показася, о Тебе ныне хвалимся, имуще Тя к Сыну и Богу Твоему Ходатаицу неусыпную, в скорбех и печалех, и в час смертный упование непостыдное.
Светилен.
Подобен: Духом во святилищи:
Светятся лучи светло страданий твоих, якоже солнце, и всю жития твоего являют светлость, преславне мучениче Александре, и сияющую в тебе веру Божественную, Церкве Святыя немеркнущее украшение, в немже нашего упования надежда светлая, Венцедатель Христос.
Слава, и ныне, Богородичен:
Видети, Богородице, славу Твою неизреченную древле возжелаша Божественнии пророцы вси, но на последок нам явилася еси, любящим Тя, Херувимов Честнейша и Серафимов Славнейша суща, Божественныя славы преисполненная.
Стихиры на хвалитех, глас 8:
Блажен еси, мучениче Александре, увоинствевшийся ко Христу любовию, дивно процветший в вертограде Его, иже есть Церковь Божия, в нейже, яко грозд винный, изобильно верою уплодоносил еси, язвы Господа на теле своем усердно запечатлев, сладце путем крестным за Христом последовавше, от земных к небесным преселился еси.
Молим тя прилежно, боголюбиве, укрепи нас и увесели подражанием тебе в добрых делах, во еже, верностию Наперсника Христова, прилепитися нам к Нему неотлучно.
Лукавое и неверное зловестие языческое проразумевши, разлучити тя со Христом всячески стремившееся, веления мучителя Тивериана до конца презрел еси, славне воине Александре, главу твою под меч спекулятора Келестина доблестне преклонил еси, сице бо верность свою Христу ангельски засвидетельствовал.
Мы же в добродетелех оскудевшии, молитвы твоя ко Всещедрому Богу просим, да спасет и помилует мир, в распрех житейских гибельне зломудрствующи.
За всех Бога и Царя вселенныя многочисленнии страстотерпцев лики уразумев, божественною ревностию разжеглся еси, Александре, и сице возопил еси: Христов раб искренний есмь всегда, разумейте пребеззаконнии мучителие, яко бо агнец незлобив за Христа заклатися волею ныне приидох.
Незлобием облекохся, злобы обретателя посрамити тщуся, да прославится сила Христова в немощней плоти естества человеческаго.
Яко звезду немеркнущую на тверди Небесней, яко доблественнейшаго в мученицех и поборника верных, багряницею кровми своими сотканной одеяна, присно со Христом царствующаго вемы тя, мучениче Александре.
Сотвори убо да утешится у ног твоих всяк, в недузех телесных и душевных страждущий, и от клеветы человеческия напаствуемый, наипаче же да не отвратит Господь Лица Своего от нас, воспевающих память твою, во еже не постыдитися нам в день Судный.
Слава, глас тойже:
Преславный подвиг твой, мучениче Александре, украси восток сиянием веры, запад же озари лучею познания, огненным твоим по Христе очищением Ангельския чины удивишася: како, смирение прискорбнаго пути тесноту прешел еси и крещение пакибытия обновил еси своею кровию, и паче света блистаяся, Царю своему предстал еси, идеже ныне достойно ублажаешися.
Темже, припади ко Господу, всеблаженне, да избавит Церковь Святую от расколов и нестроений, и оградит стадо Свое от волков, губящих Ее.
И ныне, Богородичен, глас тойже.
Славословие великое.
Александр, конечно, великий человек… но куда ему до римлян!
Естественно, что появление на политической арене новых властителей мира давало повод к сопоставлению их с македонским завоевателем. Уже древность знает попытки такого сравнения: если верить Плутарху, то в III в. до н. э. Аппий Клавдий в своей знаменитой речи в сенате упоминал об убежденности римлян в неизбежности разгрома Александра в случае его прихода в Италию (Plut. Pyrrh. 19). К концу этого же века Плавт впервые называет Александра “Великим” (Plaut. Most. 775), выделяя, таким образом, из множества эллинистических правителей, а в следующем веке Полибий сравнивает две державы в начальных главах своей “Истории”, причем сравнение это не в пользу державы Александра (Polyb. 1.2.4-8).
Казалось бы, эти факты свидетельствуют о нарастании интереса к личности великого полководца. Логическим выводом из этого интереса у многих современных исследователей является попытка приписать римским политикам уже со II в. до н. э. стремление к “подражанию Александру”. На самом деле это не совсем так. И речь Аппия Клавдия в передаче Плутарха, и Полибий исходят из одной и той же идеи о несопоставимости достижений Александра и римлян, о превосходстве Римской державы над державой Александра и воинских доблестей римлян над доблестью македонской армии и ее полководца.
Эта же тенденция продолжается в конце I в. до н. э. у Тита Ливия в его знаменитом “экскурсе об Александре” (Liv. 9.17—19), а на практике идею превосходства римских завоеваний над македонскими демонстрировало поведение Помпея, заявившего после восточных походов о победе над всеми тремя известными частями света, в то время, как Александр отпраздновал победу лишь над двумя из них.
Одновременно с этим и сам Александр в римской политической мысли, философии, литературе служил, скорее, примером необузданного единоличного властителя, чем образцом для подражания. Это отчетливо видно в тех сравнительно немногочисленных случаях, когда к его образу обращается Цицерон (характерно, что в своих политико-философских произведениях он почти не упоминает об Александре), а в дальнейшем — у Сенеки и, особенно, в исторических сочинениях Квинта Курция Руфа и Помпея Трога/Юстина, выдержанных в духе антиалександровской традиции.
В свете такого отношения делается понятным, что ни один из римских политиков не только во II в. до н. э., но даже в I в. н. э. не спешил ориентироваться на образ Александра (исключение здесь составляет, может быть, только Марк Антоний, вынужденный действовать, ориентируясь на популярность в восточной половине державы). Даже у Калигулы и Нерона приписываемое им иногда “подражание Александру”, в сущности, не имело ничего общего с сознательной политикой и ограничивалось отдельными поступками (Suet. Cal. 52; Ner. 19.2; Dio Cass. 59.17.3—6), из которых современные исследователи иногда делают слишком далеко идущие выводы.
На литургии
Блаженны от канона, песнь 3-я и 6-я.
Прокимен, глас 7: Возвеселится праведник о Господе и уповает на Него. Стих:
Услыши, Боже, глас мой, внегда молитимися к Тебе.
Апостол к Тимофею, зачало 292.
Аллилуиа, глас 4: Праведник, яко финикс, процветет, яко кедр, иже в Ливане, умножится. Стих: Насаждени в дому Господни, во дворех Бога нашего процветут.
Евангелие от Иоанна, зачало 52.
Причастен: В память вечную:
Библия нам много говорит о лени в книге Притчей Соломоновых
В Священном Писании есть книга, автор которой — мудрый царь Соломон. Это книга его Притчей. Они показывают признаки ленивого:
- Ленивый человек ненавидит работу:
«Желания лодыря его погубят, ведь руки его не хотят работать» (21:25).
- Лодырь любит спать:
«Как дверь на петлях болтается, так и лодырь в постели ворочается» (26:14).
- Лодырь всегда ищет оправдания:
«Лодырь говорит: «Лев на дороге! Зверь по улицам рыщет!» (26:13).
- Ленивых ожидает печальная судьба:
«Прилежной руке — править, ленивой руке — нести повинность» (12:24).
- Ленивый будет голодать:
«Лодырь в холода не пашет, значит, в жатву ничего не сыщет» (20:4).