Святитель Тихон, епископ Амафунсткий |
Тихон
(греч. Τύχων; + 425), епископ Амафунтский, святитель Память 16 июня
Родился в городе Амафунте на острове Кипр. Родители воспитали сына в христианском благочестии, обучили чтению Священных книг. Сохранились известия, что дар чудотворения проявился у святого Тихона еще в юношеском возрасте. Его отец был владельцем хлебопекарни и посылал сына продавать хлебы. Святой отрок беднякам раздавал хлебы даром. Узнав об этом, отец разгневался, но сын ответил, что читал в святых книгах, что «дающий Богу сторицею приимет». «Я же, — говорил юноша, — даю Богу хлебы взаймы» и предложил отцу пойти туда, где хранились запасы зерна. Отец с изумлением увидел, что хранилище, бывшее пустым, переполнено пшеницей. С тех пор отец не препятствовал отроку раздавать нищим хлеб.
Один садовник выбросил из виноградника обрезанные сухие ветви. Святой Тихон собрал их, посадил в своем саду и попросил Господа, чтобы эти ветви принялись и дали целебные для здоровья людей плоды. Господь сотворил по вере святого юноши. Ветви принялись, плоды их имели особый, очень приятный вкус и употреблялись при жизни святого и после его кончины на вино для совершения таинства Святой Евхаристии.
Благочестивого юношу приняли в церковный клир, поставили чтецом, а затем епископ Амафунтский Мнемоний посвятил его в сан диакона. После смерти епископа Мнемония святой Тихон по общему желанию был избран епископом Амафунтским. Хиротонию возглавил святитель Епифаний Кипрский.
Святитель Тихон усердно трудился над искоренением остатков язычества на Кипре, уничтожал идольские капища и насаждал христианскую веру. Святитель был милостив, двери его дома были открыты для всех, он с любовью выслушивал и исполнял просьбы каждого, кто приходил к нему. Не боясь угроз и мучений, он твердо и бесстрашно исповедовал свою веру перед язычниками.
В службе святителю Тихону указывается, что он предвидел время своей кончины, которая последовала в 425 году.
Имя святого Тихона Амафунтского пользовалось глубоким почитанием в России. В честь святителя строились храмы в Москве, Нижнем Новгороде, Казани и других городах.
Свт. Тихон, еп. Амафунтский. Фреска (Кипр) |
Святитель Тихон, епископ Амафунтский
Память 16 / 29 июня
Из книги «Синаксарь: Жития святых Православной Церкви», вышедшей в издательстве Сретенского монастыря.
***
(MP3 файл. Продолжительность 7:40 мин. Размер 3.7 Mb) Читает иеромонах Тихон (Васильев)
Святитель Тихон был сыном простых людей из Амафунта, города в южной части Кипра. С детства он был посвящен Богу, рос в благочестии и служил чтецом. Отец святителя Тихона был пекарем. Однажды он послал сына в город продавать хлеб, но Тихон, исполняя слова Евангелия, раздал его бедным. Узнав об этом, отец впал в ярость. Мальчик сказал ему, что он всего лишь одолжил хлеб бедным и что за это воздастся во сто крат, ибо так обещал Господь. И действительно, вернувшись домой, они увидели, что амбары полны пшеницы.
По смерти родителей святой Тихон раздал все свое имущество и оставил мирские заботы, чтобы взять на себя легкое и сладостное иго Христово. Он пришел к епископу Мнемонию, и тот, видя выдающиеся качества молодого человека, рукоположил его в диакона и поручил управление церковным имуществом, а также наставление народа. Словами, исполненными огня божественной любви, святой Тихон легко разоблачал ложь иудеев и язычников и многих из них приводил креститься к епископу.
По смерти Мнемония святой Епифаний (память 12 мая) рукоположил святого Тихона в епископа Амафунтского. С этих пор святитель Тихон сиял как истинный светильник Церкви, одних убеждая в истинности Евангелия неопровержимыми аргументами, других приводя к вере с помощью поразительных чудес. Он изгонял бесов, исцелял недугующих телом и духом – одним словом, делал невозможное возможным с помощью Божественной благодати, действовавшей через него.
Поскольку некоторые язычники упорствовали в поклонении ложным богам, святой епископ вошел в их храм и низринул идолов. Держа в руке кнут, он изгнал жрицу Артемиды Анфусу, осыпавшую его проклятиями. Впоследствии она поняла, что святому содействует сила Божия, исповедала Христа и крестилась с именем Еванфия.
Однажды, во время большого состязания, которое сопровождалось непристойными танцами, язычники устроили процессию со статуей кипрской богини. Когда они проходили мимо церкви, святитель Тихон вышел, разбил статую и обличил суеверия язычников настолько ясно, что все они обратились и пожелали креститься.
В другой раз святой епископ, обвиненный язычниками Каликием и Клеопатрой, должен был предстать перед правителем острова. Он ответил чиновнику, что является служителем человеколюбивого Бога и не может не уподобляться Ему и не иметь сострадания ко всем тем, кто находится во мраке заблуждения, поэтому он должен проповедовать им, что есть только Один истинный Бог. Святитель Тихон добавил, что относится к язычникам как к больным, которых Господь поручает ему исцелить, и что он готов терпеть от них оскорбления и дурное отношение, ибо это всего лишь слабая тень страданий, которые Господь претерпел ради нашего Спасения. Судья был впечатлен спокойной уверенностью святого и приказал отпустить его, а многие из помощников судьи, присутствовавшие при разговоре, обратились к вере.
У святителя Тихона было поле, на котором он насадил виноградник. Однажды, незадолго до того как покинуть этот мир, святитель Тихон пришел туда, чтобы посмотреть, как работают виноградари, подрезающие сухие побеги. Он поднял один из этих побегов, приготовленных к сожжению, и обратился к Господу с молитвой, прося, чтобы побег ожил и принес прежде времени обильные сладкие плоды. Затем святитель Тихон посадил его в землю и сказал прихожанам, что это чудо будет совершаться всегда, в знак постоянного невидимого присутствия их пастыря и его неусыпных молитв. Действительно, после кончины святого каждый год в канун дня его памяти – 16 июня – виноград, который до этого был зеленым, как обычно в это время года, за время всенощной быстро созревал, становился темным и сочным, и во время Божественной литургии его сок примешивали к Святым Дарам. Христиане брали зернышки этого винограда к себе для благословения своих виноградников и исцеления больных.
Когда Господь открыл Тихону день его кончины, святой отправился посетить крестьян, работавших в поле на жатве ячменя. Те подошли под благословение и услышали неземной голос, призывавший святого в небесные обители. Тремя днями позже тот, кто в течение многих лет своей молитвой воздвигал страждущих с одра болезни, был поражен недугом. Он утешил мать, плакавшую у его изголовья, и напомнил ей, что, живя на земле, мы должны уповать только на воскресение. Затем святитель Тихон собрал духовных чад, священников и мирян, и воздал хвалу достоинству христиан, которые стали сынами Божиими и братьями Христа, призванными следовать за Ним, не обольщаясь соблазнами этого мира. Три дня святой пастырь был прикован к постели, затем его с радостью приняли небесные лики.
Весь Кипр оплакивал его кончину. Во время погребения, которое совершали все кипрские епископы и священники в присутствии огромного числа людей, тело святителя Тихона излучало сияние и источало чудесное благоухание.
Святитель Тихон, как и обещал, не оставил свою паству, но исполнял молитвенные просьбы. Он исцелил одну женщину от проказы и спас глухонемого мальчика, одержимого бесом. Это было так. Родители ребенка долго молились о его исцелении в церкви святого Тихона, но их просьба не была исполнена. Они посчитали, что виной тому их грехи и в печали удалились. Тогда святитель Тихон явился им под видом священника и просил не оставлять молитвы. В это время бес жестоко сотряс мальчика и вышел из него, восклицая: «О Тихон! Благоволение Божие к тебе гонит меня», – а ребенок заговорил спокойно и чисто.
Составитель — иеромонах Макарий Симонопетрский, адаптированный русский перевод — издательство Сретенского монастыря
Молитвословия
Тропарь, глас 3
(из греческой Минеи, перевод Наталии Бахаревой):
Боже́ственное свяще́нство улучи́л еси́,/ ма́нием лу́чшим избра́н,/ я́ко служи́тель Тро́ицы досто́ин,/ты́ бо де́л сия́я благода́тьми ,/ Це́рковь утверди́л еси́ чудесы́./ Ти́хоне преподо́бне,/ Христа́ Бо́га моли́// дарова́ти нам ве́лию ми́лость.
Кондак, глас 3
(Подобен: Дева днесь:)
В по́стничестве, свя́те, боголюбе́зном пребы́в,/ Уте́шителеву си́лу с высоты́ прия́л еси́,/ и́дол низложи́ти пре́лести,/ лю́ди же спасти́,/ де́моны отгна́ти, неду́ги исцеля́ти./ Сего́ ра́ди почита́ем тя/ я́ко Бо́жия дру́га,// Ти́хоне блаже́нне.
Кипрский синаксарий. Преподобные Илиофоты
АвтоР: Автор
| 13 Июл 2021
13 июля память преподобных Илиофотов: Илиофот, Епафродит, Аммоний, Хулелей, Евстений.
Недалеко от никосийской деревни Като Мони находится заброшенная деревня Агии Илиофоты с одноименной церковью на горе, называемой Корона. Ранее на том месте существовал монастырь, о чем свидетельствует современное название деревни Като Мони. До 1974 года в этом селении исключительно проживали турко-киприоты, подвергшиеся депортации после вторжения турецких войск, однако название деревни, как впрочем и обилие святынь, говорят о христианских корнях местных жителей.
К сожалению, источники жития преподобных Илиофотов очень скудны. Леонтий Махерас, хронист XV века включает их в лик 300 преподобных Аламанов, пришедших на Кипр из Палестины в VII веке, спасаясь от преследования арабских завоевателей. Кроме того в библиотеке монастыря святой Екатерины на Синае хранится рукопись (Sinait. gr. 627) службы святым, которую опубликовал в 2002 году монах Харитон. (Χαρίτωνος Μοναχοῦ Σταυροβουνιώτου, «Οι εν Κύπρω όσιοι καί θεοφόροι ασκηταί Ηλιόφωτος, Αυξουθένιος, Ἐπαφρόδιτος και Ευθένιος: Η βυζαντινή ασματική Ακολουθία καί ο απολεσθείς Βίος αυτών», Κυπριακαί Σπουδαί, ΞϚ” (2002).
Из этого текста следует, что святые происходили из Финикии Палестинской (совр. Ливан). Какое-то время они служили в войске императора Феодосия. После знакомства со святителем Епифанием Кипрским они решили оставить свою службу и поселиться на острове, чтобы предаться монашескому житию.
На иконе преподобный Илиофот изображен священником, а стоящие по бокам Хулелей и Епафродит с пастушеским жезлом. В народной традиции святые упоминаются как пастухи коз и овец, в трудные времена помогавшие местным жителям трудами своих рук. Народное предание говорит о том, что сохранилось место, где святые делали молочные продукты, называемое на кипрском диалекте γαλευτήριο. По молитвам святых во время засухи в местной деревне забил источник. Святые жили в пещере. Об их кончине не существуют чёткого предания. Согласно одной из традиций, они были убиты правителем Кипра Савином, преследовавшим христиан в начале IV века, согласно другой, они пострадали от набегов арабов в 648 году.
Современная церковь в честь святых была построена в 1750 году.
Topics:
Без рубрики | комментария 2 »
Кипрский Синаксарий — преподобный Афанасий Пентасхинит
АвтоР: Автор
| 10 Июл 2021
10 июля память преподобного Афанасия Пентасхинита. Имеющиеся источники не позволяют с точностью указать время жизни святого. Недалеко от Ларнаки, близ деревни Агиос Феодорос, когда-то существовало селение Пентасхинос, стоявшее на одноименной реке. Здесь же расположены руины древней церкви VII века в честь святого Афанасия.
В 2004 году археологи нашли гробницу святого, в которой были захоронены кости животных. Вероятно, тот, кто в древности обрел мощи святого, на их месте оставил другие кости, чтобы не наводить на себя подозрение в краже святыни. В полу храма есть два хода, которые по преданию когда-то вели к морской гавани. Храм был разрушен сильным землетрясением 21 октября 1491 года. Об этом повествует немецкий путешественник, баварский герцог Александр. Согласно народному преданию жители Пентасхина из-за постоянных набегов переселялись подальше от моря на место поселения, которое сегодня называется Агиос Феодорос. Кипрский писатель XV века Леонтий Махерас сообщает о происходивших в его время многочисленных чудесах по молитвам святого. Сохранившиеся иконописные образы святого в монастыре Амасгус близ деревни Монагри, церкви святого Созомена в Галатее, а также св. Маманта в дер. Луварас изображают юного святого в диаконском облачении. В деревне Агиос Феодорос сохранилась икона XIX века, где святой изображен пасущим овец.
Topics:
Синаксарий | Ваш отзыв »
свт. еп. Тихон Амафунтский
Молитва
О святителю Христов, блаженне отче наш Тихоне, скоропредстательный помощниче и верных заступниче, немощным предстателю, больных целебниче и спасительный молитвенниче! Потщися на моление наше немощно́е, умоли Христа Господа Бога нашего обратить всякий гнев на ны, и на страну нашу, по наущению дьявольскому, движимый; своими молитвами ко Благому направи, враждующия умири, огради христиан от мирскаго мятежа, нашествия иноплеменников и междоусобныя брани, от глада, труса, потопа, огня, меча и внезапныя смерти. Избави нас гибнути болота недремлящего и губительнаго змия, тиной греховней опутанных; избави нас страстьми увязнущих в трясине дьявольскаго обольщения и мерзостной не́чисти греха, во тьму бесовскую сползающих. Горьких дел яви надежду исправления, елеем веры воспылай души наша, огнем благодати угасающих, своей любовию любовь нашу направи неколебимо к Триединому Богу, Живоначальней Троице пева́емей: Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и присно и во веки веков. Аминь.
АКАФИСТ СВЯТИТЕЛЮ ТИХОНУ АМАФУНТСКОМУ
Кондак 1
Изрядный Чудотворче и благовестниче Христов, всем раздаваяй от юности своея хлеб Жизни вечныя, о изобилии благ от тебя христиане радуются; врази же и идоли языческие сокрушаются, не могут бо терпети тя чудотворче Тихоне, мы же велегласно славим тя: Радуйся святителю отче Тихоне, славный Амафунтский чудотворче. Икос 1
Ангелом дивным на земле просиял еси от юности преславне Тихоне, растя умом и чтением священных книг; сам же разумев о временном, вечное восхотев, прославил еси Бога Вышняго. Мы же, храняще память о тебе, чудотворче Тихоне, вопием ти: Радуйся, Духом Божиим просветивыйся; Радуйся, от юности добродетельми насадивыйся; Радуйся, отрочества просвещение; Радуйся, яко превозшел еси земное тление. Радуйся, верных достойное основание; Радуйся, светильник воздержания; Радуйся, кормче незримаго вождения; Радуйся, Законов Христовых в мире утверждение. Радуйся, яко труд подъял еси милосердием; Радуйся, поревновал еси добродетелем; Радуйся, покаянием люботрудным возвеличивыйся; Радуйся, высотой молитвы возносивыйся. Радуйся святителю отче Тихоне, славный Амафунтский чудотворче Кондак 2
От юности, почтив смирением родителей своих, ум свой устремил еси Христу Богу, и в церкви чтением божественных обязался еси; узрев же злато книг духовных сердечными устами взывал еси: Аллилуйя. Икос 2
Разумом светлым облеклся еси, преблаженне, от раннего родителям своим угодив, искал еси достойная; призрев на сирых и убогих даром накормлял еси, милосердие от Господа стяжав. Мы же таковая удивляясь ликовствуем: Радуйся, корене цветущий Свету невечернему; Радуйся, раздавая хлебы, уподобляясь Всещедрому; Радуйся, церковных чтец умиление; Радуйся, пением во храме Божиим украшение. Радуйся, целомудрия хранителю; Радуйся, умом своим соделавшись небожителям; Радуйся, сеятелю правды Евангельския; Радуйся, неколебимый столпе христианския. Радуйся, острова Кипра твердое основание; Радуйся, торжествует в тебе православие; Радуйся, лицемерия всякого гонителю; Радуйся, истиннаго учения веры спасительной хранителю. Радуйся святителю отче Тихоне, славный Амафунтский чудотворче Кондак 3
Из малу лет своих поревновав Христу, сокровище духовное открыл еси и раздавая хлебы бедным навлекл еси печаль родителя своего. Из уст твоих, блаженнее Тихоне, дивился слух отца: взаймы я Богу хлебы дал еси, тем радостно взывал еси ты Богу: Аллилуйя. Икос 3
Великое пшеницы в житнице наполнение предстало еси родителю, глаголы твои радостно поминал еси, о чудотворче Тихоне: дающий Богу, сторицею приимет! Тем отец, прославляя Бога тебе воспевал еси: Радуйся, доброделания житницу наполняющий; Радуйся, грехи любовию обличающий; Радуйся, отцев печальных умирение; Радуйся, Заповедей Христовых исполнение. Радуйся, показавый величество Вышняго; Радуйся, оградие пределов нижняго; Радуйся, хлебов небесных накормление; Радуйся, к милосердию устремление. Радуйся, житнице обильных чудес; Радуйся, благоволение Бога с небес; Радуйся, глаголу мудрости неложному; Радуйся, зрети сподобивыйся славу Божию. Радуйся святителю отче Тихоне, славный Амафунтский чудотворче Кондак 4
Верно, соединив земная небесным, от юных лет взирая на духовный глас и от начала жизнь свою определив, достигл еси сияния благочестивых дел и добродетельного жительства. Молитвами своими благодать стяжал еси, и чистотою сердца угодив Богу, сице взывал еси: Аллилуйя. Икос 4
Провидев Господь ангелоподобное житие твое во граде Амафунте, сердца людей примеру благочестия твоего, блаженне Тихоне, призывал еси. Вернии же, прославляющи непостижимаго Бога, умудрившаго тя и любяще ти взывают: Радуйся, прорастающее древо во спасение; Радуйся, спасительных истин учение; Радуйся, яко птица небесная земным; Радуйся, яко земная сочетается небесным. Радуйся, подая примеры Вышняго; Радуйся, почет заботой ближняго; Радуйся, заблудших ко Христу приведший; Радуйся, слово спасительное каждому нашедший. Радуйся, пороки человеческия обличающий; Радуйся, грехи лютаго искореняющий; Радуйся, заре христианства, путь к истине показующий; Радуйся, язвы духовные врачующий. Радуйся святителю отче Тихоне, славный Амафунтский чудотворче Кондак 5
Разум учением Христовым умудривый, Тихоне, благоволил еси тебе Господь во Амафунте, и от святаго Мемнона во диакона поставил еси. Ты же, поревновав служению у престола и добрых дел не оставлял еси на людях своих, Богу паки взывая: Аллилуйя. Икос 5
Равноангельна зрим тебе, чудотворцем и помощником в прошениях наших, Тихоне. Ко всеобщему желанию христиан, святым Епифанием, по блаженнейшей кончине святаго Мемнона, рукоположен еси во граде Амафунте. Служением и духовным совершенством украсил еси церковь свою, мы же ликовствуя взываем: Радуйся, Пресвятыя Троицы благовестниче; Радуйся, Воскресения Христа проповедниче; Радуйся, Христовым Тайнам служителю; Радуйся, ересей и суеверий искоренителю. Радуйся, Истину устами своими прославляющий; Радуйся, ум свой верою просвещающий; Радуйся, яко приял еси уста духовныя; Радуйся, крепкое основание церковное. Радуйся, Духа Святаго непорочное жилище; Радуйся, под покровом Божией Матери богоугодно поживший; Радуйся, отроков назидание и доброе веселие; Радуйся, старых и немощных утешение. Радуйся святителю отче Тихоне, славный Амафунтский чудотворче Кондак 6
Истинномудрие стяжал еси, евангельских словес наполняя житницу, еже не скрывати себе сокровища на земли, окормлял еси веси града Амафунта. Идольския лести языческих мудрований обличал еси, и демонов всегубительное смерти жало сокрушал еси. Мы же, дивящиеся току благ от тебе исходящих, верно возносим: Аллилуйя. Икос 6
Почитая совершенным Бога, блаженне Тихоне, учению Христову лжеумныя к христианской вере приводил еси. Твоя ступления в пределы капищ врази терпети не возмогоша, оземь идоли падоша, ничимже отонюду же верным не вредохом. Благодарным и победоносным же гласом таковая тебе возопием: Радуйся, духовное водительство Духом Святым; Радуйся, надеждо, вспоможение и врачевание больным; Радуйся, неприступная стено любви вся побеждаяй злая; Радуйся, неотвратимая погибель супостата. Радуйся, одержимых духом нечистым спасение; Радуйся, идолов мерзких поражение; Радуйся, святителю душ помраченных; Радуйся, ходатаю благ от Бога неизреченных. Радуйся, Амафунтские веси сбережение; Радуйся, вся немощствующая от бесов охранение; Радуйся, крепосте целомудрия и благонравия; Радуйся, похвало душ ищущих здравия. Радуйся святителю отче Тихоне, славный Амафунтский чудотворче Кондак 7
Хотя языческое поклонение отгнати, истинному Богу приводяй хваление, блаженне Тихоне: люди Кипрские упасл еси бесовския лжи напоения. Нас же верныя, избави от сетей дьяволя: идольския лести отжени, ереси искорени, вражия наветы разори, да благодарственно возопиим Богу: Аллилуйа. Икос 7
Новую показа мудрость, просиявшую из юных лет; непреложными стремленьми, яко древо свету, Богу угодил еси. Богоблагодатная восприняв, духовная взыскуя, Тихоне, не могуще на тя зрети, идоли падоша. Мы же, внимая дивная, вопием: Радуйся, правды Божия крепкое ограждение; Радуйся, верных щит от лукаваго ловления; Радуйся, гибнущих хотяй спастися; Радуйся, светом праведным лице твое просветися. Радуйся, обращение заблуждений языческия; Радуйся, учением Христовым побеждаяй еретическия; Радуйся, суеверий сумнительное слышание; Радуйся, словесами чистыми облечися низшая. Радуйся, огнь страстей потребляющий; Радуйся, прелестника хитрословеснаго обличающий; Радуйся, двере приводящая во спасение; Радуйся, до́жде молитвенному орошение. Радуйся святителю отче Тихоне, славный Амафунтский чудотворче Кондак 8
Странное жительство твое видеша языки новы, во слух евангельское внимали еси, греховное стрясе и отпаде от силы вражия, благодатная восприняли еси. Растя сокровища Христова стада, от козлищ отвращая, и ныне не оставляеши своих, да исторгнув велиара древняго, свободно воспоем: Аллилуйя. Икос 8
Древом питательным, лозой истины израстил еси пло́ды духовныя, виноградарем странным показался еси; маловерныя собрал еси и напоял еси Словом жизни. Яко ветви иссохшие воднаго напоения одождив, ожили еси, сего ради и наша моления оживи, сице и мы велегласно возопием: Радуйся, лозо неуведаемаго древа; Радуйся, лучу немеркнущего света; Радуйся, надеждо до крайнего отпавших не оставляющая; Радуйся, веро шествующих в Горняя не теряющая. Радуйся, пастырю словесных овец; Радуйся, проповедниче душеспасительных словес; Радуйся, прорастание благоговения сердечнаго; Радуйся, приятелище вечнаго. Радуйся, насадителю прозябения жизни; Радуйся, одождителю процветения милости; Радуйся, плодов спасительных удобрение; Радуйся, образ воздержание и верным окормление. Радуйся святителю отче Тихоне, славный Амафунтский чудотворче Кондак 9
Всякому роду на удивление: отрожденным лозам винограда явил еси жизненное, чудотворче Тихоне, вдохнув иссохшим и процвете. Тем убо дыхание Зиждителя кольми паче и отторжение Его, мы же, богоподобие прият, со страхом Божиим поем, яко Бог слышит: Аллилуйя. Икос 9
Ветия многовещанные и суемудрые, не могут провещавати многое чудес источения, яко не таковыми устами изливаются, но яко имеяй Тихоне, образ Христа Бога нашего, наполняющего вся; вся же благодарственно вопиют: Радуйся, скорое у престола Божия ходатайство; Радуйся, перед Святою Троицею предстательство; Радуйся, взыскателю порочного жительства; Радуйся, корыстолюбия строгий укорителю. Радуйся, святой Трапезы молитвенный предстоятелю; Радуйся, ищущих Живаго Хлеба питателю; Радуйся, утаенных грехов изобличение; Радуйся, сирых и убогих не оставляя окормление. Радуйся, мудрый и верный жизни строителю; Радуйся, Богом поставленный святителю; Радуйся, даятелю во́время житомерие; Радуйся, блаженне, Божие исполнив наставление. Радуйся святителю отче Тихоне, славный Амафунтский чудотворче Кондак 10
Спасти хотяй верныя живущия окрест, от правд человеческих ко Истине Божественней улучаяй, к Единому приводяй Владыке и Богу нашему, яко многие плоды винограда твоего ожившие, Тихоне, во единый сосуд вливаются и добрым вино бывает. Священницы на сем служаше и людие в веселии превозносят ти: Аллилуйя. Икос 10
Стена еси добродетелей чадом, преблаженне Тихоне, и всем к тебе прибегающим: ибо мудрый распорядитель Божьего показался еси. Сего ради, чудодейственному о нас Богу ходатайству верно вопием: Радуйся, палато Богу благодарений; Радуйся, покрове храмовых строений; Радуйся, немыслимых чудотворений осмысление; Радуйся, расслабленным и прокаженным исцеление. Радуйся, реко чудес неисчерпаемых; Радуйся, успокоение обуреваемых; Радуйся, подвижниче Богу ревностное рвение; Радуйся, любве неумолкаемое пение. Радуйся, гордым каме́ниям древо смирения; Радуйся, гневному льду огонь всепрощения; Радуйся, огню корысти реки милости; Радуйся, спутниче добродетельной близости. Радуйся святителю отче Тихоне, славный Амафунтский чудотворче Кондак 11
Пение умиленное, приносимое ныне, из уст хвалебная источает тебе, Тихоне: паче многих угодил еси Живоначальней Троице и к Ней верою уяснил еси равночисленная бо песка людие; ныне же нас, наставляя Богу пети в Троице Единей: Аллилуйя. Икос 11
Светозарную лампаду возжегл еси Бог на острове Кипре, тебе, святителю Тихоне, своего светильника не убрав под спуд, но яко Свет Христов просвещает всех, вознесл еси, озаряясь же блистаньми зовем ти таковая: Радуйся, освещение во тьме блуждающих; Радуйся, просвещение грехи искореняющих; Радуйся, сетей бесовских свободителю; Радуйся, плена велиарова разрушителю. Радуйся, чистоты и целомудрия селение; Радуйся, истины Божией победоносное веселие; Радуйся, падших во грехи умытно восставляющих; Радуйся, любовью ко Христу всех направляющий. Радуйся, православного Символа веры поющий; Радуйся, во Христа образа живущий; Радуйся, суеверных толкований отсечение; Радуйся, ищущих Бога нахождение Радуйся святителю отче Тихоне, славный Амафунтский чудотворче Кондак 12
Благодать дати хотяй всем, и емлющий ея перед престолом Божиим дерзновенно, Тихоне: молящимся и помазующимся во имя твое, подавый просяй. Света бо, яко служителя, нас утверждаеши вопиющия: Аллилуйя. Икос 12
Поюще твое к Богу успение, яко предузнал еси отшествие свое, святителю Тихоне, почитаем блаженную память твою. И ныне являеши помощь свою людям отчаянным: течением вод открываеши источницы, исцеляху бо ся всякая плоть, тебе слушает Господь, тебе трепещут демони; мы же, торжествующе ти с любовию поем: Радуйся, мертвыя и сухия воскрешающий; Радуйся, источницы водами жизни наполняющий; Радуйся, отчаянных спасение; Радуйся, на гноищах и струпах исцеление. Радуйся, блистание Триединаго Света; Радуйся, надеждо благочестиваго совета; Радуйся, конца жизни хотящих претыкание; Радуйся, умыслов злых изгнание. Радуйся, веро на тя уповающих; Радуйся, надеждо тя призывающих; Радуйся, любовь на всех являющий; Радуйся, во образ твоея иконы тя лобызающих. Радуйся святителю отче Тихоне, славный Амафунтский чудотворче Кондак 13
О, святителю Христов, блаженне отче наш Тихоне! Приими хвалебныя пения наши с любовью тебе возносимыя, призри с высоты небесныя на ны, долу поверженныя немощныя прошения наши и умоли Господа Бога нашего, дабы оскудевающая восполняя и мы имели веру тверду, избавитися нам горькаго запаления работы вражия, и сподобитися с тобою, и со всеми святыми пети Ему: Аллилуйя. (Этот кондак читается трижды, затем икос 1-й и кондак 1-й)
Паломническая поездка
АвтоР: Автор
| 21 Июл 2021
Дорогие братья и сёстры, приглашаем в паломническую поездку, которая состоится после воскресной Литургии 1 августа. Отъезд от храма приблизительно в 10:30.
Программа поездки:
Церковь в честь Божией Матери Панагии Арака, построенная в конце XII века. Росписи выполнены иконописцем Феодором Апсевди в 1192 году, который ранее расписал пещерную келью (энглистра) прп. Неофита Затворника в 1183 году. Впрочем, часть абсиды датируется более ранним сроком. На внешней стороне стены сохранилась часть фресок, которые окружены крытой галереей. В 1735 году монастырь посещал Василий Барский, и тогда он встретил тут трёх монахов. С 1985 года храм находится под эгидой Юнеско.
Храм Честного Креста Агиазмати был построен в конце XIV века. Фрески храма были выполнены Филиппом Гюлем 1494 году, кисти которого принадлежит также церковь св. Маманта в селе Луварас. Василий Барский, посетивший святыню в 1735 году, встретил здесь всего одного монаха. 1 августа храм отмечает свой престольный праздник.
Храм Св. Николая под кровлей Какопетрия. Трапезная часть церкви XI века – единственная сохранившаяся церковь поздневизантийского периода. Притвор и боковые пределы построены в XII и XIII веках соответственно. Сохранились части фресок XI и XII столетий, хотя бОльшая часть сохранившихся росписей датируется XIII веком.
Записаться можно по телефону: 96659337 или в вайбер группе прихода: https://invite.viber.com/?g=fXuzAIJJME2pgpd_JXCAUcGJF44E0Kni
Topics:
Монастыри Кипра, События в храмовой жизни | Ваш отзыв »