Стихиры воскресные на «Господи, воззвах», глас 1
Погласица «Господи, воззвах»:
Го́споди, воззва́х к Тебе́, услы́ши мя./ Услы́ши мя, Го́споди./ Го́споди, воззва́х к Тебе́, услы́ши мя:/ вонми́ гла́су моле́ния моего́,/ внегда́ воззва́ти ми к Тебе́.// Услы́ши мя, Го́споди. Да испра́вится моли́тва моя́,/ я́ко кади́ло пред Тобо́ю,/ воздея́ние руку́ мое́ю/ – же́ртва вече́рняя.// Услы́ши мя, Го́споди.
Поглaсица, ГDи, воззвaхъ:
ГDи, воззвaхъ къ тебЁ, ўслhши мS./ Ўслhши мS гDи./ ГDи, воззвaхъ къ тебЁ, ўслhши мS:/ вонми2 глaсу молeніz моегw2,/ внегдA воззвaти ми2 къ тебЁ.// Ўслhши мS гDи. Да и3спрaвитсz мlтва моS,/ ћкw кади1ло пред8 тоб0ю,/ воздэsніе рукY моє1ю,/ жeртва вечeрнzz.// Ўслhши мS гDи.
Стих на 10, на «Господи, воззвах»:
Стих: Изведи́ из темни́цы ду́шу мою́, // испове́датися и́мени Твоему́.
Стjхъ на ‹, на ГDи воззвaхъ:
Стjхъ: И#зведи2 и3з8 темни1цы дyшу мою2,// и3сповёдатисz и4мени твоемY.
Воскресная стихира 1-я на «Господи, воззвах», глас 1:
Стих: Изведи́ из темни́цы ду́шу мою́, / испове́датися и́мени Твоему́. Вече́рния на́ша моли́твы/ приими́ святы́й Го́споди,/ и пода́ждь нам оставле́ние грехо́в,// я́ко еди́н еси́ явле́й в ми́ре воскресе́ние.
Стіхи1ра воскrна nсмоглaсника № на ГDи воззвaхъ, глaсъ №:
Стjхъ: И#зведи2 и3з8 темни1цы дyшу мою2,/ и3сповёдатисz и4мени твоемY. Вечє1рніz нaшz мlтвы/ пріими2 с™hй гDи,/ и3 подaждь нaмъ њставлeніе грэхHвъ,// ћкw є3ди1нъ є3си2 kвлeй въ мjрэ воскrніе.
Стих на 9, на «Господи, воззвах»:
Стих: Мене́ ждут пра́ведницы // до́ндеже возда́си Мне.
Стjхъ на f7, на ГDи воззвaхъ:
Стjхъ: МенE ждyтъ првdницы,// д0ндеже воздaси мнЁ.
Воскресная стихира 2-я на «Господи, воззвах», глас 1:
Стих: Мене́ ждут пра́ведницы / до́ндеже возда́си Мне. Обыди́те лю́дие Сио́н,/ и обыми́те Его́,/ и дади́те сла́ву в Нем воскре́сшему из ме́ртвых;/ я́ко Той есть Бог наш,// избавле́й нас от беззако́ний на́ших.
Стіхи1ра воскrна nсмоглaсника в7 на ГDи воззвaхъ, глaсъ №:
Стjхъ: МенE ждyтъ првdницы,/ д0ндеже воздaси мнЁ. Њбыди1те лю1діе сіHнъ,/ и3 њб8ими1те є3го2,/ и3 дади1те слaву въ нeмъ воскrшему и3з8 мeртвыхъ:/ ћкw т0й є4сть бGъ нaшъ,// и3збавлeй нaсъ t беззак0ній нaшихъ.
Стих на 8, на «Господи, воззвах»:
Стих: Из глубины́ воззва́х к Тебе́ Го́споди, // Го́споди, услы́ши глас мой.
Стjхъ на }, на ГDи воззвaхъ:
Стjхъ: И#з8 глубины2 воззвaхъ къ тебЁ гDи,// гDи, ўслhши глaсъ м0й.
Воскресная стихира 3-я на «Господи, воззвах», глас 1:
Стих: Из глубины́ воззва́х к Тебе́ Го́споди, / Го́споди, услы́ши глас мой. Прииди́те, лю́дие,/ воспои́м и поклони́мся Христу́,/ сла́вяще Его́ из ме́ртвых воскресе́ние;/ я́ко Той есть Бог наш,// от пре́лести вра́жия мир избавле́й.
Стіхи1ра воскrна nсмоглaсника G на ГDи воззвaхъ, глaсъ №:
Стjхъ: И#з8 глубины2 воззвaхъ къ тебЁ гDи,/ гDи, ўслhши глaсъ м0й. Пріиди1те лю1діе,/ воспои1мъ, и3 поклони1мсz хrтY,/ слaвzще є3гw2 и3з8 мeртвыхъ воскrніе:/ ћкw т0й є4сть бGъ нaшъ,// t прeлести врaжіz мjръ и3збавлeй.
Стих на 7, на «Господи, воззвах»:
Стих: Да бу́дут у́ши Твои́ // вне́млюще гла́су моле́ния моего́.
Стjхъ на з7, на ГDи воззвaхъ:
Стjхъ: Да бyдутъ ќши твои2,// внeмлющэ глaсу молeніz моегw2.
Воскресная (анатолиева) стихира 4-я на «Господи, воззвах», глас 1:
Стих: Да бу́дут у́ши Твои́ / вне́млюще гла́су моле́ния моего́. Весели́теся, небеса́, воструби́те, основа́ния земли́,/ возопи́йте, го́ры, весе́лие:/ се бо Емману́ил грехи́ на́ша на кресте́ пригвозди́,/ и живо́т дая́й, смерть умертви́,// Ада́ма воскреси́вый, я́ко Человеколю́бец.
И$на стіхи1ра ґнат0ліева nсмоглaсника д7 на ГDи воззвaхъ, глaсъ №:
Стjхъ: Да бyдутъ ќши твои2,/ внeмлющэ глaсу молeніz моегw2. Весели1тесz нб7сA, воструби1те њснов†ніz земли2,/ возопjйте г0ры весeліе:/ сe бо є3мманyилъ грэхи2 нaшz на кrтЁ пригвозди2,/ и3 жив0тъ даsй, смeрть ўмертви2,// ґдaма воскRси1вый, ћкw чlвэколю1бецъ.
Стих на 6, на «Господи, воззвах»:
Стих: А́ще беззако́ния на́зриши, Го́споди, Го́споди, кто постои́т? // я́ко у Тебе́ очище́ние есть.
Стjхъ на ѕ7, на ГDи воззвaхъ:
Стjхъ: Ѓще беззакHніz нaзриши гDи, гDи, кто2 постои1тъ;// ћкw ў тебE њчищeніе є4сть.
Воскресная (анатолиева) стихира 5-я на «Господи, воззвах», глас 1:
Стих: А́ще беззако́ния на́зриши, Го́споди, Го́споди, кто постои́т? / я́ко у Тебе́ очище́ние есть. Пло́тию во́лею распе́ншагося нас ра́ди,/ пострада́вша и погребе́нна,/ и воскре́сша из ме́ртвых,/ воспои́м глаго́люще:/ утверди́ правосла́вием Це́рковь Твою́, Христе́,/ и умири́ жизнь на́шу,// я́ко благ и Человеколю́бец.
И$на стіхи1ра ґнат0ліева nсмоглaсника є7 на ГDи воззвaхъ, глaсъ №:
Стjхъ: Ѓще беззакHніz нaзриши гDи, гDи, кто2 постои1тъ;/ ћкw ў тебE њчищeніе є4сть. Пл0тію в0лею распeншагосz нaсъ рaди,/ пострадaвша и3 погребeнна,/ и3 воскrша и3з8 мeртвыхъ,/ воспои1мъ глаг0люще:/ ўтверди2 правослaвіемъ цRковь твою2 хrтE,/ и3 ўмири2 жи1знь нaшу,// ћкw бlгъ и3 чlвэколю1бецъ.
Стих на 5, на «Господи, воззвах»:
Стих: И́мене ра́ди Твоего́ потерпе́х Тя, Го́споди, потерпе́ душа́ моя́ в сло́во Твое́, // упова́ душа́ моя́ на Го́спода.
Стjхъ на є7, на ГDи воззвaхъ:
Стjхъ: И$мене рaди твоегw2, потерпёхъ тS гDи, потерпЁ душA моS въ сл0во твоE,// ўповA душA моS на гDа.
Воскресная (анатолиева) стихира 6-я на «Господи, воззвах», глас 1:
Стих: И́мене ра́ди Твоего́ потерпе́х Тя, Го́споди, потерпе́ душа́ моя́ в сло́во Твое́, / упова́ душа́ моя́ на Го́спода. Живоприе́мному Твоему́ Гро́бу предстоя́ще, недосто́йнии,/ славосло́вие прино́сим/ неизрече́нному Твоему́ благоутро́бию, Христе́ Бо́же наш;/ я́ко Крест и смерть прия́л еси́, Безгре́шне,/ да ми́рови да́руеши воскресе́ние,// я́ко Человеколю́бец.
И$на стіхи1ра ґнат0ліева nсмоглaсника ѕ7 на ГDи воззвaхъ, глaсъ №:
Стjхъ: И$мене рaди твоегw2, потерпёхъ тS гDи, потерпЁ душA моS въ сл0во твоE,/ ўповA душA моS на гDа. Живопріeмному твоемY гр0бу предстоsще недост0йніи,/ славосл0віе прин0симъ/ неизречeнному твоемY бlгоутр0бію, хrтE б9е нaшъ:/ ћкw кrтъ и3 смeрть пріsлъ є3си2 безгрёшне,/ да мjрови дaруеши воскrніе,// ћкw чlвэколю1бецъ.
Стих на 4, на «Господи, воззвах»:
Стих: От стра́жи у́тренния до но́щи, от стра́жи у́тренния, // да упова́ет Изра́иль на Го́спода.
Стjхъ на д7, на ГDи воззвaхъ:
Стjхъ: T стрaжи ќтренніz до н0щи, t стрaжи ќтренніz,// да ўповaетъ ї}ль на гDа.
Воскресная (анатолиева) стихира 7-я на «Господи, воззвах», глас 1:
Стих: От стра́жи у́тренния до но́щи, от стра́жи у́тренния, / да упова́ет Изра́иль на Го́спода. И́же Отцу́ собезнача́льна и соприсносу́щна Сло́ва/ от Деви́ческа чре́ва произше́дшаго неизрече́нно,/ и Крест и смерть нас ра́ди во́лею прие́мшаго,/ и воскре́сша во сла́ве,/ воспои́м глаго́люще:/ Живода́вче Го́споди, сла́ва Тебе́,// Спа́се душ на́ших.
И$на стіхи1ра ґнат0ліева nсмоглaсника з7 на ГDи воззвaхъ, глaсъ №:
Стjхъ: T стрaжи ќтренніz до н0щи, t стрaжи ќтренніz,/ да ўповaетъ ї}ль на гDа. И$же nц7Y собезначaльна и3 соприсносyщна сл0ва,/ t дв7и1ческа чрeва произшeдшаго неизречeннw,/ и3 кrтъ и3 смeрть нaсъ рaди в0лею пріeмшаго,/ и3 воскrша во слaвэ,/ воспои1мъ глаг0люще:/ живодaвче гDи слaва тебЁ,// сп7се дyшъ нaшихъ.
Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Воскресный догматик на «Господи, воззвах», глас 1:
Всеми́рную сла́ву,/ от челове́к прозя́бшую/ и Влады́ку ро́ждшую,/ небе́сную дверь воспои́м Мари́ю Де́ву,/ безпло́тных песнь и ве́рных удобре́ние./ Сия́ бо яви́ся не́бо и храм Божества́;/ Сия́, прегражде́ние вражды́ разруши́вши,/ мир введе́ и Ца́рствие отве́рзе,/ Сию́ у́бо иму́ще ве́ры утвержде́ние,/ побо́рника и́мамы из Нея́ ро́ждшагося Го́спода./ Дерза́йте у́бо, дерза́йте, лю́дие Бо́жии,/ и́бо Той победи́т враги́,// я́ко всеси́лен.
Всемjрную слaву,/ t человBкъ прозsбшую,/ и3 вLку р0ждшую,/ нбcную двeрь воспои1мъ мRjю дв7у,/ безпл0тныхъ пёснь, и3 вёрныхъ ўдобрeніе:/ сіs бо kви1сz нб7о, и3 хрaмъ бжcтвA:/ сіS преграждeніе вражды2 разруши1вши,/ мjръ введE, и3 цrтвіе tвeрзе./ сію2 ќбw и3мyще вёры ўтверждeніе,/ поб0рника и4мамы и3з8 неS р0ждшагосz гDа./ дерзaйте ќбw, дерзaйте лю1діе б9іи:/ и4бо т0й побэди1тъ враги2,// ћкw всеси1ленъ.
Автор: Администратор
Дата публикации: 10.08.2020
Отклики (375)
Вы должны авторизоваться, чтобы оставлять отклики.
Услыши мя, Господи, в правде Твоей!
Господи, услыши мя в правде Твоей и не вниди в суд с рабом Твоим, яко не оправдится пред Тобою всяк живый (Пс 142:1–2) – всякому, кто внимал молитве на шестопсалмии, знакомы эти слова, которые непрестанно обращают на себя внимание и втягивают в размышления о том, почему перед Богом никто не в состоянии оправдаться? И при всем том по какой причине Господь должен услышать человека в Своей правде и потому не входить в суд с ним? Что за правда? Ответ усматривается в том событии, которое Церковь воспоминала в день Великой Пятницы, а заключается в Кресте нашего Искупителя – Иисуса Христа.
«Какой выкуп даст человек за душу свою?» (Мф 16:26). Никакой. Весь опыт человеческой жизни на земле дает отчетливое представление, что человек без Бога немощен, неважен; он слуга своих амбиций, которые не отличаются благородством или праведностью, а проще говоря – человек является рабом греха. Нет дела у человека, к которому бы не примешивалось зло, а во всяком зле главой всему стоит гордыня: «начало греха – гордость» (Сир 10:15). Гордыня низвела человека в трагическое состояние, ослепила его высокомерием и самолюбием, сделала покорным чувственным удовольствиям, организовала основополагающий принцип жизни всех людей, когда-либо появлявшихся на свет после грехопадения прародителей, который заключается в господстве греха. По этой причине человек появляется на свет в греховном состоянии, надломленным, испорченным, склонным ко злу: «мы все жили некогда по нашим плотским похотям, исполняя желания плоти и помыслов» (Еф 2:3). Вектор сил души нарушился: человек стал ложно умствовать, воображение исказилось, память ослабла, воля приобрела усердие более к страстям, нежели к добродетелям. И все это на фоне того, для чего, собственно, Бог сотворил этот мир и человека.
Бог даровал человеку способность возрастать в духе, выражать любовь к своему Творцу в делах своих, утверждаться в святости, быть праведным перед Богом: «Бог сотворил человека правым» (Еккл 7:29), но неразумная ошибка превратила человека в страдальца и глупца, неспособного ни жить духом, ни питать чистой любви к чему-то ни было, ни освящаться благодатью Божией, ни состоять в праведности перед очами Божьими: «все уклонились, сделались равно непотребными; нет делающего добро, нет ни одного» (Пс 52:4). В силу закона греха сыны человеческие уже более не могли сами собой оправдаться перед Богом, потому что не имели ничего в себе из того, что могло бы спасти их, ввести в небесные чертоги и избавить от необходимости после смерти быть наследником единой скорбной вотчины для всякой души – ада: «отойду, – говорит святой Иов, – и уже не возвращусь, в страну тьмы и сени смертной, в страну мрака, каков есть мрак тени смертной, где нет устройства, где темно, как самая тьма» (Иов 10:21–22). Поэтому псалмопевец не без основания и утвердительно возглашает, взывая к Господу, что не оправдается перед Ним никто из живущих, а Сам Христос уже в Евангелии подтверждает эту истину, что нет у души никакого выкупа, который она могла бы дать за себя и быть свободна.
Итак, человек оказался грешен, а Бог всегда праведен: «праведен Ты, Господи, и справедливы суды Твои» (Пс 118:137). В чем заключалась Его правда после грехопадения? В том, что согрешивший и закрепивший свою волю во зле человеческий род в наказание лишился света божественной благодати и подобающим образом был облачен в тление и последующую за тлением смерть. Смерть стала естественным следствием закона греха. Человек, недостойный Рая, не мог уже питаться от плодов благой Жизни по суду Божию: «вот, Адам стал как один из Нас, зная добро и зло; и теперь как бы не простер он руки своей, и не взял также от дерева жизни, и не вкусил, и не стал жить вечно. И выслал его Господь Бог из сада Едемского, чтобы возделывать землю, из которой он взят» (Быт 3:22–23). «Прах ты и в прах возвратишься» (Быт 3:19) – как бы Бог мог услышать человека в такой правде и избавить его от суда? Но что же понуждает нас к дерзновению, несмотря на неспособность нашего личного оправдания пред Богом, обращаться к Нему с просьбой о избежании суда?
«Он изъязвлен был за грехи наши и мучим за беззакония наши; наказание мира нашего было на Нем, и ранами Его мы исцелились. Все мы блуждали, как овцы, совратились каждый на свою дорогу: и Господь возложил на Него грехи всех нас» (Ис 53:6–7). Достойно трепета данное пророчество Исайи, указующуее на провозвещенного великого Агнца. О Спасителе как об Агнце прямо сказал св. Иоанн Предтеча, увидя идущего к нему Богочеловека: «вот Агнец Божий, Который берет на Себя грех мира» (Ин 1:29). Если кровь ветхозаветного невинного агнца (Исх 12) спасла от египетского плена израильский народ, не имевшего в себе никаких сил и прав для спасения, то кровь новозаветного божественного Агнца-Христа, невинного и безгрешного, искупила от вины и наказания, избавила от грехов, освободила от владычества смерти. Если в случае искупления Израиля был промыслительно преподан исторический прообраз, то уже в случае искупления всего человечества на Голгофе явлена подлинная реальность, предопределенная Богом из вечности, то есть прежде бытия мира: «не тленным серебром или золотом искуплены вы от суетной жизни, преданной вам от отцов, но драгоценною Кровию Христа, как непорочного и чистого Агнца, предназначенного еще прежде создания мира» (1Пет 1:18–20). Что не мог исполнить человек для своего спасения, то исполнил Богочеловек. Милость искупления совершил Бог не ради Себя, а ради нас, которые ради Него не устояли в добре, но предпочли зло ради себя.
Только во Христе человек оправдывается перед Богом, и не дано иного средства: «нет другого имени под небом, данного человекам, которым надлежало бы нам спастись» (Деян 4:12). Господь Иисус Христос явил Собою в мире новую правду: «Христос искупил нас от клятвы закона, сделавшись за нас клятвою» (Гал 3:13). Слышит нас Бог-Отец именно в этой правде, которую Сам показал по отношению к нам, что «отдал Сына Своего Единородного, дабы всякий верующий в Него, не погиб, но имел жизнь вечную» (Ин 3:16). Это правда избавляет верующего от суда, о чем свидетельствует лично Спаситель: «слушающий слово Мое и верующий в Пославшего Меня имеет жизнь вечную, и на суд не приходит, но перешел от смерти в жизнь» (Ин 5:24). И вера в эту правду позволяет ищущему спасения от греха и смерти промолвить: «Услыши мя, Господи, в правде Твоей и не вниди в суд с рабом Твоим, яко не оправдится пред Тобою всяк живый».