Преподобный Макарий Жабынский |
Макарий Жабынский
(1539 — 1623), Белевский чудотворец, преподобный Память 22 января, 22 сентября и в Соборе Тульских святых
Родился в 1539 году. В ранней молодости он принял постриг с именем Онуфрий и в 1585 году основал Жабынскую Введенскую пустынь близ реки Оки, недалеко от города Белева. В 1615 году пустынь была полностью разорена польскими войсками под начальством Лисовского. Вернувшись на пепелище, преподобный стал возобновителем монастыря. Он снова собрал братию, и вместо деревянного был построен каменный храм в честь Введения Пресвятой Богородицы во храм, с колокольней на воротах. Преподобный проводил жизнь в суровых иноческих подвигах, претерпевая мороз, зной, голод и жажду, как об этом записано было в монастырском синодике. Часто он удалялся в лесную чащу, где в одиночестве молился Богу.
Однажды, когда преподобный шел лесной тропинкой, он услышал слабый стон. Он огляделся кругом и увидел прислонившегося к стволу сосны поляка, который в изнеможении полулежал. Рядом валялась его сабля. Он отстал от своего отряда и заблудился в лесу. Еле слышным голосом враг, возможно грабивший обитель, просил пить. Любовь и сострадание превозмогли в преподобном. С молитвой ко Господу он ударил посохом о землю, из которой забил прохладный родник, и напоил умирающего.
Когда восстановленный монастырь окреп во внешней и внутренней жизни, святой Онуфрий оставил общемонастырскую жизнь и, поручив братию надежному руководству одного из своих учеников, принял схиму с именем Макарий. Местом своего уединения он избрал верховье протока Жабынки — «кладезь Жабынец», отстоящий от устья протока и берега реки Оки в одной версте.
Схимнические подвиги преподобного Макария были скрыты не только от мира, но и от любящей его братии. Он скончался 84-х лет в 1623 году, в ночной час, когда запели петухи, и был погребен 22 января напротив ворот обители, близ места, где впоследствии была построена церковь его имени.
Житие Белевского чудотворца Макария Жабынского
Годы жизни Макария Жабынского приходятся на смутные, страшные времена царствования Ивана Грозного. Сведений о семье и месте рождения святого не сохранилось. Не известна и точная дата его рождения, лишь год – 1539. Когда и как подвижник принял постриг – тоже осталось тайной для потомков.
Сама Жабынская пустынь была основана в 1585 году. Земельные угодья возле Белева, а также близлежащие деревеньки, были дарованы царем некоему старцу Онуфрию. Согласно царскому указу, отец Онуфрий должен был возвести на дарованных ему землях храм Введения Пресвятой Богородицы, что и было сделано. Предполагается, что этим старцем был Макарий, носивший до принятия схимы имя Онуфрий.
Но положение Белевских земель было тяжелым из-за близкого расположения к границе Польско-Литовского государства. Вражеские войска постоянно совершали набеги на русские земли, грабя и убивая. В 1615 году, после очередного набега врагов под предводительством Лисовского был разграблен и сожжен Жабынский монастырь.
Святой Макарий в это время находился в лесной чаще, где предпочитал молиться в одиночестве. Заметив пожарище, преподобный поспешил к обители. Вдруг он услышал стоны. Оказалось, что под деревом лежал раненый польский солдат, просящий воду. Но до реки было далеко, а поблизости воды нигде не было. Макарий, несмотря на то, что воин, возможно, был одним из тех, кто разрушил его обитель, решил помочь раненому. Преподобный, глубоко верящий в силу Господа, ударил посохом об землю, и оттуда сразу забила вода. Так образовался чудотворный источник Жабынец, который существует до сих пор, даря исцеление многим людям.
После ухода захватчиков чудотворец вернулся в родные места, занявшись восстановлением обители. Собрав уцелевших насельников, преподобный вместе с ними возвел новый храм из камня, став первым игуменом возрожденного Жабынского монастыря.
После восстановления разоренного храма игумен полностью отдался иноческому подвигу, проводя большую часть времени в молитвах. Настоятель на своем примере показывал монахам, как должен жить истинный подвижник. Благодаря молитвенному подвигу святого монастырь начал процветать, количество братии постоянно увеличивалось.
Закончив благоустройство монастыря и убедившись в том, что обитель достаточно укреплена, Жабынский игумен решил передать управление одному из своих учеников. Всегда стремившийся к уединению, святой покинул монастырь, поселившись недалеко от кладезя Жабынцы и приняв схиму под именем Макарий.
Там святой прожил до 84 лет, скончавшись 22 января 1623 года. Похоронили преподобного напротив монастырских ворот.
Почитание в православии
Преподобный Макарий был причислен к лику святых еще в конце XVII, начале XVIII веков. Согласно древним сказаниям, первое время гробница святого была общедоступна, под спуд мощи были положены гораздо позже, учениками Макария.
Во времена правления императрицы Екатерины II был принят указ об упразднении бедных монастырей, не владевших землей, коснувшийся и Жабынской пустыни. После закрытия монастыря об отце Макарии постепенно забыли, но местные жители продолжали чтить память святого.
В 1776 году после пожара, уничтожившего Успенский Шаровский монастырь Калужской губернии, многие монахи пришли в Жабынскую пустынь, где оставалась целой часть строений обители. С этого времени началось возрождение Белевского монастыря.
С 1875 года настоятелем монастыря был отец Иона. Новый Жабынский игумен подал прошение в Святейший Синод о возобновлении общецерковного почитания преподобного Макария. Его ходатайство поддержали местные жители, не утерявшие веру в святость чудотворца.
Наконец, 2 января 1888 года Тульский архипастырь получил синодальный указ о восстановлении чествования Макария Жабынского. Днем памяти святого стала дата его кончины – 22 января по старому стилю (4 февраля по новому календарю).
1889 год ознаменовался закладкой храма, посвященного Жабынскому святому. Отец Иона, бывший тогда еще настоятелем монастыря, договорился с руководителем строительства об открытии святых мощей чудотворца. Но Макарий, явившись во сне обоим участникам, запретил делать это, пригрозив наказанием.
Празднования, посвященные святому подвижнику, проходят также 22 сентября по старому календарю (5 октября по новому стилю).
Жабынская вода исцеляет!
О целебных свойствах источника ходят легенды. Говорят, лет десять назад у жительницы Белева тяжело заболел сын: голова ребенка сделалась огромной и страшной. Врачи отказались лечить, и мать отправилась пешком в Жабынскую пустынь. Горячо молилась несчастная женщина преподобному Макарию. А когда она вернулась домой, ее встретил уже выздоровевший сын! Пять лет назад в Жабынь привезли 45-летнюю петербурженку с тяжелым заболеванием позвоночника. На специальной простыне ее погрузили в целебный источник, и она оставила костыли! Источник помогает и мужчинам: офицер-афганец исцелился от ран в Жабынском источнике – друг привез его туда на коляске, а домой оба вернулись «своим ходом».
О чем просят преподобного чудотворца Макария Жабынского Белевского
После кончины подвижника возле его могилы совершалось множество чудес. К Макарию Жабынскому обращаются чаще всего с просьбами об излечении.
Существует несколько известных случаев чудесного исцеления, среди которых излечение:
- мальчика от водянки головы;
- инвалида Афганской войны, не умевшего ходить после ранения;
- жительницы Петербурга, страдающей болезнью позвоночника.
Особенной целебной силой обладает чудотворный Макарьевский источник, помогающий избавиться от различных заболеваний не только православным, но и атеистам, и представителям других религий. Преподобный Макарий не оставляет без помощи всех, кто приходит к нему на поклонение с искренней верой и надеждой.
Молитвы святому Макарию
На подлинной иконе сохранилось описание преподобного: седой старец с небольшой бородой. А обращаются с просьбами к его святому лику с самыми разными нуждами, но чаще всего просят чудесного исцеления. Читают молитву так:
О священная главо! Великий чудотворче, преподобне отче наш Макарие, преблаженне и преславне, Духа Святаго исполненне! Постников похвало, монашествующих славо, пустыни Жабынския возградителю и украсителю, теплый о нас, грешных, молитвенниче! Ныне со ангельскими воинствы предстояй у Престола всех Царя славы, Господа, и наслаждаяйся света Единосущныя Троицы, и с Горними силами воспеваяй Трисвятую песнь, яко дерзновение имеяй, молися Всемилостивому Владыце спасти вся верующия во имя Его, испроси мир и тишину Святым Церквам низпослати, вере православней укрепление, противныя языки, брани хотящия, видимых и невидимыя враги низложити, грады, веси и обители наши утвердити, мир весь умирити. Моли Милостиваго Бога, да твоим благоприятным ходатайством вся православныя христианы избавит Он от глада, губительства, труса, потопа, огня, меча, от нашествия иноплеменник и междоусобныя брани, старыя да подкрепит, юныя да наставит, немудрых умудрит, болящия исцелит, плененныя и юзники свободит, сирот заступит, младенцы воспитает и вся люди сохранит от бед и напастей, и от нападения вражия, и смертоносныя язвы, внезапныя смерти и от всякаго зла. Днесь же с верою приходящих рабов твоих, со страхом и любовию припадающих к честным мощем твоим и образ подобия твоего любезно целующих, яко теплый нам заступниче, сохрани, в скорбных обстояниих наших предстани, душевных и телесных страстей свободи, в день Страшнаго суда шуияго стояния избави и с десными овцами молитвами твоими стати сподоби и слышати блаженный оный глас Владыки, Христа Бога нашего: «Приидите, благословеннии Отца Моего, наследуйте уготованное вам Царство от сложения мира». Емуже подобает всякая слава, честь и поклонение, со Безначальным Его Отцем и со Пресвятым, и Благим, и Животворящим Его Духом, ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Храни Вас Господь!
Лучшая статья для Вас, переходите: Икона Божьей Матери Иверская в чем помогает и значение
Вам будет интересно посмотреть еще и видео рассказ о святом чудотворце Макарие:
Православные тексты
После установления почитания Макария Жабынского были написаны иконы святого, составлена служба и написаны молебные тексты: тропарь, кондак, канон, акафист.
Тропарь
От мирскаго жития изшед, / в тихое пристанище жизни иноческия, преподобне Макарие, вшел еси, / в нейже добре подвизався, душу твою добродетельми превысокими обогатил еси, / и явился еси добр пастырь и учитель иноческому собору, / емуже и обитель возградил еси, / таже в безмолвие вшед и Боговидения сподобився, ко Господу преставился еси, / Иже даром чудес тя обогати. / Егоже ныне моли, / да спасет верою и любовию почитающих святую память твою.
Кондак
Житие чистое, терпение, кротость и любовь нелицемерну, / воздержание совершенное, умиление Божественное, / надежду истинную и милосердие стяжав, / равноангельно Макарие, на земли пожил еси / и на Небеси Богови с лики безплотных предстоиши. / С нимиже, святе, молися, / мир Российстей Церкви даровати и душам нашим велию милость.
Канон
Песнь 1
Ирмос: Во глубине постла иногда / фараонитское всевоинство преоруженная сила, / воплощшееся же слово всезлобный грех потребило есть; / Препрославленный Господь славно бо прославися.
Господь, Царь Славы, прославляющия его прославити обетова, / на тебе же, преподобне, обоя устроишася, / якоже бо ты прославил еси Господа в житии твоем, / сице и тя прослави тобою прославленный Господь.
Великий ангельский образ приял еси, / крайняго смирения не оставль в житии твоем, / с лики же ангельскими на Небеси ныне ликуеши. / За ны убо помолися, отче, / ангельскими хвалами Препрославленному Господу.
Трудами насадил еси, / слезами молитвенными оросив, яко сад Божий, обитель твою, преподобне. / Прими убо и наша слезы умиления / и ходатайственно вознеси я к престолу Препрославленнаго Господа. Богородичен: К Богородице о нас помолися, отче преподобне, / да умолит Сына Своего помиловати нас, / славно да прославится в милости Своей Препрославленный Господь.
Песнь 3
Ирмос: Процвела еси пустыня, яко крин, Господи, / языческая неплодящая, Церковь / пришествием Твоим, / в нейже утвердися мое сердце.
Процвела есть Жабынская пустыня / за молитвы избранника Твоего, Господи, преподобного пустынножителя Макария, / в нейже да обрящем утешение, / здравие же и спасение заступлением преподобнаго.
Чудес дарованием благоволи Господь тя прославити, смиреннаго / и много лет яко бы забвенного, / да немощным нам подаст благовременную помощь / и вере нашей оскудевающей укрепление.
Богоносе отче Макарие, / Богу непрестанный о нас был еси молитвенник / и Пресвятаго Утешителя Духа в серце твоем носил еси. / Но убо воздвигни от сна греховнаго / и от искушения диавольскаго огради ны, молящияся тебе.
Богородичен: Богородительнице Благая, моли о нас / и наша недостойныя молитвы принеси ко Престолу Благаго Сына Твоего, / и Твоим да будет сомолитвенником о нас Макарий преподобный.
Седален, глас 4
На твердем веры камени утвержден сый, / в безмолвии подвизаяся, течение постничества добре скончал еси / и мздовоздаяние от Христа приял еси, / Емуже ныне молися, всеблаженне, / в вере и добродетелех нас утвердити.
Слава, и ныне, Богородичен:
Ты покров мой от напастей вражиих, Владычице, / Ты свет сердцу моему, / печальми житейскими омраченному, присно буди, Богородице, и спаси мя.
Песнь 4
Ирмос: Пришел еси от Девы, не ходатай ни ангел, / но Сам, Господи воплощся, / и спасл еси всего мя человека. / Тем зову Ти: слава силе Твоей, Господи.
От Девы Пречистыя на землю пришел еси, во еже спасти нас, Господи, / и от спасенных великое множество прославил еси, / да не токмо Тя у Престола Твоего славословят, / но и о нас ходатайствуют. / Веруем убо, яко в сонме том пресветлом / предстательствует о нас преподобный отец наш Макарий.
От отечества нашего взят был еси в Небесное Царствие, отче преподобне. / Не забуди убо чад твоих, избранниче Божий Макарие, / еще пришельствующих на земли.
Буди с нами, отче наш Макарие, / да с тобою дерзновенно Бога Отца прославим, / Сына превознесем и Святому Духу поклонимся.
Богородичен: С Богородицею, вслед Ея мыслию во святая внидем / и к Ней со смирением притецем, в покаянии зовущее: / Спасительнице спаси нас.
Песнь 5
Ирмос: Ходатай Богу и человеком был еси, Христе Боже: Тобою бо, Владыко к Светоначальнику, Отцу Твоему, / От нощи неведения / приведения имамы.
Нощи неведения прешедшей приближися день спасения, / и Свет миру возсия – Христос Господь. / К сему убо ныне, молитвами преподобнаго Макария, / от греховныя нощи приведение имамы.
Нощию петлоглашение, / имже Господь пришествие Свое второе назнаменова, / к тебе Господь прииде душу твою прияти, преподобне, / молитвами же вложи в души наша память смертную.
Нощь многолетняя прейде, / в нюже бе под спудом память твоя отче наш, /но сия ныне явися, светящи всем, /яже в твоей храмине суть, / в нюже мы, верою и любовию влекоми, приведение имамы.
Богородичен: Не бойся малое стадо, / яко благоизволи Отец ваш дати вам Царство, глаголет Господь. / И не изнеможе глагол сей у Господа, / уже бо достиже завещанного Царства пастырь наш, да привлечет с собою все стадо свое молитвами Богородицы.
Песнь 6
Ирмос: В бездне греховной валяяся, / неисследную милосердия Твоего призываю бездну: / от тли, Боже мя возведи.
Бездна милосердия Божия бездну грехов наших да превозможет, / ничесоже от нас взыскующе, разве слез покаяния умиленнаго, / о сем помолися за ны, преподобне отче наш.
От бездны греховной помози нам, Боже, возникнути, молитвами преподобного Макария сподоби ны прежде конца покаятися / и Твоих Божественных Тайн причастником быти.
Славим Тя, Святая Троице, /и дивимся бездне милосердия Твоего к нам, много согрешающим. / Но еще долготерпи о нас, Боже наш, / дондеже покаемся со слезами, / присно поминающее последняя своя.
Богородичен: Чистую чисто почтим / устыдимся пред лицеем ея сквернаго жития нашего, отче преподобне! / Ты убо настави нас достойно чтити Матерь Божию Пречистую.
Кондак, глас 8
Житие чистое, терпение, кротость и любовь нелицемерну, / воздержание совершенное, / умиление Божественное, / веру же и надежду истинну и милосердие стяжав, / равноангельно, Макарие, на земли пожил еси / и на Небеси Богови с лики Безплотных предстоиши. / С ними же, святе, молися / мир Российстей Церкви даровати / и душам нашим велию милость.
Икос
Ангельски на земли поживша, / преподобнаго отца нашего Макария, придите, людие, сошедшеся, восхвалим, / сице к нему рекуще: / радуйся, на земли поживый небесно; радуйся, во плоти, аки безплотен подвизавыйся. / Радуйся, страсти до конца умертвивый и безтрастия достигнувый; / радуйся, душу дарованьми Духа Святаго исполнивый. / Радуйся обитель возградивый и иноков собравый; / радуйся, пастырским жезлом твоим во ограду Небесную тыя управивый. / Радуйся, града Белева похвало; / радуйся, пустыни твоея непоколебимое утверждение. / Радуйся, присно молящийся Господеви мир Российстей Церкви даровати / и душам нашим велию милость.
Песнь 7
Ирмос: Богопротивное веление беззаконнующаго мучителя / высок пламень вознесло есть. / Христос же простре Богочестивым отроком росу духовную, / Сый благословен и препрославлен.
Сый благословенный Христос Бог наш / да избавит нас огня геенскаго, /со слезами покаянными о сем помолимся. / Кто же ныне даст очесем нашим источник слез, / аще не ты, отче, блаженство плача познавый в житии твоем.
Высокий пламень неверия и нечестия возносит беззаконнующий. / Но мы сохранити веру потщимся, / убежим нечестия, убоимся пламени геенскаго, / ко Христу притецем и у Него с Макарием блаженство улучим.
Един Сый Святыя Троицы, Христе Боже наш! / Сотвори в нас обитель, по обетованию твоему, / с Преблагословенным и Препрославленным Твоим Отцем и со Святым Духом, / жизни и утешения Подателем.
Богородичен: Радуйся, Владычице, и радость нам подаждь, от бед спаси, / в мире Церковь Твоего Сына сохрани, и умоли, да благословит яко достояние Свое.
Песнь 8
Ирмос: Пещь иногда огненная в Вавилоне действа разделяше, / Божиим велением халдеи опаляющая, / верныя же орашающая, поющия: / благословите вся дела Господня, Господа.
В телеси Ангела, почтим Макария, блаженству тезоименитого, и, подражая его житию во Христе, / поне единаго от блаженств Евангельских достигнути потщимся.
Огнь искушений греховных палит мя, / но страждущую мою душу ороси росою благодати Христовой / и твоими молитвами, блаженнее.
Да пребудет благословение твое Богоугодное во имя Пресвятой Троицы / на обители твоей, и на земли отечествия твоего, / и на всех. Тебе усердно призывающих, отче преподобне.
Богородичен: Доныне и во веки блажим Тя, вси роди, Святая Богородительница, / Спаси нас, яко Спаса родила еси душ наших.
Песнь 9
Ирмос: Безначальна Родителя Сын, Бог и Господь, / воплощься от Девы, нам явися, / омраченная просветити, собрати расточенная. / Тем Всепетую Богородицу величаем.
Со ангельскими чинми, хвалящими Господа, / и с Богородицею Того хвалити сподобился еси, / сподоби же и нас, преподобне отче наш, / да с тобою Господа славим и Богородицу величаем.
Ангели, вхождение Пречистыя во святая святых зряще, удивишася. / Мы же дивимся, / како во святый храм, трудами твоими созданный на месте, варвары разоренном, / чудотворною иконою Своею вниде Пречистая, / Юже, яко Всепетую Богородицу величаем.
Бога Отца прославим, тебе Богоносному отцу нашему последующе, / Божественного Сына возвеличим, / да с Ним и всыновление Отчее приимем, / Святому Духу поклонимся, да научит ны молитися, якоже подобает, / да и Сам, вопия в душах наших, / укрепит нас к Богу сыновнее вопити: Авво, Отче!
Богородичен: Радуйся, Радосте наша! / Пребуди с нами, яко да и Господь, Иже с Тобою, в нас пребудет. / Собери во двор церковный овцы расточенныя, / отпадшия возврати к соединению, /просвети омраченных неверием, / да вси вкупе Тя, Всепетую Богородицу, величаем.
Акафист
Кондак 1
Преподо́бному отцу́ Мака́рию на́шему соста́вим похвалу́, я́ко помо́щнику на́шему и хода́таю пред Го́сподем Бо́гом. Ты же, уго́дниче Христо́в, не погнуша́йся пе́нием на́шим убо́гим и сам помога́й нам и не́мощи на́шей, да зове́м ти:
Ра́дуйся, преподо́бне о́тче наш Мака́рие, Жабы́нский чудотво́рче.
Икос 1
Ангелоподо́бное житие́ твое́ представля́я, преподо́бне о́тче в тишине́ пусты́нней провожда́емое, дерза́ем с любо́вию вопи́ти тебе́:
Ра́дуйся, житие́ жесто́кое в пусты́ни возлюби́вый;
Ра́дуйся, по́двигом и́ноческим плоть свою́ изнури́вый;
Ра́дуйся, суету́ ми́ра сего́ лука́ваго возненави́девый;
Ра́дуйся, в моли́твах бо́дрствуя, те́ло твое́ ду́хови покори́вый;
Ра́дуйся, страны́ на́шея украше́ние и прославле́ние;
Ра́дуйся, гра́да Беле́ва ра́дость и весе́лие;
Ра́дуйся, преподо́бне о́тче наш Мака́рие, Жабы́нский чудотво́рче.
Кондак 2
Ви́дящи житие́ твое́, ка́ко воспое́м чудеса́ твоя́? Ка́ко же ты, ви́дя в пусты́ни жа́ждою погиба́ющего челове́ка во́ду из ка́мене уда́ром же́зла твоего́ извле́кл еси́ и жа́ждущаго напои́в заставля́еши чудеси́ сему́ дивя́щеся воспе́ти Бо́гу ди́вному во святы́х свои́х: Аллилу́иа?
Икос 2
Ра́зум не уразуме́ет какову́ю си́лу целе́бную даде́ Госпо́дь исто́чнику твоему́, преподо́бне о́тче, к нему́же притека́ющие с ве́рою и доны́не исцеле́ний сподобля́ются моли́твами твои́ми, сего́ ра́ди вопие́м ти:
Ра́дуйся, Моисе́ови в пусты́ни уподо́бивыйся, во́ду из ка́мене источи́вый;
Ра́дуйся, жа́ждущаго то́ю водо́ю оби́льно напои́вый;
Ра́дуйся, я́ко и доны́не во́ды исто́чника твоего́ не оскудева́ют;
Ра́дуйся, я́ко и доны́не по́мощию твое́ю во́ды сия́ неду́жных исцеля́ют;
Ра́дуйся, ско́рый наш в ско́рбех помо́щниче;
Ра́дуйся, те́плый наш к Бо́гу моли́твенниче;
Ра́дуйся, преподо́бне о́тче наш Мака́рие, Жабы́нский чудотво́рче.
Кондак 3
Си́ла Бо́жия, ди́вно в тебе́ проявле́нная да помо́жет и нам, немощны́м и убо́гим, в моли́твах бо́дрствуя пе́ти о тебе́ Созда́телю на́шему: Аллилу́иа.
Икос 3
Иму́щи па́мять сме́ртную, бдел, не дава́я очесе́м твои́м дрема́ния, ожида́я: егда́ Жени́х душ на́ших Госпо́дь прии́дет, име́я свети́льник ду́ши твоея́ горя́щий, сего́ ра́ди вопие́м ти:
Ра́дуйся, сон от оче́с твои́х усе́рдно отгна́вый;
Ра́дуйся, в моли́твах бо́дрствуя в нощи́, в куроглаше́нии дух твой Го́сподеви преда́вый;
Ра́дуйся, приме́ром свои́м нас уны́лых на по́двиг призыва́еши;
Ра́дуйся, сон ле́ности на́шея от оче́с на́ших незри́мо отгоня́еши;
Ра́дуйся, мно́гих заблу́ждших на путь и́стины наста́вителю;
Ра́дуйся, духо́в лука́вых ско́рый прогони́телю;
Ра́дуйся, преподо́бне о́тче наш Мака́рие, Жабы́нский чудотво́рче.
Кондак 4
Бу́ря неве́рия, бу́ря смуще́ния и искуше́ния потопля́ет кора́бль наш! Бу́ди нам путево́ждь, преподо́бне, среди́ волн жите́йскаго мо́ря, и приведи́ нас в Ца́рствие Небе́сное, да воспое́м спаса́ющему нас Бо́гу: Аллилу́иа.
Икос 4
Слы́шавши глаго́л Спаси́теля на́шего: «Не бо́йся, ма́лое ста́до, я́ко благоволи́ Оте́ц ваш да́ти вам Ца́рство» — тебе́, честны́й о́тче, про́сим: — ты, дости́гши Ца́рствия Отца́ твоего́, не забу́ди ма́лое твое́ ста́до, да зове́м ти:
Ра́дуйся, па́стырю наш до́брый;
Ра́дуйся, оте́ц наш чадолюби́вый;
Ра́дуйся, я́ко ты со А́нгелы в ве́чной сла́ве лику́еши;
Ра́дуйся, я́ко нас заблу́ждших твои́х ове́ц усе́рдно взыску́еши;
Ра́дуйся, я́ко по́мощию твое́ю и мы спасе́ния получи́ти ча́ем;
Ра́дуйся, я́ко хода́тайством твои́м и мы проще́ния от Бо́га ожида́ем;
Ра́дуйся, преподо́бне о́тче наш Мака́рие, Жабы́нский чудотво́рче.
Кондак 5
Я́ко боготе́чная звезда́ сия́еши нам с высоты́ селе́ния твоего́ преподо́бне о́тче, и ви́диши я́ко зле стра́ждем мы во гресе́х погиба́ющи, друг дру́гу досажда́ющи, бра́та ненави́дящи, научи́ нас любви́ о Христе́ и смире́нию, да умиле́нно воспои́м с тобо́ю Бо́гу: Аллилу́иа.
Икос 5
Ви́диши ты о́тче, я́ко свети́льники душ на́ших угаса́ют, суето́ю ми́ра сего́ омраче́нныя, и плени́цами враг ду́ши на́ша связа́в, во тьму кроме́шную вся́чески влече́т! К кому́ простре́м ру́це, к кому́ воспла́чем го́рце? Ты, о́тче, подви́гнись к на́шему неможе́нию, да пое́м ти те́пле:
Ра́дуйся, всегда́ сла́вы су́етныя избега́яй;
Ра́дуйся, и нас гре́шных тому́ же науча́яй;
Ра́дуйся, я́ко ра́ди вели́каго твоего́ смире́ния ма́ло что из жития́ твоего́ изве́стно лю́дем;
Ра́дуйся, я́ко с на́ми мо́щи твоя́ скры́тыя под спу́дом;
Ра́дуйся, я́ко ду́хом твои́м на ме́сте по́двигов твои́х таи́нственне обита́еши;
Ра́дуйся, я́ко всех приходя́щих к тебе́ с ве́рою в ско́рбех утеша́еши;
Ра́дуйся, преподо́бне о́тче наш Мака́рие, Жабы́нский чудотво́рче.
Кондак 6
Пропове́дает по́двиги твоя́ страна́ на́ша, честны́й о́тче, — ка́ко помина́я их не устыди́мся скве́рнаго жития́ на́шего, в ле́ности провожда́емаго, грехо́вными по́мыслы омрача́емаго, где яви́мся тяготы́ и зно́я дневна́го не поне́сши, ка́ко воспои́м непотре́бными усты́ свои́ми Творцу́ и Созда́телю своему́: Аллилу́иа?
Икос 6
Возсия́ пусты́ня Жабы́нская в дре́вняя времена́, ю́же не́когда от ва́рваров разоре́нную ты, святы́й о́тче, труда́ми свои́ми возста́вил еси́, та́ко и ду́ши на́ша от врага́ оскверне́нныя и опустоше́нныя укрепи́в возста́ви, да зове́м ти:
Ра́дуйся, оби́тель благоукраше́нную на ме́сте пусте́м основа́вый;
Ра́дуйся, мно́жество и́ноков прите́кших к тебе́ во еди́но собра́вый;
Ра́дуйся, я́ко путе́м те́сным веду́щим в Ца́рствие Небе́сное текл еси́;
Ра́дуйся, я́ко мно́гих из бра́тии своея́ с собо́ю совле́кл еси́;
Ра́дуйся, я́ко ты а́нгельски пожи́л еси́ еще́ в бре́нном телеси́;
Ра́дуйся, я́ко ра́дуешися с ни́ми ку́пно на Небеси́;
Ра́дуйся, преподо́бне о́тче наш Мака́рие, Жабы́нский чудотво́рче.
Кондак 7
Хотя́й провозсия́ти тебе́ все́ми доброде́тельми блаже́нне Мака́рие, Влады́ка Христо́с призва́ тя на служе́ние лю́дям, да научи́ши их смире́нию и терпе́нию и́хже сам стяжа́в, предстои́ши Бо́гу вопия́ за ны: Аллилу́иа.
Икос 7
Ди́вна иму́ща тя вои́стину, о́тче, подви́жника и моли́твенника кре́пкаго с любо́вию взира́ем на ме́сто по́двигов твои́х и умиле́нно вопие́м ти си́це:
Ра́дуйся, благи́й и ве́рный ра́бе виногра́да Христо́ва;
Ра́дуйся, о́тче всеми́лостивый не лиша́ющий нас своего́ предста́тельства и покро́ва;
Ра́дуйся, си́рых помо́щниче и заступле́ние;
Ра́дуйся, свеща́ благода́тию Бо́жиею возже́нная, освеща́ющая нам путь ко спасе́нию;
Ра́дуйся, нивочто́же вмени́вый земна́я, возлюби́в небе́сная;
Ра́дуйся, простира́яся в го́рняя забыва́я теле́сная;
Ра́дуйся, преподо́бне о́тче наш Мака́рие, Жабы́нский чудотво́рче.
Кондак 8
Стра́нно и чу́дно житие́ твое́ преше́л еси́ на земли́, преподо́бне о́тче, не ви́дя поко́я в труда́х свои́х и ста́рец быв немощны́й, неизрече́ннаго дости́гл еси́ на Небеси́, иде́же со А́нгелы пое́ши Бо́гу: Аллилу́иа.
Икос 8
Все́ю душе́ю отда́вшись Го́сподеви и всем житие́м послужи́вши ему́, просла́вился еси́ благожитие́м свои́м в стране́ на́шей. Сего́ ра́ди вопие́м ти си́це:
Ра́дуйся, А́нгелом собесе́дниче;
Ра́дуйся, усе́рдный о нас к Бо́гу моли́твенниче;
Ра́дуйся, мо́щи твоя́ от поруга́ния неизрече́нно сохрани́вый;
Ра́дуйся, да́нный тебе́ от Бо́га тала́нт во мно́гажды усугуби́вый;
Ра́дуйся, уго́дниче Христо́в благода́тию просветле́нный;
Ра́дуйся, свети́льниче еле́ем до́брых дел преиспо́лненный;
Ра́дуйся, преподо́бне о́тче наш Мака́рие, Жабы́нский чудотво́рче.
Кондак 9
Вся́кия утоли́ боле́зни и печа́ли, вели́кий наш засту́пниче, преподо́бне о́тче наш Мака́рие! Пода́ждь нам убо́гим хотя́ бы вма́ле после́довати житию́ твоему́, сла́ву ми́ра нивочто́же вменя́ти и дости́гнув Ца́рствия Небе́снаго вку́пе с тобо́ю воспе́ти Бо́гу: Аллилу́иа.
Икос 9
Вити́й многовеща́нных уста́ не возмо́гут воспе́ти тя по достоя́нию, коли́ко же на́ша убо́зии язы́цы ублажа́т тя! Но ты, ми́лостиве о́тче, не отврати́ся от хвале́ния на́шего, да воспои́м ти си́це:
Ра́дуйся, и́ноков помо́щниче и упра́вителю;
Ра́дуйся, в ми́ре благотеку́щих ми́лостивый вразуми́телю;
Ра́дуйся, ми́лостыню подава́ти нас науча́яй;
Ра́дуйся, забыва́ти ни́щих и убо́гих нам возбраня́яй;
Ра́дуйся, шипо́к благово́нный жабы́нския пусты́ни;
Ра́дуйся, обита́яй с небе́сными земны́х не оставля́еши и доны́не;
Ра́дуйся, преподо́бне о́тче наш Мака́рие, Жабы́нский чудотво́рче.
Кондак 10
Спасти́ хотя́ ду́шу свою́ преподо́бне о́тче, ве́дый: я́ко неиму́щему любви́ к Бо́гу, ники́имиже по́двиги получи́ти спасе́ние возмо́жно: стяжа́л еси́ вене́ц доброде́телей — е́же есть любо́вь к Бо́гу, Ему́же предстоя́ ны́не ра́достно вопие́ши: Аллилу́иа.
Икос 10
Стена́ еси́ всем челове́ком к заступлению твоему́ прибега́ющим, преподо́бне о́тче, те́мже и нам, к тебе́ притека́ющим и твоея́ по́мощи прося́щим, бу́ди стена́ кре́пкая, и огражда́й от всех бед и напа́стей да с любо́вию пое́м ти такова́я:
Ра́дуйся, во́ине Царя́ Небе́снаго, не обяза́выйся ку́плями жите́йскими, да Ему́ уго́ден бу́деши;
Ра́дуйся, я́ко а́ще и потруди́лся еси́ зде на земли́, ны́не на небеси́ лику́еши;
Ра́дуйся, я́ко еди́наго Го́спода во вся дни живота́ твоего́ иска́вый;
Ра́дуйся, ра́зве Его́ ничесо́же на земли́ и небеси́ жела́вый;
Ра́дуйся, всю жизнь свою́, я́ко раб пред лице́м Го́спода своего́ ходи́вый;
Ра́дуйся, Христа́, Его́же возлюби́л еси́, душе́вныма очи́ма непреста́нно созерца́вый;
Ра́дуйся, преподо́бне о́тче наш Мака́рие, Жабы́нский чудотво́рче.
Кондак 11
Пе́ние хвале́бное прино́сим ти от смире́нных серде́ц на́ших, преподо́бне о́тче Мака́рие; е́же с любо́вию прие́мши, моли́ Го́спода избавитися нам от бед и скорбе́й, наипа́че же в час кончи́ны на́шея твои́м заступле́нием предвари́, да не умре́м без покая́ния, но сподо́бимся в Небе́сных селе́ниях с тобо́ю воспе́ти Бо́гу: Аллилу́иа.
Икос 11
Свеща́ еси́ в Це́ркви Христо́ве, яви́лся еси́ горя́щи невеще́ственным све́том благода́ти Бо́жия, оживля́ющия окамене́вшая сердца́ на́ша, сего́ ра́ди мо́лим тя: просвети́ ны, омраче́нныя грехо́м, да воспое́м ти:
Ра́дуйся, исто́чниче в жизнь ве́чную теки́й;
Ра́дуйся, ко спасе́нию приме́ром свои́м и житие́м мно́гих приведы́й;
Ра́дуйся, в поще́ниях и бде́ниях вкуси́вый духо́вныя сла́дости;
Ра́дуйся, в моли́твах твои́х всено́щных исполня́выйся боже́ственныя ра́дости;
Ра́дуйся, в труда́х твои́х плоть смири́вый;
Ра́дуйся, о́браз терпе́ния лю́дем яви́вый.
Ра́дуйся, преподо́бне о́тче наш Мака́рие, Жабы́нский чудотво́рче.
Кондак 12
Благода́ть дана́ тебе́ от Бо́га во е́же руководи́ти ко спасе́нию и сохраня́ти от бед чту́щих па́мять твою́, честны́й о́тче. Мы же, дивя́щися в тебе́ всемогу́ществу и благода́ти Божией вопие́м: Аллилу́иа.
Икос 12
Пою́щи пра́ведное житие́ твое́, сла́вяще труды́ твоя́ в ни́хже восходи́л еси́ от си́лы в си́лу, зрим и испове́дуем я́ко кончи́на твоя́ рожде́ние бысть в жизнь приснотеку́щую, ея́же струя́ми благода́тными и нас земны́х окропля́еши. Те́мже благода́рственно воспева́юще тя глаго́лем:
Ра́дуйся, ра́дости приобщи́выйся, в печа́ли су́щих не забыва́яй;
Ра́дуйся, сла́дости ми́ра сего́ я́ко сор отрева́яй;
Ра́дуйся, я́ко ду́шу твою́ слеза́ми покая́ния омы́л еси́;
Ра́дуйся, я́ко ко Христу́ путе́м у́зким сле́довал еси́;
Ра́дуйся, смире́ния о́бразе, и́мже горды́ню ми́ра сего́ низложи́л еси́;
Ра́дуйся, я́ко го́рняго оте́чества дости́гнути все́ю душе́ю возжела́л еси́;
Ра́дуйся, преподо́бне о́тче наш Мака́рие, Жабы́нский чудотво́рче.